Author Topic: Разположение на жп гарите спрямо населеното място  (Read 9613 times)

Offline dhamitak

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 133
    • View Profile
    • Email
Здравейте-наскоро ходих до град Копривщица с влак (новия  неделен-КПВ 30293 на 08:20ч. от гара София) и понеже съм ходил го града няколко пъти преди и знам,че от гарата има бусчета до самия град,защото се намира на 9-10 км.!В тази връзка се замислих (а и подсетен от мой познат),кои други гари,ако има такива са отдалечени на прилично разстояние,напр. няколко километра,както е с град Копривщица и кои са те?От мой пътувания се сещам за Пазарджик и Ихтиман,но там пък е малко отдалечено от центъра,според мен!Интересна е темата според мен!

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2764
    • View Profile
Разград,Търговище,Попово,Горна оряховица също не е близо до центъра на града.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11876
    • View Profile
    • Email
Свежен е доста далеч, на около 10 км, Джебел също е на около 10. Разград е на около 6-7, Елена е извън града но е близо, Русаля-Дичин е между двете села, сещам се още за Кондофрей, Чуковец, Павел Баня, Дъбово.

Има и градове,които са създадени заради ж.п.гарата, където гарата е била далеч от селото, хората са започнали да се заселват край гарата, да развиват бизнес, да правят предприятия, докато в един момент гаровото селище става по-развито от самото село и така става град. Такива са например Каспичан, Костенец, Стамболийски( бившото гара Кричим) Гара Лакатник, Гара Бов(тези са села) Борово( бивше Горна Манастирица, като отново селото се преместа полека до гарата и се обединява със старото село, като става град Борово) и още много такива примери мога да дам. Видно е че там където има железница, там има живот, но за съжаление сега не го осъзнават и правят магистрали, които май до нищо хубаво не водят, за разлика от ж.п.линиите.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline plastikat

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 870
  • Венцислава, да не те подгони глигана?
    • View Profile
    • Email
Карнобат,Камено ,Българово,Айтос,Тополица,Лозово.
Guz_lover и поп Кръстю - невероятна двойка.....

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11876
    • View Profile
    • Email
Бяла също е доста далеч, на около 7-8 км, Белица на 4-5, Джулюница, Асеново, Волуяк, Чакрини, Глумче, Кликач, Климаш, сещам се сега и за тези.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11892
    • View Profile
Не трябва да се отричат магистралите, за сметка на жп. линиите! И от двете има нужда.

Калофер също е на 4-5 километра от гарата. А гарата в Елена може да не се брои, тъй като линията е демонтирана.
Иначе и аз съм се чудел, не можеше ли някои гари, като например на Ихтиман, да я направят по-близо до града? Неудобно е с довозващ транспорт, тъй като на някои населени места не е редовен и трябва да разчиташ на случайността, за да се добереш до гарата. Примерно транспортът между Долна баня и гара Костенец е доста зле, разписанието въобще не е съобразено с това на влаковете. Преди пък трябваше да се чака да се напълни маршрутката. За сметка на това директните автобуси до София и обратно са доста по-удобни, а и по-евтини, отколкото влак + маршрутка. Това го има и при други градове, като Елин Пелин например. Предполагам, че и до Копривщица е така, и без това са малко влаковете.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
В Попово даже старата гара е била в града и в последствие изместена на сегашното си място.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2764
    • View Profile
В Сандански гарата също е далеч от града, но поне за всеки влак има градски автобус. В последните 2-3 години обаче рядко се пуска цял автобус, в повечето случаи задачата се поема от бус тип "маршрутка".

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2641
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
В Попово старата гара в града още стои и има връзка към новата.
Спирка Чакрини я закриха преди една седмица, сега вместо нея има спирка Бела вода, точно срещу едноименната махала, на 700 м от предишната спирка.
А гарата в Елена може да не се брои, тъй като линията е демонтирана.
Все още не е. Стои си.
« Last Edit: 02.04.2013, 23:01:43 by bdz43r »

Offline dhamitak

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 133
    • View Profile
    • Email
В Попово даже старата гара е била в града и в последствие изместена на сегашното си място.
Определено доста любопитна подтема се появи според мен-за гари,които са се намирали в населеното място и сега са изместени,както и обратното,а и за връзките помежду им!Благодаря Ви много за интересната информация дотук(може,ако се бях замислил да се сетя за някои от отдалечените гари-сигурно 1-2,но не и всичките по-горе!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5233
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Всичките гари и спирки по линията Ямбол - Елхово са далече от населените места с изключение на гарата в Елхово и на най-близкото до Ямбол село - Ханово. Всички останали са на километри от селата - Тенево, Генерал Инзово, Маломир, Коневец, Бояново, Кирилово. Тази отдалеченост, както и главоломното намаление на населението в Елхово, предопределиха закриването на жп превозите по линията.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13398
    • View Profile
    • Email
Борово( бивше Горна Манастирица, като отново селото се преместа полека до гарата и се обединява със старото село, като става град Борово)
Борово е получено от обединението на Горна Манастирица и Горазд (южния квартал) още през 50-те години. Град е от 1978, а гарата се казваше Горна Манастирица приблизително до същото време.
А в Нови Искър няма едноименна гара вече 40 гоини след обединението.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6839
    • View Profile
В Попово даже старата гара е била в града и в последствие изместена на сегашното си място.
Даже е имало пътническо движение с ЕМВ между старата и новата гара. (Както и до Белослав стара гара)
Иначе човекът според мен повече го интересува от кои отдалечени гари има организиран транспорт до населеното място. Аз се сещам за Павел Баня и Калофер. Любопитно е да се отбележи че допреди 2-3 години в Пазарджик тролейбусен транспорт организираше нощни курсове, които правеха връзка с нощните влакове от гара Пазарджик до центъра на града. За най-голямо съжаление тази традиция остана в историята.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13398
    • View Profile
    • Email
Към селищата, свлекли се при жп линията, подобно на Костенец, трябва да включим и Белово. То е възникнало като временно селище на строителите на жп-линията Цариград-Белово, старото селище (с. Голямо Белово) е нагоре по реката.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3457
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Разпределителните гари между трета и четвърта линия - Тулово и Дъбово. По осма - Безмер
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2764
    • View Profile
Мисля и сп.Света Петка по 16-та линия,да включим към отдалечените от населеното място.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3457
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Сега се досетих, че всъщност ж.п.гарата в Ямбол е в самият северозападен край на града (почти на върха на четириъгълника).
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Това което са правили едно време гарите на населените места да са далеч извън населеното място е нещо което аз наистина недоумявам защо се е случило и по каква причина вместо да обслужват максимално много хора влаковете са спирали и продължават да спират в нищото. За пример на други такива гари са всичките гари по линията Волуяк-Перник без Радуй,Елин Пелин и съответно новопоявилото се селище гара Елин Пелин,Радомир,гарата на Белоградчик - гара Орешец селище което е станало по-голямо от самото село Орешец.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2641
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Едно време е било друго.
Строили са линия София - Пловдив, а не София - Елин Пелин - Костенец - Белово... те бездруго ще я ползват, защото не са имали магистрала, път, автобус, а гарата е на компромисно място, така че нито трасето да е твърде сложно и обиколно, нито да е през девет дерета в десето. 5-10 км пеша преди 50-100 години е било нещо нормално, хората са ходели по толкова всеки ден до нивата и да пасат кравите. Гарата им е била едва ли не в съседния двор, връзка с цивилизацията, каквато само железницата е давала.
А линията Волуяк - Перник е строена за товарния трафик, пътническото движение не е приоритет и е от значение предимно за Храбърско и Радуй.
« Last Edit: 03.04.2013, 20:41:05 by bdz43r »

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Едно време е било друго.
Строили са линия София - Пловдив, а не София - Елин Пелин - Костенец - Белово... те бездруго ще я ползват, защото не са имали магистрала, път, автобус, а гарата е на компромисно място, така че нито трасето да е твърде сложно и обиколно, нито да е през девет дерета в десето. 5-10 км пеша преди 50-100 години е било нещо нормално, хората са ходели по толкова всеки ден до нивата и да пасат кравите. Гарата им е била едва ли не в съседния двор, връзка с цивилизацията, каквато само железницата е давала.
А линията Волуяк - Перник е строена за товарния трафик, пътническото движение не е приоритет и е от значение предимно за Храбърско и Радуй.

A защо тогава в западните държави и на най-малкото селище гарата се намира в самия център? От лични наблюдения мога да кажа че във Франция има големи и не толкова големи градове където влака влиза в гарата, локомотива се откача и закача отзад и продължава тъй като няма път напред. Нима за французите през 19 в. не е било обикновено нещо да ходят пеша? Просто хората са мислели логически. Разбира се че се е строил София-Пловдив. Но щом като така или иначе линията минава на 5км от Елин Пелин защо пък да не се направи едно съвсем леко отклонение и гара в рамките на самия град? Не казвам че трябва да се прави за всяко село но за градове като Попово,Елин Пелин или Радомир това си е необходимо....