Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 50333 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6837
    • View Profile
Неща, които отдавна предлагам а.74 да се трансформира в тролейбусна линия. Ако имахме тролеи на батерия а не на дизелов агрегат, щеше да се осъществи с почти нулеви инвестиции. Другото реалистично осъществимо предложение, което и Благун е засегнал в една съседна тема - тб.11 до Лъвов мост. Ще има чудесна връзка на МД-2 с района по бул. Левски.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3812
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Дори да подсилят ТБ4, това подсилване ще е крайно недостатъчно за заместване на двойката. Или вярваш, че ще удвоят колите на 4-ката, така че да стане на интервал 6 минути?
Вместо да закриваме линии предварително има много по-умен начин. След пускането на метрото ТБ2 експериментално си остава без промяна за срок от 6 месеца например. Прави се преброяване на пътникопотока, но физически, а не по броя таксувани карти. Бас държа, че даже и след пускането на метрото двойката ще остане по-натоварена от 2/3 от линиите в София. Абсурдно е докато се дава пробег на въздуховози като 75, 79, 384 и ТМ23 да се закрие една от най-натоварените тролейбусни линии и то без никаква обосновка.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Мисленето, че всички пътници трябва да се набутат в метрото съсипва наземният транспорт и се увеличават автомобилите. Метрото не е бездънна яма, че да побира всички. Нали все се говори и за това, че прекачването е скъпо. Защо да накараш някой да се прекачва 1, че и 2 пъти, само защото имало метро на ръба на квартала му!? ТБ 2 изобщо не е за закриване и нищо не ѝ пречи да си остане така, както си е сега. Освен това тролеят има повече спирки, отколкото метрото, които са много по-удобни. Хубаво "уреждате" Хаджи Димитър със сгъстяване на 4-ката, а какво правим с Бъкстон и Красно село? О, забравих, те имат метро на другия край на квартала :help:

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4345
    • View Profile
Крайно време е да се въведе нормално таксуване, примерно билети 15, 30, 60 и 90 минути евентуално и 120. Така прекачванията ще станат изгодни. Закриване на ТБ2 във всички случаи изисква сериозно сгъстяване на ТБ4 за обслужване на Хаджи Димитър както и удължаване и подсилване на ТБ9 за обслужване на Бъкстон и няма да се реализира намаляване на транспортната задача. Вероятно ще се наложи и сериозно подсилване на ТБ8 за обслужване на участъка Център по Хигиена - Гурко. :rolleyes: Съкращаване на ТБ2 до ВМА не избягва необходимостта от удължаване и подсилване на ТБ9. :rolleyes: За заместване на ТБ2 в Хаджи Димитър 4 трябва да се подсили поне до интервал 7-8 минути в пик и ще са нужни 13-14 коли, аналогично ТБ9 при закриване или скъсяване на ТБ2 ще има нужда от поне 15-16 коли в пик. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7287
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Само искам да припомня че метрото към Хаджията го гласят да бъде разклонение, респективно на интервали около 8-10 минути. Това с 60 метрови състави дали ще може да извози всички?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Предложението на Sofia е най-доброто. Би било добре ако така наречените граждански организации обърнат внимание на проблема със станалото масово намаляване на транспортната задача с откриване на участъци от метрото и да лобират за подобно решение не само за ТБ 2, но и за всички засегнати други линии.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4490
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Плановете на СО, заложени в Плана за устойчива градска мобилност за развитие на тролейбусния транспорт:
- Изграждане на ново тролейбусно трасе по ул.”Бяла черква” – бул.”Фритьоф Нансен” – бул."Патриарх Евтимий"
- Тролейбусна линия бул.”Цветан Лазаров” – ж.к. Дружба-2
-  Тролейбусна линия по ул.”Г. М. Димитров” – бул.”Симеоновско шосе" (на мястото на трамвая по ОУП)
-  Изграждане на ново тролейбусно трасе от бул. „Сахаров“ до ж.к. Младост II
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13354
    • View Profile
    • Email
1. Изграждане на ново тролейбусно трасе по ул.”Бяла черква” – бул.”Фритьоф Нансен” – бул."Патриарх Евтимий"
2. Тролейбусна линия бул.”Цветан Лазаров” – ж.к. Дружба-2
3.  Тролейбусна линия по ул.”Г. М. Димитров” – бул.”Симеоновско шосе" (на мястото на трамвая по ОУП)
4.  Изграждане на ново тролейбусно трасе от бул. „Сахаров“ до ж.к. Младост II
1. Доколкото разбирам, са се отказали да го правят по Нансен-ляво по Патриарха (съответно с премахване на синята зона и двупосочност на Нансен при бившия петох*ник) и в обратната посока - през тунела по трамвайното трасе към Черни връх. По-скоро Патриарх Евтимий-наляво по Нансен-Черни връх и в обратната посока - Нансен-дясно по В.Левски, което е далеч по-неефективно и изобщо не компенсира хората около басейна Спартак за спирането на обречената шестица.
2. Става дума по Обиколна?
3. Транспортните задачи на трамвая и тролея не се припокриват: трамваят - по южния ринг, тролеят - по Симеоновско. Даже предвид неясното преминаване на ТМ трасе през Винарово колело, трамваят може да е от Дървеница по Гемето и южния ринг. Ако го направят по Кл.Охридски или Габровски до Студентски град, това ще е надгробна плоча за проекта трамвай Дианабад-Дървеница-Студентски град (както и за А280).
4. И от обръщалото на А306 накъде? Ако е само дотам, си е поредното недоносче и ще замени само затихващата А306.
« Last Edit: 21.03.2018, 10:04:32 by blagun »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4490
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Ето графично как са планирани трасетата. Трасето по Г.М. Димитров е на мястото на трамвая, който се планира да отпадне...
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13354
    • View Profile
    • Email
Е какво значи трасе за тролей? Няма ли да си върви по платното? Даже като сменят стълбовете, може да направят по-дълги джобове за леви завои при НСлС и Климент Охридски.
Похвално е, че в Младост-2 са драснали трасето до Малинов.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4345
    • View Profile
Най-добрият вариант е тролейбусът да бъде удължен по сегашния маршрут на 306 и старото трасе на Малинов до Седмо РПУ, може да се направи ръкав за ляв завой от старото трасе към Балан. Не е лошо ръкавът да е само за тролейбуси аналогично на Кюстендил освен времето на изграждане на метростанцията. :rolleyes:
« Last Edit: 21.03.2018, 12:13:03 by V.Peichev »

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
    • View Profile
Пълна глупост са тези тролейбусни трасета. Вместо със зъби и нокти да се борят за обособени трамвайни трасета и рингов трамвай, те ще пуснат транспорта, който прави най-много задръствания по Г.М. Димитров и Симеоновско. Не ми се мисли, че тия консултанти са взели пари. Не случайно нито един град с закрит тролейбусен транспорт не го е възстановил. С трамваен са вече стотици.
The Grand Tour

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2800
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Не случайно нито един град с закрит тролейбусен транспорт не го е възстановил.

