Author Topic: Локомотиви  (Read 38147 times)

Online KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4563
    • Skype Me™!
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #60 on: 27.09.2007, 23:17:30 »
Първоначално са серия 70 и са били номерирани 70 - 100, 70 - 101, 70 - 102, 70 - 103, а в последствие 60 001, 60 002, 60 003 и 60 004. От тях 60 004 се намира в депо Тулово. Утре ще кача снимки.  

НЕ НА УЖАСНИТЕ СНИМКИ ВЪВ ФОРУМА!!!
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2294
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Локомотиви
« Reply #61 on: 27.09.2007, 23:24:25 »
Мерси за разяснението!  Та може ли инфо за теснопътните локомотиви.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Online KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4563
    • Skype Me™!
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #62 on: 27.09.2007, 23:39:30 »
Утре ще пусна инфо за теснопътните лок и снимки на 60 (70) серия.

НЕ НА УЖАСНИТЕ СНИМКИ ВЪВ ФОРУМА!!!
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Online KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4563
    • Skype Me™!
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #63 on: 28.09.2007, 11:34:57 »
Както обещах ето снимки на 60 004 (70 103)

НЕ НА УЖАСНИТЕ СНИМКИ ВЪВ ФОРУМА!!!
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Online KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4563
    • Skype Me™!
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #64 on: 28.09.2007, 11:46:49 »
А ето и информация за теснолинейните локомотиви. Чертежи очаквайте по-нататък.

Локомотиви серия 75

Локомотивите серия 75 са първите влакови дизелови локомотиви за 760 мм междурелсие. Локомотивите са 10 броя произведени от Henshel през 1965 година с фабрични номера 31133 - 31142. Колоосната им формула е B`-B`, мощността им е 1100PS, предавателната кутия хидравлична а максималната им скорост е 70km/h. До момента е бракуван 1 локомотив от серия 75 007, който при обслужване на влак 16104, на 16  януари 1991 година при спускане от Констандово към Долене дерайлира, пораженията му не били големи, но служил за точене на части за другите от серията и през 1994 година е бракуван.

Дължината на локомотивите е 13040мм, ширина 2470мм, височина 3520мм и тегло 49 тона.



НЕ НА УЖАСНИТЕ СНИМКИ ВЪВ ФОРУМА!!!
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Online KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4563
    • Skype Me™!
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #65 on: 28.09.2007, 12:02:49 »
Локомотиви серия 76.

След 1973 година се нагала закопуването на още дизелови локомотиви за теснолинейката Септември - Добринище и също така и за Червен Бряг - Оряхово където тягата била изцяло парна, следваща доставка на локомотиви серия 75 не може да се осъществи поради искането на двойна цена от завода Henchel - Kassel. Достига се до преговори с Румънския завод 23 August (сега Faur) - Букурещ за доставянето на 15 броя локомотиви тип B`-B` и мощност 1100PS.
 Така съгласно договора е изработен прототип с номер 76-15 който пристига за проби по линията Септември - Добринище, пристига на 7 ноември 1976 година. Експлоатационния номер е такъв защото се предвижда връщането му в завода за доусъвършенстване след което да пристигне последен в България, така и става 76-01 до 76-14 пристигат пристигат в България и са пуснати в експлоатация през 1977, а 76-15 през 1978 година. П
 Първоначално всички локомотиви са зачислени в депо Червен Бряг и с тях се заменя парната тракция, след като се установява, че са повече от необходимите за линията локомотиви се изпращат 5 броя от 76-11 до 76-15 в депо Септември. Като цяло локомотивите серия 76 са оценени като по-лошо изработени от локомотивите серия 75, бракувани са 4 броя, 76 003, 76 004, 76 001 и 76 013.

Дължината им е 13334мм, широчината 2470мм, а височината 3520. Максимална скорост 70km/h, мощност 1100кс. и тегло 53 тона.

НЕ НА УЖАСНИТЕ СНИМКИ ВЪВ ФОРУМА!!!
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Online KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4563
    • Skype Me™!
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #66 on: 28.09.2007, 12:14:08 »
Локомотиви серия 77

Тези локомотиви са доставени през 1988 година и са отново производство на Faur (тогава 23 August) - Букурещ, Румъния. Те представляват усъвършенствана версия на локомотивите серия 76, премахнати са редица проявени пробелми проявили се при серията 76, от който и този с охлаждането. Доставени са 10 броя локомотиви, и всички са зачислени в депо Септмеври с което напълно се задоволява нуждата от локомотиви по теснолинейката. През 1990 настъпва криза и товарите спадат значително включително и по теснолинейката Септември - Добринище, повече от половината локомотиви започват да бездействат. БДЖ намират известен изход от тази криза и продават 5 локомотива от серията на Анжертина за обслужването на 200 километровата теснолинейка от каменовъглените мини в Рио Турбио, до Рио Гайегос. Продадени са локомотивите 77 001, 77 003, 77 004, 77 007 и 77 010. Отчислени са от нашият парк на 20 март 1996 година. Останалите 5 локомотива серия 77 продължават работата си в депо Септември.
 Мощността на локомотивите е 1100кс., максималната скорост 60km/h, колоосната форумала B`-B`. Теглото им е 53 тона , дължината 13300мм, широчина 2470мм и височина 3520мм.

ето снимки от България и Анжертина.







Един много интересен документ,с снимки на 77,чертежи описание и снимки в кабината
http://mdttrenes.tripod.com/sitebuildercon...files/rfirt.pdf

НЕ НА УЖАСНИТЕ СНИМКИ ВЪВ ФОРУМА!!!
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8682
    • View Profile
    • Email
Локомотиви
« Reply #67 on: 24.10.2007, 22:41:53 »
За феновете на големите Дизели с главно Д. 07 124 на 1-ви коловоз на гара Пловдив. Един от любимите ми локомотиви
Човекът е човек, когато е на път

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2294
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Локомотиви
« Reply #68 on: 25.10.2007, 09:04:05 »
Ей те седмаците са голямо чудо! Жакло, че не ги виждаме често по Софийско! Голям кеф  

На снимката 07 033 и един 06 на голяма товарачка в Хасковско...
« Last Edit: 25.10.2007, 09:08:48 by NiGhtPiSH »


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8682
    • View Profile
    • Email
Локомотиви
« Reply #69 on: 27.10.2007, 01:05:24 »
Аз много им се кефя на седмаците. Само да спомена, че те са дизел-електрически, и са с мощност 3000 коня. Много ме кефи рева на дизеловият двигател и миризмата на нафта. Максималната скорост е 100 км/час Висококачественият дизелов двигател е V-образен 16 цилиндров, поризведен в град Коломна. Кабините за управление са отделени от двигателя със шумоизолиращо преддверие. Доставките на тези локомотиви за БДЖ започват през 1971-ва година, като са произведени в Луганский Тепловозостроительный Завод. Някои от тях имат генератор за отопление на пътнически влакове.
Човекът е човек, когато е на път

Online KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4563
    • Skype Me™!
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #70 on: 27.10.2007, 11:23:33 »
И кофтито е, че имат система по която изреждат позицийте (за да не се претоварва машината) и колкото и да я ръчкаш по един и същи начин си върви... онзи ден на влак 60204 (Перник - Волуяк - София) 07 036 с два вагона едва ускоряваше  

НЕ НА УЖАСНИТЕ СНИМКИ ВЪВ ФОРУМА!!!
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8682
    • View Profile
    • Email
Локомотиви
« Reply #71 on: 27.10.2007, 11:31:31 »
Леле какво разхищение на нафта само-за влак с 2 вагона такъв мощен дизелов локомотив и то електрифицирана линия. Нищо чудно че нямат пари после. Явно не е имало нито един друг свободен локомотив. А някъде до към 2003-та 7-маците теглеха и влаковете до Кюстендил. До скоро такъв Седмак с един или 2 вагона теглеше и влака за Съединение, като вътре пътуваха по 10-тина човека. После като пуснаха влаковете до Панагюрище, вече всичките са с ДМВ.

А вярно ли е, че зимата 6-тиците и 7-маците никога не ги гасят, защото после не можело да запалят?
Човекът е човек, когато е на път

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8682
    • View Profile
    • Email
Локомотиви
« Reply #72 on: 27.10.2007, 11:44:39 »
Ето снимки и на 06-ци. 06029 и 06065.


« Last Edit: 27.10.2007, 11:45:54 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Online KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4563
    • Skype Me™!
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #73 on: 27.10.2007, 12:08:34 »
Quote from: Ivo
Леле какво разхищение на нафта само-за влак с 2 вагона такъв мощен дизелов локомотив и то електрифицирана линия. Нищо чудно че нямат пари после. Явно не е имало нито един друг свободен локомотив. А някъде до към 2003-та 7-маците теглеха и влаковете до Кюстендил. До скоро такъв Седмак с един или 2 вагона теглеше и влака за Съединение, като вътре пътуваха по 10-тина човека. После като пуснаха влаковете до Панагюрище, вече всичките са с ДМВ.

А вярно ли е, че зимата 6-тиците и 7-маците никога не ги гасят, защото после не можело да запалят?
Ми незнам, или лок се е прибирал към ГО и да не ходи изолирана към Сф е била на влака, или липса на друга маш.

Иначе надали не ги гасят.

НЕ НА УЖАСНИТЕ СНИМКИ ВЪВ ФОРУМА!!!
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8682
    • View Profile
    • Email
Локомотиви
« Reply #74 on: 27.10.2007, 22:06:50 »
Ето локомотив 55-та серия на прелеза на ул.Сребърна

Бариерите не работят откак се помня, и влакът си излиза ей така направо на прелеза, като само подава звуков сигнал преди това. Защо не вземат да монитарт автоматични бариери?
Още една снимка, преди прелеза
Човекът е човек, когато е на път

Online KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4563
    • Skype Me™!
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #75 on: 27.10.2007, 22:09:37 »
Е той там се движи като спрял. И обикновено маневрената бригада спира движението.

НЕ НА УЖАСНИТЕ СНИМКИ ВЪВ ФОРУМА!!!
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2294
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Локомотиви
« Reply #76 on: 27.10.2007, 22:12:54 »
Кога е снимано  Прекрасна гледка е това...


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8682
    • View Profile
    • Email
Локомотиви
« Reply #77 on: 27.10.2007, 22:20:27 »
Днес го снимах. Интересното, е че досега няколко пъти последователно като пътувам към с.Железница, и докато чакам 98 да дойде на автогарата, виждам да премине влак. Преди рядко ми се случваше да видя, ама вече няколко пъти последователно виждам.
Човекът е човек, когато е на път

Online KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4563
    • Skype Me™!
    • View Profile
Локомотиви
« Reply #78 on: 02.11.2007, 10:00:41 »
Quote from: marti999
Ама си личи че 46 не са шкода. Просто не носят типичните черти по които си приличат предишните серии. А май че серия 42 има една шкода изложена в центърна на един град но незнам на кой. Просто съм я виждал на снимка.

Ако говориш за това

НЕ НА УЖАСНИТЕ СНИМКИ ВЪВ ФОРУМА!!!
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2294
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Локомотиви
« Reply #79 on: 02.11.2007, 10:19:37 »
Единствената оригинална 42 в движение е 42 081... Яд ме е за което, страхотни локомотиви са...


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."