Author Topic: Плевен  (Read 265590 times)

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #180 on: 10.07.2011, 23:49:36 »
И в контекста на казаното за тролейбусния парк на Плевен аз бих попитал - толкова ли няма поне една банка която да отпусне на това перспективно предприятие за поне 10тина нови тролея с гаранции от общината??Или по-лошото няма кой да си го поиска....

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #181 on: 11.07.2011, 07:34:51 »
Соларисите тръгват и спират плавно и равномерно без присецване  и при това с добро ускорение - управлението им е транзисторно с микроконтролер. Контакторното управление на ЗИУ не позволява плавно тръгване и спиране независимо от поддръжката - оборотите на двигателя се изменят на степени което води до поредица присецвания, също така наличието на носещи ресори в окачването вместо щанги неизбежно води до друсане. Силовото оборудване под пода неизбежно нагрява пода и оттам салона независимо от поддръжката. Соларис в София са отлични съвременни тролеи, шкодите във Варна са лошо поддържани и стари, но нямат конструктивни недостатъци за разлика от ЗИУ. Някои хора още не могат да разберат, че най-важна е конструкцията на едно превозно средство, поддръжката е второстепенна и не може да компенсира конструктивните недостатъци.  :) Предприятието в Плевен абсолютно не заслужава нови тролейбуси - надали има дори един инженер по електроника.   :( Също така ЗИУ са сложни и скъпи за поддръжка - контакторите залепват и нагарят, нуждаят се от почистване смазване и регулиране при електронните машини е достатъчно да се смени дефектиралият елемент или платка при наличие на самодиагностика това е още по-лесно. :) Шкода 14/15тр и икарусите в София също са остарели, но не чак толкова и са с класи отгоре - на ниво 80-те години, ЗИУ е на ниво максимум началото на 70-те даже края на 60-те. :)
« Last Edit: 11.07.2011, 10:04:11 by V.Peichev »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3841
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #182 on: 11.07.2011, 10:23:02 »
Нови тролейбуси е по-добре да се купуват за по-големите градове. ЗиУ вече се е превърнало като един от символите на Плевен, ще е жалко да ги сменят.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #183 on: 11.07.2011, 10:31:09 »
Пейчев след 3 мнения помия имаш ли нещо още да добавиш относно какви боклуци са тези тролеи? Какво целиш с очернянето и гадното натякване на недостатъците на всякакъв вид подвижен състав?Дори и реактивна ракета да купят ти пак ще излееш куп помия за какво ли не.ДА Зиу са пълни боклуци още докарани са били морално остарели НО ние няма какво да направим.За какво повтаряш едно и също по 100 пъти ? И не разбрах покрай целия този хейт защо в Плевен не заслужават нови тролеи? Имам чувството че защото ако имат нови тролеи ти няма да има какво да хейтваш....

Нови тролейбуси е по-добре да се купуват за по-големите градове. ЗиУ вече се е превърнало като един от символите на Плевен, ще е жалко да ги сменят.

Нови тролейбуси е добре да се купуват навсякъде.Освен това Плевен е много голям град за размерите на страната би трябвало все още да е над 100 000 .
« Last Edit: 11.07.2011, 10:34:14 by freepigeon »

Offline emo88

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #184 on: 11.07.2011, 11:01:37 »
Соларисите тръгват и спират плавно и равномерно без присецване
С глас се смея! Пред нас минава 4-ката и често ми се налага да ги ползвам. Дори Икарусите тръгват и спират много по-плавно.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4804
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #185 on: 11.07.2011, 11:32:52 »
?!
Oтдавна ги има тези чудеса, заместиха хубавите Икаруси с тях... :angry:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2935
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #186 on: 11.07.2011, 11:35:53 »
?!
Oтдавна ги има тези чудеса, заместиха хубавите Икаруси с тях... :angry:

Как може въобще да ги сравняваш не знам ??? Приеми, че Икарусите са били хубави когато са били нови, но вече са на по 20/30 години, не са това което бяха и е нормално за ги бракуват и да ги заместят с автобуси ново поколение. Няма нужда да са държат автобуси, които само могат да причиняват проблеми и нищо друго. А въпросното Исузу е много добро, преди две години идва на проби във Велико Търново. Икарусите не са вечни, както и всяко друго нещо.
« Last Edit: 11.07.2011, 11:39:58 by ari_91 »

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 895
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #187 on: 11.07.2011, 12:09:23 »
Как може въобще да ги сравняваш не знам ??? Приеми, че Икарусите са били хубави когато са били нови, но вече са на по 20/30 години, не са това което бяха и е нормално за ги бракуват и да ги заместят с автобуси ново поколение. Няма нужда да са държат автобуси, които само могат да причиняват проблеми и нищо друго. А въпросното Исузу е много добро, преди две години идва на проби във Велико Търново. Икарусите не са вечни, както и всяко друго нещо.
+1

Много добре казано, подкрепям  :)

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2102
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #188 on: 11.07.2011, 14:22:12 »
Нови тролейбуси е по-добре да се купуват за по-големите градове. ЗиУ вече се е превърнало като един от символите на Плевен, ще е жалко да ги сменят.

Липсата на финанси не трябва да олицетворява 30 годишни амортизирани машини в символ на даден град. По същата логика защо символът на София да не е само и единствено Икарус ? Не може и няма как да стане. Да не се повтарям - ari_91 го е написал много добре.

Друг проблем у нас са и наличието на прекалено много частни интереси, в които не влизат тролейбусите и електричеството (екологията), а вместо тях - старите автобуси и нафтата. Едно превозно средство може да е символ на даден град, но когато от него са няколко бройки, запазени и поддържани и които возят пътници само в случаи на тържества, празници, фестивали и т.н. (поне така мисля аз).

Ето един много прост и важащ с пълна сила пример - 1999 г. се возиш в Икарус/ЗиУ срещу 0,40 лв., а 2011 г. се возиш в Икарус/ЗиУ срещу 1,00 лв. Това е проблема. Нека има символи, аз нямам нищо против тях, но цената на билета трябва да е съобразена с услугата, която се получава срещу тези пари. Защото потребителят на услугата (пътникът) не се интересува от "символи" лежащи на стара слава. И вероятно някой ще каже - да, за цена на билета 1,00 лв. толкова - повече не може, а пък и са хубави, (ще) държат още... но проблема е друг: цената ще стане 1,50 лв., 2,00 лв. ако щете и промяна едва ли ще има.
« Last Edit: 11.07.2011, 14:27:12 by Sixkiller »

Offline emo88

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #189 on: 11.07.2011, 15:04:49 »
Аз мисля, че ЗиУ-тата не трябва да се нарязват както тези в София. По-добре като ги извадят от редовна експлоатация 1-2 екземпляра да се запазят за нещо като музейни експонати, а другите - за резервни части за тях примерно. Да не стане после както в София - много хора с които говоря всеки ден им липсват ЗиУ-тата и казват неща от рода на "май не бяха толкова лоши, липсват ми", докато преди ги оплюваха. Често се случва най-върлите противници на едно превозно средство да започнат да изпитват носталгия като то излезе от експлоатация. Аз лично бих пътувал до Перник или Плевен (но Перник е по-близо) само за да се повозя на ЗиУ-тата и с удоволствие ще си платя за това!

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2781
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #190 on: 11.07.2011, 15:14:23 »
Точно в тези жеги не ти препоръчвам да се возиш в ЗИУ ;)

Offline emo88

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #191 on: 11.07.2011, 15:16:36 »
Едва ли ще е много по-зле от Шкодата по ТБ4 на която се возих преди малко, на която климатикът въобще не се усещаше (а беше включен, дори питах ватмана), и прозорците бяха затворени. Беше като парник. Не преувеличавам - хората се потяха като след тичане и се бършеха с кърпички. В ЗиУ поне не очакваш да има климатик и отваряш прозорците.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #192 on: 11.07.2011, 16:25:12 »
Пусково-спирачните съпротивления на ЗИУ са под пода и нагряват пода и салона, така че през лятото е винаги страшна жега. Соларис са с практически изцяло изнесено на покрива електрооборудване и не се загряват така.  :) Настройката на климатика би трябвало да се прави от специалисти на производителя, все пак тролеите са гаранционни.  :)

Offline emo88

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #193 on: 11.07.2011, 16:29:09 »
Точно в тези жеги не ти препоръчвам да се возиш в ЗИУ ;)
Ами ще чакам зимата или есента.  ;)
Едит: В унисон с ретро снимките на perko, прототипът на ЗиУ 9 от 1971-ва:


Изглежда първоначално са искали да е с 4 фара. Освен фаровете има разлика и в мигачите, както и в поставката за табела с номера.
« Last Edit: 11.07.2011, 23:40:11 by emo88 »

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 895
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #194 on: 12.07.2011, 07:32:44 »
Икарусите са били хубави когато са били нови, но вече са на по 20/30 години, не са това което бяха и е нормално за ги бракуват и да ги заместят с автобуси ново поколение.
Всъщноста да, хубави бяха Ikarusите по време на младите им години, много добре си спомням това, тогава ги харесвах. Но после вече не бяха цвете за мирисане.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1087
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #195 on: 12.07.2011, 13:48:53 »
Когато се пишат всевъзможните недостатъци по отношение на ЗиУ, не се взимат под предвид начининът, необходимостта, продиктувана от потребностите към датата им на проектиране. Повечето знаят, че моделът е влязъл в производство в началото на 70-те години – тук смятам за немислимо сравняването им с други модели, още повече проектирани доста след това.
Значи към онази дата, е трябвало тролей, който да задоволи изцяло съветският пазар. Така те са правени единствено за техните географски ширини. През следващите 20-тина години дотолкова нараства нуждата от тролеи, че напрактика за моделът не остава време да се модернизира основно – правени са, – може да се каже по незначителни изменения или модернизации, но като цяло всичко е запазено.
Като сложиме и това, че тролеите ЗиУ – повечето или всичките, – попаднали в България не са били изобщо за износ, както и горните причини, можем да придобие някаква макар и бедна представа за събитията – как и защо, така се получава!

В момента не може да се каже какво е положението на ''Тролейбусен транспорт'', но през последните години то е такова, че можем спокино да го определим като: чужд сред свои. Пресният пример е с Ивкони и ''Автобусни Превози''
« Last Edit: 12.07.2011, 13:58:54 by zirka »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #196 on: 12.07.2011, 14:22:18 »
Факт е, че в Чехословакия още в началото на 70-те години се изпитват прототипи с тиристорно управление и 1974г. моделът Шкода 14тр е готов за серийно производство. ЗИУ не успява да създаде работещ тролей с тиристорно управление и е пуснат серийния модел с контакторно. Поради нежеланието на съветските алкохолици да учат полупроводници и схемотехника производството на Шкода 14тр започва чак през 1982г. Аналогично се забавя и началото на производството на трамваи с тиристорно управление в Чехия.  :( Големият брой тролейбусни системи не е извинение за технологичното изоставане. >:( Съветските алкохолици принуждават чехите да произвеждат морално остарели возила още доста години и така нивото на заводите им пада.  :(

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #197 on: 12.07.2011, 14:34:39 »
Съмнявам се в Плевен да има специалисти по електроника и оборудвана лаборатория за диагностика и ремонт, при това положение новите съвременни тролейбуси няма как да бъдат поддържани адекватно след изтичане на гаранцията на системата за управление. В София, Варна, Сливен, Пловдив, Пазарджик се експлоатират значително количество тролейбуси с тиристорно управление и има специалисти и лаборатории.  ;)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15643
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Плевен
« Reply #198 on: 14.07.2011, 06:25:45 »
To при поръчката на нови возила, винаги в цената са включени и резервни части , необходима специализирана апаратура за поддръжка и обучение на сервиза и водачите на возилата, освен ако доставчикът не може да осигури собствен сервиз... Доводи за запазване на ретроградното статукво могат всякакви да се измислят, но ги смятам за несъстоятелни. Вижте темата за Стара Загора, много ме радвата как ще си дообновят парка и ще разширяват мрежата. Болно ми е, че Плевен, толкова "тролейбусен" град поддържа имиджа си с ези стари машини, които не са вечни.


Относно покачващата се цена на билета, смятам че бъркате логиката на ценообразуването. Цената не се образува само от качеството и възрастта на возилата, но има редица разходи, които всъщност са основата. Моделът/годината на производство могат с експлоатационните си хареактеристики да намалят или увеличат разходите и съответно крайната цена за потребителя. Има и и инфлация, цени на горивата, заплати...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #199 on: 14.07.2011, 07:09:02 »
Основният проблем е обучението на кадрите - съмнявам се в депото в Плевен да има хора поне с базови познания по електроника, да не говорим за образование в областта на електрониката. В депата експлоатиращи Шкода 14/15тр и Икарус 280Т със сигурност има хора с поне базови познания по електроника, които много по-лесно ще се обучат да поддържат съвременни тролеи.  :) Ако и за дребни проблеми с електрониката трябва тролеите да се изпращат в сервиз или да се чакат специалисти от фирмата производител, това ще доведе до намаляване на броя превозни средства на линия и увеличаване на интервалите.  :(