Провери си пак информацията.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4345
    • View Profile
Обособени трамвайни трасета е оправдано да се строят само при поне 5000 пътници на час в пик, по Г.М.Димитров и Симеоновско потокът е по-малко от половината от тази стойност.  :help: Съответно строителството на обособени трамвайни трасета би довело до излишни разходи без да се получи качествено обслужване - при такива малки потоци разходите за инфраструктура, подвижен състав и т.н. преобладават над останалите съответно себестойността на превоза на пътник е висока. :help:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13354
    • View Profile
    • Email
Аз пак не мога да разбера, как един тролей от Сточна гара по Цариградско-Гемето-Симеоновско ще се припокрива с трамвай Дървеница-МС Г.М. Димитров-Овча купел или Дървеница-Гемето-Симеоновско-Семинарията? Пейчев, подозирам, че ринговият трамвай ще върже необходимия брой пътници независимо от петте общи спирки с тролея по Симеоновско. За трамвай по Симеоновско в южна посока не знам някой да е говорил - това вече е невъзможно.
Борбата за трамваен южен ринг продължава, независимо че могат да направят тролеи до Студентски град или Манастирски ливади. Отказът от трамвайно трасе от Армеец до Онкологията не е болка за умиране, тъй като ТМ-трасе към учебните заведения и разрастващите се жилищни райони по Климент Охридски е по-примамливо от връзка с индустриалните зони по Искърско шосе (за тази връзка А88 е приемлив).
« Last Edit: 21.03.2018, 13:37:25 by blagun »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4490
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Аз пак не мога да разбера, как един тролей от Сточна гара по Цариградско-Гемето-Симеоновско ще се припокрива с трамвай Дървеница-МС Г.М. Димитров-Овча купел или Дървеница-Гемето-Симеоновско-Семинарията? Пейчев, подозирам, че ринговият трамвай ще върже необходимия брой пътници независимо от петте общи спирки с тролея по Симеоновско. За трамвай по Симеоновско в южна посока не знам някой да е говорил - това вече е невъзможно.
Борбата за трамваен южен ринг продължава, независимо че могат да направят тролеи до Студентски град или Манастирски ливади. Отказът от трамвайно трасе от Армеец до Онкологията не е болка за умиране, тъй като ТМ-трасе към учебните заведения и разрастващите се жилищни райони по Климент Охридски е по-примамливо от връзка с индустриалните зони по Искърско шосе (за тази връзка А88 е приемлив).

Погледни ОУП. Според него трябва да има трамвай от 4ти км до Хладилника и нататък Овча Купел.
http://www.sofproect.com/Images/web_maps19112009/33.pdf

Според проекта на ПУГМ участъкът 4ти км - Хладилника е заменен от тролейбус, трамвай изобщо не се предвижда да се изгражда след Хладилника, посока Г.М. Димитров. Графичната част за трамваите е долу.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13354
    • View Profile
    • Email
Според проекта на ПУГМ участъкът 4ти км - Хладилника е заменен от тролейбус, трамвай изобщо не се предвижда да се изгражда след Хладилника, посока Г.М. Димитров. Графичната част за трамваите е долу.
Е това вече е кофти номер наистина... Аз не виждам и тролей от Симеоновско до Черни връх. Явно идеята е да се спастри някой лев от отчуждения в кв. Витоша, а пътниците - кучета ги яли. След като и трамваят по Копенхаген е замръзнал на сегашното си положение, Югоизточна София от Черни връх до Искърско шосе ще стане зона, свободна от трамваи.
« Last Edit: 21.03.2018, 14:10:45 by blagun »

Offline Whatnow14

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
2. Става дума по Обиколна?

Според картата това е маршрутът на 204, това пък откъде им дойде вече не знам

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
Е това вече е кофти номер наистина... Аз не виждам и тролей от Симеоновско до Черни връх. Явно идеята е да се спастри някой лев от отчуждения в кв. Витоша, а пътниците - кучета ги яли. След като и трамваят по Копенхаген е замръзнал на сегашното си положение, Югоизточна София от Черни връх до Искърско шосе ще стане зона, свободна от трамваи.
Вероятно така ще стане. Само трамваят от Дружба до Младост 3,4 вероятно някога ще е факт.
Но пък югоизточна София от Черни връх към Симеоновско шосе ще има метро до Студентски град /Зимния дворец/ и след години вероятно до околовръстния път.
Затова трябва да се помисли за трамвайно трасе в югозападна София. Добре ще е от Черни връх към България и Цар Борис III да има трамвай!

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
    • View Profile
    • Email
Според проекта на ПУГМ участъкът 4ти км - Хладилника е заменен от тролейбус, трамвай изобщо не се предвижда да се изгражда след Хладилника, посока Г.М. Димитров. Графичната част за трамваите е долу.

А от коя година е този проект, защото на него трасето до Лозенец фигурира, а пък трасето по ул. Манчо изобщо го няма?