Author Topic: Обновяване на подвижния състав при покупка на нови возила  (Read 176405 times)

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 742
  • !<9060>!
    • View Profile
Новатроник са производителите на таблата по спирките, нали? По-добре направо да я закриват тая поръчка...

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3147
    • View Profile
Старите автобуси бяха от реномирани марки. След по-малко от 5 години табелите им започнаха да се повреждат. Тези на BMC изкараха най-много, но марката Mercedes се оказа доста добра за софийската инфраструктура и техническото обслужване на самите автобусни възли и агрегати.
Новите технологии, с които се правят табелите предполагат по-голяма надеждност. За справка Mercedes Conecto LF (18** 90**).
« Last Edit: 10.08.2018, 00:38:05 by tm0 »
████████████████████████ Епилог

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 239
    • View Profile
Поръчката за 10те втора ръка автобуси.
Срок за подаване на документи 18.09.
Доставка до 45 дни след подписване на договор

Все още не е качена документацията, за да се видят техническите изисквания.
http://rop3-app1.aop.bg:7778/portal/page?_pageid=93,812251&_dad=portal&_schema=PORTAL&url=687474703A2F2F7777772E616F702E62672F63617365322E7068703F6D6F64653D73686F775F6361736526636173655F69643D333630323435

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1696
    • View Profile
Не, че 45 дни са малко за превозни средства, които са вече произведени, но този кратък срок е сигурен знак, че автобусите вече са намерени и спазарени.

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 239
    • View Profile
Качиха и техническите изисквания.
На пръв поглед, междуградски автобуси, бели, с две врати и климатик.Това е. Даже няма изискване да са поне частично нископодови.

На стр.52 има странен въпрос ;)
« Last Edit: Yesterday at 11:24:29 by mgt »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11966
    • View Profile
    • Email
Според мен са заложили доста добри изисквания. 2 неща обаче не ми се връзват. Искат минимум 60 седащи места, едновременно с това 2 оси. Обаче туристически автобус с толкова седящи места май няма 2-осен а само 3 -осни. И второто, искат хем климатик, хем отваряеми стъкла. Това също е безсмислено и много рядко го има при такъв тип автобуси.

С 10 коли няма да успеят да покрият и двете линии до Златните и Алеко и пак ще трябва да има 1-2 О 302-ки за резерв но това да е проблема.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
С 10 коли няма да успеят да покрият и двете линии до Златните и Алеко и пак ще трябва да има 1-2 О 302-ки за резерв но това да е проблема.

63 - 4 коли
66 - 4 коли
163 - 2 коли

Общо 10. Сигурно ще запазят 4-5 СЛ232. За да имат за резерв и тн.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11966
    • View Profile
    • Email
Да, все ще има някой за някакво обслужване или ремонт, освен това при хубаво време пускат на 66 5-та и 6-та кола понякога. Според мен 6-те коли до Златните трябва да станат отделна линия, да видим каква организация ще измислят като дойдат. Интересно и цената на превоза дали ще е същата или ще са на друга тарифа.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2779
    • View Profile
Според мен са заложили доста добри изисквания. 2 неща обаче не ми се връзват. Искат минимум 60 седащи места, едновременно с това 2 оси. Обаче туристически автобус с толкова седящи места май няма 2-осен а само 3 -осни.
55 места е максимума за двуосен,но трябва да е испански.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4510
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Четете хубаво: Седящи и правостоящи (ако има) – мин. 60 (шестдесет). Не става въпрос за брой на седящите места само, а и на правостоящите.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2779
    • View Profile
Забранено е в междуградски/туристически автобус,да има правостоящи.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7437
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
До 30 км е позволено.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
Но трябва и автобусът да е приспособен за правостоящи - да има подходящи ръкохватки и т.н. Туристическите обикновено нямат. :rolleyes:

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2779
    • View Profile
SETRA HD 315 GT има ръкохватки.

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1895
    • View Profile
    • Email
Общо взето, класификацията на ДАЙ е следната:

Клас А - автобуси с капацитет до 22 места, предназначени за превоз на седящи и предимно правостоящи пътници, или с други думи - марашутки и малки рейсчета в градско изпълнение.
Клас B - автобуси с капацитет до 22 места, предназначени за превоз само на седящи пътници - тоест междуградски маршрутки и малки рейсчета в междуградско изпълнение, само със седящи места.
Клас I - автобуси с капацитет над 22 места, предназначени за превоз на седящи и правостоящи пътници - това са градските автобуси.
Клас II - автобуси с капацитет над 22 места, предназначени за превоз предимно на седящи пътници, но могат да имат и места за правостоящи - разпределени в пътеката в салона или на отделна площадка, която не може да заема площ повече от две двойни седалки. Задължително имат багажно помещение с достъп отвън. Или с други думи, това са автобусите в крайградско изпълнение - такива, каквито сега и трябват на общината за излетните линии.
Клас III - междуградски и туристически автобуси с капацитет над 22 места, предназначени за превоз само на седящи пътници. Също задължително имат багажници с достъп отвън.

Относно това кои линии с какви автобуси следва да се покриват:
Градски и крайградска зона с еднопосочна дължина на курса до 30 километра - примерно София-Елин Пелин, София - Сливница, София - Петърч, София-Перник - с всички видове/класове автобуси, вкл. градски, като се допуска превоз на правостоящи пътници, при наличие на правостоящи места в автобуса по талон.
Междуселищни с еднопосочна дължина на курса над 30 километра - с автобуси от класовете B, II и III, като не се разрешава превоз на правостоящи.
Допълнителни (маршрутки) - с класове А и B, като клас A e разрешен само при линии до 30 километра еднопосочно, като в този случай също се разрешава превоз на правостоящи при наличие на такива места по талон. Всъщност основната разлика между "основни" и допълнителни линии е, че по основните на шофьорите им е забранено да спират извън регламентираните в разписанието спирки, докато допълнителните задължително се обслужват с автобус до 22 места, но се допуска спиране навсякъде при спазване на условията по безопасност на движението.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.