Author Topic: C6K  (Read 4795 times)

Offline FORGER

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
    • Email
C6K
« on: 17.06.2011, 21:11:46 »
Търсих някакви подробности за тези трамваи из форума, но не успях да намеря. Бихте ли споделили данни, история и т.н.

Offline G.G.F.H.

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #1 on: 17.06.2011, 22:11:35 »
Това, което аз знам: Полу-пенделен вариант на Т6МД-1000. Произведени са след стандартните трамваи (тоест може би 1987-1988г.)и имат инвентарни номера 1001-1006 (май това бяха, тука някой друг може да ме поправи). Полу- са, защото всеки има врати от двете страни и агрегати за движение в двете посоки, но само по една кабинета т.е. трябват две машини. Интересното е, че са с автосцепки, а не с прътоподобните съединения на всички други БГ трамваи.
Не е известно дали са излизали някога на линия, вероятно съдбата им е била силно обвързана с тия самотни нормални релси пред Ректората (за които и аз бих искал да знам повече - каква е била идеята около тях, примерно).
Не е известно и дали са оцелели след голямото рязане преди време. Имаше теория (която и аз частично подкрепям), че ги пазят като някакъв особено дълбок резерв.
Тази
снимка е доста красноречива -тия бутилки свидетелстват за наличие на оксижен в близост. Впрочем, показват, че и този конкретен трамвай май е бил на линия по 20.
« Last Edit: 17.06.2011, 22:16:08 by G.G.F.H. »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11825
    • View Profile
    • Email
Re: C6K
« Reply #2 on: 17.06.2011, 22:27:08 »
Не знам да има нещо като полупендел. Това са си обикновени трамвайни мотриси, с врати от двете страни, които като се закачат заедно образуват пенделна композиция, но самите те поотделно не са пендели. Иначе жалко, че не са в движение, на мен лично ми допадат като дизайн и салон, изглеждат с удобни седалки и просторен салон. Имало е някакъв проблем с тях, който вместо да бъде отстранен е решено да бъдат спрени от движение. Жалко.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline G.G.F.H.

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #3 on: 17.06.2011, 22:30:56 »
Тук хора от практиката като emm_1968 ще е добре да се изкажат, но все пак си мисля, че C6K имат допълнително оборудване за пълноценно движение в двете посоки (не като тия странни неща, които се движеха по 1 и 7 заради бабите по "Скобелев") - управление на спирачки, ел. двигатели, врати и прочее. Иначе, наистина ще е интересно защо са се отказали от тях.

P.S. Хрумна ми една хипотеза, която не сме разисквали - подобно на първите тролеи "Икарус", и Т6МД-1000/С6К са имали електродвигатели, взети от бракувани "Шкода" 9tr. Възможно ли е чехите да са надали вой и това да е отказало нашите от идеята да лекуват "детските болести" на модела?
« Last Edit: 17.06.2011, 22:40:10 by G.G.F.H. »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11825
    • View Profile
    • Email
Re: C6K
« Reply #4 on: 17.06.2011, 22:41:31 »
Ми доколкото знам, закачени заедно са работили по СМЕ, демек от едната мотриса са се управлявали и двете пълноценно(ел.двигатели, спирачки, врати, осветление, отопление и др.) Така са образували пенделна композиция заедно. Разделени, отделно са си обикновени мотриси, с врати от двете страни, нямат кабина от другата страна за да са пенделни поотделно.

Надали ел.двигателите са причината. Някъде беше писано, че се появявали малки пукнатини по ходовата част,и вероятно това е била причината.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4484
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #5 on: 17.06.2011, 23:22:13 »
А те с какво управление са били, че ми се струва много апаратурата в дясната част на кабината. Интересно ми е защо е била такава съдбата на Т6K и С6K...
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline G.G.F.H.

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #6 on: 18.06.2011, 00:35:00 »
Мисля че е стандартно, просто всяка мотриса има копчелък като за още една (заради движението в СМЕ).
Иначе да, през 80-те се появяват доста интересни неща - "двупосочните" София-100, ръбатите 72X, Т6МД-1000, С6К, Т6К (оригиналните 503 и 504), 88 (относително)... От повечето от тези разработки хем не излиза нищо във времето, хем и се знае доста малко. Из темите се беше появил сайта на един от главните инженери на ЗТС от онова време, ако той се регистрира и разкаже малко, би било страхотно.
« Last Edit: 18.06.2011, 00:40:12 by G.G.F.H. »

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2882
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: C6K
« Reply #7 on: 20.06.2011, 15:39:17 »
вероятно съдбата им е била силно обвързана с тия самотни нормални релси пред Ректората (за които и аз бих искал да знам повече - каква е била идеята около тях, примерно).

Теснорелсовото трасе пред Ректората е остатък от едновремешната линия на 4 и 10, която минаваше през паметника Левски, завиваше покрай Ректората и стигаше до Румънското посолство.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 592
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: C6K
« Reply #8 on: 20.06.2011, 15:52:50 »
Трасето пред Ректората не е теснорелсово.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1175
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: C6K
« Reply #9 on: 20.06.2011, 16:01:04 »
вероятно съдбата им е била силно обвързана с тия самотни нормални релси пред Ректората (за които и аз бих искал да знам повече - каква е била идеята около тях, примерно).

Теснорелсовото трасе пред Ректората е остатък от едновремешната линия на 4 и 10, която минаваше през паметника Левски, завиваше покрай Ректората и стигаше до Румънското посолство.

Първо - трасето е нормалнорелсово и второ - старото беше двуколовозно, а не като сегашните остатъци - едноколовозно.
Това трябваше да бъде пендел СУ - Иван Асен, за който са и предвидени С6К. Никога нереализирано естествено, освен факта, че поставиха върху старите релси новите бетонни плочи за 1435 мм.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2882
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: C6K
« Reply #10 on: 20.06.2011, 16:06:56 »
Извинявам се за грешката, в интерес на истината не съм се заглеждал какви са релсите там вмомента, явно си живея със спомените от старото трасе и не ми е дошло на ум за въпросната промяна.  :angel:
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6837
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #11 on: 20.06.2011, 16:53:54 »
Релсите са съвсем стандартни. Междурелсието също.

Offline G.G.F.H.

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #12 on: 21.06.2011, 10:52:16 »
Първо - трасето е нормалнорелсово и второ - старото беше двуколовозно, а не като сегашните остатъци - едноколовозно.
Това трябваше да бъде пендел СУ - Иван Асен, за който са и предвидени С6К. Никога нереализирано естествено, освен факта, че поставиха върху старите релси новите бетонни плочи за 1435 мм.

Толкова много мотриси за трасе от 1 км.? По принцип късния соц е характерен с откровено тъпите си проекти, ама и това заема достойно място. По това време, предполагам, вече е било решено по "Левски" до паметника да не се движат трамвай... или греша?

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1175
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: C6K
« Reply #13 on: 21.06.2011, 10:57:06 »
По Левски до паметника ТМ не е предвиждано никога да се възстановява. Все пак 3 и 4 си вървяха в краткия участък от паметника до Дондуков до 93-та.
А и мотрисите не са много - общо са 3 състава. Два на линия, един резерва / ТО.

Offline G.G.F.H.

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #14 on: 21.06.2011, 10:59:02 »
Всъщност, да, има логика... В по-голямата част на "Иван Асен" спокойно може да има 2 коловоза даже и сега.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6152
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: C6K
« Reply #15 on: 22.06.2011, 00:44:08 »
Два състава са оригинално, доколкото знам: 1002+1003 и 1004+1005. Няма да излязат повече на линия - вижте, че токоснемателят е отрязан от пантографа. Но мисля, че все още не са нарязани и гният в Искър.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: C6K
« Reply #16 on: 22.06.2011, 00:49:17 »
Интересното в случая е, защо ги пазят? Ако искаха да ги върнат на линия, още при пробния вариант на линия 23 щяха да ги ремонтират и да ги пуснат на линия. Според мен просто не са стигнали до тяхното бракуване. А и ако съдя от снимките, от тези трамваи е останала една купчина ламарина, вече са и без талиги.

Offline Ivo_1506

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 895
    • AOL Instant Messenger - skype/followme_1
    • View Profile
    • Email
Re: C6K
« Reply #17 on: 22.06.2011, 02:19:00 »
"пазят".... е доста силна дума!!!! както "пазеха" и Сименса в Искър- 2216..... новият началник Насето Стоев нареди да бъде изметено депото от боклуци- в чието число влизаше и 2216.... а според мене беше грешка..... сорри  за офф-а  ;)
НЕ НА ЕДИНИЧНИТЕ АВТОБУСИ ПО 204 ЛИНИЯ...!!!!!!!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6837
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #18 on: 22.06.2011, 07:54:19 »
 От 2216 нищо не ставаше и преди Наско Стоев. Пък и този модел заема твърде скромно място в историята на столичния транспорт. Съхранението му беше бутафорно във всяко едно отношение.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 592
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: C6K
« Reply #19 on: 22.06.2011, 10:43:51 »
Какво е 2216? Има ли снимка някъде?