Author Topic: Разписания  (Read 405547 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17662
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3100 on: 23.10.2015, 10:12:52 »
А хората от ЖК. Гоце Делчев, ЖК Стрелбище и ЖК Хиподрума какво ги грее наличието на метро в другия край на София?  :)


Алтернативата е тролей 8. Кой е на ... убийствения интервал от 20 мин.
мур

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #3101 on: 23.10.2015, 10:24:31 »
Алтернативата е тролей 8. Кой е на ... убийствения интервал от 20 мин.
Определено ТБ8 трябва да е алтернативата и свиване на А76 трябва да е съпътствано със сгъстяване на ТБ8. А защо не размяна на ТБ5 и ТБ8: Надежда-Окръжна болница през 20 минути и Гоце Делчев-Младост 1 през 7 минути.

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1899
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #3102 on: 23.10.2015, 10:32:07 »
Едно време, когато тролей 11 го удължиха до Емил Марков - Гоце Делчев, си беше доста начесто, дори и почивните дни, съответно хората си го ползваха. Така си остана до 1-ви май 93-та година, тоест до голямото рязане на линии. За чисто работническите чавдаркаджйски линии като 124, 125, 50 и т.н. съм напълно съгласен, че правилно ги спряха, но кой катил измисли тоя ингилък тролей 11 да го обърнат към сточна гара, а за Гоце Делчев да пуснат "локална" осмица само до центъра по хигиена, с две ЗИУ-та, нарядко като бяла врана. После го удължиха до кино Одеон, пак само с два тролея, респективно още по-нарядко, докато стане като сега, до Окръжна, но пак нарядко и само до 9 часа доскоро. Наистина е оправдано да се сгъсти 8-ицата за сметка на орязването на 76 и се чудя защо още едно време не го направиха....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17662
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3103 on: 23.10.2015, 10:53:17 »
Предложението на Благун е разумно и постижимо.
Защото моето е именно 11 да е от Искър до Гоце Делчев и 8 от Окр болница до Сточна гара. Ном това е глобална промяна, която няма да стане. Аз не случайно поддържам подписа си за тб 11.
мур

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3104 on: 23.10.2015, 11:25:33 »
CNN, трамвай 7 изминава разстоянието от 5 км. от Борово до НДК за 13 минути, а останалите 5 км. от НДК до "Хан Кубрат" за 22 - 24 мин., а в пик и за повече. Така че да ми казваш, че трамваите не се движат бавно, не ми изглежда правилно. Повози се на ТМ11 или 12 по "Илиянско шосе" и ще видиш как "хвърчат" мотрисите. Няма никакво предимство на релсовия транспорт пред останалия трафик и това го прави непривлекателен, а като добавим проблема с разбитата трамвайна инфраструктура, нещата се задълбочават още повече. 
« Last Edit: 23.10.2015, 11:45:23 by UMSofia »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4492
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3105 on: 23.10.2015, 13:24:48 »
Тези квартали не създават чак толкова голям пътникопоток, че да са нужни 24 коли.

Не създават, ама друг път. Доста е натоварена линията и то през целия ден. Наистина при 24 коли може да се получи пакетно придвижване, но със сегашното разписание 76 е просто подигравка...

Съгласен съм, че сегашното разписание на 76 е безумно, но не са нужни чак 24 коли в пик 16 са напълно достатъчни. При евентуално сгъстяване на ТБ8 или размяна на ТБ5 и 8 колите могат да се намалят до 13-14 може би и 12. :rolleyes: С 24 коли ще се получи пакетно придвижване между НДК и Орлов Мост както и вероятно по Малинов с полупразни автобуси.  :rolleyes:

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4247
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3106 on: 23.10.2015, 13:31:15 »
Аз пък съм на мнение, че и полупразни да се движат, е много по-добре да идват през 3-4 мин, отколкото през 10. Комфортът на пътуване е несравнимо по-голям.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4492
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3107 on: 23.10.2015, 13:31:28 »
CNN, трамвай 7 изминава разстоянието от 5 км. от Борово до НДК за 13 минути, а останалите 5 км. от НДК до "Хан Кубрат" за 22 - 24 мин., а в пик и за повече. Така че да ми казваш, че трамваите не се движат бавно, не ми изглежда правилно. Повози се на ТМ11 или 12 по "Илиянско шосе" и ще видиш как "хвърчат" мотрисите. Няма никакво предимство на релсовия транспорт пред останалия трафик и това го прави непривлекателен, а като добавим проблема с разбитата трамвайна инфраструктура, нещата се задълбочават още повече.

Трамвайното трасе по Ботев е прилично за разлика от окаяното такова по Илиянско Шосе. По-голям проблем са светофарите и постоянните неправомерни пресичания на трасето. Добре би било да се монтират ограждения извън кръстовищата.  :rolleyes:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4492
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3108 on: 23.10.2015, 13:35:41 »
Аз пък съм на мнение, че и полупразни да се движат, е много по-добре да идват през 3-4 мин, отколкото през 10. Комфортът на пътуване е несравнимо по-голям.

Интервал около 8 минути е напълно достатъчен. Полупразни автобуси през 3-4 минути водят до огромни разходи, които София не може да си позволи без цената на билетите да скочи до около 0.8-1 евро, също така на практика ще се получат пакети 3-4 автобуса през 10-12 минути, тъй като няма как да се избегнат светофарите и няма да се подобри комфорта на пътуване.  :rolleyes:

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3946
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #3109 on: 23.10.2015, 14:13:37 »
CNN, трамвай 7 изминава разстоянието от 5 км. от Борово до НДК за 13 минути, а останалите 5 км. от НДК до "Хан Кубрат" за 22 - 24 мин., а в пик и за повече. Така че да ми казваш, че трамваите не се движат бавно, не ми изглежда правилно. Повози се на ТМ11 или 12 по "Илиянско шосе" и ще видиш как "хвърчат" мотрисите. Няма никакво предимство на релсовия транспорт пред останалия трафик и това го прави непривлекателен, а като добавим проблема с разбитата трамвайна инфраструктура, нещата се задълбочават още повече.
То и никой да няма пак си е бавно. Просто трамваите имат страшно разтеглени разписания.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4492
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3110 on: 23.10.2015, 14:46:48 »
Разписанията наистина са разтеглени, но не са единственият проблем - има голям брой трасета в отвратително състояние и проблемни светофари. Примерно по Ботев трасето е прилично, но често се пресича на произволни места от пешеходци и автомобили както и автомобили минават по трасето и пречат на трамваите. Ако се обособи трасето извън пресечките с адекватни ограждения могат да се спестят няколко минути и времепътуването от НДК до Хан Кубрат да стане около 18-20 минути. За по-малко трябва да се направи добра синхронизация на светофарите, но при трите близко разположение такива на Пиротска, Т. Александров и Ал. Стамболийски задачата става доста сложна още повече, че и светофарите на Македония и Цар Симеон не са далеч от трите горепосочени. Също светофарите на Сливница, Клокотница, Струга и Централна Гара са трудни за синхронизация.  :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11932
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3111 on: 23.10.2015, 14:54:17 »
Алтернативата е тролей 8. Кой е на ... убийствения интервал от 20 мин.
Определено ТБ8 трябва да е алтернативата и свиване на А76 трябва да е съпътствано със сгъстяване на ТБ8. А защо не размяна на ТБ5 и ТБ8: Надежда-Окръжна болница през 20 минути и Гоце Делчев-Младост 1 през 7 минути.
E това е прекалено, тб 5 си има пътници и между Петте кьошета и Банишора. Особено като няма единица сума ти време и в петицата е лудница. А тб 8 е доста по-бавен от 76, с тия кошмарни задръствания около ВМА и СУ. Ако се реши проблемът с тия тапи, може да се мисли като алтернатива.
Линии, които минават през центъра, на интервал, по-голям от 15 минути извън пик, въобще не трябва да съществуват.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3112 on: 31.10.2015, 20:38:13 »
Перфектно въведеното е новото разписание на ТБ6

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #3113 on: 04.11.2015, 14:09:15 »
Алтернативата е тролей 8. Кой е на ... убийствения интервал от 20 мин.
Определено ТБ8 трябва да е алтернативата и свиване на А76 трябва да е съпътствано със сгъстяване на ТБ8. А защо не размяна на ТБ5 и ТБ8: Надежда-Окръжна болница през 20 минути и Гоце Делчев-Младост 1 през 7 минути.
E това е прекалено, тб 5 си има пътници и между Петте кьошета и Банишора. Особено като няма единица сума ти време и в петицата е лудница. А тб 8 е доста по-бавен от 76, с тия кошмарни задръствания около ВМА и СУ. Ако се реши проблемът с тия тапи, може да се мисли като алтернатива.
Линии, които минават през центъра, на интервал, по-голям от 15 минути извън пик, въобще не трябва да съществуват.
Алтернативата е тролей 8. Кой е на ... убийствения интервал от 20 мин.
Определено ТБ8 трябва да е алтернативата и свиване на А76 трябва да е съпътствано със сгъстяване на ТБ8. А защо не размяна на ТБ5 и ТБ8: Надежда-Окръжна болница през 20 минути и Гоце Делчев-Младост 1 през 7 минути.
E това е прекалено, тб 5 си има пътници и между Петте кьошета и Банишора. Особено като няма единица сума ти време и в петицата е лудница. А тб 8 е доста по-бавен от 76, с тия кошмарни задръствания около ВМА и СУ. Ако се реши проблемът с тия тапи, може да се мисли като алтернатива.
Линии, които минават през центъра, на интервал, по-голям от 15 минути извън пик, въобще не трябва да съществуват.
Да не би всички от Г.Делчев и Стрелбище да пътуват за Плиска и Окръжна болница? За тези квартали ТБ8 има далеч по-удобен маршрут от А76, тъй като има повече спирки в централната част, както и при медицински заведения.
Освен в първата година от откриването си ТБ8 е незаслужено неглижиран. Естествено, че никой не разчита на него при такъв интервал. А по Опълченска има цели 3 линии - 1, 5 и 7.
« Last Edit: 04.11.2015, 14:15:36 by blagun »

Online tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3149
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3114 on: 24.11.2015, 00:08:45 »
Последно съставеното временно разписание за трамвай 6 (22-23 ноември) не струваше - трамваите се влачеха и стояха по спирките да чакат време.
████████████████████████ Епилог

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2628
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3115 on: 24.11.2015, 00:34:03 »
Всички празнични са така. Напоследък скъсяват по 2-3 минути в посока, което е крайно неефективно. Никой не се сеща, че при по-малко пътници престоят по спирките е по-малък, така че дори времената в обособените участъци трябва да се намелят.

Крайно време да се направи цялостна реформа на разписанията, която да включва:
1. Динамични времена между спирките, така че превозните средства да се движат с нормална скорост в делник, празник и вечер.
2. Скъсяване на курсовете на трамваите и увеличаване на почивките на крайните станции за всички видове транспорт. Нормално е водачите да имат поне една почивка от 5-8 минути на всеки курс + 20 минути дълга почивка.
3. Оптимизиране на курсовете и часовете на излизане на линия - в момента линии като ТМ5 и ТМ10 се движат на минимален интервал от 6:00, което е повече от излишно. Сутрешният пик трябва да започва в 7:00 и да приключва в 9:30 с дълга почивка. Следобедният пик да започва в 16:30 и да приключва в 19:30 с дълга почивка за нощните коли. В момента има абсурди, при които в 6:30 дадена линия е по-редовна от 11:00 или 14:00
4. Намаляване на едносменните коли до минимум - по линии като ТБ 6 и ТБ 7 спокойно може да се каже, че няма следобеден час пик.

Всичко това може да се направи без значително увеличаване на колите на линия и курсовете, просто е въпрос на оптимизация на наличните ресурси.
« Last Edit: 24.11.2015, 00:49:39 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Online tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3149
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3116 on: 25.11.2015, 05:08:45 »
След пускане на втори метродиаметър линия 102 е претъпкана в извън пик от пътници, качващи се на хотел Хемус за бул. България и Красно село. Особено тежко е положението вечер, когато линията закъснее от задръствания на Красно село, Семинарията, Св.Наум, България/П.Тодоров. Делник има четири разпокъсани коли, от които две трябва да станат целодневни или поне две от тях да са с по три, вместо с по две обиколки.
████████████████████████ Епилог

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17662
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3117 on: 25.11.2015, 12:49:18 »
Всички празнични са така. Напоследък скъсяват по 2-3 минути в посока, което е крайно неефективно. Никой не се сеща, че при по-малко пътници престоят по спирките е по-малък, така че дори времената в обособените участъци трябва да се намелят.

Крайно време да се направи цялостна реформа на разписанията, която да включва:
1. Динамични времена между спирките, така че превозните средства да се движат с нормална скорост в делник, празник и вечер.
2. Скъсяване на курсовете на трамваите и увеличаване на почивките на крайните станции за всички видове транспорт. Нормално е водачите да имат поне една почивка от 5-8 минути на всеки курс + 20 минути дълга почивка.
3. Оптимизиране на курсовете и часовете на излизане на линия - в момента линии като ТМ5 и ТМ10 се движат на минимален интервал от 6:00, което е повече от излишно. Сутрешният пик трябва да започва в 7:00 и да приключва в 9:30 с дълга почивка. Следобедният пик да започва в 16:30 и да приключва в 19:30 с дълга почивка за нощните коли. В момента има абсурди, при които в 6:30 дадена линия е по-редовна от 11:00 или 14:00
4. Намаляване на едносменните коли до минимум - по линии като ТБ 6 и ТБ 7 спокойно може да се каже, че няма следобеден час пик.

Всичко това може да се направи без значително увеличаване на колите на линия и курсовете, просто е въпрос на оптимизация на наличните ресурси.

Напълно съм съгласен с с всичко и това сме го обсъждали.
Изместват се 2-3 коли от линии 5 и 10 да излизат с по два курса по-късно и не се прибират в депо, а се сменят налиния около 15 - 15:30 часа. Получава се разстановка за 5: 16-14-16-4, а за 10 14-10-12-4. Пробегът не се увеличава изобщо.
Празник намаление на курсовете - за 10 може да се намали с 5 мин. в посока или 10 минути за обиколка и на Западен парк вместо 2 мин. да има 5 мин. почивка. За тм 8 намаление за празник с 4 мин в посока или 8 мин. за обиколка. И т.н.
мур

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2628
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #3118 on: 27.11.2015, 23:02:12 »
Честно казано, ще се радвам, ако от Спаси София имат време и желание да разгледат това предложение и помислят има ли начин да се предложи на общината да се направи прехвърляне на пробег от ранни към късни часове. Не съм правил подробни изчисления, но линия 5 може да е на 12 минути до 6:00, на 8 минути от 6:30, на 6 мин до 7:00 и на 4 мин след 7:00. Съответно 10 може да се движи на 19, 15,10, 7 минути в същите часови пояси. Само от това ще се икономисат по 1-2 курса за поне 6 коли от 5 и 4 от 10.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2462
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #3119 on: 28.11.2015, 20:28:08 »
Днес забелязах, докато разглеждах сутрешните непълни курсове, че ТМ3 празник и предпразник се включва от Централна гара към Захарна фабрика, като поправката в сайта е направена днес, вчера според сайта ТМ3 се включва от Симеон. Интересното е, че в делник се включва на Симеон, може би ще подлежи на промяна.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4