Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 405135 times)

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 244
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5300 on: 14.07.2018, 13:55:23 »
Тролеите не ги обичат никъде с изключение на Плевен, защото са скъп вариант за изграждане. Мрежата е стара, но покрива основните потоци и по- добре разпределението на линиите да е по този начин, отколкото изобщо да ги няма, както е в Пловдив. Тролейбусния транспорт като цяло има бъдеще в хибридно изпълнение с допълнителен кондензатор, акумулатор или агрегат, който да е по- мощен.

Искам да питам какво се чува за удвояването на ул. Ал. Рачински? Моето мнение е изобщо да не я пипат, защото 7-те сгради там са част от културно-историческото наследство с висока художествена стойност! По тая логика също трябва да събарят къщи за да се разшири и ул. Цар Асен.

Също така администрацията може да обмисли и идея за изграждане на тролейбусна ККМ по новостроящия се бул. Левски от булевардите Сливница до Осми Приморски Полк, като се пренасочи линия 83 оттам да минава за директна връзка от Владиславово до Почивка.

Едит: Подарявам ви схема с тролейбусните линии към момента в града.
« Last Edit: 14.07.2018, 14:02:25 by klutsohor »

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1498
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5301 on: 14.07.2018, 15:49:13 »
Тролеите не ги обичат, защото са бавен и досаден превоз.И това е заради вида на ККМ.Колко пъти са ме бавили, защото тролеят спира по средата на кръстовището, защото има кръстачка.Или пък по завои, защото ъглите на шините са твърде малки и при по-бързо минаване може да изхвърлят прътите, което още повече досажда на трафика и пътниците.

За изграждане на ново трасе е излишно да говорим.Тук зимата падна мрежата в участък от около 500-600 м. и все още стои виснала след "поправката" й, какво говорим за ново трасе.

Няма лошо в ремонти и идеи за града.С две ръце подкрепям.Но за останалите неща КАТ и "умните" на Градски транспорт спът и хаосът е огромен.Набъбва, набъбва и става доста досаден и неприятен.

На линия 7 нормалното време за преминаване на маршрута е 40-50 мин., като в пиков час дават 40, а вечер 1 час(да им имам логиката).В същото време единият отива до Бизнес парк, докъдето дават 52 мин., а следващият е до Елпром.Съответно вторият изпреварва първия и вървят един след друг.Да не споменавам, ако се налага до Метал и ЗПЗ да се ходи, където трафикът се движи и в двете посоки по една лента, често заради паркирани коли и колкото и да си наваксал... задръстването по Елпром ти стопява времето, където светофарът за левия завой е 10 секунди и минават само по 5-6 коли.И от джоба на спирката трябва да минеш три ленти, за да можеш евентуално да се наредиш и да почакаш 5-6 мин., за да завиеш.Следват задръстванията по Сливница и Спартак(където от няколко дни също е една лента).

А на 48 дават по 1 час през целия ден, а минават маршрута за по 20-30 мин. и киснат по обръщачите, като пътниците са комично малко като брой.Води се едва ли не като такси, но спира по спирки, не по адрес.
« Last Edit: 14.07.2018, 15:56:15 by skin »



Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 244
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5302 on: 14.07.2018, 16:27:15 »
В началото на мандата на И. Портних се споменаваше за нова транспортна схема със заем от ЕБВР и модернизиране на тролейбусната мрежа. Явно в града подобренията стават с космически закъснения и отлагания. Толкова ли ще е скъпо на първо време ако се подменят само стрелките и шините, защото едва 4 са кръстовищата с основно пресичане на мрежата... Виж в Плевен как не мрънкат и всичко е спокойно.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2029
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5303 on: 15.07.2018, 09:49:32 »
И в София обичат тролеите вече, само и само да не обичат трамваите.
Иначе такъв цигански простор като ВКМ във Варна няма в нормален град освен на неизползваеми места и разбира се в Пловдив.
Извън сарказма има участъци около Александровска където лъщи меден проводник без окиси.
Във Варна няма да се положи и един метър нова мрежа извън депото, нито ще се пусне линия дори по участък, който вече е изграден като т.нар. улица 41 във Владиславово.
Европарите се трошат като месечен бюджет на блондинка мутреса.
Поне дневни карти да имаше ...

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Online It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 682
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5304 on: 15.07.2018, 13:08:30 »
Иначе такъв цигански простор като ВКМ във Варна няма в нормален град освен на неизползваеми места и разбира се в Пловдив.
Толкова ли е зле? Не е ли компенсирана мрежата? Ако имаш възможност, щракни малко снимков материал, че ми е интересно да го видя това.
ОФФ:
Мрежата в Казанлък не е компенсирана, въпреки проекта, който явно е бил за такъв тип мрежа, даеи има монтирани и фиксиращи ролки по конзолите, но за толкова години стоене и не поддържане, не е провиснала.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2029
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5305 on: 15.07.2018, 15:35:36 »
Аз на варненската не мога да направя. Някой друг трябва.
Проблема не е толкова в провисването, колкото в липсата изобщо на някаква поддръжка спрямо западните представи за поддържане. На места се виждат изолатори от съветско време, засуквания с тел при крепежи и изобщо все едно се прави от майстор на мотики. Нов контактен проводник са виждали само хората с достъп до депото. Отделно се тормозят хора имащи знанията да преподават в ТУ просто щото не им се изпълняват кухи правила от сорта преди всяко запалване на дизел да звъниш по телефона или максимално да се крие от погледа на хората, че тролейбусите могат да се движат като автобуси и да минават по места без ВКМ.
Не, че не е близко до акъла, че щом може при авария под мрежа, може и без авария и без мрежа....
Иначе грам никой не поиска през Аспарухов мост начин за автономно предвижване... което е релсов транспорт. Аз се басирам, че могат да се сложат релси за трамваи извън платната на моста и да има Аспарухово градски транспорт при ремонтни на моста, задръствания от катастрофи. Дори ще се ползват стълбовете за тролейбусите , но няма кой да се занимава с толкова просто решение. По-лесно кълват избирателите на обещанията за нов мост дето ще стане....при следващия цъфтеж на фитоналъма.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 244
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5306 on: 15.07.2018, 17:46:40 »
Сега е момента да се ползва времето (след 17-ти), в което няма да се движат тролеи, за да се рехабилитира мрежата от началото на моста до Аспарухово както трябва и да сложат най- вече дълги шини при възлите в Аспарухово и Почивка.

Ако се изгради ККМ по бул. Васил Левски, тролейбусните линии ще се дублират минимално и ще има добри връзки между кварталите:

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4796
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5307 on: 15.07.2018, 20:26:19 »
едит: Идеално и всеобхватно за онагледяване на ситуацията е фактът, че се спира тролей 86 заради ремонтите на кило, вследствие на които - блокирането на цели два квартала (хората от Галата също са потърпевши)
86 с малко повече акъл можеше да се разработи и да стане още по-печеливша, 83 също. Но беше поредното отбиване на номера. Най-голямата простотия беше още преди години, когато умниците  решиха да се спре точно когато се разработваше. А тогава имаше автобуси, с които да я покрият.

А 88 се ползва от много хора за директен превоз от/до Владиславово и други квартали. Разстоянието, което трябва да се минава  на агрегат действително е голямо и ще се види сметката на Шкодите. А и освен всичко е времеемко да се вдигат и свалят пръти. Но понеже ДАПа нямат автобуси и желание (повече второто май), най-лесно е линията да се ореже до КЗ. Пък хората дето я ползват кучета ги яли. Крайно време е г-н Златев да вземе да си спази гръмките обещания, че след идването на новите Солариси разписанията ще се сгъстят и то така, че да има възможност за прекачване. В случая не е препоръчително, а наложително автобусите към Аспарухово да са по-начесто и да се засичат с 86/88.
« Last Edit: 15.07.2018, 20:29:18 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1819
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5308 on: 15.07.2018, 20:46:32 »
Варна много отдавна има нужда от генерално решение - трамвай, който да покрие селата Владиславово, Аспарухово, Галата, Аксаково, летището, гарата, курортите Св. Константин и Зл. Пясъци, плюс разбира се линията - вкусна баничка 148. А тролеите да останат като локален, довозващ транспорт. Ама акълът да не е влак, че да дойде....Преди няколко години бяха си наумили монорелс да правят - и това е решение, не толкова скъпо, при това...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2029
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5309 on: 15.07.2018, 20:48:03 »
Не знам какво да кажа. То освен, че ЕС осигури нови превозни средства и че пътищата не са лунен пейзаж - всичко останало е трагедия!
Циганския простор се прави от няколко криви дирека, които са покрити с ръжда, където с ръждива тел се закрепва простора. На някои места е добре, на някои много зле - нали се прави с подръчни материали.

Колко е зле снимки има колегата Тролей 164. Аз мога да ти покажа на снимки само нормално поддържана.

Аз също не исках да пиша в тая тема поради солидарност с колегата Тролей 164, но понеже ценя мнението на IKAR и също погледа му от нормалните държави за пример ...та държах да го подкрепя.

За Галата трамвай и в София няма да могат да направят поради свлачището и деневилацията. Аксаково не си струва след летището понеже не осигуряват пари за Варна, а само за себе си. Владиславово ако е с обособено трасе би взело пътникопотока на половината линии. Но няма кой във Варна да инвестира пари за нещо стойностно. Красиво би било по ново трасе изпълнено като хората да тръгнат трамваи като Песа и Шкода.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 15.07.2018, 20:57:11 by ooleg »

Offline pesho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5310 on: 15.07.2018, 20:51:09 »
Като човек от Русе и посещавал доста Варна наистина има какво да се направи за градският транспорт на този град.Спирането на една тролейбусна линия е лошо,но може да се пуснат автобуси при желание от страна на превозвача.И пример ще дам как за една нощ след обледяване на русенската тролейбусна мрежа веднага се изкараха 3 автобуса на общинската тролейбусна фирма и се наеха автобуси от частните фирми,които оперират автобусните линии и се покриха разписанията макар и със проблеми.Имам чувството,че инж.Златев трябва да си ходи веднага от този пост защото в депото съм сигурен,че има още здрави автобуси,които може да са във движение и да покрият тролея ама липсва желание.Гръмките промени поети от кмета ви със проекта за игт част 1 останаха само празни приказки.Колкото и да се пише тук щом община Варна е инат нищо няма да се промени.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1548
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5311 on: Yesterday at 00:22:12 »
Варна много отдавна има нужда от генерално решение - трамвай, който да покрие селата Владиславово, Аспарухово, Галата, Аксаково, летището, гарата, курортите Св. Константин и Зл. Пясъци, плюс разбира се линията - вкусна баничка 148. А тролеите да останат като локален, довозващ транспорт. Ама акълът да не е влак, че да дойде....Преди няколко години бяха си наумили монорелс да правят - и това е решение, не толкова скъпо, при това...
По мое мнение, конкретно при трамвайната инфраструктура следва да се гледат два фактора - потенциален пътникопоток и финансов аспект на проблема. Защо?
Първо, особено ако има особено трасе, тоест, ако се извади от останалият трафик и се премахне по този начин факторът "задръствания", то едносъчленен трамвай върши същата като обем транспортна дейност като един едносъчленен тролейбус - чисто физически са с приблизително еднаква вместимост.
Второ, ВКМ при тролейбусите е една идея по-скъпа от тази на трамваите, заради двата проводника, но пък при тролея няма нужда от инвестиция в релсов път, защото такъв просто няма.
Трето, като цяло релсовите превозни средства имат доста ниска стойност на допустимия максимален наклон, който може да има трасето, по което се движат. А Варна е град с изненадващо страмни улици и булеварди (някои от тях), предвид, че е на морския бряг. Тролейбусни линии 82 и 88 минават по улици и булеварди с наклон около 9-10% (90-100 промила!) на места. Автобусна линия 148 минава също на някои места по такива наклони.
С две думи, във Варна е твърде стръмно и, поне според мен, няма достатъчен пътникопоток за двойносъчленени трамваи (е, ако се оставят да вървят 7-8 двойносъчленени трамвая по 148 на интервал 20-30 мин. ще има, да :crazy: :rolleyes:, но ако най-използваната линия на МГТ в голям град като Варна е оставена на интервал >=20 мин., то какво да говорим повече), а инвестицията в трамвайно трасе за едносъчленени мотриси е неизгодно по-скъпа от тази в инфраструктура за съчленени тролейбуси, при една и съща екологичност и вместимост на возилата. При поддръжката ситуацията ми се струва същата - при трамвая имам чувството (нямам преки наблюдения, но ми изглежда логично), че се дават дори повече пари за ремонт на релси, отколкото на стълбове и проводници - там има подбиване, заваряване, асфалтиране, специални бетонни панели, където има - да са подравнени и т.н. Между другото, това е причината, поради която винаги съм смятал, че тролейбусният е най-ефективният и екологичният вид транспорт, ако включим в съотношението всички фактори - пътникопоток на час, начална инвестиция, поддръжка, екология и т.н.
« Last Edit: Yesterday at 21:18:27 by Tony »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2029
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5312 on: Yesterday at 09:10:34 »
Няма проблем с наклоните във Варна особено ако релсите не са точно по земята както си го представям, а на места са вкопани частично, на други издигнати частично, на трети по земята. Т.е. аз не си представям просто да се закопават едни железа асфалта, а по-скоро да се разположат смислено и отделно. Доколкото знам в София най-стръмното трасе в момента е това в гората до Семинарията, а преди е било на Черни Връх, където сега е линия2 на метрото. Наклона го имаше някъде из темите.
От ремонт се нуждае по-малко от път. Има места доколкото знам, които не са пипани от преди 90та. Например релсите и плочите на ТМ20-22 около халите.
Иначе трамвая позволява да правиш състави, но най-вече позволява да го бучнеш по места, които не са за коли.
Например пешеходни зони напр
 центъра на Варна покрай фонтана, например морската градина...
За мен най-важното място е Аспарухов мост, който блокира много народ при честите катастрофи. Това е единственото решение, ако на някой му пукаше за нещо. Но варианта с корабче се оказа твърде сложен за Потника, какво остава за друго.
Аз си мисля, че ако течаха от една тръба пари щеше да им е сложно да ги събират и щяха да го дадат на частник, който да инвестира в това, че Общината не може да си го позволи.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk

П.С. Относно другото. Нека да зададем въпроса стана ли по-добре формума през последните 12 и повече месеца или не?
Градския транспорт във Варна със сигурност не стана по-добре!
Най-страшното е липсва на проекти за каквато и да е сериозна модернизация на градския транспорт. Изхождайки от провалените проекти по ОП "Транспорт" при модернизация на ЖП Инфраструктурата в страната и съмненията, че се прави умишлено шансът да се прехвърлят пари като миналия програмен период за магистрали и софийски метро са минимални и шансът за загуба на парите е максимален. Ако имаше проекти, които да са алтернмативни имнаше шанс поне те да получат финансиране по някакакъв начин с милиони левове. Т.е. ако еврокомисията реши да накаже управляващите с отказ от финансиране на магистрали и софийското метро, то един амбициозен и безспорен алтернативен проект във Варна би могъл да получи финансиране от белгийското небе....
« Last Edit: Yesterday at 10:15:21 by ooleg »

Offline nokia

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 961
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5313 on: Yesterday at 11:36:24 »
Мислех да не коментирам много много ама гледам че някой ме е замесил в мнението си. Не смятам да пиша нищо кой знае какво. Та явно тролея е все още афектиран от случката миналата година и все още ме мрази, негово решение,не ми пука особено. А и попринцип тези определения с необузданото его, високото ми самочувствие и че не съм център на земята предпочитам да ги чуя от хора с които се познаваме от много време или сме се опознали напълно. Та в заключение ще кажа че не ми пука особено за обидите които си написал по мой адрес.
По самата тема с тролеите и жиците се сдържам от коментар защото не са ми силна страна и не ги разбирам.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2029
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5314 on: Yesterday at 13:48:47 »
То това тука не е приятелски кръг така, че кой кого харесва е важно доколкото да не е непоносима обстановката.
А относно електротрнаспорта за съжаление се мечтае повече, отколкото да има нещо реално.

Ето и една статия във в.Сега, която подва варненските проблеми:
http://old.segabg.com/article.php?id=908412

И една кратка илюстрация, която е фрапираща:
Quote
Във вторник кметът каза на пресконференция, че са нужни 100 млн. лв. за колектори....
Да проверим какво наистина струва 100 млн. лв в България.
Quote
Отсечката на третия лъч на метрото, която ще тръгва от Малък градски театър “Зад канала” и ще стига до ул. “Житница” в кв. “Красно село”, ще струва около 370 млн. лв. Това стана ясно след отварянето на ценовите оферти на кандидатите да изграждат трите отсечки на новото 7-километрово трасе на подземната железница.

Прочети повече в Blitz.bg: https://www.blitz.bg/obshtestvo/stolitsa/370-mln-lv-za-metroto-do-krasno-selo_news344243.html

От статията четем:
Quote
Централният участък ще има има 7 метростанции – “Зад канала”, Орлов мост, Попа, НДК, ул. “Г. Софийски”, при “Гешов” и “България” и до пазара на “Красно село”. След търга ще е ясно и дали ще останат средства за изграждане на още 1 станция - тази на бул. “Владимир Вазов”.
Значи за 370 млн. лв се строи 7 км трасе със 7 метростанции. Колко би било това за Варна?! От Почивка до Летището са 12.7 км. според бгмапс. Значи парите с които би могло да се направи някакво метро даречем от НАП до Младост са около 4 пъти повече от тези, които Портних иска да зарови в някаква канализация, която би уж била достатъчна да решила проблема с водата.
Я би била решила, я не би! Но щом с 4 пъти повече пари можеш да направиш метро изцяло под земята и 7 метростанции, какво ли би успял да направи човек, ако избере скоростен трамвай, който е по-подходящ за Варна...сякаш...
Вместо това мечтите са да заровим едни оранжеви тръби на 2-метра за същите пари!
Ще бъдат един масов гроб на човешката глупост!
По този ценоразпис километър метро ще струва над 1 млр. лева може би!

Ама я да видим за какво сме дали пари във Варна колкото за едно метро:
Quote
Около 300 млн лв ще бъдат вложени тази година в пътно строителство във Варна
Около 300 млн лв ще бъдат вложени тази година в пътно строителство във Варна. Най-впечатляващ е проектът на новия бул. Левски, за който са предвидени почти 100 млн. лв.
http://darikradio.bg/okolo-300-mln-lv-ste-badat-vlozeni-tazi-godina-v-patno-stroitelstvo-vav-varna.html

Ето го къде било и метрото и трамваят и тролейбусите - изръсени под формата на асфалт из разни места в града!
Безспорно асфалта е важен, обаче май всичко се изчерпва с него!
« Last Edit: Yesterday at 14:37:01 by ooleg »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 244
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5315 on: Yesterday at 16:47:49 »
Олег, още ли си вярваш, че някога ще бъде проектиран и пуснат трамвай по Аспаруховият мост!?  :neznam: Преди години четох, че тролейбусните стълбове можели да се разхвърчат един след друг като разглобен детски конструктор от моста при по сериозна авария там. Имаше по едно време и свлачище. Още в годините на строежа на тролейбусното трасе, специалисти са имали опасения със стабилността на моста. Как тогава ще се движи трамвай по този нежен мост?!
В момента е важно да се спаси тролейбусната система, защото утре ще кажат, че мрежата е опасна и на тагадък ще я премахнат.
Вижте какво се канят да правят по този повод в съседна Сърбия, в Белград: https://www.ekapija.com/news/2192872/beograd-ostaje-bez-trolejbusa-u-planu-nabavka-80-elektrobusa

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4409
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5316 on: Yesterday at 16:54:39 »
Все пак метрото има сериозни експлоатационни разходи и за да е рентабилно трябват пътникопотоци над 20 000 пътници на час в пик, във Варна най-големите такива са приблизително наполовина по-малки. Метро с малки пътникопотоци неизбежно трупа загуби и дългове и затруднява развитието на наземния транспорт.  :rolleyes: Примерно Краков с приблизително двойно по-голямо население от Варна и дългия и тесен Волгоград с почти тройно развиват скоростен трамвай, това изглежда оптималното решение. :) Известни са и метрополитените на Самара и Екатеринбург с население съответно около 1.2 и 1.4 милиона, които превозват едноцифрен процент от пътниците в градовете, но гълтат около 30% от субсидиите. За Варна подобна ситуация не би била благоприятна. :)
« Last Edit: Yesterday at 16:58:32 by V.Peichev »

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2029
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5317 on: Today at 13:10:38 »
Дай да обсъдим един по-интересен и лек въпрос за Варна!
Много е интересно, че в шопско е разрешено да влизаш с животни в градския транспорт. Не, че съм им чел наредбите, но можеш да видиш хора, които влизат в автобус, трамвай, метро, тролейбус с кучето си , което си стои вътре със стопанина и после си слизат някъде си. Във Варна е разрешено само за кучета водачи на слепи хора.
Случвало ми се е в неделен ден да нося със себе си малко котенце (примерно на 3 месеца), което да си го държа в себе си и кондукторка да ми се направи на интересна, че все едно голямо нарушение правя , ама хайде от нея да мине...
Т.е. кое е по-правилно - да можеш да влизаш с домашни животни или да е престъпление срещу човечеството?!

2. Друга такава разлика към момента е таксуването на ръчен багаж. Да се таксува или да не се ?
« Last Edit: Today at 13:13:59 by ooleg »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4409
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #5318 on: Today at 14:09:47 »
В София наредбата разрешава превоз на котка в кутия или клетка или на куче на къс повод с намордник, като  във втория случай се изисква редовен превозен документ за животното. :rolleyes: На практика контрольорите предпочитат по-лесна плячка и не проверяват за превозни документи на животни.  :)