Author Topic: Юнион-Ивкони  (Read 21937 times)

Offline gsb_audifen

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #120 on: 13.04.2018, 19:53:57 »
Ето ви малко въпроси за размисъл. Тоя автобус колко тежи, колко тежи колата. Няма как шофьора да изгуби управление от такъв удар, обаче споменаха, че колата се е подпъхнала и го е повдигнала - също малко вероятно.

Мен друго ме гризе, каква е тая мания с тия дълбоки като дерета канавки. Че там паднеш ли с каквото и да е ще се претерепеш. Толкова ли не може да се създаде по смислена система за отводняване. В Румъния е още по-зле работата, ама това е друг въпрос.

За коланите съм съгласен, пътниците ако бяха с колани щяха да са си на местата в рейса, а не под него. Най-сериозните наранявани са от въргалянето вътре и ударите в каквото има - седалки, хора и тн. Смъртните случай са от изпадане/излитане - значи коланите сега биха спестили доста неприятни неща и вероятно дена на траур утре. Този е нов автобус и сигурно е оборудван с колани - дали някой се сеща да ги ползва?

Моите съболезнования!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #121 on: 13.04.2018, 20:43:43 »
Ето ви малко въпроси за размисъл. Тоя автобус колко тежи, колко тежи колата. Няма как шофьора да изгуби управление от такъв удар, обаче споменаха, че колата се е подпъхнала и го е повдигнала - също малко вероятно.
Трябва да се има предвид и човешкия фактор. Шофьорът не е очаквал подобно развитие на ситуацията, вероятно е бил изненадан и това е дошло до загубата на управление тоест до неподходящи реакции. Разбира се това не трябва да звучи като обвинение. Мен ме притеснява това, че медиите представят нещата доста заблуждаващо и не обръщат достатъчно внимание на колата, която всъщност е по-слабото превозно средство в случая, а доколкото видях е и доста стара, което също е фактор. Друг елемент е че трябва да има пълно опасване с мантинели, което при нас не е практика.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1676
    • View Profile
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #122 on: 13.04.2018, 21:20:16 »
А колко още по 5-6 жертви трябват, за да станат коланите в междуградските автобуси задължителни? И да се глобяват и превозвачите и пътниците за неизползването им. И разни 30-40 годишни кочини да не могат да изпълняват курсове, тъй като нямат такива. С фирми като Юнион Дрискони явно и автобуси от 2017-та не са гарация за благополучно пътуване...
« Last Edit: 13.04.2018, 21:22:36 by bagercho »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #123 on: 13.04.2018, 21:33:20 »
Не знам какво пък е виновна фирмата. Факт е че това е един от най-големите оператори на междуградски превози, все нещо, някъде на грешното време с грешния автобус и грешния водач и на грешното място ще се случи. В този конкретен случай не виждам вината на шофьора и е спорно доколко по време на интервюто за БТВ е бил в напълно адекватно състояние и дали се е бил осъзнал след случилото се. Това явно е бил добър водач след като му е поверен чисто нов автобус по направление с дължината на София-Бургас.

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1838
    • View Profile
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #124 on: 14.04.2018, 01:26:02 »
Жалко за хората :(
Според шофьора на автобуса водачката на колата се е разсеяла докато го е изпреварвала (искала да спре радиото, за да чуе звук от колата си), при което го е ударила отляво и съответно наклонила. Според мен няма как да го наклони така, вероятно го е стреснала и той при опита си да реагира на удара е завъртял рязко волана наляво, повдигайки автобуса на две гуми. Явно не е бил подготвен да реагира адекватно :(н
Хора, ползвайте колани!

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 245
    • View Profile
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #125 on: 14.04.2018, 13:32:46 »
Колеги вие ходили ли сте на училище. разбирате ли от елементарна физика? Каква е масата на рейса? Къде е центъра на тежеста му? Каква е масата на колата? как тая кола да изкара рейса от равновесие?

