Author Topic: Витоша  (Read 115435 times)

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1214
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Витоша
« Reply #20 on: 06.02.2006, 19:02:32 »
Аз съм чувал, че е първият закрит лифт в България, пуснат 1962г.
« Last Edit: 06.02.2006, 19:03:01 by Balkanton »

Offline c.r.u-to

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 305
    • ICQ Messenger - 229906915
    • MSN Messenger - kluklu_9@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.sofia.bg
    • Email
Re: Витоша
« Reply #21 on: 06.02.2006, 22:14:18 »
иво колега ти кво имаш за там ,че и аз имам материяли за него
ИЗДИРВАМ АВТОМОБИЛ МАРКА: ФОЛКСВАГЕН МОДЕЛ: ГОЛФ МОДЕФИКАЦИЯ : ДВОЙКА ГОДИНА НА ПРОИЗВОДСТВО 1983
РЕГ № С 9661ТТ МОЛЯ КОЙТО ЗАБЕЛЕЖИ АВТОМОБИЛА ДА МИ ПИШЕ НЕЗАБАВНО

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #22 on: 06.02.2006, 23:45:13 »
Quote from: c.r.u-to
иво колега ти кво имаш за там ,че и аз имам материяли за него
Утре ще изнамеря информацията и ще видите,ще разкажа малко и за инцидента,довел до спирането му.Имам и много снимки,но не са от цифров апарат и за това няма как да ги кача.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #23 on: 07.02.2006, 16:12:16 »
Значи за княжевският кабинков лифт:
Кабинковата въжена линия Княжево-връх Копитото е построена през 1962 година и е първата кабинкова въжена линия в България.Съораженията са производство на австрийската фирма "Братя Гирак"Линията е дълга 1900м,преодолява разлика във височината от 604м.Капацитетът и е 600 души на час.Има 54 кабинки,които са четири местни и имат съоражения за пренасяне на ски.Скороста на въжената линия е 3 метра в секунда а изкачването трае точно 11 минути.Първата станция е разположена в северозападната окрайнина на княжевската гора на 800м. от последната спирка на ТМ5.Станцията е на 744 метра надморска височина и е на два етажа.На долният етаж е имало бюфет а на горния спират кабинките.Горната станция е на връх Копитото,в съседство с 160 метровата теливизионна кула,близо до триангулачният знак и е на 1348м.надморска височина.Станцията е двуетажна и на горният етаж е имало бюфет.И двете станции са с изразителна архитектура,има и чакални.Пътуването по тази въжена линия е било много интересно и съпроводено с големи емоции,кабинките на места са се движили на 60-70 м.над земята.Отварянето на вратите на кабинките е ставало ръчно,само на станциите.Интересното е още че тази въжена линия е с по 2 въжета-едно водещо и едно осигурително.На станциите човек от обслужващият персонал е бутал на ръка кабинките в станциите,докато се закачат на движещото въже.Също така има само няколко стълба на много голямо разстояние и с много голяма височина.

Една от причините сега да не работи е тежък инцидент.
През м.Юни 1991 год.в един хубав слънчев ден лифта е пълен с туристи.Но към 12.15ч.на обяд изведнъж откъм Владайското дефиле излиза много силен поривист вятър.В този момент кабинките са разположени така,че имат максимална обветряна част.Въжето се откача от един от стълбовете и провисва надолу заедно с кабинките,и лифта блокира.Лифтаджиите се опитват отново да го пуснат но това само усложнява положението.Малко по-късно целият район около лифта е отцепен от полицията,и започва спасителната акция.Не съм сигурен но доколкото разбрах е траела около 24 часа.Хората са спускани с въжета от височина 60-70м.След този инцидент кабинките дълго време са си седяли по въжетата.След време въжето си е сложено на мястото,лифта е пусна и кабинките са прибрани.Ако не се лъжа това е било последното пускане на лифта.
Все пак си мисля,че ако се възстанови в оригиналният си вид този лифт ще бъде истинска атракция.А междудругото и сега лифта може да се пусне,почти всички съоражения са си на мястото,но въжетата са износени.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12960
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #24 on: 07.02.2006, 17:06:09 »
Quote from: Ivo
утре ще ви дам подробности и технически данни и за княжевският кабинков лифт,че днес нещо не мога да си намеря материалите.
Това вече ще е само за бъдещия музей на техниката. Чувал съм за ужасна катастрофа с този лифт през 60-те с жертви.
Ето технически данни  
тук

