Author Topic: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)  (Read 184745 times)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #20 on: 22.06.2013, 12:02:39 »
По 2 трамвая на месец е по силите на нормален производител от такъв мащаб. Това не е бутиково производство ала Трамказан все пак.

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #21 on: 22.06.2013, 16:43:15 »
Песа не е "нормален прозводител". Нормален производител не продава прототипи. Ако имате време, намерите информация и история за произдводство на новия трамвай Транстех Артик (Transtech Artic) за Хелсинки (мой български не позволява да го описвам...)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #22 on: 22.06.2013, 18:17:41 »
Е Swing не е прототип, щом успяват да го изнасят и в други градове. Прототипи са продуктите на Трамваен завод София, по-късно Трамкар. Това е продукция, която няма шанс да се продаде никъде другаде освен в София поради редица причини, най-главната от която е качеството. А прототипи и серии с грешки има и при "големите" - сещам се например за фиаското на Сименс с трамваите за Будапеща.

Във всеки случай Песа поддържат производствен капацитет, персонал и скорост която да им позволява да произвеждат по 3-4 трамвая на месец. Така че нашите за 7 месеца ще им се вместят във възможностите.

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #23 on: 22.06.2013, 18:34:09 »
Е Swing не е прототип, щом успяват да го изнасят и в други градове.

Варшава е получила "прототипен модел" три пъти - 30 бр. 120N, 186 бр. 120Na и няколко бр. на 120Na Duo (а сега и за пореден път - Jazz). Също Елблонг (6 бр. 121N) и Ченстохова (7 бр. Twist). Това а несориозно. Така наречен "нормален произвоидтел" първо прави 1 или 2 броя на трамвай, прави се задължителни проби на тези прототипи, коригира се грешките и само ПОСЛЕ се реши дали се прави цялата серия. Така реших Соларис (един прототипен трамвай Solaris S100, после серия 45 броя Solaris S105p за Познань) и Транстех (направеха 2 броя на трамвай Артик, които ще се движат изпитателно с пътници чрез ДВЕ години (!) в Хелсинки).

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #24 on: 22.06.2013, 18:55:15 »
Аз така и не виждам къде е проблема? Поръчани са 20 нови трамвая, хората ще ни ги доставят... дали ще са прототипи или летящи совалки не ме интересува... както не ги интересува и пътниците това. От много обжалвания и хитрини по тези обществени поръчки, и говорене нямаме нови 50 тролея след общо взето 3-4 прекратяване на обществената поръчка за закупуването и доставката им.
Все пак това е любителски форум на градския транспорт, а не форум в който постоянно да се оплюва всичко ново свързано с транспорта.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #25 on: 22.06.2013, 20:40:27 »
Е какви са отзивите от Унгария и Румъния за Песа? За сега не съм се натъквал на нищо негативно.

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #26 on: 22.06.2013, 20:47:43 »
Проблемът е че продуктите на Песа не са качествени точно защото са правени на бързо, без изпитателни прототипи. Пътувам с трамваи/влакове от Песа всеки ден, така че знам за какво говоря. Тук можеш да намериш повече:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=102235335&postcount=6075


sofianec: преди месец всичките Swingи в Сегед бяха спряни заради дефект в двигатели или спирачки (не помна точно)

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8176
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #27 on: 22.06.2013, 22:16:34 »
E ,значи Трамказан са ок .701 го разкарваха по улиците 2 години с чували с пясък . 2525 също доста време обикаля празен .
Да започват тогава да произвеждат 3ХХ серията / България 1300/.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #28 on: 22.06.2013, 22:51:12 »
Вярвам ти че не са качествени, но са с гаранция. Ако има проблеми производителят ще ги оправи за своя сметка. За тази цена са все пак технологичен скок за трамвания парк на София, тук обикалят по улиците технически недоразумения на нивото на развитие от 70-те на миналия век, някои откровено опасни за здравето.

Показателно е, че само две фирми дадоха оферти, цената предопредели търга. И на мен ми се искаше Шкода или Сименс да са трамваите, но в тази обстановка тук трябва да се радваме, че и такива идват. Сериозните производители ни избягват - защо сме го разисквали обширно вече във форума.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4245
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #29 on: 22.06.2013, 22:56:32 »
При положение, че средната възраст на трамвайния ни автопарк е над 20 години, не бива да се оплакваме спрямо това, което ще дойде. За цената си са добри. Като нямаш пари, не бива да имаш и много претенции.

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #30 on: 23.06.2013, 00:14:29 »
Разбирам всичките аргументи. Но ще ви кажа нещо... "Като нямаш пари... не трябва да купуваш боклуци" ("A poor city cannot afford stop-gap measures" to be exact) - така каза директор на МПК Лодз (оператор на ГТ) в 2000 г. и решил да се купува 15 бр. Bombardier Cityrunner. Дори след 12 години няма сравнение със Песите производени 7 години по-късно от Ситиранър. Знам че ще има гаранция, обаче тази гаранция ще се свърши. Какво имаме сега? Сега линия 11 в Лодз, предвидена само за нископодови Песи е частично обслужвана от старият високоподов подвижен състав... Това е.
« Last Edit: 23.06.2013, 00:16:29 by Jote »

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 606
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #31 on: 23.06.2013, 00:26:09 »
Точно Pesa нямат капацитет да изпълнят поръчката толкова бързо. Клиентите им в други държави чакаха по 2 години. Доставката за София е била ясна още с обявяването на търга през 2012 и тогава е започнало производството.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4245
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #32 on: 23.06.2013, 08:34:26 »
Разбирам всичките аргументи. Но ще ви кажа нещо... "Като нямаш пари... не трябва да купуваш боклуци" ("A poor city cannot afford stop-gap measures" to be exact) - така каза директор на МПК Лодз (оператор на ГТ) в 2000 г. и решил да се купува 15 бр. Bombardier Cityrunner. Дори след 12 години няма сравнение със Песите производени 7 години по-късно от Ситиранър. Знам че ще има гаранция, обаче тази гаранция ще се свърши. Какво имаме сега? Сега линия 11 в Лодз, предвидена само за нископодови Песи е частично обслужвана от старият високоподов подвижен състав... Това е.

В трамвайните депа в София подръжката е на изключително ниско и примитивно ниво. Отделно релсовия път в София е с катастрофално качество. Тъй че каквото и да се закупи, винаги ще дава проблеми. Въпросът е подръжката му да е евтина, както и частите, та като се повреди нещо, поне лесно и евтино да се замени.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2938
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #33 on: 23.06.2013, 09:21:35 »
Съгласен съм, че за пръв път след Инеконите София ще има чисто нови трамваи и този факт е логично да се приема като нещо положително и силно се надявам, че е начало на тенденция, а не просто някакъв "проблясък". Но съвсем откровено не разбирам защо някои хора тук отказват да приемат насериозно думите на Jote, който, за разлика от всички нас тук, има редовни впечатления "от първа ръка" с продуктите на Pesa и след като той говори по такъв начин за тях, вероятно си има основателни причини. Да, радвам се, че все пак ще имаме някакви нови трамваи, макар и само 20 и макар и не от някой от водещите производители в областта. Но да се радваме като малки деца от страна от третия свят на принципа "колкото дадат - толкова" и "каквото - такова" е доста пораженческо мислене, което не мога да разбера. Спрямо конкуренцията продуктите на Pesa не са никак евтини, така че предварителното нагласяване на конкурса (което е очевидно...) надали е "най-изгодното" от гледна точка на потребителите решение - последното е лично мнение.
Да не говорим че беше нормално преди доставката на новите мотриси (а конкурсът определено не може да се каже, че протече бързо), да се ремонтира или изгради наново поне едно трасе, което да бъде годно за движение на нови мотриси, но явно според доста хора и този факт не е от голямо значение - а всички знаем от колко време се предъвкват проектите за нови трасета и основния ремонт на това по бул. България.
« Last Edit: 23.06.2013, 09:28:35 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #34 on: 23.06.2013, 10:28:54 »
Точно защото подръжка не е хубова трябва да се купува качествени продукти, за да задължителна подръжка е минимална :)

Като казах, също се радвам, че накрая има в София обновен подвижен състав, обаче безпокоя се за експлоатация на некачествени трамваи с подръжка на примитивно ниво движейки (?) по релсов път в лошо състояние (особено Ботев и маршрут от/за депо). Преди пускане в редовна експлоатиция нашите Песи в Лодз, 90/95% от релсов път по маршрута на линия 11 беше ремонтирана.


Freshmaker, мерси за подкрепление.
« Last Edit: 23.06.2013, 10:33:22 by Jote »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2336
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #35 on: 23.06.2013, 11:22:27 »
Малко предположения и разсъждения:

Пантографите залагам, че ще са в предната секция, а не в средата както е показано на рендъра. Калининград експлоатира 19 метровия 121Na, който е с такава конфигурация. Предполагам, че стрелките играят голяма роля, както и качеството на РП, което както в Калининград, така и в София не е задоволително за експлоатацията на напълно нископодови мотриси.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4245
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #36 on: 23.06.2013, 11:51:04 »
Никой не приема думите насериозно, напровит, хубаво е да има човек, който има преки впечатления от тях. Ситуацията за момента просто е такава, че или с тях, или без нищо - спомнете си колко пъти имаше конкурс за нови автобуси, тях ги закупуват още от 2009г. И в крайна сметка нищо, още се лангъркат грохналите 0305Г, изоставените 0345Г, старите МАН-ове и трошащите се Конекто Г.

Срарвнението между ПЕСА и Бомбардие е малко като сравнението на Дачия и Субару. Дачията е по-евтина, по-лесно се чупи, но пък е евтина за подръжка. Субару-то е по-скъпо, по-хубаво, много рядко се троши. Но пък като се повреди нещо, жална ти майка на портфейла.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #37 on: 23.06.2013, 12:33:23 »
Спорът е безпредметен според мен, защото както и да го гледаме - на конкурса се явиха само Песа и онези румънски недоразумения. Всички конкурси за ПС в София са предрешени, но те не са предрешени за всеки конкурс по отделно, а просто системата ни е сбъркана. За тролеи едва-едва успяваме да убедим Шкода да подаде оферта, която да ни е по бюджета и да не ни върнат апликационната форма от ЕС, за метрото CAF даже не се и опитват да подават оферти вече - там руските консерви са завзели твърди позиции. С автобусите очаквам същата пародия да се случи, не се и надявам че ще има прозрачно състезание между много оферти.

Но как да е по-различно? Първо бюджетите са изпилени до стотинка с което автоматично предрешаваме взимането на най-евтиното. Второ царят корупционни схеми и дори за страничен наблюдател е ясно, че нещата се уреждат под масата - нещо подобно е пишело в онова писмо на Сименс, което пристигна вместо конкурсна документация - оправете си бакиите и може и да участваме някой ден. Освен това капацитета на мениждмънта на СО и транспорта са ограничени - конкурсите се подготвят слабо и незадълбочено, връщат ги, обжалват ги, вървят мудно - все проблеми, които произтичат от лошо управление. Явно с тези неща се занимават хора, които не са подходящи за това. Но все от някъде трябва да се тръгне за да започне да изглежда София като европейска столица. Аз лично се радвам че най-после от 15 години идват нови трамваи.

Offline atlantic

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 85
  • Ватман завинаги
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #38 on: 23.06.2013, 16:56:01 »
Е вие какво искате? На фона на руските метровлакове и турските автобуси тези трамваи са дори като на свинче звънче за София.

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 912
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF (2301-2325)
« Reply #39 on: 23.06.2013, 21:14:06 »
Малко предположения и разсъждения:

Пантографите залагам, че ще са в предната секция, а не в средата както е показано на рендъра. Калининград експлоатира 19 метровия 121Na, който е с такава конфигурация. Предполагам, че стрелките играят голяма роля, както и качеството на РП, което както в Калининград, така и в София не е задоволително за експлоатацията на напълно нископодови мотриси.
Правилно предположение за пантографите.