Author Topic: 4027...  (Read 36574 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17604
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #220 on: 29.03.2018, 15:53:21 »
По-скоро са ползвали страничната на 2902. Челната табела на 345 трудно ще се събере в 4027.

По спомени на ранотещ в искът, 4027 е дошъл от Трамкар с чешки части, които скоро след представянето са си ги взели.
мур

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #221 on: 29.03.2018, 16:11:08 »
Моето мнение е, че трябва да бъде изпратен на основен ремонт в Трамкар. Вложени са много средства в него, движеше се нормално, като изключим няколкократното авариране на компресора му. Все си мисля, че би могло да се поправи или да се постави нов, който да не създава проблеми.
За какво да правят основен ремонт на един уникат? Не виждам и смисъл да се оставя за музеен.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #222 on: 29.03.2018, 18:37:29 »
По-скоро са ползвали страничната на 2902. Челната табела на 345 трудно ще се събере в 4027.

По спомени на ранотещ в искът, 4027 е дошъл от Трамкар с чешки части, които скоро след представянето са си ги взели.

Като изключим правописа, нищо впечатляващо не каза. Табелата е била от резервния комплект, доставен за О-345 и О-345Г и до един момент се търкаляше в депото. Табелата наистина е Брозе. Това обяснява и наличието на кодове от линия 22 в базата на Брозе.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2522
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #223 on: 30.03.2018, 21:22:53 »
За какво да правят основен ремонт на един уникат? Не виждам и смисъл да се оставя за музеен.

Това е Трамваят ! Това е върхът на българското трамвайостроене !Трябва да го сложат на пиедестал в двора на Трамкар и да водят децата организирано от училище да го гледат ! Ще спасяваме чуждестранни тролейбуси и автобус Чавдар , а ще оставим Униката да изчезне !
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13404
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #224 on: 30.03.2018, 21:55:49 »
За какво да правят основен ремонт на един уникат? Не виждам и смисъл да се оставя за музеен.

Това е Трамваят ! Това е върхът на българското трамвайостроене !Трябва да го сложат на пиедестал в двора на Трамкар и да водят децата организирано от училище да го гледат ! Ще спасяваме чуждестранни тролейбуси и автобус Чавдар , а ще оставим Униката да изчезне !
Това е провалът и катастрофата на българското трамваестроене и колкото по-бързо се заличат срамните следи от недоносчетата Т1000, толкова по-малко поводи аз национално унижение.
Ако със загубените пари по този проект-издънка се бяха закупили Татри, сега нямаше да се чудим, какви гробници да се влачат по ТМ23, би имало повече нормалнорелсови маршрути и не би останала нито една жива БГ барака.
« Last Edit: 30.03.2018, 21:58:37 by blagun »

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2522
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #225 on: 30.03.2018, 22:27:17 »
Историята е това , което е ! Добра или лоша е такава , а не това , което ни се ще да е било ! Това е най-модерното творение на Трамкар от съвременна гледна точка ! Трябва да си го пазим за да не настъпиме мотиката втори път.
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5248
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: 4027...
« Reply #226 on: 30.03.2018, 22:55:36 »
За момента, доколкото знаем, трамваят стои, защото никой не иска да го кара и защото няма оперативна нужда от него. Уж, засега няма да се реже. Не е ясно обаче до кога.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5234
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #227 on: 31.03.2018, 11:42:49 »
Колко хубаво звучи... никой не иска да го кара.. сякаш там хората не са на работа, а на екскурзионно летуване.  :help:

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11901
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #228 on: 01.04.2018, 01:50:34 »
Принципно е добре да се запази като експонат - успешен или не толкова, е част от трамвайната история на столицата. Друг е въпросът какво мислят по въпроса инж. Ганчев и ръководството на СО, за които музей на градският транспорт е много назад в приоритетите.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8160
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #229 on: 01.04.2018, 08:45:55 »
Експонат единствен...
От тези, които са се движили 35 години и са били 200 броя , един гние и няма да види бял свят , ти говориш за тия , където и година не изкараха на линия.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2920
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #230 on: 02.04.2018, 10:53:27 »
По принцип българите сме склонни изобщо да не си уважаваме историята, още по-малко да се поучаваме от нея. Помнят се напудрени, заучени, често измислени "исторически" факти, другото тъне в мъгла и заблуда. Вижте ни състоянието на наистина ценните исторически сгради и паметници на културата, вижте ни повечето т.нар. "музеи" - жив Соц-реализъм, нищо общо с хубавите музеи по света. Явно е, че транспортният музей е последната грижа на СО, за съжаление, а уважението към возилата, служили дълги години на София и формирали градската атмосфера през годините липсва както в управляващите, така и в обществото като цяло. Което е супер жалко - в транспортния музей във Виена например има един автобус от край на 70-те, Греф унд Щифт, нарочно нереставриран, който при наводнение на Дунав е минавал като първа кола по мост и е падал в реката... Разказана е историята му и седи като пример за заслужил ветеран на транспорта. Има направен кът, в който да гледа човек клипче, посветено на ерата на кондукторите и последният им ден на линия, както и с кадри от прощалното им тържество... Това е уважение към транспортната история, не нашата разсипия и усвояване на пари в правилните джобове. Аз бих запазил 4027, ако доживее без да се разпадне до реставрация и поставяне в музей, защото е в някаква степен знаков за края на една епоха в Трамкар. Запазването му не би струвало нищо, но то нищо не струваше да се запазят и куп други возила, които отидоха за скрап, тъй че...
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5234
    • View Profile
Re: 4027...
« Reply #231 on: 02.04.2018, 11:13:36 »
Абсолютно съм на мнение, че 4027 трябва да бъде музеен. Какво като е един ? Да не би да запазихме от многото ? Нито има музеен Чавдар 11Г5, нито има музеен Т6М-700, нито Т8М-900, нито София 100, нито нищо... всичко изхвърляме. Да не говориме за реликви като Икарус 180 и други. 2525 също трябваше да е музеен... но не - хвърлиха се пари за ремонт и го нарязахме.. Защо?

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Online TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 312
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #232 on: 02.04.2018, 12:28:48 »
Абсолютно съм на мнение, че 4027 трябва да бъде музеен. Какво като е един ? Да не би да запазихме от многото ? Нито има музеен Чавдар 11Г5, нито има музеен Т6М-700, нито Т8М-900, нито София 100, нито нищо... всичко изхвърляме. Да не говориме за реликви като Икарус 180 и други. 2525 също трябваше да е музеен... но не - хвърлиха се пари за ремонт и го нарязахме.. Защо?

Факт е, че електротранспортът в София (както и в други градове на България) не е уважаван...

Ето едно от оправданията защо се нарязват исторически превозни средства;
Вече си имаме ретро трамваи в София, за какво са ни допълнителни кочини?

Или;
Кой би поддържал трамвай/тролейбус, който няма да се движи никога отново?

                                                                       Моят отговор;
                         Нека вземем пример от Москва. Там имат експонат на почти всяко превозно средство, което е било част от градския транспорт на града. Дворът на депо Клокотница в София може да се превърне в свободно място за експонати. Вратите на депото ще бъдат отворени само събота и неделя (както и по празниците) В депото може да седят и експонати от автотранспорта, стига да има достатъчно място.

Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Re: 4027...
« Reply #233 on: 09.04.2018, 22:41:17 »
И да заключа мистиката около ел. табелата на 4027. Доказано, табелата, която се вижда на снимката е била от резервния комплект за О-345(Г), взета е заедно с мастера и компютъра от "Балканстар"(тогава) и е качена. Малко след това, табелата е махната, мисля, че след някакъв инцидент. Така и не е било направено да се изписва цялата дестинация, а само номер 22, отделно е имало и код "За депо ИСКЪР". Ако на някой му се ходи до трамвая, който още си е в Искър, като отвори над таблото ще види шината, на която е захващана BROSE табелата.