Author Topic: Демонтирани и рядко използвани жп линии  (Read 28359 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ми то като я няма "Подуяне разпределителна" няма защо да има линия през "Христо Ботев". Тя може и да е задънена при "Подуяне разпределителна". Просто изпада в неизползваемост такава линия.

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Един въпрос, на който отдавна търся отговор - линията Биримирци-Подуяне разпределителна в своя край е влизала в тази, за съжаление - вече бивша, гара. А имала ли е сама по себе си разклонение, насочено към Искър? Не говоря за коловоза Искър-Подуяне разпределителна, а дали самата линия, идваща откъм Биримирци, е давала възможност на влак да се насочи към Искър, без да влиза в Пдр и без маневра за смяна посоката на локомотива.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13398
    • View Profile
    • Email
Един въпрос, на който отдавна търся отговор - линията Биримирци-Подуяне разпределителна в своя край е влизала в тази, за съжаление - вече бивша, гара. А имала ли е сама по себе си разклонение, насочено към Искър? Не говоря за коловоза Искър-Подуяне разпределителна, а дали самата линия, идваща откъм Биримирци, е давала възможност на влак да се насочи към Искър, без да влиза в Пдр и без маневра за смяна посоката на локомотива.
Има следи от подобна връзка: https://www.google.bg/maps/@42.6803348,23.390216,157m/data=!3m1!1e3?hl=bg

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4946
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Нека който иска да застане един ден на моста Чавдар и да брои пътническите и товарните влакове. В момента са толкова малко, че няма за какво друго да се използва Подуяне разпределителна, освен за склад за старо желязо. Същото е и при линията през Христо Ботев, която се е използвала за да не мианват товарните влакове през Централна гара. Ефектът и на двете места последно бяха ежадневни набези на циганите от района, водещи до опасност от инциденти.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4406
    • View Profile
Наистина при сериозно намаления трафик преминаването на товарни влакове през Централна Гара не е такъв сериозен проблем, а Подуене Разпределителна и линията край Христо Ботев страдаха от нападения на индийци. При моментното състояние на НКЖИ и БДЖ консервирането и адекватната им охрана са практически непосилни и ако не бяха демонтажите с голяма вероятност индийците щяха да извършат такива.  :rolleyes:

Offline Pycku!

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • Skype Me™!
    • View Profile
Днеска като минавах по булевард Възкресение се натъкнах на това - https://www.google.bg/maps/@42.6958116,23.287169,3a,45.4y,185.13h,81.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbaPL_EiQtqdllX2hFJpspw!2e0!7i13312!8i6656

Някой да знае нещо по въпроса, защото сигурно и оттам допреди 2 години минаваше влакче?
Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7344
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
потърси из тази тема за повече информация.
« Last Edit: 05.04.2016, 15:34:38 by Dragon »

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1322
    • View Profile
Някой да знае нещо по въпроса, защото сигурно и оттам допреди 2 години минаваше влакче?
Влакче оттам не е минавало от началото на 2009г. когато беше газовата криза и караха мазут за ТЕЦ"Земляне".
Master of puppets!

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Може би тук не е мястото за този пост, предвид, че има и по-подходящи теми във форума, но тъй като от писаното от колегата Руски разбирам, че основно се тревожи за връзката Биримирци-Подуяне разпределителна, ще го поместя тук, а ако се сметне, че е неуместно - може да се премести.

Тук има интересно инфо:
http://www.bgrail.eu/forum/viewtopic.php?f=4&t=46
Някои от пишещите в онзи форум споделят, посочвайки и източниците си, че се предвижда възстановяване на участъка, а според някои - и удвояване. Тъй като потенциалът на този участък е голям за транзитно движение, според мен той е жизнеспособен и при липсваща Подуяне-разпределителна. Разбира се, приоритетната посока на свързване следва да е Искър в този случай, накъдето най-вероятно е имало директен заход и преди.

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 295
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Здравейте! Искам да споделя едно мое наблюдение. Докато се прибирах от Бургас за Стара Загора, малко след като линията влезе в града забелязах, че от нея се е отделяла друга линия, която вече е демонтирана. Наскоро проверих в Google Earth накъде отива този клон. Оказа се, че той се свързва с линията (не знам точно как да я обясня), която отива към Тулово. Та искам да питам дали някой може да даде някаква информация за този клон. Прилагам снимка, като със син цвят е отбелязан клонът.
127 - почивай в мир! :(

За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13398
    • View Profile
    • Email

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Това е варианта от 8-ма към 4-та линия, позволяваща на влакове, идващи от Тулово и насочващи се към Нова Загора, да преминат без влизане в гара Стара Загора и без въртене на машината. При отпадане на тази варианта (което за съжаление се случи на огромна част от изградените в страната), този маршрут се изпълнява със задължително влизане в гара Стара Загора.
И като стана дума за този град, имам смътен спомен, че на карта съм виждал кръгова, тип околовръстна линия, в промишлената зона на града. Проверка с гугъл-ърт показва следи от трасе, но не знам останал ли е релсов път или не, и ако да - дали по цялата дължина. В югоизточния ъгъл на снимката, постната от колегата, се виждат заходите към тази линия. Иначе по нея почти сигурно е бил възможен и транзит по 8-ма линия без минаване през гара СЗ. Подобна линия (кръгова, в промишлената зона) има в Плевен, и ако не се лъжа, съществува все още.
По-запознатите могат да разкажат подробности за обходите във възел Пловдив (имам предвид южния обход Тодор Каблешков - РП Кръстовище) и в Шумен - във форума на жп-моделистите там има много добра стара карта с дадени всички връзки, повечето от които вече ги няма... :/ 
« Last Edit: 10.08.2016, 01:14:05 by Eliyan »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11877
    • View Profile
    • Email
Според мен такива кръгови линии са обръщателни уши за парни локомотиви, където са въртяли парния локомотив за да може да е по-удобно винаги да тегли влака с комина напред. В Пловдив мисля че също е имало такова. На някои места пък са ги обръщали на обръщателен кръг в депата, другаде е нямало възможност и са теглили влака назад.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2641
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Повечето варианти са били за директни влакове. Въртенето на локомотиви или цели състави е частен случай и не са строени заради това. Триъгълниците за обръщане са по-малки и в района на една гара.
Много от големите триъгълници са поддържани предимно за военновременни алтернативи и почти не са ползвани за редовно движение. Такъв е триъгълника на Карнобат, където и да е минавал влак, е било инцидентно или някой международен, който няма работа в Карнобат. Същото се отнася и за вариантата Филипово - Тодор Каблешков, която дори не е била свързана, а стрелките бяха оставени отстрани и при нужда можеха да се поставят за няколко часа. Околовръстната варианта от южната страна на Пловдив също не е ползвана, освен за индустриален клон и то само откъм Кръстовище (сега Пор-изток). Така или иначе товарните влакове винаги са влизали в Пловдив-разпределителна, най-малко за смяна на бригади или локомотив, а за пътническите е ясно. Същото и за Стара Загора.

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Кръговите линии в промишлените зони (Стара Загора, Плевен) действително обикновено обслужват/са обслужвали промишлените предприятия в тях, както и осигуряват директно минаване, а имат и военновременната функция, за която се спомена по-горе. Те изобщо са и строени обикновено в периода на индустриализацията, като правило след 1944г. Случаят да се строи линия специално за обръщане на парен локомотив или цяла композиция - обръщателното ухо в Пловдив например, е по-скоро частен, както и бдж43 отбеляза, а не е това правилото.
« Last Edit: 10.08.2016, 15:48:42 by Eliyan »

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 236
    • View Profile
За кое обръщателно ухо в Пловдив говорите, на което е завъртал цял влак?
Преди време линията София - Бургас в района на Пловдив е вървяла само през гара Филипово. За да не въртят локомотива е имало такова ухо. След като правят линията през жк Тракия това ухо го демонтират, защото става ненужно.
За това ли става въпрос?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2641
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
За същото.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3457
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
На западния изход на Нова Загора също имаше подобно "ухо", което свързваше 8- ма с 83- та линия, а по нея се осъществяваше товарното движение към/от ТЕЦ- овете в района, без да се налага завъртане на локомотивите на гара Нова Загора. Даже това разклонение имаше триколовозно развитие за изчакване на свободен прозорец към междугарието Нова Загора - Стамово (сега Хан Аспарух). След 1990 година обаче там започнаха да захвърлят негодни за употреба товарни вагони.

За подобна връзка се сещам да съм виждал (без да е свързана, а със стрелка в близост) и на източния вход на Дъбово (от Сливен към Балкана).
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 295
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
...И като стана дума за този град, имам смътен спомен, че на карта съм виждал кръгова, тип околовръстна линия, в промишлената зона на града. Проверка с гугъл-ърт показва следи от трасе, но не знам останал ли е релсов път или не, и ако да - дали по цялата дължина. В югоизточния ъгъл на снимката, постната от колегата, се виждат заходите към тази линия. Иначе по нея почти сигурно е бил възможен и транзит по 8-ма линия без минаване през гара СЗ...
Благодаря на всички за предоставената информация! А относно тази линия, която спомена, мисля че в по-голямата си част е запазена. На Google Earth я дават, че свършва малко след като пресече бул. "Патриарх Евтимий", но тя продължава, очертал съм накъде.
127 - почивай в мир! :(

За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Благодаря за подробната схема, точно за тази линия става въпрос. Да разбирам ли, че има релсов път както по черните маршрути, така и по червения? На мен също в гугъл-ърт този, който ти си показал в червено, не ми излизаше, и се изненадах да го видя. Мислех, че връзката откъм южния край на обхода е с близко разположения клон, маркиран в черно.
Като добавим и коментираната по-горе варианта към 4-та линия, картинката става пълна, и е ясно, че е било възможно транзитно движение отвсякъде за навсякъде без минаване през гара СЗ.
Имаш ли представа дали обходът е бил електрифициран? Интересно, при скорошните ремонти на 8-ма линия, дали са съхранили подходите към околовръстното трасе?
« Last Edit: 14.08.2016, 18:00:00 by Eliyan »