Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 232913 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4957
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Да ловим ли бас че и магистрала да построят пак ще се трепат.
Но и ракета без пари да пуснат, пак ще си карат колите.

Повечето пътувания между Варна и Бургас са по работа, а тогава ти е нужна кола. С автобусите пътуват не повече от 200 човека на ден в посока. Трафика там е силен през лятото и то събота и неделя, когато идват хора от цялата стрна, но никой няма да иде с колата до Бургас или Варна и там да хване корабче. И никъде по света не го правят.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Това ще е крайната картина на нещата.
Българските политици трябва да натиснат ЕК, за да съфинансират проектите за автомагистрали, които не са по еврокоридори.
Щом други държави успяха, значи и нашите могат да постигнат това...

« Last Edit: 06.02.2018, 12:24:03 by slimarkov »

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2320
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Това ще е крайната картина на нещата.
Българските политици трябва да натиснат ЕК, за да съфинансират проектите за автомагистрали, които не са по еврокоридори.
Щом други държави успяха, значи и нашите могат да постигнат това...
Така е на теория, но не очаквам всички автомагистрали на картата да станат факт, поне не и в близките 15 години. Конкретно имам предвид магистралата до Гюешево и тази в Северозапада, дублираща Е79.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9431
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
В отговор на изказването на Президента Румен Радев пред студенти Регионалния Министър Нено Димов твърди, че бил изготвил сравнителен анализ, който показва, че магистралите в България са най-евтините в Европа. Мисля, че трябваше да допълни също и най-отвратителните. :D

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
Не са толкова лоши - има участъци с интересен релеф от неравности и кръпки на много нива.   :) В Румъния и Гърция няма такъв интересен релеф. :)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1143
    • View Profile
Освен това осигуряват прехрана на гумаджиите, също и на търговците на авточасти и монтьорите, които щяха да имат много по-малко работа по замяна на пружини, биелетки (каквото и да е това), кормилни накрайници, амортисьори и т.н.  :)
Икономията е майка на мизерията!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
Това също е важно - осигурената допълнителна работа на търговците на авточасти и гуми и монтьорите води до допълнителен ръст на БВП. :)

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2320
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
През август ще бъде пуснат търгът за участъка от "Струма" през Кресненското дефиле.Предстоят и процедурите за 137 километра от магистрала "Хемус"
Quote
До 15 дни ще бъде пусната обществената поръчка за изграждането на най-тежкия участък от автомагистрала "Струма" - между Крупник и Кресна, през Кресненското дефиле. Това съобщи министър на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на инспекция на строителството на обходния път на Габрово. "В рамките на следващите месеци ще бъдат обявени и процедурите за строителството на още 137 км от магистрала "Хемус", заяви още той.

От средата на 2017 г. в пътното строителство цари истинско оживление. Започна изпълнението на пътни проекти за над 1.4 млрд. лв. - изграждат или се ремонтират участъци от магистралите "Хемус" и "Струма", работи се по пътищата Бургас - Слънчев бряг, Пловдив - Асеновград, Стара Загора - Раднево, Добрич - Варна, Разград - Търговище, обхода на Габрово и много други по-малки пътища. Обявените поръчки, които ще бъдат възложени през тази година, са за още 1.5 млрд. лв. - в ход са търговете за магистралата София - Калотина, завършването на Южната дъга на околовръстното шосе на столицата, за тунел "Железница" на магистрала "Струма", пътя Видин - Ботевград и други. Обектите, за които сега говори министър Нанков, пък се оценяват на още над 1 млрд. лв.

"Струма" се разделя на две

Освен че платната на магистрала "Струма" ще бъдат физически разделени в участъка през Кресненското дефиле, самата поръчка за изграждането на новото платно (в посока Гърция ще се ползва сегашният път) ще има две обособени позиции.

Първата ще е за участъка с дължина 13.2 км, който ще започва на около 80 м след пътен възел Симитли – Разлог и ще свършва след пътя Стара Кресна – Ощава. По думите на министър Нанков той ще включва три пътни възела, 10 виадукта с обща дължина 3.5 км, както и три тунела.

Другият лот ще е за останалите 10.4 км до обходния път на Кресна. Той включва един пътен възел, 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, 9 надлези и подлези, както и 4 тунела.

"За нормалното функциониране и експлоатация на тунелите е предвидено да бъдат изградени съответните инсталации и системи – пожароизвестителни, водоснабдителни, вентилация, електроснабдителни, осветителни, за управление на движението и др.", казва Нанков.

Двата участъка на пътя ще бъдат с по две ленти за движение с ширина 3.5 м и два банкета с ширина 1.5 м. На места ще бъде изградена и трета лента за товарни автомобили според характеристиките на терена. Важното е отсечката през дефилето да бъде завършена до 2023 г., така че да не се наложи България да връща европейското финансиране за проекта.

"Хемус" също чака старт

По думите на строителния министър още през август ще бъдат обявени тръжните процедури за строителството на 52 км от магистрала "Хемус" между пътен възел "Боаза" и разклона за Плевен и Ловеч. Целта е през следващата година да започне и реалното строителство. "През септември очакваме да бъде обявена и процедурата за още 85 км от аутобана - до Велико Търново", обясни министърът.

Също през август ще започне реалното строителство и на 16.2 км от магистралата в участъка между Белокопитово и Буховци. Министърът съобщи още, че 30% от строителството на 9.3-километровия участък между Ябланица и пътен възел "Боаза" е готов и прогнозира, че въпреки двегодишния срок на завършване до септември следващата година обектът може да бъде завършен.

Тунелът под Шипка още е само идея

За изграждането на прословутия тунел под връх Шипка Нанков съобщи, че разработката на идейния проект вече е приета на експертен съвет в регионалното министерство и сега се разглеждат различни варианти за финансиране. "Темата с тунела винаги е стояла на дневен ред, не просто сме оптимисти, че проектът ще стартира вече като реално изпълнение, но следваме хронологичен график на изпълнение", категоричен беше Нанков.