снощи по-късно по новините показаха следите от удара. верно има среди от лявата страна на рейса. Добре. значи верно е имало съприкосновение. обаче следите не говорят за много сериозен удар. почти няма деформации по рейса. основно се виждаха следи от синята боя на колата. Това още повече развенчава твърдението, че тая кола е обърнала рейса.

Колегата Хитър Петър е прав. колата е чукнала рейса. Шофьора на рейса се е стреснал. Навъртял е пълен десен. а при скорост 93 км. в час това е достатъчно да обърне рейса. А това че е навъртял пълен десен се вижда от положението на предните колела. Как нито един журналист не попита защо предните колела са в това състояние!!!!!!

При такава ситуация не трябва само да се обвинява момичето от колата. Да, тя е виновна за ПТП-то. но има само косвена вина за смърта на тия хора. бог да ги прости! Шофьора на рейса има много по-голяма вина. и него също трябва да го арестуват. Не само момичето.

Offline mitakis

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3104
  • 2660
    • View Profile
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #126 on: 14.04.2018, 15:02:30 »
... Навъртял е пълен десен...

Шофьорът каза, че се е опитал да завие наляво. Но при положение, че автобуса е бил на двете десни гуми, тази инстинктивна маневра съвсем е намалила контактната площ с асфалта и рейса се е обърнал. Не е имал време за друга реакция.

Клип от подобна катастрофа - https://www.facebook.com/BusMemoriesBulgaria/videos/1861594404138259/
Може да видите как тежкия автобус се обръща, как коланите спасяват. И вероятно центърът на тежестта е по-високо, отколкото си мислим.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6839
    • View Profile
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #127 on: 14.04.2018, 15:12:31 »
В голяма степен и аз се присъединявам към мнението на Хитър Петър. Неадекватна реакция на автобусния шофьор според мен е причината за злополуката. В интерес на истината обаче по колата има доста повече щети, което означава че и удара не е бил съвсем лек.
А относно фирмата извозвач - доста често ползвам услугите на автобусния транспорт и за мое най голямо съжаление на въпросната фирма. Можеби това е най-пропадналия превозвач в България, като дори бие и БДЖ - ПП по долнокачествена услуга. Техниката им е трагична а шофьорите са си меко казано бездарни и некадърни събрани от утайката на това съсловие.

Offline rs_section

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 78
    • View Profile
    • Email
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #128 on: 14.04.2018, 16:49:23 »
Нормално е най-големият превозвач да има най-много катастрофи. Нормално е също така, като най-голям превозвач да наема и най-много недотам адекватни шофьори - ако имаш 20-30 служтели може да си контролираш лично всеки ден, ако имаш 4-500, нещата са различни. Не разбирам неистовото желание да се изкара шпофьорът на автобуса виновен и оттам - Ивкони. Ок, не са стока, по много линии се движат стари автобуси, неподдържани са, особено след като им изтече лизинга. Обаче да се обвинява шофьорът в случая е меко казано малоумно.
Физика - маса, скорост, посока на движение - напълно е възможно колата да помогне на автобуса да се разклати сериозно и дори да се повдигне на 2 гуми - все пак и двете МПС са в движение. Вижда се и от клипа по-горе. Освен това ако е имало дори лека крива, нещата стават супер различни. А това как трябва да се държи шофьорът при катастрофа е много полезно да се учи, да се гледат клипове, да има теоретична подготовка, но ме съмнява, че ако си караш спокойно без напрежение, по добър път, при перфектни условия и някой те удари внезапно, ще си особено адекватен. Отделна тема е доколко има адекватна реакция в случая. И не гледайте градския трапосрт в София, дето рекордната скорост сигурно е 60 км/ч.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 245
    • View Profile
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #129 on: 14.04.2018, 18:31:22 »
Шофьорът каза, че се е опитал да завие наляво.
Той може да си казва каквото иска. Ама на снимките и репортажите от катастрофата се вижда друго. Погледни някои снимки или видеа. Ще видиш накъде е завърнято кормилото.

Клип от подобна катастрофа - https://www.facebook.com/BusMemoriesBulgaria/videos/1861594404138259/
Може да видите как тежкия автобус се обръща, как коланите спасяват. И вероятно центърът на тежестта е по-високо, отколкото си мислим.
Само на пръв поглед има общо с това от Тракия. В това видео колата удря рейса отпред. А на Тракия е било почти в средата. Ако удариш дълго МПС в отпред или отзад е по-лесно да го извадиш от равновесие. т.нар. ефект на рибешката опашка. Обаче ако го удариш в средата, е много трудно да го разклатиш.

второ - във видето се вижда че от самия удар рейса само се отклонява надясно. обръщането става малко след това. става защото колата се вклинява под автобуса и го обръща. На Тракия вчера не е имало вклиняване. а само удар в средата на рейса.

За коланите съм напълно съгласен!!!! Трябва да се слагат винаги във всички видове МПС!

Това видео обаче покзава нещо друго - колко е важно да има видеонаблюдение. смятам, че в днешно време технологиите са достатъчно евтини и достъпни. И е време вече държавата да задължи всички превозвачи да слагат видео наблюдение, чрез което да се следи както за нарушения на правилата. така и ще може да се разбира какво се е случило при евентуално ПТП. За това нещо писах и в тази тема:
https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=7861.msg100177197#msg100177197

Трябва да се вижда какво прави водача. трябва да се вижда и пътя. Трябва да са навсякъде - градски транспорт, междуградски транспорт, кабините на локомотивите. навсякъде.

А относно фирмата извозвач - доста често ползвам услугите на автобусния транспорт и за мое най голямо съжаление на въпросната фирма. Можеби това е най-пропадналия превозвач в България, като дори бие и БДЖ - ПП по долнокачествена услуга. Техниката им е трагична а шофьорите са си меко казано бездарни и некадърни събрани от утайката на това съсловие.
Може БДЖ да не са цвете за мирисане, ама колко пътници са умрели при пътуване във влак през последните 25 години? - 0. А колко пътници са умрели при пътуване с рейс за същия период - десетки.

Не броя умрелите в спалните вагони във влака за Кардам. Там пожара е предизвикан поради небрежност от страна на пътниците, които са си оставили багажа с дезодоранти в него пред отоплителните тела.

Не разбирам неистовото желание да се изкара шпофьорът на автобуса виновен и оттам - Ивкони.
Защото ако е виновен, трябва да си понесе вината. А не само всички да плюят младото момиче. Което може и да няма никакви вина, ако удара в рейса се е случил заради внезапен технически проблем с нейната кола.

Физика - маса, скорост, посока на движение - напълно е възможно колата да помогне на автобуса да се разклати сериозно и дори да се повдигне на 2 гуми - все пак и двете МПС са в движение. Вижда се и от клипа по-горе. Освен това ако е имало дори лека крива, нещата стават супер различни.
Крива е нямало. Имаше и снимки от дрон и се виждаше, че ситуацията се е развила на права отсечка. Освен това е абсурд толкова малка кола с маса най-много тон и половина да катурне рейс с маса 15-20 тона. Представяш ли си къде трябва да е центъра на тежеста на рейса, за да стане това!!!! Абсурд!

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2098
    • View Profile
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #130 on: 14.04.2018, 18:34:34 »
Не разбирам защо винаги се търси вината най-първо у шофьора и превозвача? Плашещо и много по-страшно е следното:

Quote from: bTV новините
От вчера текат разпити на 29-годишната жена, управлявала лекия автомобил, която е задържана за 24 часа. Пред разследващите тя е обяснила, че по време на изпреварването е чула странен звук от двигателя и се е навела, за да намали радиото. Тогава губи управление. Дни по-рано колата ѝ е била на ремонт и затова се учудила от звука, е разказала още жената.

През 2016 г. ѝ е отнета книжката за употреба на алкохол за 10 месеца.

https://btvnovinite.bg/bulgaria/bivsh-sledovatel-ako-imashe-samo-udar-s-kolata-avtobusat-na-trakija-njamashe-da-bade-izmesten-v-kanavkata.html

Ако всичко се е случило по описания начин, то шофьорката е реагирала неадекватно спрямо пътните условия като с действията си е причинила катастрофата. Безразсъдно е да си отвлича вниманието в момент, когато извършва изпреварване на автобус по автомагистрала с висока скорост (вероятно с около или над 100 км/ч). Какъвто и шум да е чула, когато изпреварва няма право на грешка - дали ще удари автобуса или друга изпреварвана кола в дясната лента (както е в случая) или ще я удари отзад друг, движещ се по-бързо от нея - и двата изхода от ситуацията са неблагоприятни. Възможен е и друг вариант - да е изпреварвала автобуса плътно, след което да загуби управление и да стане катастрофата.

Ето затова, за откровените некадърници по пътищата не са виновни нито Ивкони, нито шофьорите им. Това е поредният случай с жертви, причинен от човек, който очевидно е неадекватен зад волана, управляващ стара и амортизирана кошница (естествено, преминала преглед). Лошото е, че почти навсякъде е пълно с такива камикадзета, неспазващи елементарни правила за движение, физични закони, без преценка, без достатъчно подготовка и т.н. И след поредния инцидент винаги се търсят виновни - тировете, автобусите, Ивкони, автобусните шофьори, катаджиите, МВР и кой ли друг не. Истината е, че малоумното шофиране по пътищата ни е ежедневие, за което и глобите явно не помагат.
« Last Edit: 14.04.2018, 18:43:19 by Sixkiller »

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 245
    • View Profile
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #131 on: 14.04.2018, 18:59:02 »
Не разбирам защо винаги се търси вината най-първо у шофьора и превозвача?
Аз не търся по принцип вина у шофьорите на рейсове, ТИРове и т.н. (въпреки че е нормално от тези хора да се търси по-голяма отговорност защото те са професионални шофьори и управляват високорискови МПС-та)

Аз гледам новините, гледам снимки от събитието. и на базата на тях смятам, че шофьора на рейса има голяма вина.

Ако всичко се е случило по описания начин, то шофьорката е реагирала неадекватно спрямо пътните условия като с действията си е причинила катастрофата. Безразсъдно е да си отвлича вниманието в момент, когато извършва изпреварване на автобус по автомагистрала с висока скорост (вероятно с около или над 100 км/ч). Какъвто и шум да е чула, когато изпреварва няма право на грешка
Ами ако шумът е сериозен и е в резултат на внезапна повреда? Която повреда може и да е причината за ПТП-то.

В днешно време има много несериозни и некадърни майстори. Като са и правили ремонта на жената, кой знае какви селянии са правили по колата. Крайно време е сервизите да почнат да носят отговорност. Първо всички да излязат на светло и да издават документи. После ако стане нещо с елевента на колата, който те са ремонтирали - да носят наказателна отговорност.

И развиването на т.нар. квартални сервизчета - гаражи да се обяви за престъпление.  Все пак това е дейност, която може потенциално да доведе до смърт на пътя.

амортизирана кошница (естествено, преминала преглед).
Смятам, че и пунктовете за ГТП трябва да носят отговорност. Ако например са дали преглед на кола и после тази кола е предизвикала ПТП по технически причини - наказателна отговорност за пункта. И ще видите как ще секнат изведнъж фалшивите прегледи. И ще проверяват всяко винтче на колите. и край на "кошниците" по пътя.

