Author Topic: Плевен  (Read 79656 times)

Offline V.Peichev

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #200 on: 14.07.2011, 07:09:02 »
Основният проблем е обучението на кадрите - съмнявам се в депото в Плевен да има хора поне с базови познания по електроника, да не говорим за образование в областта на електрониката. В депата експлоатиращи Шкода 14/15тр и Икарус 280Т със сигурност има хора с поне базови познания по електроника, които много по-лесно ще се обучат да поддържат съвременни тролеи.  :) Ако и за дребни проблеми с електрониката трябва тролеите да се изпращат в сервиз или да се чакат специалисти от фирмата производител, това ще доведе до намаляване на броя превозни средства на линия и увеличаване на интервалите.  :(

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14962
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 424309060
    • Yahoo Instant Messenger - difian1
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Плевен
« Reply #201 on: 14.07.2011, 10:33:11 »
И заради това цял живот пеш, а всички само за ортопеди да учим??? Смятам че доводът ти е несъстоятелен. Даже не са нужни инженери, а хора със средно техническо образование. Преди да дойдат Икарусите и Шкодите, пак никой не е разбирал от тях! Затова към тролеите върви най-малко обучителен курс как се управляват и поддържат.

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 832
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #202 on: 21.07.2011, 21:53:32 »
Oтдавна ги има тези чудеса, заместиха хубавите Икаруси с тях... :angry:

Как може въобще да ги сравняваш не знам ??? Приеми, че Икарусите са били хубави когато са били нови, но вече са на по 20/30 години, не са това което бяха и е нормално за ги бракуват и да ги заместят с автобуси ново поколение. Няма нужда да са държат автобуси, които само могат да причиняват проблеми и нищо друго. Икарусите не са вечни, както и всяко друго нещо.
Дойде ми на ума, сетих се. Нищо чудно transtriumf да си е свикнал с Ikarusите, да са му по-симпатични от новите автобуси и да си ги харесва поради сантиментални причини, въпрос на така наречената “носталгия”. Това също е масово явление при феновете. Като пример можем да дадем бургаския колега Bus_lover който измежду по-новите сини тролейбуси Volvo и по-старите червени тролейбуси Berna предпочита старите Берни поради сантиментални причини. Явно има още много такива случаи.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 521
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #203 on: 16.08.2011, 08:58:54 »
Готов е проектът за модернизация на градския транспорт в Плевен

Готов е европроект за модернизация на градския транспорт в Плевен за 23 милиона лева, предстои първото му представяне пред обществеността.

Средствата ще бъдат инвестирани за изграждане на система за управление на обществения транспорт, ново тролейбусно депо, разширяване и реконструкции на тролейбусната мрежа, интелигентна система за управление на трафика, благоустрояване и обновяване на спирките, създаване на велоалеи, включително от центъра до парка "Кайлъка".

Кметът Найден Зеленогорски и консултантите от консорциума "Екорис 2010" ще представят проекта на 19 август, съобщава БТА, като се позовава на информация от общинския пресцентър.

Модернизацията на масовия транспорт на Плевен е част от националния проект за изграждане на интегриран градски транспорт в седемте най-големи градове на страната.
Той се осъществява по оперативна програма "Регионално развитие" на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

http://stroitelstvo.info/infrastructure/2011/08/15/1139340_gotov_e_proektut_za_modernizaciia_na_gradskiia/
« Last Edit: 16.08.2011, 09:02:02 by Kraxx »
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline Sofia

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2480
  • ТБ 1511
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #204 on: 16.08.2011, 18:29:08 »
Чудесна новина! Най-накрая да се направи нещо и за един от любимите ми градове - Плевен. Допада ми и фактът, че вместо да се сменя автопарка, ще бъде модернизирана мрежата и депото.  :fan:
« Last Edit: 16.08.2011, 18:31:19 by Sofia »

Offline svilata

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 95
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #205 on: 17.08.2011, 09:11:42 »
Чудесна новина! Най-накрая да се направи нещо и за един от любимите ми градове - Плевен. Допада ми и фактът, че вместо да се сменя автопарка, ще бъде модернизирана мрежата и депото.  :fan:

Подмяната на толейбусния автопарк е планирана за следващия програмен период.
Обществено представяне на проект „Интегриран градски транспорт на Плевен" организира на 19 август Община Плевен. Събитието ще се проведе в зала „Гена Димитрова" от 14.00 ч.

Offline transtriumf

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2258
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #206 on: 17.08.2011, 09:53:18 »
Напълно съм съгласен със Sofia. С нивото на поддръжка, което има в Плевен смятам, че е абсолютно възможно тролеите да се движат още поне 10 години, а и хората са видимо доволни от тях. :) Ако ги бракуват ще е много жалко, но ако това стане ще е най-рано 2013г.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline BOBI MW

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #207 on: 17.08.2011, 19:20:26 »
Чудесна новина! Най-накрая да се направи нещо и за един от любимите ми градове - Плевен. Допада ми и фактът, че вместо да се сменя автопарка, ще бъде модернизирана мрежата и депото.  :fan:
Мрежата ще се модернизира само по сменаване на старите съоражения с нови от същия тип,а не с високоскоростни стрелки и кръстовки.

Offline bobi124

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 155
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #208 on: 20.08.2011, 18:55:08 »
От днеска :)







































И за рейсаджиите съм помислил :)



Приятно гледане :)

Offline trancho55

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #209 on: 20.08.2011, 21:17:54 »
Страхотни снимки :)
.^. ~ 16173 - ILIEV - 16173 ~ .^.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14962
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 424309060
    • Yahoo Instant Messenger - difian1
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Плевен
« Reply #210 on: 21.08.2011, 01:36:25 »
Ето още една страхотна новина. До сега в България никъде не се е изграждала система за велосипеди под наем. Пожелавам на града, велосипедите да се наложат като масово използван транспорт!  :fan:
Quote
40 км велоалеи правят в Плевен, 20.08.2011

40-километрова мрежа от велосипедни алеи ще бъде изградена в Плевен по спечеления европейски проект за изграждане на интегриран градски транспорт.

От всички 23 млн. лв., отпуснати от Европейския фонд, за велоалеите ще се оползотворят 3 млн. лв.

Екологичната пътна мрежа ще бъде готова до 2013 г., като ще се състои от главна и второстепенна част, свързващи всички жилищни квартали и централни части. В проекта са предвидени места за паркиране и за наем на велосипед.

Основните маршрути ще бъдат девет. За първия от тях - от централния площад "Възраждане" до парк "Кайлъка", вече се търси изпълнител. Останалите алеи ще свържат централната гара с площад "Свобода", с жилищните райони "Дружба", "Сторгозия" и "Юнско въстание", булевард "Русе" и индустриалната зона.
http://news.ibox.bg/news/id_1579051951

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #211 on: 21.08.2011, 14:32:01 »
Познавайки до болка манталитета на плевенските дребни тарикати с големи амбиции, съм силно притеснен за съдбата на велосипедите.

Иначе приведствам! В Плевен разстоянията са идеални за велосипед. Дори придвижването може да е по-бързо и от това с тролейбус. Само да ги направят със скорости, че баирите там са си стръмни :)

Offline bobi124

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 155
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #212 on: 21.08.2011, 22:21:36 »
От днес :)







Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1469
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Плевен
« Reply #213 on: 23.08.2011, 01:11:32 »
На 20-ти (пристигнах), 21-ви и 22-ри (на обяд заминах) август навестих град Плевен (нощувах в село Победа, на 15 км. от Плевен, община Долна митрополия). Шапка свалям на организаторите на транспорта в града. Забелязах, че реално градът се обслужва главно от тролейбуси. Това е меко казано похвално. Дали това, дали друго не знам, но силно е повлияло ЗиУ-тата да са в доста добро състояние, предвид годинките им. Сега се сещам по-предишен пост в темата- имало е и ЗиУ 5. Та ЗиУ-тата бих казал, че минават по-леко по маршрутите от Варненските Шкодилаци. В неделен ден имаше тролейбуси на 10 мин. :clap: Това е то транспорт, било то в голям или малък град. Че по 9 и 5, както беше неделя, имаше пътници, колкото във Варна има.

Та почвам с обзора на видяното, със бледи творчески напъни, да снимам.
Неделя се разходих насам-натам и на прибиране към Победа минах покрай автогарата. Първо впечанление ми направи, че в града, че и някъде в покрайнините, на всяка спирка почти има табела с маршрут и разписание на линиите. Липсва само една карта-схема на града, поне на ключови спирки- ЖПГара и Автогара, централните спирки, спирките към Плевенската панорама, Кайлъка и прочее, които са интерес за гости на града.


Автогарата- хубава сграда, но на секторите им трябва малко козметично освежаване и стрехи.



Когато останах със свободно време, веднага драснах от с. Победа, към ЖПГарата с идеята да мина на разузнаване в градския транспорт на града. За това помогна @bobi124, за което много му благодаря. Още при първите крачи бях мотивиран да снимам ЗиУ-тата, имащи качествено налепени реклами.

На автогарата видях странно животно, Isuzu Turquise Interurban и съответно последва обстойно снимане:

Нещо по-обикновено:


Докато не видях, нещо познато:
Мерцедес О 309, според подвикванията на шофьора на 30 години (Ела, снимай, покажи, автобус на 30 години), купен от „Златни пясъци - Травел“
И една пристигаща Сетра

От автогарата тръгнах към депото:
За първи път виждам реклама на Kaufland. Харесва ми, добре е направена.


Депото е на много хубаво място- почти в центъра на града, че даже Мол (построен, но недействащ) има в непосредствена близост.

Даже мернах аварийния камион на Тролейбусен транспорт, имащ интересна табела (4 ЛВТ/Дружба):


Сетне, малко обиколка с транспорта на града. Началото беше с линия 1, където за късмет се появи непознатата порода, за която писах по-рано Isuzu Turquise Interurban, който без малко да мине, като експреса през малка спирка. За това първо салона снимах, после на крайна спирка и отвън.


Хубаво вози това чудо! Само, че не е предвидено за градска линия и механичната скоростна кутия допринася за малко неудобство за шофьора и пътниците. Учудих се, че кондукторката беше с касов апарат и даваше фискален бон, като билет. Доста неудобно би било, ако автобусът се напълни...

Малко снимане на сп. Хотел Строгозия:

И дойде време 171 да отпътува по линия 8.
 По пътя снимах:

136, с който беше пътуването:

Много хубаво возеше, шофьорът беше много приятен. Направи ми впечатление, че тук контролният (на кондуктора) и пътният (на шофьора) лист са един лист, а не като във Варна, като курсът се заверява с подпис и печат на диспечера.

« Last Edit: 23.08.2011, 22:25:59 by dj_the_bus »

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1469
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Плевен
« Reply #214 on: 23.08.2011, 01:12:51 »
Малко снимки от кв. Дружба. Ама то вярно било, че шофьорите оставят тролейбусите някъде близо около дома си...
Автобусите с пловдивски регистрации, возещи работници:


         
последва пътуване с тролейбус 193 и снимане по пътя на един микробус Ситроен (напомня ми транспорта в Добрич) и ЗиУ:

Пътуването приключи на ЖПГарата:
Малко снимки, като за финал:

Видях още едно изчадие, което беше шетало из Варна и отрови живота на пътниците по 7 за един курс, но в Плевен са му намерили подходяща линия, както виждам:

По въпроса, дали Isuzu Citimark е нископодов- не е. Стъпалото на втората врата е платформа, подобно на Turquise Interurban (по-рано бях снимал тази част).
Уви на път към с. Победа не можах да спра някъде на удобно да снимам един гараж (посока Долна митрополия), предполагам на бившия ДАП, да снимам. Там видях два соло Икаруса, тъмно жълти, сякаш по-нови или просто по-запазени. Имаше един О 305Г, зеленикав (има снимки по-назад в темата), туристически Неоплани и други, които не идентифицирах в далечината. Имах възможност да посетя гаража на „Импорт Експорт-2000“, но малко се объркаха плановете и до там не се стигна.
В с. Победа-

Като показах Peugeot J9, се сетих- днес сутринта, като тръгнах за Варна по улиците на Плевен забелязах Пежо Казан (Karsan), каквито има в Добрич.
За финал: касовата бележка от линия 1 и един билет от тролейбус


Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #215 on: 23.08.2011, 10:29:49 »
Много добър репортаж!!!

Навремето не знаех, че Плевен е толкова специален град от гледна точка на транспортна система. Просто се возехме на тролеи  :D

Между другото, дори ми се струва, че на места има поставени стълбове, които не са се превърнали в ККМ. Визирам тези по булевард Дойран (барата). Също до ОАПС-а като че ли е била предвидена стрелка към старата главна. Странно, когато са строили първата линия - от гарата до Моста, старата главна вече е била пешеходна улица, а линията за ж.к. Сторгозия е строена след това. По бул. Хр. Ботев, след разклона за ж.к. Дружба също има стълбове. Има такива и по бул. св. св. Кирил и Методий. Дали е имало планове тролейбусите за Дружба да минават по 'новия' булевард, който минава покрай Технополис?

Offline Sofia

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2480
  • ТБ 1511
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #216 on: 26.08.2011, 12:46:50 »
Като стана въпрос за Плама в темата за Благоевград, някой да знае повече за този екземпляр? http://phototrans.eu/15,222287,10641.html Сниман е в Плевен, а автобусът е с номер от софия област.

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1368
  • сбогом 2622
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #217 on: 26.08.2011, 13:45:54 »
Като стана въпрос за Плама в темата за Благоевград, някой да знае повече за този екземпляр? http://phototrans.eu/15,222287,10641.html Сниман е в Плевен, а автобусът е с номер от софия област.
Много често съм го виждал паркиран на Плевенската Автогара.
Чавдар 141 е най-голямото недуразумение по софийските улици.  Трябва да се бракуват час по-скоро всички представители на този модел.

Offline perko

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #218 on: 06.09.2011, 20:06:32 »
Едно автобусче от доброто старо време  :P
« Last Edit: 06.09.2011, 20:08:55 by perko »

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1111
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
    • Email
Re: Плевен
« Reply #219 on: 06.09.2011, 22:07:11 »
Хе, много хубава снимка - това е представител на чехословашкия тип 280.08 с неотваряеми прозорци преди втора и след трета врата, зад които има светлинна маршрутна кутия и без черна ивица под долната лайстна. Някъде в средата на 70-те внасят новопроизведени такива, заедно със сините двуврати междуградски чехословашки 280.10. Интересно е, че кабината е неоригинална - от стари снимки от чешки/словашки сайтове наистина се вижда, че тази модификация в ранните й изпълнения е без кабина. Между първата гума и втората врата има голям капак, каквито слагат до 1975 г. на всички модификации 280, така че вероятно е произведен 1974/5 г.

Извинете, до 1977 г. е с такъв капак.
« Last Edit: 06.09.2011, 22:24:43 by Balkanton »