Author Topic: Стрелките в трамвайния транспорт  (Read 37678 times)

Offline 822

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
София 70 го е обяснявал това вече-цялото устройство на контролера,ето ти линк: http://forum.gtsofia.info/index.php?showtopic=253&st=20
ЦЕНТЪРА,ЦЕНТЪРА...ОНЯ РУСИЯ И ПЛЕМЕННИКА, ПАК МИ ДИШАТ ОТ ВЪЗДУХА,ВИКАЙТЕ ПАТРУЛКИ И ЛИНЕЙНИ!!!

Offline evcho

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Как спира трамвая? Гледам трамваите имат едни големи метални топузи,те като се трият в релсата така ли спира?

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Отговора не е за тука както и въпроса ти. Спирачката е електормагнит с феродо и при триенето с релсата спира
« Last Edit: 08.10.2007, 13:03:17 by NiGhtPiSH »


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline 822

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
Стрелката на Илиянци вече е чешка.
ЦЕНТЪРА,ЦЕНТЪРА...ОНЯ РУСИЯ И ПЛЕМЕННИКА, ПАК МИ ДИШАТ ОТ ВЪЗДУХА,ВИКАЙТЕ ПАТРУЛКИ И ЛИНЕЙНИ!!!

723

  • Guest
Иэпраха се много пари с Чешките стрелки !

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4510
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Quote from: 723
Иэпраха се много пари с Чешките стрелки !
Като стана въпрос, коя чешка фирма ни доставя стрелки?
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Не е ли Прахска Строярна

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile
Надявам се другарят 723 да разясни на нас неуките какво значи изразът "изпиране на пари" и в какъв аспект го интерпретира в изказването си.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email


с десетилетия забравената сигнализация на Пиротска и Стамболов...

Offline 822

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
Има и други сигнализации,повечето не работят от подобните само тази на Пиротска и Константин Величков работи.
ЦЕНТЪРА,ЦЕНТЪРА...ОНЯ РУСИЯ И ПЛЕМЕННИКА, ПАК МИ ДИШАТ ОТ ВЪЗДУХА,ВИКАЙТЕ ПАТРУЛКИ И ЛИНЕЙНИ!!!

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Да, но тази е по-специална. Няма втора такава.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
A за какво служи въпросното нещо  и има ли нещо общо със светодиодните стрелки преди Съдебната?
« Last Edit: 22.04.2008, 09:59:29 by etnies »

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Имам две предположения:
1 - индикира движение по Стефан Стамболов. Това е вероятно конфликтна точка, поради малкия радиус на завоя и сградите, които закриват отчасти видимиостта.
2 - в някакъв период е съществувал и десен завой от Пиротска към Стамболов. на мен не ми е известно подобно съоръжение, както и смисълът му ми обягва, при все че това би могло по-лесно да се изпълни на Пиротска и Ботев. въпреки това, тази версия ми се вижда по-логична и оправдава съществуването на подобна сигнализация.

Може би София 70 би изказал компетентно мнение по въпроса.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17660
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
според мен там причината е както на завоя Алабин - Граф Игнатиев - невъзможност да се разминат 2 завиващи трамвая.
мур

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8177
    • View Profile
Quote from: x3m
с десетилетия забравената сигнализация на Пиротска и Стамболов...
Бях забравил , че това нещо въобще е съществувало . Тази сигнализация беше предназначена за идващите тм по линия 3 от Хр.Ботев към Ст.Стамболов . Подобно на светофара в гората , от пряката на бившата улица Найчо Цанов , до ул.Пиротска имаше втора жица , за движещите се 4 и 10 от пл.Възраждане 1 тъй като от ул.Пиротска нямаше добра видимост . Ст.Стамболов с трамвайното движение беше натоварена улица , изключително усойна и линията почти винаги беше хлъзгава . Долната стрелка беше за противоположната посока , но тя не беше необходима на ватманите , тъй като имаха видимост от към Женски пазар.
« Last Edit: 22.04.2008, 20:49:33 by Repcho »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4599
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Тупам прахта на тази тема. Стрелката на Македония за 1,6,7 и 4 посока петте и руски паметник възможно ли е да бъде отворена с дистанционно? Тази стрелка е като тези на гарата и на триъгълника, а аз знам, че посочените две са могли, преди да бъдат изключени. :neznam:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Тупам прахта на тази тема. Стрелката на Македония за 1,6,7 и 4 посока петте и руски паметник възможно ли е да бъде отворена с дистанционно? Тази стрелка е като тези на гарата и на триъгълника, а аз знам, че посочените две са могли, преди да бъдат изключени. :neznam:
Стрелките са към трамвайните трасета ето в тази тема: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=14.1460

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2462
    • View Profile
    • Email
Здравейте, искам да попитам за да не бъде преместена стрелка,контролера трябва да е в неутрална позиция и не може да е спирачна позиция,когато пантографа минава през платката(така я наричам аз)нали?
« Last Edit: 19.03.2012, 09:45:11 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4599
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Моля преведи :blink: :D
За да се мине през стрелка, но да не се обръща, т.е. стрелката е отворена в правилната посока, трябва да се мине през мостчето(така се нарича :)) без тяга. Тоест се минава на 0 или 1,2 спирачни позиции(Това се прави в практиката, правилото е да се мине само на 0). При старите бънгии някои ватмани минават, като свалят пантографа, защото са включени повече консуматори (динамо, компресор, отопление, при някои Софии и Българии осветление) и това създава допълнителнo консумиране на електроенергия, коeто е способнo да обърне стрелката. При Т6/8М има един бутон на който пише Стрелки/система бдителност. Този бутон като се натисне, спира подаването на ток до консуматорите и съответно електроенергия не се използва. Начина на действие все още го проучвам, но най-вероятно изпълнението е с контактор,електромагнитно реле, което е от постоянно затворен тип.(не искам да подвеждам никого, казах, че проучвам въпроса и не съм сигурен.) При чешките е по-различно. До колкото знам, при тези с джойстик обръщат стрелки и при спирачните позиции.
Неведнъж е описвано във форума. Цялата информация е на една търсачка разстояние
« Last Edit: 18.03.2012, 21:44:35 by mihailo »
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Здравейте, искам да попитам за да не бъде преместена стрелка,контролера трябва да е в неътрална позиция и не може да е спирачна позиция,когато пантографа минава през платката(така я наричам аз)нало?

В общи линии си разбрал правилно ...

Ще го кажа по друг начин. За да се премести стрелката когато плъзгача на пантографа минава през мостчето, трамвая трябва да е под тяга, т.е. контролера да е на ходова позиция. Генерираното напрежение от тяговите електродвигатели действа като импулс за задействане на автомата на стрелката.
Ако стрелката е в желаното положение и не е необходимо да се мести, то - да, при преминаване на мостчето контролера трябва да е в неутрална позиция. В позициите за електродинамично спиране двигателите генерират напрежение и е възможно (но не е сигурно) да се премести стрелката.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.