Author Topic: Производство на тролеи в България?  (Read 51008 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Искам да изразя благодарност и да поздравя колегата remarque за обоснованите му коментари и труда който си прави да ни запознава с проблематиката на производителите на тролейбуси и автобуси.

Във връзка с гореописаното искам да попитам запознатите къде в Гърция са се сглабяли Соларисите, доставени за Атина през 2004 за олимпийските игри? Както и какво се случва днес с това предприятие?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Не знаех, че е имало доставка на Соларис през 2004 за Гърция. В момента, обаче, се изпълнява най-голямата поръчка на Соларис до сега - 320 автобуса за Атина и се произвеждат изцяло в Полша.

http://www.solarisbus.pl/en/busmania,aktualnosci,0,554.html

Иначе, ELBO сглоби тролейбусите Neoplan за Атина - около 250. След това, се съсредоточиха върху Leopard 2A6 HEL :)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Така де моя грешката - Неоплани са. Не знам защо съм си въобразил че са Солариси, може би именно заради автобусите Соларис.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Нали в раздел 'метро' се спряга идеята да се организира предизборен дебат от кандидат кметовете на есен на тема транспорт и на който дебат да има представители от форума, които да задават въпроси от тази сфера - за МД3, МД2, но защо не и за написаното от remarque? Защото само с писане във форума, без да ни чува някой, няма шанс за промяна...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Всичко звучи много хубаво,но аз съм склонен да се съглася с фрийпиджън-като се подмени парка какво правим? Клиенти ще бъдат 4 големи града,в провинцията ако имаха пари за нови автобуси до сега да са си купили турски.Още поивече че съм на мнение,че реалното население на почти всички области,без София,Варна,Бургас и евентуално пловдив е много по -малко от официалното и транспортната задача ще следва тенденция на намаляване.Освен това как ще убедиш един огромен търанспортн оператор ,като примерно транстриумф да закупи от тези автобуси,след като те нови коли не взимат?Тоест няма сигурен пазар за тази продукция.За кого ще изнасяме?За македония?която предпочете китайско пред собственото си производство? Шасита по лиценз?Ами 141 нали е Щаер,но не става!!!
А турските возила изобщо не са лоши ,изключвайки БМЦ.Момента беше изпуснат,навремето.трябваше чавдар да се превърне в предрпиятие за асемблиране на туристически автобуси ,ман имаха интерес.Сега в условия на тежка икономическа криза,при положение че се затварят предприятия,да тръгне да се прави в Б-я тежко машиностроене...

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Как какво правим? Продължаваме да произвеждаме. Реално автобусите би трябвало да се подменят на няколко години, а не както сега на десетилетия. Освен това с определени проучвания лесно може да се рабере колко точно е нужното количество на година за произвеждане, а и никой не пречи нашето производство да се конкурира по цена с останалите при положение, че у нас предимно ще се сглобява и качеството на техниката ще е съпоставимо с останалите.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Нашата стока ще е със много ниско качество,а и няма пазар за нея,както вече беше посочено от Stahlgewitter.Кое ви кара да смятате,че произведеното ще е по-добро от турското БМЦ,руското и сие(все пак на това се надяваме,нали така?).В най-добрият случай ще се получат същите бараки.От 141 какво излезе?
Но дори и да произведем нещо добро,защо цената да е много по-ниска от западните машини? Единственият начин е да се плащат ниски(български) заплати и да се режат разходи,нещо към което,мисля не се стремим.
В допълнение, за да потръгне един такъв завод трябва постоянно да има поръчки.А те кого?


Нека проследим един възможен начин за развитие на завод.

Първо трябва да сме наясно,че държавата няма да го построй. Соц-а мина.

1.Някакси се намира инвеститор който е напълно убеден,че завода ще е на печалба(иначе не би го построил).Задължително мутра,защото в противен случай в България е НЕВЪЗМОЖНО да имаш пари за такава инвестиция.

2.Собственикът набира персонал.Инженери,строители и тнт.(с близък до 0-лев опит,по очевидни причини)

3.Собственикът взима двигатели/шасита от изброените фирми.

4.Персоналът магически изработва останалите компоненти,които не са по-лоши от тези на конкуренцията,но същевременно са много по-евтини.

5.Превят се презентации и всички(особенно държавните дружества) са много впечатлени и решават да поръчат автобуса,защото е по-евтин от всичко друго, което се предлага и защото на управителите на държавните превозвачи страшно много им пука.

6.Заводът потръгва и след българските градове започват и поръчки от....някъде,където нямат пари за 2-ра ръка,но имат за нови български.


Не мисля.


Ако имате други възможности,с удоволствие бих ги прочел. :)
« Last Edit: 06.08.2009, 21:57:16 by Beer »
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline kotseto1001

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
А де?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17575
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Пропуснали сме го в тази тема:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=2984.0
« Last Edit: 13.01.2010, 10:50:06 by emo »
мур

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Пропуснали сме го в тази тема:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=2984.0
Е то този е тестов прототип и никога не е влизал в производство. Все пак говорим за Одобрени превозни средства, на които е заложено и после са си показали множеството дефекти и недостатъци. Ти на този качвал ли си се, или само механиците на Надежда!?
« Last Edit: 14.01.2010, 11:32:23 by difian »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Темата нещо е замряла и реших да и дам живот, като си изкажа мнението. Мисля, че най-логично е да се появи инвеститор извън ЕС (Китай, Русия, САЩ, Индия и т.н.), който да има апетити към европейския пазар. Това е трик за избягване на мерките по протекционизма, в момента ставката на митото на нови автобуси за горните държави е 16%, несъм наясно за размера на акцизите и другите преки/косвени такси, защото те са национални и трябва да се разглежда определена държава. Ако част от детайлите се внасят в ЕС (Бълтария) от страната на инвеститора, други се произвеждат на място, а трети (напр. двигател) се доставят от ЕС се пести от митнически налози, защото готовото изделие придобива български (общностен) произход. Има шанс за възраждане, но трябва някой тук да работи по въпроса, да търси контакти и да влезне в съдружие с другата страна. Ако ще е държавата, да предостави условия за бизнес (опростени процедури, поръчки...), ако ще е общината - земя, частен инвеститор - финансиране, логистика, организация и т.н. Това е логиката и на завода за производство на автомобили, който строи Литекс Моторс в момента и дано някой ден заработи, защото все имам чувството, че сме индианците на Европа. Нямам нищо против, някой ден ето това да се произвежда в България http://maz.by/_oid7476.html
« Last Edit: 10.04.2010, 09:21:29 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Европа няма достатъчно производители на качествени стоки и за това трябва през България третия свят да си пробутва таратайките?
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Европа няма достатъчно производители на качествени стоки и за това трябва през България третия свят да си пробутва таратайките?
Пазарният принцип дава относителна свобода всеки да предлага, а щом се намират купувачи, ОК!

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Teoретично е така,а на практика какво ще се случи-България и може би Румъния купуват ограничени бройки от каквото е там подпомагайки европейската икономика с абсолютно нищо.Тук таме някоя руска мутра ще се облажи и някой друг циганин ще вземе смешна заплата в завода.Не виждам къде е кяра.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Кой, както се уреди! За съжаление е така. В Полша, Чехия и дори Сърбия има невероятна промишленост за автобуси, камиони и леки коли... При нас се инвестират милиони в молове!  :bb:

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Teoретично е така,а на практика какво ще се случи-България и може би Румъния купуват ограничени бройки от каквото е там подпомагайки европейската икономика с абсолютно нищо.Тук таме някоя руска мутра ще се облажи и някой друг циганин ще вземе смешна заплата в завода.Не виждам къде е кяра.
Дори и да си прав, въпреки че със сигурност ще бъдат ангажирани и квалифицирани кадри, то по твоята логика всички българи да седнем на диванчето в къщи и да лежим/пърдим пред ТВ. Това мислене, не знам от къде е, жалко че сме били известни като трудолюбив народ и имаме поговорка "за лудо работи, за луло не стои", а сега и картофите си внасяме...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Дори и да си прав, въпреки че със сигурност ще бъдат ангажирани и квалифицирани кадри, то по твоята логика всички българи да седнем на диванчето в къщи и да лежим/пърдим пред ТВ. Това мислене, не знам от къде е, жалко че сме били известни като трудолюбив народ и имаме поговорка "за лудо работи, за луло не стои", а сега и картофите си внасяме...

Безработицата в България е напълно стандартна.Ако не бяха и циганите,щеше да е сравнително ниска.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Безработицата в България е напълно стандартна.Ако не бяха и циганите,щеше да е сравнително ниска.
Тъй или иначе вече сме в колосален офтопик... Навсякъде си има цигани, напр. в Белгия основните хрантутници са местното население в диапазона 25-35 год., просто не им се работи, а социалната система им позволява да си карат така. Безработицата в България е прилична, но на каква цена? Сега не ми се занимава да търся официална статистика, но съм сигурен, че тежестта на заетите в търговията е сред най големите (ако не и най голямата), а това прави "изкуствен" БВП, всъщност ако не са гастарбайтерите, които изпращат свежи пари в България, отдавна икономиката ни да се е сринала и нито МВФ, нито борд, нито ЕС ще могат да ни помогнат. Друг изкуствен БВП е това, което се генерира от строителство, там балона отново почва да се надува и според мен е пагубно... Спасението специално за нас е свежи пари от износ (каквото можем) и туризъм. Второто е ясно, а износа освен от текстилната промишленост, следва да се увеличава и от земеделие, машиностроене и енергетика, последните два отрасъла са социалистическо наследство, но е наложително да се опитваме да възвърнем някакви позиции. Макар и много досадно и аз ще кажа, че това което ни чака ако не заработи промишлеността е гръцкия сценарии. Неможе една държава да разчита само на туризма и дори земеделието и да не задоволява собствените и нужди, а всичко останало да се внася.
Сега по темата, в предишно мнение беше даден за пример Тедом. Да, дори това са ниски обеми на производство за задоволяване на нашия пазар. Има пазарна ниша за такова производство, а вече описах какъв е модела за по-мащабно. Примерът е съвсем наблизо, в Турция... Ти говориш за европейско производство и качество, но основното производство на МВ е в Турция, която дори не е в ЕС, но въпреки това явно там е по изгодно.
Мога още много примери да дам, но е напълно излишно, това което се опитвам да кажа е, че няма нищо лошо, напротив наложително е и би било хубаво ако се опитва "пробив" на българското производство в разни насоки, пък било то и за да "бачкат" циганите, по-добре да си изкарват парите сами, отколкото ние (данъкоплатците) да им заработваме помощите!
« Last Edit: 12.04.2010, 21:03:54 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline rotation

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
    • Email
Новият прототипен тролейбус РТК какво представлява- изработка в България на какво- каросерия и дизайн?

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Всичко му е вносно, само е сглобен тук, стъклата (БГГ) и други детайли да са родни само... Каросерията е на Ден Оутсен, ел. инсталациите май са румънски, ако беше като Кобрите...