И по-старите коли да се преглеждат по-често. Над 10 годишна възраст - на всеки 6 месеца. Над 15 - на всеки 3 месеца. Над 20 - всеки месец.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1813
    • View Profile
    • Email
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #132 on: 14.04.2018, 19:12:44 »
Проблемът с глобите в България, Лъчезаре е, че могат да се избегнат. Известно е, че милиционерчетата имат "по-специално" отношение към "влиятелни" хора със скъпи коли, паралии, какички с Порше Кайен и тем подобни, като особено ги е страх да не останат без работа ако някой такъв се обади "където трябва". Същото се отнася и за съда. Американците, че са боклуци, боклуци са, но много правилно посланникът беше казал, че у нас има две правосъдия - едно за обикновени хора и второ за "някои". Тук при мен измъкване за глоби на пътя няма, ако ще да си министър-председателя. Скоро българин го гръмнаха 600 долара за неспиране на пешеходна пътека. А докато бях в Калгарево, един няма и 20-годишен пикльо с Ламборгини щеше да ме отнесе, докато чаках рейса на спирката, след което избяга. Викнах полицията, дойдоха след няма и три минути, обясних им, те "Спокойно, ние ще се заемем, само може да се наложи да дойдете в съда!" И след пет дена - призовка, разпознаване, разговор с млада съдийка, в отделна стая, без да съм очи в очи с виновния. Решението беше - три години в корекционна институция от открит тип за застрашаване на човешки живот плюс отнемане на колата в полза на провинцията, без право на обжалване. А у нас какво - раздават условни присъди за убити деца на пешеходна пътека заради чисто съдебно минало, признаване на вина, споразумения с прокуратурата. Че на Ивкони автобусите и шофьорите са им под всякаква критика спор няма, но в случая вината е изцяло у кифлата, която е оплескала предприетото изпреварване. При изпреварване отговорността е изцяло у изпреварващия водач да приключи маневрата правилно и без инциденти, а тя се забляла в касетофона. Сега би следвало задълго да я приберат на топло - това са 6 загинали и още почти цял автобус хора в критично състояние. Преди години направих на нищо чрез конско шофьор на Конекто Г по 83, който спря рязко и ме свали на земята, за да избегне удар със "засякла" го "кака" със скъп джип.....

А че ГТП-тата у нас са про-форма - ако в пунктовете си гледаха работата, не само 90% от колите, но също от камионите и автобусите, вкл. тези на МГТ, щяха да са на трупчета. Ама нали не трябва да разваляме рахатлъка на Кромид Ойл, продажбите на таратайки от бардака в Горубляне, части, гуми, застраховки, платените паркинги и т.н.

А най-неприятното от цялата работа е, че сума ти коли са профучавали покрай преобърнатия рейс и абсолютно никой не е спрял да види какво става и ако може с нещо да помогне. Включително и автокран. Ебаси и хората сме станали.....
« Last Edit: 14.04.2018, 21:50:21 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11880
    • View Profile
    • Email
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #133 on: 14.04.2018, 21:48:34 »
В градските автобуси обаче няма как да се сложат колани. Ако крайградска или по-къса междуградска линия се обслужва от градски автобус тогава какво? Примери много и по морето, и линиите около София, около Велико Търново, Сливен, Габрово и др.

Иначе където ги има предпазните колани, май наистина трябва да се задължат да ги ползват, те не са сложени за украса.

Много неприятен инцидент, тия с колите взеха да стават опасни, всеки ден пречат на обществения транспорт и постоянно създават риксови ситуации.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline rs_section

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 78
    • View Profile
    • Email
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #134 on: 17.04.2018, 11:49:15 »

Аз не търся по принцип вина у шофьорите на рейсове, ТИРове и т.н. (въпреки че е нормално от тези хора да се търси по-голяма отговорност защото те са професионални шофьори и управляват високорискови МПС-та)

Аз гледам новините, гледам снимки от събитието. и на базата на тях смятам, че шофьора на рейса има голяма вина.


С други думи - караш си спокойно, по правилата, блъскат те изненадващо и непредизвикано, ама ти си виновен, щото евентуално е можело да реагираш по-добре? Странна логика. Според мен не може да се търси отговорност от блъснат шофьор, който не е предизвикал с поведението си катастрофата. Всичко останало е прекомерно и граничи с абсурдното - като това да обвиниш пешеходец, че са го блъснали на пешеходна пътека, защото теоретично е можел да не пресича тогава, а да остави неадекватно шофиращия да мине с предимство.

Offline gsb_audifen

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #135 on: 18.04.2018, 22:13:44 »
Въпросът е, че водачката е предизвикала катастрофата, а шофьорът на автобуса не е имал нито време, нито място за адекватна реакция. Пак питам какъв е смисъла от тея плавателни канали наречени канавки! А коланите няма как да се контролират в такова превозно средство - забравете за тях.

Вчера е загинала пътничка в самолет, заради внезапна декомпресия и е била засмукана през счупения илюминатор. Ако беше с колан можеше и да е жива.

Марин Петров да го питам специално възрастта на превозното средство ли е важна или поддръжка и техническо състояние. Това са пълни глупости за прегледи на 3 или даже на 1 месец. Колите под 5 г сега (значи произведени  2012-2017) са пълен боклук в сравнение с тези на по 20 г. Затова още се движат Голф 3 и Ауди 80/100. И доста от тях са в чудесно състояние в сравнение с "новата" скрап. Даже и дизелите са по-добре. Дизел на 20 г е в пъти по здрав, безпроблемен и безвреден от издухан боклук 3 литров без ДПФ. Ама нали заводите бълват и трябва да се продава.

Та, автобуса е нов, шофьора е изряден очевидно - Ивкони според мен нямат вина. А шофьорката - съжалявам, ама е за затвора. Аман от толкова неграмотници и некъдърници на пътя. Да си носи последствията. Всеки път като изляза с колата и се чудя как изкарват пари да си купят книжките с тея две леви ръце и празна куха лейка за кратуна. Тази не я познавам, ама щом радиото и върти волана, значи не е в час. И това при скорост на 100 км/час.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4407
    • View Profile
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #136 on: 19.04.2018, 14:35:06 »
Възрастта и пробегът са важни - превозното средство неизбежно се амортизира. При тези с ДВГ има термични и вибрационни натоварвания, корозионно действащи течности и газове и т.н. и затова антика над 20 години с пробег няколко милиона километра няма как да е безопасна независимо от поддръжката. Дизел на 20 години неизбежно е амортизиран от натоварванията и замърсява в пъти повече, да не говорим за новите технологии за намаляване на замърсяването създадени през това време. :rolleyes: Старите превозни средства може и да са ремонтопригодни, но нямат възможности за намаляване на замърсяването а и всичко се износва неизбежно. :rolleyes: При електрическо задвижване термичните и вибрационните натоварвания са минимални и няма корозионно действащи течности и газове и затова е възможна дълга безаварийна експлоатация. :rolleyes:

Offline gsb_audifen

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #137 on: 20.04.2018, 12:19:39 »
И да, и не, ако киснеш по 12 часа в сервиз като мен, ще разбереш, че само на теория е така. Моя 23-годишен мотор е в пъти по-чист и работи много по-добре от новите 3литрови боклуци. Защото е добре поддържан и ремонтиран, за разлика от новата скрап, която само се придумва да поработи още малко. Освен това е със съвременна газова уредба, ламбда контрол, датчици и тн. С нищо тази кола не е по-различна от новите фабрично произведени с газ.

Дай да не разводняваме излишно темата.

На електричките проблемът им е в акумулаторите поне засега, другите технически решения още не са изпитани във времето, за да се знае кое как е там.

А на ИВКОНИ рейсът е чисто нов и въобще не стои въпросът с амортизация и тн.

Offline Lepos_Grim

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
  • The Omsi Possessed
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Юнион-Ивкони
« Reply #138 on: 20.04.2018, 21:45:40 »
Предлагам да разбулим част от тази мистериозна катастрофа с помощта на малко физика.
На много нови междуградски автобуси у нас и по света съм забелязал, че при завои с висока скорост автобусът се накланя силно наляво или надясно. Това предполагаемо се дължи на центъра на тежестта, който е преместен по-високо и съответно автобусът остава нестабилен. В това отношение старите междуградски са по-безопасни, отколкото новите.
Нямам никаква представа откъде е дошла тази мода с центъра на тежестта, но със сигурност е опасна. Допускам, че при автобуси като Man Lions Coach тежестта е преместена в допустими граници, а при тези на нашата световно безизвестна компания нищо не се знае. Затова като видите стар автобус на линия, скачайте луди от радост  :jump: