Author Topic: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин  (Read 4873 times)

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
    • View Profile
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #20 on: 28.10.2013, 21:17:13 »
Аз пък мисля, че точно сега му е времето да се мисли за продължаване с 1-2 станции в Люлин. Сега има инерция за бързо развитие с по 1 станция, а и си мисля, че много ще помогне при маршрутизирането след завършване на източните ръкави. Люлин има население колкото Левски и Овча купел взети заедно, а голяма част от него няма достъп (обозрим) до метрото. Тази несправедливост трябва да се поправи и си мисля, че няколко десетки милиона лева, които иначе биха потънали от Оперативните програми могат да бъдат спасени точно така.

Ясно е, че усилията ще бъдат насочени към изграждането на целия трети метродиаметър, но това незначи, че не трябв да има готовност за реакция при възможност да се реализират и разклонениятата по останалите линии.

За мен разклонението на втори метродиаметър към Илиянци не е жизнеспособно в сегашната ситуация, но раклонение на МД-1 в Люлин не само е жизнеспособно, а е и крайно наложително.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 815
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #21 on: 29.10.2013, 15:58:14 »
Една станция в края на Царица Йоанна и още една на пресечката с Захари Стоянов.

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 71
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #22 on: 29.10.2013, 16:34:19 »
Не е ли време да помислим отново за разклонението в Люлин в западна посока.
Не е време, преди да бъде завършена изцяло Линия 3 от Овча купел до Левски. Все пак ако остане нещо икономисано, може да се вмъкне този недълъг участък (както вмъкнаха отсечката Баучер-Хладилника).
Иначе довозването е съвсем друга работа.
Не трябва да се скриваме зад Третия метродиаметър и да спираме развитието на останалата мрежа.
Добър пример е удължаването на Втори метродиаметър.
Сега е времето да се проучи, да се проектира и ако има някаква пролука и се намери финансиране защо да не се изгради.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #23 on: 29.10.2013, 17:54:08 »
Не е ли време да помислим отново за разклонението в Люлин в западна посока.
Не е време, преди да бъде завършена изцяло Линия 3 от Овча купел до Левски. Все пак ако остане нещо икономисано, може да се вмъкне този недълъг участък (както вмъкнаха отсечката Баучер-Хладилника).
Иначе довозването е съвсем друга работа.
Не трябва да се скриваме зад Третия метродиаметър и да спираме развитието на останалата мрежа.
Добър пример е удължаването на Втори метродиаметър.
Сега е времето да се проучи, да се проектира и ако има някаква пролука и се намери финансиране защо да не се изгради.
;)
Не трябва обаче и да позволяваме на желаното да взема връх над действителността.
Това разклонение е оставено заради евентуално разширение на запад (в случай, че градът се разрасне в тази посока).
И то няма никакво намерение да обикаля, завива из Люлин.
Това е далекоперспективна възможност (оставяне възможността за отворена линия на запад) - колкото и да ни се иска да обслужваме незабавните си интереси, няма да стане.
Нещо повече: окончателно ще убие всякакви надежди за разрастване на мрежата при развитие на града!
Дори от гледна точка на обслужването на линията не бива да се прави това разклонение, преди да са разделили окончателно двата диаметъра и да се  преобразува маршрутното движение.
Едва ли ще стане, преди да са изградили захода към депото от север.
Казвам това, защото с пускането в експлоатация на двете разклонения ще се увеличи пътникопотокът и наложителните мероприятия би трябвало да бъдат какво да се направи за съкращаване на интервала, а не това отново да се усложнява с добавянето на още едно разклонение и още един маршрут.
Въобще: всяко нещо с времето си. :rolleyes:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6695
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #24 on: 29.10.2013, 18:31:49 »
Аз не виждам какъв е проблема в случая. Нищо не пречи да се направи разклонение с една метростанция в западна посока. Така голяма част от Люлин, която в момента времето за довозване е съизмеримо с времето на пътуване с метрото ще получи удобен достъп до метрото. така няма да се "закривява" и ще остане възможност за по-нататък за се развие според града. Също така дори в настоящият момент може да се експлоатира при сегашната ситуация, като вместо да "обръща" на Сливница, влакът ще е до въпросната станция.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4782
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #25 on: 29.10.2013, 22:42:38 »
Не може, защото извън пик маршрутът е един, което означава по втора линия да се движат през това време влакове на всеки 14 минути, а само по общия участък - между Люлин и Младост - на 7 минути.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12827
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #26 on: 30.10.2013, 00:38:09 »
Не може, защото извън пик маршрутът е един, което означава по втора линия да се движат през това време влакове на всеки 14 минути, а само по общия участък - между Люлин и Младост - на 7 минути.
То сегашната схема ще престане да съществува още с пускането на лъчите до Летището и Бизнес парка.

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 71
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #27 on: 30.10.2013, 09:07:01 »
Не трябва обаче и да позволяваме на желаното да взема връх над действителността.
Именно, трябва да погледнем действителността в очите и да отчетем грешката от преди двадесет  и повече години, защото тогава се говореше за това трасе като основно на запад, а не сегашното трасе към метростанция "Сливница"

Това разклонение е оставено заради евентуално разширение на запад (в случай, че градът се разрасне в тази посока).
И то няма никакво намерение да обикаля, завива из Люлин.
Говорите така, като човек живеещ някъде далече от София, къде Ви предлагат да обикаля из Люлин.
Да не би градът да не се е разширил на запад.

 А и как стигнахте до съждението за евентуалното разширение?

Това е далекоперспективна възможност (оставяне възможността за отворена линия на запад) - колкото и да ни се иска да обслужваме незабавните си интереси, няма да стане.
Нещо повече: окончателно ще убие всякакви надежди за разрастване на мрежата при развитие на града!
От къде тези умозаключения, че е далекоперспективна възможност.
Чии интереси трябва да обслужва метрото, ако не на хилядите ползващи този транспорт?
Защо ще убие наждите за разрастване на мрежата? Та това Е разрастване на мрежата.

Дори от гледна точка на обслужването на линията не бива да се прави това разклонение, преди да са разделили окончателно двата диаметъра и да се  преобразува маршрутното движение.
Едва ли ще стане, преди да са изградили захода към депото от север.
Казвам това, защото с пускането в експлоатация на двете разклонения ще се увеличи пътникопотокът и наложителните мероприятия би трябвало да бъдат какво да се направи за съкращаване на интервала, а не това отново да се усложнява с добавянето на още едно разклонение и още един маршрут.
Знаем, че минималният интервал е 90 секунди, какво пречи този минимален интервал да е в участъка, където двете линии ще вървят по едно трасе. А в останалата част минималният интервал да е три минути.

Въобще: всяко нещо с времето си.

Да, сега му е времето!

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 827
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #28 on: 30.10.2013, 10:38:24 »
Нещо не схващам защо си чешете езиците толкова сериозно в тая тема и родихте такъв спор :neznam:
На мен ми изглежда адски просто решението - метростанция в Л4 и след МС Люлин МД1 завива наляво за крайна станция. Обеля минава към МД2, а съставите от депо преминават транзит и се включват в МД1 в посока Летище от Люлин. Двата МД се припокриват само в една спирка, която даже е транзитна за единия. Губим връзката между МД1 и МД2, но двата ще са автономни и на равни интервали и отпада чакането по 10мин за прекачване на Сердика.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline radamant

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 50
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #29 on: 30.10.2013, 10:48:05 »
Не е ли време да помислим отново за разклонението в Люлин в западна посока.
Не е време, преди да бъде завършена изцяло Линия 3 от Овча купел до Левски. Все пак ако остане нещо икономисано, може да се вмъкне този недълъг участък (както вмъкнаха отсечката Баучер-Хладилника).
Иначе довозването е съвсем друга работа.
Не трябва да се скриваме зад Третия метродиаметър и да спираме развитието на останалата мрежа.
Добър пример е удължаването на Втори метродиаметър.
Сега е времето да се проучи, да се проектира и ако има някаква пролука и се намери финансиране защо да не се изгради.
;)
Не трябва обаче и да позволяваме на желаното да взема връх над действителността.
Това разклонение е оставено заради евентуално разширение на запад (в случай, че градът се разрасне в тази посока).
И то няма никакво намерение да обикаля, завива из Люлин.
Това е далекоперспективна възможност (оставяне възможността за отворена линия на запад) - колкото и да ни се иска да обслужваме незабавните си интереси, няма да стане.
Нещо повече: окончателно ще убие всякакви надежди за разрастване на мрежата при развитие на града!
Дори от гледна точка на обслужването на линията не бива да се прави това разклонение, преди да са разделили окончателно двата диаметъра и да се  преобразува маршрутното движение.
Едва ли ще стане, преди да са изградили захода към депото от север.
Казвам това, защото с пускането в експлоатация на двете разклонения ще се увеличи пътникопотокът и наложителните мероприятия би трябвало да бъдат какво да се направи за съкращаване на интервала, а не това отново да се усложнява с добавянето на още едно разклонение и още един маршрут.
Въобще: всяко нещо с времето си. :rolleyes:
Напълно съм съгласен с колегите!Според мен приоритет е изграждането на МД3,след него продължението на МД2 посока Студентски град,както и 1-2 станции към Свобода (Илиенското отклонение) и чак след това евентуално продължаване на МД1 според нуждите на града...Лично според мен не трябва да се забравя,че всяко ново строителство на участък на метрото е много скъп процес и в момента единствената възможност за финансиране е ЕС.Затова каквото и да коментираме тук е ясно,че ще се осъществи само най-належащото...Трябва да стискаме палци МД3 да се финансира в пълния си вид,а не "на парче",каквито са предварителните индикации!

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 71
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #30 on: 30.10.2013, 12:35:38 »
Не може, защото извън пик маршрутът е един, което означава по втора линия да се движат през това време влакове на всеки 14 минути, а само по общия участък - между Люлин и Младост - на 7 минути.
А защо по общия участък интервалът извън пик да е 7 мин., може да бъде 4 мин. например

Offline krzya

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 71
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #31 on: 30.10.2013, 13:00:33 »
Нещо не схващам защо си чешете езиците толкова сериозно в тая тема и родихте такъв спор :neznam:
На мен ми изглежда адски просто решението - метростанция в Л4 и след МС Люлин МД1 завива наляво за крайна станция. Обеля минава към МД2, а съставите от депо преминават транзит и се включват в МД1 в посока Летище от Люлин. Двата МД се припокриват само в една спирка, която даже е транзитна за единия. Губим връзката между МД1 и МД2, но двата ще са автономни и на равни интервали и отпада чакането по 10мин за прекачване на Сердика.
Едни се чешат, други обсъждат.

Нещо пропускате две метростанции - действащата Сливница и полупостроената под жп линията за Сливница.

Защо трябва да се губи връзката м/у линия 1 и линия 2. Едната тръгва от Лозенец до Летището, а другата от Люлин (така е добре да има повече от една станция до възловата Люлин) до Младост. Още повече в общия участък, където има и повече пътници влаковете ще са по-начесто.


Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 827
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
« Reply #32 on: 30.10.2013, 16:04:44 »
Нещо не схващам защо си чешете езиците толкова сериозно в тая тема и родихте такъв спор :neznam:
На мен ми изглежда адски просто решението - метростанция в Л4 и след МС Люлин МД1 завива наляво за крайна станция. Обеля минава към МД2, а съставите от депо преминават транзит и се включват в МД1 в посока Летище от Люлин. Двата МД се припокриват само в една спирка, която даже е транзитна за единия. Губим връзката между МД1 и МД2, но двата ще са автономни и на равни интервали и отпада чакането по 10мин за прекачване на Сердика.
Едни се чешат, други обсъждат.

Нещо пропускате две метростанции - действащата Сливница и полупостроената под жп линията за Сливница.

Защо трябва да се губи връзката м/у линия 1 и линия 2. Едната тръгва от Лозенец до Летището, а другата от Люлин (така е добре да има повече от една станция до възловата Люлин) до Младост. Още повече в общия участък, където има и повече пътници влаковете ще са по-начесто.

Сливница какво пречи да се запише към МД2? Ако единствената пречка за един хубав интервал от 3мин или по-малко е това, че метрото преминава между МД1 и МД2, ако се разделят двата - пречката отпада. В момента ползвам редовно метрото от Сливница до Дж. Баучер и нямам нищо против ако ми трябва спирка от МД1 да се прекачвам на Сердика. А и нямам навика да пътувам вътре в квартала с метро, затова директна връзка със станциите до К. Величков не ме блазни.

Някак ми се струва странно да се прави разклонение на маршрута заради една метростанция. Ако наистина има план да се свърже с МД3 под Южен парк започва да придобива смисъл, но пак ми се струва прекалено сложно - през един влаковете от МД1 отиват за МД2 или МД3, откъдето произтичат и сложните сметки колко време отнема да се обърне влака в края на този или онзи МД и хора започват да обясняват колко е сложно да се пусне метро през 90сек, а други да обясняват как това не е Москва и не може така.

Между другото, не знаех за полупостроената станция, защо не се ползва? Тя няма много връзка с това накъде да се развива МД1 според мен, но все пак защо я има наполовина?
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове