Author Topic: Трамвайно трасе Дружба-Цариградско шосе-Младост  (Read 249893 times)

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Принципно, разрастването на т.нар. Кепитъл сити с всички проекти трябва да предизвика удължаването на Копенхаген.



С всеки нов обект комуникационните нужди на ситито ще нарастват. Пък и в почти всички статии по темата се споменава Копенхаген.



Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11887
    • View Profile
    • Email
Аз се надявам поне веднъж ж.п.инфраструктурата да изпревари шосейната и да направят първо трамвая, а булеварда да го оставят за по-нататък. Нека този път нещата станат така, пък да видим дали няма да има пътници. Не виждам с какво ще намали трафика изграждането на булеварда, това е грешна концепция, която генерира още повече трафик и автомобили. И на 3 етажа да направиш булевардите пак ще се задръстят с коли. Интересно ми е например като направиха Малинов дали е правено преброяване и дали има ефект от това, като например с колко % е намалял трафика от коли и дали има някакво намаляване? На мен ми се струва, че дори има още повече коли, демек ефектът като цяло да бъде отрицателен в течение на времето.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
    • View Profile
Ако съдим по мухите в стаята то трафика е силно намалял ! Много ме съмнява някой някога да е броил нещо реално !

Иво, ти съгласен ли си да се откажеш от някоя автобусна линия минаваща покрай теб за сметка на този трамвай ?
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11887
    • View Profile
    • Email
Е то лично покрай мен минават само 76 и 111, и двата с коренно различни маршрути, трамвая ще е съвсем с 3-ти маршрут и въобще няма и да стига до мен. Иначе никога не ползвам 306, също спира сравнително наблизо, заради големите интервали.

При такава липса на ресурс ми е спорна и нуждата от 113, след като 314 го покрива почти на 100%. 113 се пълни доволно, само ако е минал преди 213. Не виждам и от къде може да се реже повече, то всяка една линия до Младост е претъпкана в пиков час.

Другото, че защо трябва да се отказваме от нещо, след като офис площите, жилищните площи и брояна хората се увеличава? Нали по пътя на логиката трябва тогава и превозната способност на транспорта да се увеличава, а не да се отказваме от едно за сметка на друго? Бих се съгласил обаче и гласувал с 2 ръце да се изгради трамвая, за сметка на ТБ5, който е по бавен и засукан маршрут със доста спорна ефективност. От Балан с 5-цата до Плиска например ще се случат 14 или 15 спирки, докато със 76 са 7. До Орлов мост на тролея би му се случила 19-тата или 20-тата спирка, докато на 76 ще е 9-тата. Разликата във времепътуването ще е почти двойна. С трамвая до Коперник ще е по изцяло автономно трасе, ще се създадат и много удобни връзки на Младост с района на Искърско шосе, Слатина, Гео милев, и то изцяло автономно безконфликно пътуване. В момента от Гео Милев до последната спирка на 23 се пътува 20 мин, още няколко спирки през полето ще се взимат за около 5 минути по изцяло ново трасе.  Демек от Младост до Гео Милев би се пътувало около 25-27 минути, независимо от трафик, напълно съизмеримо на времето с прекачванията сега. От новото Сити с небостъргачите до Младост и Дружба пък само няколко минути.

Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Ако трамвая стигне до МС Младост 3 ще има желаещи - служители от сградите на Кепитъл сити които живеят в Дружба 2, Цариградски, Младост 1а и 3. Дори ще си търсят квартири в изброените квартали.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
А как стои въпроса с терените през които трябва да преминава Копенхаген в р-н Младост?

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Сигурно са реституирани. Това трябва да е основната спънка. Решението за реституция беше доста необмислено, в разгара на мутренската ера в България. Да не говорим че се оскъпяват и се бавят проекти като Каблешков или безименния голям булевард на юг, наричан неофициално Южна тангента, а са толкова необходими предвид тапите в южна София.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4415
    • View Profile
Браво на големия пианист Лучников за закона за реституцията. С пианизма си напълно заслужи паметник, само трябваше да е с бутилка в ръка.  :)

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Най-апетитните терени отдавна са изкупени от чичковци с недвусмислен външен вид, но да не се отклоняваме прекалено много от темата.

Offline TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 305
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Общината има правото да отчужди колкото терен иска, стига да е пречка на развитието на инфраструктурата в града.
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13402
    • View Profile
    • Email
Общината има правото да отчужди колкото терен иска, стига да е пречка на развитието на инфраструктурата в града.
Това по силата на кой закон, член, алинея?

Offline coast96

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Общината има правото да отчужди колкото терен иска, стига да е пречка на развитието на инфраструктурата в града.
Е това си е направо за Бисери :P :jump: :jump: :jump:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11887
    • View Profile
    • Email
Не е баш така, защото утре може да се окаже че блокът ти е на пътя на някакъв нов булевард и да ти кажат изнасяй се ние ще ти го платим апартамента. Все някаква защита трябва да имаш в такива ситуации. Не че не направиха подобно нещо по Найчо Цанов де ама...
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 726
  • !<9060>!
    • View Profile
По принцип когато се говори за незастроени имоти има процедура, по която се доказва че даден инфраструктурен проект е от важно обществено значение и няма по какъв друг начин да бъде направен, освен да мине през даден имот. Тогава нямаш право да не се съгласиш. Разбира се това идва срещу заплащане, което хич не е малко в повечето случаи и си е направо обир на общински средства. Затова и го няма този булевард. Така че не е чак толкова за бисери, просто колегата не се изрази правилно.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15637
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И на фона на догадките Ви, все пак да разясня как в действителност стоят нещата...

По Конституция, правото на собственост е неприкосновено, но не е и безкрайно необятно и като притежаваш нещо, не означава, че можеш да си правиш каквото си искаш с и в него... При прилагане на първа регулация по чл. 16 от ЗУТ, формално даже не се получава обезщетение, че ти отнемат от имота за улица тротоар и т.н., но това, че имотът ти от неурегулиран в средата на нищото става урегулиран и можеш да го застроиш и имаш достъп до него, му вдига стойността и компенсира отнетата площ...

Настоящето законодателство в планирането позволява очуждаването за изграждането на обществени обекти, като ако има предивждане за изграждане на такъв обект/съоръжение с устройствен план, очуждаването не може да се обжалва. Може да се обжалва обезщетението обаче, като преди можеше очуждаването да е влязло в сила без да е извършено обезщетението, но в момента, има ли иск срещу обезщетението, процедурите се блокират... Затова от време на време бб мрънка и темата се обсъжда публично...

Това е генералната идея, проблемите с очуждаванията в практиката идват от вкарването и на допълнителни фактори - знайни и незнайни собственици, обжалването на актовете, с които са влезли в сила устройствени планове, започнали процедури много преди настоящите по стари закони и наредби, тоталната липса на компетенция в "специализираната администрация" относно спазването на закони и процедури. Без да изпадам в подробности, индустриалната зона в Божурище е тотален батак откъм градоустройствени процедури. В действащия ОУП на София не се прави разлика между територии с общо предназначение и устройствени зони и има такива явления като зона Ссб - земеделски земи. Какви устройствени параметри ще залагаш в една земеделска земя, където имаш право на определено застрояване по Закона за собствеността и ползуването на земеделските земи, Закона за устройство на територията и Закона за опазване на земеделските земи. Със зоните се дават параметри за застрояване - плътност, интензитет, височина и т.н. Великите гении, творили ОУП на Столична община са дали кота корниз на царевицата, плътност на слънчогледа и т.н. ...
« Last Edit: 04.04.2018, 13:51:40 by difian »

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 599
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Към факторите може да добавиш и имотните измами - с фалшив нотариален акт се появява втори собственик на даден имот и минават над 5 години докато реалният собственик спечели всички дела. За Младост не знам, но има няколко такива случая в Дружба 2 зад Експо центъра.