Author Topic: Производство на тролеи в България?  (Read 50631 times)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4575
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Хм, а сега къде е? Като сме започнали с оффтопика...
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11791
    • View Profile
    • Email
Ха, добър въпрос. Беше на тестове из цяла България, уж успешно се движеше без проблем, и в София откара извество време лятото на 2007-ма, после за съжаление нещо замряха нещата, дойде кризата. Интересно къде е наистина, из темите за другите градове няма информация някой да го е купил или да се движи в някой друг град, из наще депа и гаражи не се вижда да е.
« Last Edit: 20.02.2012, 14:05:31 by difian »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
И този и першнишкия прототип потънаха в дън земя....

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
може би имаш предвид дупнишкия ...
НЕ на хейтърството!

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1035
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Хм, а сега къде е? Като сме започнали с оффтопика...
До колкото можах да разгледам всички теми във форума имам в предвид на другите градове последно го гледах в град Габрово,но сега къде е нямам никаква представа.Ааа вярно и този дето беше в Перник и той се затри някъде.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Някой дали за тези 5 години е чул нещо за този тролейбус? За останалите шасита на Den Oudsten? Дали има някакъв шанс вече да не е в България?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5137
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Питай Красимир Арсов. Потърси го във фейсбук. На профилната му снимка има едни прасета...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2334
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Останалите шасита, които трябваше да се превърнат в тролеи ги гледах за последно в един склад срещу София Мел.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline mitakis

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3094
  • 2660
    • View Profile
Там е централата на Еридантранс.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
А кога за последно си ги видял, скоро ли е било?

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2334
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Миналата година беше, тази май имаше останало едно или две.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3805
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Гаража на РКТ ли имаш предвид? Той е срещу София мел, но нито на стрийт вю, нито на сателита се виждат останали автобуси вътре.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3805
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Имам два въпроса. Има ли някаква връзка между Трамкар и РТК В2007 или тролейбусът изцяло е произведен от РТК? Също така, някой има ли представа каква е ролята на АРЗ в производството на ЛиАЗа 6236?

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
Когато взеха автобусните концесии на селските линии с Den Oudsten, Еридантранс и РТК (въпреки, че двете фирми формално се водят различни, имаше съмнения, че са свързани помежду си) домъкнаха около 19 каросерии на Den Oudsten в гаража на БКС при мелницата на Хаджи Димитър. Говореше се, че ще сглобяват автобуси. По някое време като окапаха голяма част от автобусите им, направиха от една каросерия 5019, а друга замина в Трамкар и се появи тролейбуса. Не съм много сигурен, но май и 5019 го правиха в Трамкар. На В2007 му монтираха румънска електроника и почнаха да го тестват по градовете из България. 5019 изкара няколко години и замина и той. 17 каросерии още си седят, май и остатъците от 5031.

Offline poly911

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 342
    • View Profile
    • Email
5031 е бракуван ама в гаража в малинова долина

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11791
    • View Profile
    • Email
Жалко поредната и последната май за сега хубава идея да се произвеждат тролейбуси и автобуси у нас се прецака. Този път лиценза и каросерията си бяха напълно модерни за времето си, на Ден Оудстен, много по-хубави от ВМС-тата, нископодови, с големи лепени затъмнени стъкла. Може да има връзка и с това, че завода Ден Оудстен също фалира. Прави ли ви впечатление, че доста от такива средноголеми и малки европейски производители на каросерии също вече ги няма? Явно и там вече се купуват по-масови и евтини марки.

Помня го 5019 и аналогичния му вариант на тролей, харесваха ми като дизайн, като возия, тогава този дизайн беше доста атрактивен, но вътре бяха доста по-груби от оригиналните холандски варианти. Например седалките бяха като в ВМС-тата, вместо ергономичните като в оригинала, пластмасовите детайли вътре изглеждаха малко все едно калъпите са им дялкани с макетно ножче. Щеше да е яко да бяхме взели лиценза и за съчленения вариант и след още няколко опита можеше да се стигне нивото на холандските. Все пак като гледам годините опит в производство на автобусни каросерии, ние имаме горе-долу толкова години, колкото и Холандците.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1656
    • View Profile
Холандците имат много по-голям опит и като ноу-хау и като години в производството не само на каросерии, но и на двигатели и други възли, изразяващ далеч не само в малкия и неизвестен производител Ден Оудстен, а предимно в много по-голямата ВДЛ група  ;) Отново сравнението ти е неуместно, и даже смешно.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1035
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Простете за отклонението въпреки,че не е за тази тема,но понеже стана въпрос за Ден Оудстен та исках да попитам всичките такива автобуси на Еридантранс нали преди време бяха наредени в Илиянци на някакъв склад нарязаха ли ги или са си още там.Питам защото се замислих тези каросерии да не би да са от тях или са си нови доставени от Холандия?Простете ако греша.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
Каросериите са си там от самото начало на концесията, още докато 50хх бяха цели всичките.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1109
    • View Profile
Това са последните каросерии от ДенОустен, които са останали в халетата и продадени при фалита на фирмата. Явно проблемите при производството на тролея и автобуса са отказали собственика на РТК, най-вероятно автобуса е излязъл колкото ново БМЦ.
The Grand Tour