Author Topic: T4M-50/60/801/900 (специални и ремонтни трамваи)  (Read 19807 times)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Инв. номер        Година на производство          Дата на преустройство        Брак, год.

    80                          1980                   
    81                          1980                     
    82                          1981                   
    83                          1981                                                                                   2003
    84                          1984                     
    85                          1984                     
    88                          1987                   
    89                          1968 (854)                                    1993






Май за тези трамваи нямаме тема, така че, ако нямате нищо против, ще отворя такава, тъй като ми е интересно предназначението на различните типове работни мотриси. Освен 83 има ли други нарязани?

п.п. В темата за най-добрия български трамвай имаше дискусия за тях - би могло да се премести тук.
« Last Edit: 26.08.2016, 14:19:28 by RADOCVET »
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Добра идея, наистина си нямаме подобна тема. Също така не знаех, че е нарязан 83. Имаш ли идея, кога е бракуван? :)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Ами, ето какво е написал @Nicky в темата за снимките:
Ето и днешна снимка на 83.

Ако не я виждате, това е защото са го нарязали тези есен. Благодарим ти Надин...

Жалко, защото доколкото си спомням, 83 беше с правоъгълни фарове и голямо предно стъкло.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline G.G.F.H.

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
83 от поне 4-5 години не се движеше. Още на снимки от 2007г. изглеждаше да е изоставен.

Аз да попитам (и по-специално към emm_1968) за 88 - изяснихме ли какъв му  произхода?

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6341
    • View Profile
Колко да са правоъгълни  :P

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Значи правоъгълните са от другата му страна :D А като се загледам в снимките му, той не е бил въобще върху релси от ~2007
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Колкото и да не си личи, има релси под него  :P
I'll be back®

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Той беше в базата на Илиянци. Там се подвизава и подбивачната машина. :)

Иначе поздравления за тази тема. Но предлагам да коментираме цялата специална техника. :)


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8178
    • View Profile
Найтпиш -Траверсоподбивна машина се казва.

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Днес към 10ч засякох 416 в обособеното трасе точно след спирка Гара Подуене, в посока автогара Изток.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1175
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
416 не е Т6МД-1000, за да пишете самостоятелни коментари за него в тази тема.
416 излиза редовно като служебна кола - зимата да рине сняг, а през останалото време да разнася пясък.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Сега няма ли някой да каже, че 416 е много добър и тих вагон и трябва да се изкара на линия, а останалите софии вместо да се бракуват, да се преоборудват и да се пуснат по 22 на мястото на дювазите :D
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Сега няма ли някой да каже, че 416 е много добър и тих вагон и трябва да се изкара на линия, а останалите софии вместо да се бракуват, да се преоборудват и да се пуснат по 22 на мястото на дювазите :D

Казваш го ...? Или чакаш друг да го каже, пък ти да го обориш с железни (и доста ръждясали) аргументи?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
416 е страшно тих вагон и е единствената София с оригинални плоскости и фарове! :P


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
А-а-а и 84 е с оригинални фарове :P Само не го знам какво е било преди да стане 84, но това са подробности  :crazy:
I'll be back®

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Сори, момчета, ама нямат обратно действаща спирачка с пружинен механизъм и при утечка само висша сила може да ги спре :D
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1175
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
А-а-а и 84 е с оригинални фарове :P Само не го знам какво е било преди да стане 84, но това са подробности  :crazy:

Било си е 84.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8178
    • View Profile
Сори, момчета, ама нямат обратно действаща спирачка с пружинен механизъм и при утечка само висша сила може да ги спре :D
A ти защо мислиш ,че само въздухът ги спира?  Нека Фрешмейкър да сподели 303 как спира без въздух.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3403
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Току-що влязъл в депо Клокотница, където дерайлира леко няколко пъти, опитвайки се да премине през една от стрелките.  :D
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1522
    • View Profile
Основното предназначение на 80 е било да пръска покрай релсовия път с разни хербициди, за да не никне трева по линиите. В "него" стои голям варел за химикали, но доста отдавна не изпълнява тази своя функция и по принцип излиза много рядко.

81 и 82 се използват за заваряване на релсов път и различни други ремонтни дейности. Имат и автономен агрегат. 82 излиза много рядко в последните години като основната ремонтни дейност се поема от 81.

84 и 85 през зимата работят като снегорини съответно към депо Красна поляна и към депо Банишора. През останалата част от годината 84 не излиза, а 85 се използва за товарна кола и разнася части между Трамкар и Банишора.

88 се използва като маневрен трамвай в Трамкар.

89 се използва като товарен трамвай и разнася части между Трамкар и депо Красна поляна. Понякога през зимата се използва и за разнасяне на пясък по крайните станции.