Ето една друга статия за лифтовете, макар и отпреди 2-3 години - тук

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #25 on: 07.02.2006, 17:41:36 »
Явно това, че има прекалено малко стълбове го прави опасен и е причина за инцидентите.Според мен ако решат да го пуснат трябва да се реконструира основно и само стациите да остана, а всичко друго да се подмени.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Витоша
« Reply #26 on: 14.02.2006, 22:40:47 »
Quote from: borosport
Явно това, че има прекалено малко стълбове го прави опасен и е причина за инцидентите.Според мен ако решат да го пуснат трябва да се реконструира основно и само стациите да остана, а всичко друго да се подмени.

СТанциите сами по себе си са си атракция, а и смятам, че един втори лифт би бил невероятно нещо, защото в момента Симеоновския е адски натоварен в почивни дни, а и така се печели втори маршрут за разходки и тн!Абе изцяло би било положително, така че трябва да се инвестира

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4379
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #27 on: 05.03.2006, 23:35:52 »
Аз оабче не съм сигурен, че 1991 е закрит Княжевският. Аз съм роден 1990 и съм се возил на него, като съм бил на 3-4.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #28 on: 06.03.2006, 00:04:40 »
Quote from: Kaiser Kar
Аз оабче не съм сигурен, че 1991 е закрит Княжевският. Аз съм роден 1990 и съм се возил на него, като съм бил на 3-4.
Ако си роден 1990 то когато си бил на 3/4г. е било 93/94 ако той е закрит 91 незнам как си се возил тогава  

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4379
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #29 on: 06.03.2006, 14:05:50 »
=> или Иво бърка годината, или аз не си спомням точно, но съм 100% сигурен, че съм бил 3+ тогава.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12960
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #30 on: 06.03.2006, 18:16:00 »
Quote from: Kaiser Kar
=> или Иво бърка годината, или аз не си спомням точно, но съм 100% сигурен, че съм бил 3+ тогава.
В никакъв случай Княжевският лифт не е спрян през 1992 г., а по-късно. В
тази статия се споменава за "... спрения през 1995 г. Княжевски лифт...", което вероятно е вярно и ти си бил на 4 годинки. Вероятно трябва да си много благодарен, че не си се случил там, когато се е скъсало въжето...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Витоша
« Reply #31 on: 06.03.2006, 21:56:14 »
Аз пък съм роден 85 и бях мног малък когато го спряха.
Едва ли съм бил и първи клас, но съм се возил на него. Така че се по-склонен да се съглася че е било 91.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4379
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #32 on: 06.03.2006, 22:07:48 »
Quote from: blagun
В никакъв случай Княжевският лифт не е спрян през 1992 г., а по-късно. В
тази статия се споменава за "... спрения през 1995 г. Княжевски лифт...", което вероятно е вярно и ти си бил на 4 годинки. Вероятно трябва да си много благодарен, че не си се случил там, когато се е скъсало въжето...

Да пази господ...  То вече си е опсно навсякъде, но наистина трябва да съм много благодарен, защото след като се качих на лифта за пръв и последен път може би и година не мина, а той вече не работеше.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12960
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #33 on: 07.03.2006, 10:35:17 »
Като се зачетох в
същата тази статия забелязах неточност относно Симеоновския лифт - "...последна мода на 70-те...". Може и да е модел от 70-те години, но със сигурност го монтираха за Универсиадата през ранната пролет на 1983 г.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #34 on: 13.03.2006, 19:43:24 »
Направих снимки на старият кабинков лифт.От няколко дни се каня да ги кача,но бях из провинцията и не ми оставаше време.
Снимките са тук:
http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=6088&AlbumId=44996
И да попитам нещо-За какво се използва тази платформа под лифта?
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632778695661875000.jpg
Можете да се качите отгоре по една стълбичка по едната греда на платформата.Внимавайте ако се качвате,защото стълбата е изгнила,но отгоре гледката е невероятна и си струва.Аз се качих и снимах няколко снимки отгоре.Ето как изглежда плтформата отгоре:
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632778695393906250.jpg
Има и други снимки отгоре в албума
На места въжетата минават на около 100 м. над земята и повече,от снимките се вижда.Истинско преживяване е било пътуването с този лифт.Стълбовете са много високи.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Витоша
« Reply #35 on: 14.03.2006, 21:56:18 »
Quote
И да попитам нещо-За какво се използва тази платформа под лифта?
НЕ на хейтърството!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Витоша
« Reply #36 on: 14.03.2006, 22:46:46 »
Аз предполагам че е за обиране на вибрациите по някакъв начин. А иначе явно понятието ти за 100м. е доста объркано. Невъзможно е да са толкова високи.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline c.r.u-to

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 305
    • ICQ Messenger - 229906915
    • MSN Messenger - kluklu_9@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.sofia.bg
    • Email
Re: Витоша
« Reply #37 on: 13.04.2006, 19:15:49 »
http://www.politika.bg/authority/article?s...aid=2135&eid=25
хора и това дружество приватизират
ИЗДИРВАМ АВТОМОБИЛ МАРКА: ФОЛКСВАГЕН МОДЕЛ: ГОЛФ МОДЕФИКАЦИЯ : ДВОЙКА ГОДИНА НА ПРОИЗВОДСТВО 1983
РЕГ № С 9661ТТ МОЛЯ КОЙТО ЗАБЕЛЕЖИ АВТОМОБИЛА ДА МИ ПИШЕ НЕЗАБАВНО

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #38 on: 02.05.2006, 19:29:38 »
Quote from: Dragon
Аз предполагам че е за обиране на вибрациите по някакъв начин. А иначе явно понятието ти за 100м. е доста объркано. Невъзможно е да са толкова високи.
На отделни места височината почти достига 100 м.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #39 on: 02.05.2006, 19:41:03 »
Хора,какво става с кабинковият симеоновски лифт.Чак до края на Май няма да работи,започвам да се притеснявам за него да не го сполети съдбата на Княжевският лифт.
Хубавото е,че седалковият Драгалевски лифт работи.Този лифт и БЪЛГАРСКИ!!! Това още веднъж докачва високото качество на българската продукция! Тази въжена линия е построена през 1954-55 год.и все още работи,докато я вижте Княжевският кабинков лифт,който е австийски,и е значително по-нов излезе от експоатация по-рано.
А вмеждудругото в сайта на СКГТ дават грешна информация относно въжените линии!Внимавайте да не се подведете!
Цитирам от сайта :НА 01 МАЙ 2006 И НА 13 МАЙ 2006 (СЪБОТА) ПВЛ "ДРАГАЛЕВЦИ-ГОЛИ ВРЪХ" ЩЕ ПРЕВОЗВА БЕЗПЛАТНО ПЕНСИОНЕРИ,СТУДЕНТИ И УЧЕНИЦИ СРЕЩУ ПРЕДСТАВЯНЕ НА КАРТА ЗА ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ.
Няма такова нещо.Веднага се усъмних за безплатното превозване,след като попитах мой познат от "Въжени линии"ми каза да запомня,че безплатното возене на ученици,студенти и пенсионери е по традиция ВСЯКА ПЪРВА СЪБОТА ОТ МЕСЕЦА!!! Ако някой от вас иска да се повози безплатно може да отида на 6 май.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР