Author Topic: Автобусен транспорт - Стара Загора  (Read 10636 times)

Offline did_ko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2798
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Ако "Автобусни превози" е дружество към Община Стара Загора би трябвало да е горе - долу стабилно дружество, респективно  не би трябвало да има проблем с обслужването на  транспортната схема.
В тази връзка, така и никой не споменава нищо за съчленените CNG - та, един от които мярнах на прелеза на гара Калитиново през Ноември.
Заменям 67 автобуса "СОЛАРИС УРБИНО" за 126 броя чисто нови "МАНОВЕ", които по поръчка трябва да отидат в София.

Offline zirka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 731
  • Аз пък заменям няколко Solaris Urbino 12CNG за BMC
    • View Profile
    • Email
През 2006 г е взето решение от тогавашните общински съветници за приватизиране на ''Автобусни превози''- Стара Загора. Използвана е стандартбата процедура – целенасочени деиствия от управата на дружестводо водещи до трупане на задължения, липса на средства от страна на общината, следователно: отказ от нейна старна да се занимава с него; приватизация: незпазване на приватизационните договори от страна на новия купувач и липса на всякакви адекватни действия от органа, чийто функции следят точно за това - Агенция за Приватизационен Контрол! Това е схемата – нарича се: първоначално трупане на капитал и би трябвало да попада под юрисдикцията на съответните органи поради наличието на криминални елементи, иначе казано – придобиване на имущество по престъпен начин! Това успях да открия, понеже преди това си мислих, че заради името, което е запазено на дружеството, то е общинско.
За да не бъда въвсем голословен, поне на по-късен етап е имло индикации за търсене на някаква сметка ТУК.

Една молба, понеже някои снимки са рядкост! Ако някой скоро ходи към Тетевен, точно преди да влезе в града от страната на Ябланица, е бившият завод ''Елпром'', пада се от дясна. Там в двора има, поне допреди година беше, един от старозагорските съчленени – точно дали беше Saurer или Volvo е друг въпрос. Но при наличие на възможност ще е интересно да го снима! Самият автобус спира пред портала и се вижда през оградата, така няма да е необходимо да иска разрешение да влиза вътре!     
« Last Edit: 19.02.2012, 18:53:05 by zirka »

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2059
    • View Profile
    • Email
През 2006 г е взето решение от тогавашните общински съветници за приватизиране на ''Автобусни превози''- Стара Загора. Използвана е стандартбата процедура – целенасочени деиствия от управата на дружестводо водещи до трупане на задължения, липса на средства от страна на общината, следователно: отказ от нейна старна да се занимава с него; приватизация: незпазване на приватизационните договори от страна на новия купувач и липса на всякакви адекватни действия от органа, чийто функции следят точно за това - Агенция за Приватизационен Контрол! Това е схемата – нарича се: първоначално трупане на капитал и би трябвало да попада под юрисдикцията на съответните органи поради наличието на криминални елементи, иначе казано – придобиване на имущество по престъпен начин! Това успях да открия, понеже преди това си мислих, че заради името, което е запазено на дружеството, то е общинско.
За да не бъда въвсем голословен, поне на по-късен етап е имло индикации за търсене на някаква сметка ТУК.

Този филм е до болка познат и сме го гледали стотици пъти - то това вече си стана в рамките на нормалното.

А колкото до финансовото състояние на компанията - според мен тъй като не боравим с точните цифри а разполагаме само с твърденията на собственика (примерно) че му фалира фирмата мисля че като признак може да погледнем автобусния им парк - според мен доста приличен за българските стандарти съдейки по снимките които качвате а и от личен опит бих го потвърдил - миналата година през лятото се возих с автобус на фирмата от Казанлък до паметника на връх Шипка и обратно - много добре подържани,чисти автобуси,климатика работеше а имаше даже и ароматизатор който пръскаше благоухание.Това не е характерно за една компания в лошо финансово състояние.

Offline _vst_

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
    • Email
Основния проблем на градския транспорт в очите на гражданите е това, че по спирките няма разписания, въпреки че който често ползва ГТ знае г/д разписанията на основните линии. Друг проблем е самото разписание на всички линии. Много често се случва да се засичат, да минат един след друг 3 - 4 автобуса, след което може да се случи и 30 - 40 минути нищо да не мине. Трябва да има някакъв синхрон и основно преработване на разписанията на всяка линия и да се съобразят една с друга, поне там където е възможно.
Иначе евала. Автобусите и тролеите като за България са добре. Винаги има какво да се желае, но хората не руптаят срещу състоянието на превозните средства.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14502
  • Урбанистът
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 424309060
    • Yahoo Instant Messenger - difian1
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Иначе днес видях 5 нови автобуса - 2 от тези с единичните задни гуми и 3 от дългия вариант.
Това са 15-метрови автобуси и за норамално маневриране са с две завиващи оси и съответно с по една гума. ;)
20х PESA Swing 122NaSF

50х Skoda 27Tr

Offline zirka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 731
  • Аз пък заменям няколко Solaris Urbino 12CNG за BMC
    • View Profile
    • Email
Прехвърлих темата, понеже ми беше странно защо към 2007 изчезват наред с останалите автобуси и жълтите Икаруси 280. По отношение на последните, ако мога да съдя по косвени признаци, сравнени примерно с бургаските, не бих се съгласил, че към моментa на спирането им, състоянието им е било отчайващо. Както е добре известно, това е последната модефикавия и в него би трябвало с течение на годините да са отстранени слабите места, което пък ги прави, ако не идеални, то доближаващи се до западните образци, произведени през първите години на 90-те. Добре усвоеното с годините ремонтиране и наличието на резервни части, също биха били някакво предимство. Но явно след приватизирането на тогавашното общинско дружество, всичко е отишло за скрап.

Ставало е въпрос в други теми за начините на доставка на автобуси и тролейбуси – всичко е било държавна поръчка, която е представлявала шапката СД ''Автобусен транспорт'' и клоновете на по-ниско ниво, – ДАП-те с техните пътнически автоколони, обособени по-късно в Автокомбинати, като един от 26-те плюс София е Ст. Загора.
През втората половина на 80-те години в съответствие с промените, които засягат и икономическите ни отношения с тогавашните ни партньори по СИВ е нарушен, както останалитият стокообмен, така и ритмичните доставки на автобусите и по-специално Икарус. Въпреки че през този период вътрешният пазар разчита основно на завод ''Чавдар'', има и спорадични доставки от вносните унгарски автобуси.
През 1987 г се провежда Юлският племум на Партията и е приет Указ 56, с който се дава право – първо на самоуправление на големите структуроопределящи предприятия. Така е положено началото на децентрализираната икономика, което по-късно започва да се усеща и при вноса на автобуси.
По-това време делът на градскоя транспорт в превоза на пътници е изключително висок и освен промишлените предприятия, като втори по дял замърсител на околната среда се пада именно на този транспорт. По отношение на замърсяването от промишлеността Ст. Загора е трета тогава, макар и не чак толкова, колкото Русе (от Гюргево) и Бургас. Така по линия на централната власт се изисква от предприятията в района да осигурят доставка на автобуси. ДЗУ – тогава, мисля е било ЗЗУ (Завод за Запаметяващи Устройства) и с неговото външнотърговско дружество, което по линия на пазарите се пресича с унгарското ''Видеотон'', осигурява 10 - те броя жълти Икаруси - 280 за Ст. Загора. Смята се и че посредничи при доставката на останалите жълти автобуси от цялата тази партида, които са последно простигналите нови Икаруси, буквално в самия край на 1990г. Не ми е известно, точно дали и 10-те автобуса са купени само от ДЗУ или е имало и други предприятия от района, участвали в самото закупуването на тези автобуси!


« Last Edit: 26.02.2012, 15:25:58 by zirka »

Offline ku4eto

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 923
  • Безспир
    • Skype Me™!
    • View Profile
Ето малко снимки на автобуси от краткия ми престой в Стара Загора тези дни. На крайната спирка на линия 36 в "Железник" се натъкнах на Чавдар 11М4.

http://www.bgphoto.net/ku4eto_1/- фотогалерия на бургаския ГТ

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 277
    • View Profile
http://vbox7.com/play:6fde8e4b Погледнете само как започва!Това е Saurer 278 със номер СТ1995НА на паркинга в кв. Железник!
http://starazagora.bulgarianforum.net/ Форум за градския транспорт, инфраструктурата и други неща за Стара Загора.

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 277
    • View Profile
това от клипа не е ли в Раднево  :neznam:
Какво Раднево?Този клип е от Стара Загора.Автобусът потегля от кв. Железник.Имаше до 2007 такива.Този клип от коя година точно е сниман?
http://starazagora.bulgarianforum.net/ Форум за градския транспорт, инфраструктурата и други неща за Стара Загора.

Offline eugenio

  • Moderator
  • Запален по ГТ
  • ********
  • Posts: 456
    • View Profile
Всички автобусни линии в Стара Загора вече се изпълняват на практика от "Автобусни превози". Има чисто нови червени автобуси Ман, които за жалост не успях да снимам.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14502
  • Урбанистът
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 424309060
    • Yahoo Instant Messenger - difian1
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
От завода ли нови, нещо не вярвам, но ви го пожелавам?  :blink: Ще чакаме снимки!
20х PESA Swing 122NaSF

50х Skoda 27Tr

Offline did_ko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2798
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
От завода ли нови, нещо не вярвам, но ви го пожелавам?  :blink: Ще чакаме снимки!
Най - новото което видях през Ноември миналата година в Стара Загора беше съчленен четириврат метанов Мерцедес в разцветка бяло и зелено. Странното е, че го видях по извънградска линия - т.е. на прелеза на съседното село Калитиново.
Заменям 67 автобуса "СОЛАРИС УРБИНО" за 126 броя чисто нови "МАНОВЕ", които по поръчка трябва да отидат в София.

Offline eugenio

  • Moderator
  • Запален по ГТ
  • ********
  • Posts: 456
    • View Profile
От завода ли нови, нещо не вярвам, но ви го пожелавам?  :blink: Ще чакаме снимки!

Вярно е, по великденските празници ги видях, бяха червени със затъмнени стъкла и с метанови уредби на покрива, а и изглеждаха страхотно. :) Някой друг да снима, аз сега не мога, защото не съм в Стара Загора...

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2226
  • 4162 и 8155 - най-добрите автобуси във Варна!
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Вярно е, по великденските празници ги видях, бяха червени със затъмнени стъкла и с метанови уредби на покрива, а и изглеждаха страхотно. :) Някой друг да снима, аз сега не мога, защото не съм в Стара Загора...
Да не са случайно такива:
http://phototrans.eu/14,389280,0,MAN_NL243_CNG_Lion_s_City_7433.html  :rolleyes:

Моите галерии със снимки - тук и тук

Offline eugenio

  • Moderator
  • Запален по ГТ
  • ********
  • Posts: 456
    • View Profile
Да. :)
Но не им работеха електронните табла.
« Last Edit: 01.05.2012, 21:42:37 by eugenio »

Offline did_ko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2798
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Поздравление за придобивката. С тази доставка Стара Загора излиза " с едни гърди напред" пред Бургас по отношение автопарка на транспортният превозвач.
Заменям 67 автобуса "СОЛАРИС УРБИНО" за 126 броя чисто нови "МАНОВЕ", които по поръчка трябва да отидат в София.

Offline toto

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
Вярно е, по великденските празници ги видях, бяха червени със затъмнени стъкла и с метанови уредби на покрива, а и изглеждаха страхотно. :) Някой друг да снима, аз сега не мога, защото не съм в Стара Загора...
Да не са случайно такива:
http://phototrans.eu/14,389280,0,MAN_NL243_CNG_Lion_s_City_7433.html  :rolleyes:

такива са и май са от германия, щото имат логото на техните желеници DB.
мисля, че са поне два...

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2226
  • 4162 и 8155 - най-добрите автобуси във Варна!
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
такива са и май са от германия, щото имат логото на техните желеници DB.
мисля, че са поне два...
От Швеция са.

Моите галерии със снимки - тук и тук

Offline toto

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
такива са и май са от германия, щото имат логото на техните желеници DB.
мисля, че са поне два...
От Швеция са.

а защо тогава имат това:

Offline toto

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
такива са и май са от германия, щото имат логото на техните желеници DB.
мисля, че са поне два...
От Швеция са.

Потвърждавам, че са от Германия. Днес разгледах подробно един (нямах с какво да го снимам). На него имаше надписи Ostbayernbus и rbo.de, които ме доведоха до тук: http://rbo.de/ostbayernbus/view/index.shtml и до тази снимка: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:B%C3%A4derdreieck-bus_in_Passau.JPG