Author Topic: Демонтирани и рядко използвани жп линии  (Read 28539 times)

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2304
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
 Бившата жп линия до Нови пазар всъщност е част от по - голяма жп линия, която е била до с.Тодор Икономово.Линията е едно отдвете жп трасета,строени с идеята да продължат до Силистра.Другото такова трасе е било до с.Тодорово.По неизвестни за мен причини се достроява второто трасе,а първото е демонтирано през 60 - те години.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 244
    • View Profile
Бившата жп линия до Нови пазар всъщност е част от по - голяма жп линия, която е била до с.Тодор Икономово.Линията е едно отдвете жп трасета,строени с идеята да продължат до Силистра.Другото такова трасе е било до с.Тодорово.По неизвестни за мен причини се достроява второто трасе,а първото е демонтирано през 60 - те години.
Аз имам друга информация. Тази линия е била теснолинейна и е била за каолиновите залежи до Каолиново и село Тодор Икономово. След изчерпването им тя е станала ненужна. До Нови пазар се преустроява в нормална заради заводите там, а не с идея да се продължава нагоре.
До Силистра си е била проектирана тази, която я има в момента, но е трябвало да се построи и парчето Попово - Разград, което е стигнало само до проучвания

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13407
    • View Profile
    • Email
Ето един интересен материал по темата: meeting.railwaypassion.com/files/custom/Lekcii/Tesnolineyki.ppt. Според него през големия военен бум през 1915-1918 е предвидена 600 мм линия Каспичан-Силистра и е построена до с.Хърсово. Явно следвоенната граница (северно от Каолиново) проваля този строеж и до 1935 е изкаран участъкът Ружица-Каолиново. Участъкът е закрит през 1964.

Ето статистика по години на 600 мм жп линии:
Година   Линии (600мм)   Общо км
1916   Откриват се: Радомир-Дупница(+44,5км), Дупница-Горна Джумая(35,5км), Горна Джумая-Крупник(+22,0км), Крупник-Сали ага(+18,0км),Сали ага-Левуново(+32,0км), Левуново-Марно поле(+17,0км), Струма-Бараково(+3,1км),Каспичан-Хърсово(+31,6км),Велес-Стефанци(+52,0км), Градско-Дреново(+22,0км)   277,7км

1917   Откриват се: Ген.Жостов-Тетово(+37,2км), Тетово-Гостивар(+24,2км), Гостивар-Буковик(+44,8км), Ген.Жостов-Хромови руди(+23,0км), Дреново-Плетвар(+49,2км), Плетвар-Беранци(+45,0км), Майсклер-Кожани(+46,0км), Милетково-Бурлово(к.т.)(+13,3км), Свинище-Секирян(к.т.)(+12,0км),Ханатларци-Мусинци(к.т.)(+12,0км), Тополница-мина Сисевац(+7,1км), Дупница-Бобов дол(+25,6км), Припечено-Златарево(+31,0км), Хърсово-Саид Али Факъ(+30,3км), Ямбол-Къзълагач(к.т.)(+39,6км), Плачковци-мина “Принц Борис(+5,1км), Мина Чукурово-начало въжена линия(к.т.)(+1,9км), Долен Юндол-гората(к.т.)(+4,6км)   729,6км

1918 до 29 септември   Откриват се: Бараково-Рила-Орлица(+10,0км), Марно-Руел(+11,5км), Буковик-Кичево(+45,0км), Кичево-Пресека(+29,3км), Пресека-Мишевице(+34,5км), Бурлово-Серменли(к.т.)(+4,9км), Костинброд-Пожарево(+11,0км), Раковски-мина ”Марица”(+6,6км)   882,6км

1918 след 29 септември (Солунското примирие)   Остават в Югославия: Ген. Жостов-Тетово-Гостивар-Кичево-Мишевище(-215,0км), Ген. Жостов-Хромови мини(-23,0км), Велес-Стефанци(-52,0км), Градско-Дреново-Беранци(-116,2км), Майсклер-Кожани(-46,0км), Милетково-Серменли(к.т.)(-18,2км), Свинище-Секирян(к.т.)(-12,0км), Канатларци-Мусинци(к.т.)(-12,0км), Тополница-мина “Сисевац”(-7,1км)   381,1км

1919 след 27 ноември (Ньойски договор)   Остават в Румъния – 5,3км, Остават в Гърция – 8,3км   367,5км

1920   Закриват се: Петрич-Златарево (-21,7км), Предават се: Костинброд-Пожарево(-21,7км), на фабика “Изида” (к.т.) (-1,9км)   332,9км
1921   Закрива се: Припечено-Кулата-граница (-14,8км); Открива се: Долен чифлик-Солник(+18,5км); Предава се: Долен Юндол(к.т.)(-4,6км)    332,0км
1922   Открива се: Раковски-Хасково(+21,2км)   353,2км
1923   Отчислени от БДЖ: Долен чифлик-Солник (-18,5км), Плачковци-мина “Принц Борис”(-5,1км), гара Рила-Метох Орлица(-1,5км)   328,1км
1925   Открива се: Бургас-Анхиало(Поморие)(+22,1км)   350,2км
1928   Закрива се: Раковски-Хасково(-21,2км)   329,0км
1929   Открива се: Ген. Тодоров-Кулата(+14,8км)   343,8км
1930   Закриват се: Радомир-Дупница(-44,5км), Ямбол-Елхово(к.т.)(-39,6км)   259,7км
1935   Открива се: Ружица-Божидар(+10,7км)   270,4км
1937   Закриват се:  Дупница-Кочериново(-23,2км), Струма-Горна Джумая(-8,9км)   238,3км
1938   Закрива се: Раковски-мина ”Марица”(-6,6км); Намалява се от: Дупница-Бобов дол(-1,7км)      230,0км
1939   Закрива се: Бургас-Анхиало(Поморие)(-22,1км)   207,9км

1941   Присъединяват се: Горно Скопие-Старачилци+5км при Охрид(+39,7км), Ген. Жостов-Орашея(+22,8км); Закриват се: Горна Джумая-Симитли(-17,9км); Открива се: Кулата-Демир Хисар (+14,9км)   267,4км
1942   Открива се: Рила-Рилски манастир(+22,8км)   290,2км
1944   След 9-ти септември остават в Югославия: Горно Скопие-Старачилци+5км при Охрид(-39,7км), Ген. Жостов-Орашея(-22,8км); Демонтира се: Кулата-Демир Хисар (+14,9км)
   212,8км

1945   Закрива се: Симитли-Ген. Тодоров(-61,0км); Добавя се на Ген. Тодоров-Петрив(+0,5км); Намалява се от Ген. Тодоров-Кулата(-0,3)   152,0км
1950   Закрива се: Дупница-Бобов дол(-23,9км)   
1960   Закрива се: Кочериново-Струма(-1,9км), Струма-Рила(-11,8км), Рила-Рилски манастир(-22,8км)   91,6км

1964   Закрива се: Ружица-Тодор Икономово(-13,1км), Каспичан-Ружица-Каолиново(-54,2км)   24,3км

1965   Закрива се: Ген. Тодоров-Кулата(14,5км)   9,8км

1969   Закрива се: Ген. Тодоров-Петрич(-9,8км)   0,0км

« Last Edit: 23.10.2013, 11:40:23 by blagun »

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2304
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
 Пътувайки наскоро към Кърджали забелязах жп мост над пътя преди Димитровград.Дълго време търсих мястото с помощта на Google Street View.Оказа се, че жп моста се намира между селата Бял извор и Радиево близо до Фото - Волтаичния парк между селата.След жп моста има черен път през полето, а      местата, където той пресича асфалтирани пътища са бивши жп прелези.Тази демонтирана жп линия, според наблюденията ми е свършвала до жп мост над Марица, в димитровградския квартал Мариийно. Началото на жп линията не можах да определя, защото 100 метра след жп моста над пътя, жп линията е завивала на север, преминавал е над някаква река( мостът си стои) и следва фото - волтаичния парк.
« Last Edit: 27.10.2013, 01:50:55 by Magirus deutz »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5253
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Имало е обход на Димитровград, така че от София да свиеш на север директно за Стара Загора, без да трябва да минаваш през гара Димитровград. Съответно и на обратно. За това ли става въпрос?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13407
    • View Profile
    • Email
Жп-трасето Димитровград-Стара Загора извива на запад през Длъгнево, Меричлери и Димитриево. В bg-maps също го има трасето като глухо: Марийно-Изток-Радиево и завършва южно от Странско. Според този източник: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=3586.15 там е имало въглищен рудник "Здравец". В същата тема има коментари и снимки и от други демонтирани участъци.
« Last Edit: 26.10.2013, 19:29:23 by blagun »

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2304
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Жп-трасето Димитровград-Стара Загора извива на запад през Длъгнево, Меричлери и Димитриево. В bg-maps също го има трасето като глухо: Марийно-Изток-Радиево и завършва южно от Странско. Според този източник: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php?topic=3586.15 там е имало въглищен рудник "Здравец". В същата тема има коментари и снимки и от други демонтирани участъци.
Благодаря за информацията кое е било трасето. Оказа се, че то е това до рудник "Здаравец".
 Браво за темата, която си намерил има доста интересни снимки и информация,като за част от линиите аз също смятах да пиша.
https://maps.google.com/?ll=42.573489,27.606822&spn=0.013495,0.021865&t=m&z=16&layer=c&cbll=42.573489,27.606822&panoid=ChJphsI0rhucbQ0u6hYMPg&cbp=12,34.76,,0,-0.97
« Last Edit: 03.01.2014, 21:47:42 by Magirus deutz »

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2304
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Последният остатък на жп линията до Дюлино(една релса):
« Last Edit: 30.01.2014, 23:04:04 by Magirus deutz »

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 600
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
За пръв път чувам за линия до Дюлино. Моля те за малко повече информация.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5253
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз знам, че преди 1944 г. в тези райони е имало няколко теснолинейки, които са свързвали дърводобивни райони с брега на Черно море. Най-известната от тях е тази от Ахтопол през Бродилово до Кости. Може би за това става въпрос.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11903
    • View Profile
    • Email
Аз доколкото знам, тази до Дюлино е тръгвала от град Долни Чифлик, гара Долни Чифлик е била на ж.п.линията до Старо Оряхово която в момента също не се използва.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13407
    • View Profile
    • Email
От Викито:
"Долни Чифлик-Солник - Дюлино

600 мм — открита 1921, предадена в 1923 на горско стопанство "Тича", след 1959 г. закрита и демонтирана. Германска делегация от провинция Бранденбург е проявила интерес за възстановяването на горската железница като туристическа атракция"

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%B9%D0%BA%D0%B0#.D0.94.D0.BE.D0.BB.D0.BD.D0.B8_.D0.A7.D0.B8.D1.84.D0.BB.D0.B8.D0.BA-.D0.A1.D0.BE.D0.BB.D0.BD.D0.B8.D0.BA_-_.D0.94.D1.8E.D0.BB.D0.B8.D0.BD.D0.BE

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=111331050&postcount=6567 на тази карта я има линията до Дюлино

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2304
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Още една линия добавям: гара Курило - с.Кътина, неясно кога е демонтирана.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3457
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
А дали се използва все още Вакарел - Чукорово? Преди години по тази линия се движеше и пътнически влак дизел 55 - та серия плюс два вагона.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2768
    • View Profile
По линията има само и единствено товарно движение.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2304
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Ето една снимка от края на линията Вакарел- Чукорово.До Пещера влакове  още движат ли се, а до Панагюрище?
« Last Edit: 04.07.2014, 19:47:14 by Magirus deutz »

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1548
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Виж на http://bdz.bg/. По падащите списъци фигурират и двете гари, което означава, че има най-малкото пътнически влакове. Чел съм някъде, че до Панагюрище ходят и товарни, но незнам тази година какво е положението.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline vikiconectoto

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 359
  • RIP 9070 :(
    • View Profile
Ето една снимка от края на линията вакарелски - Чукорово.До Пещера влакове  още движат ли се, а до Панагюрище?
До Панагюрище има три курса на ден.До Пещера също го има.За товарни,не мога да потвърдя,но има няколко затънтени.

Offline Bad_Bobby2009

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 157
    • View Profile
    • Email
По Вакарел - Чукурово редовно се развозват въглища. Интересното е, че самата отсечка никога не е била електрифицирана, но на Гара Чукурово има остатъци от наличие на контактна мрежа. Малко след самата гара, в посока мината, стърчат полузатрупани стълбове с висящи конзоли по тях...

Иначе за пръв път чувам за съществуване на линия Курило - Кътина. Някой с повече инфо за нея?