Author Topic: Движението през надлез Подуяне между 1990 и 2000  (Read 8948 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Даже които пишат тези квартали с Я, ги произнасят с Е. Което също противоречи на българската граматика, където не се допуска писане на Я и произнасяне на Е.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Някой има ли снимки от обръщателното колело на Подуене?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Там имаше две обръщала:
Първото - теснорелсово на ТМ3 действаше до 1990 г. Намираше се ето тук
Второто - нормалнорелсово на ТМ20 - действаше от 1989 до 1990. Намираше се ето тук
Снимки надали могат да се намерят, вече ти обяснихме защо. Ако се интересуваш, можеш да прегледаш вестник "Вечерни новини" от 1989 г. за някоя снимка от откриването на бул. Кабакчиев (сега Ситняково) и удължаването на трасето на ТМ20 от Гео Милев до Подуяне.
« Last Edit: 15.05.2018, 16:04:57 by blagun »

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Можеш ли да покажеш снимки или да направиш чертеж на обръщателните колела?

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2781
    • View Profile
А можеш ли да си потърсиш в чичко гугъл?  :angry:

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Не намирам снимки в Гугъл за обръщателното колело на Подуяне на ТМ20 и само една на ТМ3.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1897
    • View Profile
    • Email
Даже преди 90-та, Благо - много добре си спомням, че още лятото на 89-та 20-ката вече отиваше до Паметника Левски. До Подуене беше около една година и нещо, 88-а и докато приключиха с ремонта на Мадрид.
« Last Edit: 15.05.2018, 17:52:53 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Схема на колелото на тройката може да се види на някоя карта отпреди 1988.. Ето тук има такива: http://www.pbase.com/ngruev/mapsofsofia. Трамваят захождаше оттам, където е южното платно на Данаил Николаев преди светофара с Мадрид, изходът беше откъм ул. Богдан. Както вече посочих, снимки евентуално могат да се намерят в старите вестници в Народната библиотека. Естествено, през 1989 те нямаха електронни издания, трябва да отидеш на място.

Да, вярно, обръщалото на ТМ20 изкара малко на Подуене и се премести на Паметника Левски.
« Last Edit: 15.05.2018, 18:27:05 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7442
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
До преди ремонта на ПВ Подуяне обръщалото си съществуваше, но просто трамваите не въртяха на него.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1897
    • View Profile
    • Email
Може да се види идеално във филма "Дърво без корен" (има го и в тръбата, и в маймундата за сваляне).  Там се вижда също и огромния тухлен навес на началната спирка, по-голям дори от този в Княжево. Много по-късно лично ходех за кебапчета на същото място, където Гатю и ватманът ядоха шкембе-чорба. Въобще там всичко се промени до неузнаваемост - на мястото на бензиностанцията имаше голям супермаркет, въпросната шкембеджийница - кебапчийница, сравнително луксозна сладкарница (е не като "Магурата", разбира се), голяма промишлена баничарница с много вкусни, но и много бързо свършващи закуски, а отсреща, където сега е болница "Вита", голям "Плод и зеленчук", почти винаги доста добре зареден - не помня колко пъти, след като станах на 6, майка ми ме пращаше да ходя с рейс 72 да пазаря по въпросните места. Е, след около година се преместихме в Обеля.....Та тогава точно пред въпросната конфигурация спираха една върволица рейсове - 11,72,104,211, а малко по-назад - 79 и тролеите 3 и 8. Единственото останало нещо от всичко това е аптеката, точно до старото колело на тройката. Нямаше я и спирката точно пред гарата - тогава нямаше автобус през Ситняково и Данаил Николаев, абсолютно всички, включително 72, минаваха през Театър София, където се правеше връзка с 13 и 213, по-късно с 313 за Центр. гара (когато 13 го спряха, а 213 почна да не спира на Театър София). 13, 213 и 313 правеха слалом пред театър "Зад Канала", за да се включат към улицата в посока Данаил Николаев, която тогава беше двупосочна. Единствено 211 не минаваше през Театър София, но той в посока Лъвов Мост правеше доста интересна врътка - от Мадрид по Черковна, после наляво по моста Чавдар, и надясно през връзката между Биризьов (сега Дондуков) и Данаил Николаев.
Малко след като се преместихме, прекараха тройката по Кракра и Биризьов, без да минава през паметника (както сегашните трамваи), а преди това и тролеите, идващи от Хаджи Димитър, също и 75 го направиха бърз, пуснаха му Икаруси и го отбиха през Театър София (това специално май стана едновременно с пускането на тролей 5 от Ст. Гара до Младост). По-сетне, като почнаха големия ремонт на Мадрид, 213 и 313 ги прекараха през Подуене, като след него 313 го оставиха за постоянно оттам, а 213 пак почна да спира на Театър София. 305 по-късно, 90-та година го удължиха до гарата. Оттогава е и трирелсовото трасе на Кракра в едната посока - трамваи 3 и 4 влизаха през Дондуков и Кракра, а излизаха през паметника, преди да удължат 20-ката до Мл. Театър.

То тогава Подуене не беше голяма гара и повечето бързи и експресни влакове не спираха. Лично гледах какво става като се прибирах следобедите от пазар: "Белият кон" с първокласните вагони за Пловдив - транзит, "Чайката" - транзит, "Тракията" - транзит, "Дианата" - транзит, бързият "Шипка" за Габрово - и той транзит, бързият за Карлово, Казанлък, Дъбово, Велико Търново, Русе и Силистра - той вече спираше.

Всъщност тогава се хванаха да правят Подуене, Ботевградско шосе и Мадрид, понеже на Подуене системно си имаше задръствания дори и при тогавашния трафик - всичко за Скъпарна, Русе, Плевен и  Бургас минаваше оттам, магистрала Тракия беше само до Пловдив, съответно в посока Бургас основно движението беше по подбалканския път...
« Last Edit: 09.06.2018, 01:04:48 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7442
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
До преди ремонта на ПВ Подуяне обръщалото си съществуваше, но просто трамваите не въртяха на него.

Нещо такова изглеждаше:
- синьо - изградено 1989
- червено - изградено 1990.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5279
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Прикачвам една снимка от 07/2000 г., от която можеш да придобиеш нагледно повече информация как е изглеждало пространството без застрояването. Опцията е достъпна в Google Earth Pro като за някои части на София са достъпни и по-стари снимки. За това място тази е най-старата достъпна. Свали си програмата от Замунда и разгледай града.
EDIT: Всъщност по-стари снимки има, но трябва да отзуумнеш много. Най-старата е от 1984 г. , но са с много ниска резолюция. Примерно в снимките през 80-те можеш да проследиш строителството на метродепото и трасето на първи диаметър от него през Люлин към центъра, но повече детайли не можеш да видиш.
« Last Edit: 15.05.2018, 22:52:25 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11932
    • View Profile
Доколкото знам, при строежа на пътния възел са бутнали някаква четириетажна кооперация. Чудя се тя къде точно се е намирала?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Нека да каже Икар като живял в района. При всички случаи откъм страната на Шела имаше сгради. Лично аз си спомням закусвалнята на спирката на А72, 11 и 104, където правеха пържена цаца с картофи и бира.
Някъде из темите от раздела имаше линк на Дифиан към една аерофотоснимка с наложени съвременен и стар слой. Тя би дала отговор на много въпроси, но ми е трудно да я намеря.
« Last Edit: 16.05.2018, 09:26:54 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7442
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
В заграденото с червената елипса мисля че имаше сграда. Между нея и сега съществуващата на ъгъла се мушваше тройката за да обърне. Не съм сигурен дали не бутнаха и още една, тъй като нивото на сегашния булевард е по-ниско, отколкото беше преди реконструкцията. Булевардът преди реконструкцията минаваше горе-долу там, където сега са платната в подлеза.
« Last Edit: 16.05.2018, 09:40:14 by RADOCVET »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1143
    • View Profile
...
Някъде из темите от раздела имаше линк на Дифиан към една аерофотоснимка с наложени съвременен и стар слой. Тя би дала отговор на много въпроси, но ми е трудно да я намеря.

Снимката
Икономията е майка на мизерията!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Благодаря!

Ето как е изглеждал районът тогава:

Всичко северно от ул.Гълъбец е изравнено със земята. Старият булевард е вървял по западното платно на сегашния - откъм болница Вита.
От южната страна на Мадрид (Заимов) също е събаряно.

През 70-те и 80-те преминаването през това място беше основно премеждие за всички, пристигащи в София откъм АМ Хемус/Витиня/Ботевградско шосе. Образуваха се невиждани за времето задръствания (нямаше Владимир Вазов).
« Last Edit: 16.05.2018, 10:20:30 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11932
    • View Profile
Предполагам, че преди реконструкцията през жп линиите се е минавало с жп прелез, и това също е бавило доста трафика.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7442
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Имаше си подлез под ЖП линиите.

Offline julych

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Ето я спирката на 11, 72, 104 и 211 в посока Слатина. Малко преди нея беше спирката на тб 3 и 8 и 79. Точно зад спирката на тролеите беше супермаркета и кебапчийницата. Големите задръствания ставаха не само заради многото коли, но и заради супер кратките фази на светофара. Спомням си, че пропускаше по 4-5 коли на фаза. Двете най-натоварени направления бяха Ботевградско - Заимов  и Ботевградско - Цв. Радойнов (дн. Данаил Николаев).

Спирката на 79 в посока Стинд беше точно срещу спирката на 11-ката, която виждате по снимките, горе долу, където сега е паркинга пред гара Подуяне.

Ако забелязвате по снимките релсите на бившия трамвай 10 вече са извадени, бяха останали само тези под ж.п. моста преди пл. Пирдоп. (Годината е 1983-84, филмът е "Опасен чар", за съжаление камерата хваща само тази част от кръстовището).

За 211 аз имам друг спомен - в посока Сточна гара - след спирката на гара Подуяне, която се намираше на почти същото място, където е днешната спирка на 11, 75 и 404, правеше десен завой по Черковна и оттам по уличката до моста се спускаше към Данаил Николаев с ляв завой към Сточна гара. Някои водачи (макар че нямаше спирка на театър София) си минаваха по класическия маршрут на 11-ката покрай театъра, без да спират на спирката. В обратна посока си се движеше по Данаил Николаев до кръстовището на Подуяне и и оттам с ляв завой отиваше към спирката, която виждате по снимките. 211 беше атракция за времето си, защото по това време още не минаваше никакъв автобус по Данаил Николаев.