Author Topic: Поддръжка и експлоатация на возилата  (Read 12937 times)

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 792
    • View Profile
Quote
И друго, тук не допускам, че проблемът може да се дължи на фабричен дефект.
Обаче проблема е чисто фабричен.
Има вероятност логиката на управление на системата EBS2 да не може достатъчно бързо да разпознае ситуация на отказ и не може да задейства бързо чисто пневматичното управление на спирачките. Такъв може да е извода на основа на информация за тези откази от шофьорите. Случвало се е много много рядко, но все пак е абсолютно недопустимо.
Quote
Вината е в СА.
Вината е у Wabco, производителя на системата за задействане на спирачките.

Offline mitakis

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3100
  • 2660
    • View Profile
И друго, тук не допускам, че проблемът може да се дължи на фабричен дефект. Вината е в СА. От този модел МАН са произведени хиледи бройки и се движат по цяла Европа над 10 години. Ако имаше такъв проблем още при производството, то щеше чудо да стане...
Сигурно ремонтирате автобуси и камиони, та допускате такива крайно хейтърски коментари.

Възможно ли е при сервизиране на проблемните автобуси, EBS системата да не е калибирана, а да е имало такава необходимост?
Или към захранващата верига на EBS да е включен някакъв друг ел.консуматор, например гпс или новите юсб зарядни.
Иначе доколкото съм чел, спирачният педал има двойни пневматични и ел.вериги, дори да има отказ на една, другите ще сработят.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Хаха, остава виновни да са USB зарядните.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7292
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А защо да не са. Ти база какво си сигурен?

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 792
    • View Profile
Quote
Възможно ли е при сервизиране на проблемните автобуси, EBS системата да не е калибирана, а да е имало такава необходимост?
Става въпрос за повреда в заводски монтирана система. След замяната на управляващия блок (в гаража) се изисква параметриране на този блок което се прави в МАН (срещу заплащане).
Quote
Иначе доколкото съм чел, спирачният педал има двойни пневматични и ел.вериги, дори да има отказ на една, другите ще сработят.
Да, ама нещо в тия случаи не сработват веднага.
Такива проблеми са възниквали много преди USB зарядните.

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 651
    • View Profile
След замяната на управляващия блок (в гаража) се изисква параметриране на този блок което се прави в МАН (срещу заплащане).

Тези автобуси гаранция имат ли?
В гаража ще рече какво? Че гаражните монтьори ги нагърбват с неща, които са им недостатъчно ясни? Пращани ли са все пак в сервиз на МАН?

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 792
    • View Profile
Quote
Тези автобуси гаранция имат ли?
Естествено, че не.
Quote
В гаража ще рече какво?
Ще рече, че в гаража е заменен въпросния "педал" с нов, закупен от МАН.
Quote
Че гаражните монтьори ги нагърбват с неща, които са им недостатъчно ясни?
Гаражните монтьори нагърбили се конкретно с това имат по 30-на и повече години трудов стаж. И са извършили ремонтите качествено.
Quote
Пращани ли са все пак в сервиз на МАН?
След замяната на дефектиралия "педал" автобуса се изпраща в МАН за да бъде параметриран.

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 651
    • View Profile
Аз подчертавам, че нищо лошо не казвам за монтьорите, и не ги виня за абсолютно нищо.
Ама все пак 30 години опит при тях означава 30 години опит с Икарус, Чавдар и О305. И как се получава така, че хем са извършили качествено ремонтите, хем след това има проблеми?

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 792
    • View Profile
Quote
И как се получава така, че хем са извършили качествено ремонтите, хем след това има проблеми?
Не се получава така, след ремонтите проблемите са отстранени. Нали за това са ремонти.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Един върос от мен. Как стоят нещата със снабдяването с части за модели автобуси на 10 и повече от 10 години? В днешно време автобусите са направени да се експлоатират приблизително толкова - 10 до 15 години максимум. Остаряването на модела отразява ли се на намирането на части и има ли някакви приети от производителите практики, когато един модел премине определена възмаст да се прекратява или силно да се ограничава производството на части?

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
    • View Profile
По изискване на ЕС всеки европейски (не турски и китайски производител) трябва да поддържа части на склад 10 години след спирането на модела от производство. Мерцедес и БМв поддържат части за всички модели и години по предварителна заявка и със съответното доплащане.
The Grand Tour

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11828
    • View Profile
    • Email
Освен това в днешно време хилядите фирми и фирмички могат да ти изработят буквално почти всичко по поръчка на съвсем достъпни цени.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР