Author Topic: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)  (Read 70935 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #540 on: 08.03.2018, 22:43:35 »
Точно така, това са контролерите за камерите, но не само тези в салона и тази над задното стъкло също.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2920
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #541 on: 09.03.2018, 14:18:49 »
1655 е временно спрян за диференциал, живот и здраве ще се сдобие с нов, гаранционно, тъй като гаранцията на определени компоненти е 5 години.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline Whatnow14

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 414
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #542 on: 23.04.2018, 18:40:19 »
1669 или нещо такова вибрира страшно много в съчленението при ускоряване, сякаш от диференциала

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #543 on: 23.04.2018, 18:55:54 »
Всъщност и аз се возих с него днес и ми направи същото впечатление. При набиване на спирачки или тръгване от ниска скорост с повече газ се усещат доста силни вибрации и едно доста неприятно глухо триене на метални части или може би треперене на карданния вал.

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2457
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #544 on: 23.04.2018, 19:19:10 »
Много е възможно, ако има голям луфт на диференциала.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2920
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #545 on: 23.04.2018, 21:06:21 »
Твърде възможно, 1660 и 1655 вече са с нови диференциали, в известна степен е по-добре да заминат на повече от дългите, докато са в гаранция, че после... не ми се мисли с оглед на милата ни родна поддръжка.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #546 on: 23.04.2018, 21:29:09 »
А да и да се върнем към проблемите с окачването и ходовата част. Пътуването ми с 1669 беше между моста „Чавдар“ и „Одеон“ и не си спомням точно къде, но някъде там имаше преминаване през някакъв отвратителен напречен ръб в настилката и имах чувството, че предните калници ще се продънят и цялото окачване и колелата ще влязат в салона. Не е за вярване как толкова бързо се съсипаха толкова много и съм сколен да вярвам, че нещо в окачването им е сериозно объркано. Струва ми се, че в това отношение са дори по-зле от соловите си събратя.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2920
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #547 on: 23.04.2018, 21:38:48 »
А да и да се върнем към проблемите с окачването и ходовата част. Пътуването ми с 1669 беше между моста „Чавдар“ и „Одеон“ и не си спомням точно къде, но някъде там имаше преминаване през някакъв отвратителен напречен ръб в настилката и имах чувството, че предните калници ще се продънят и цялото окачване и колелата ще влязат в салона. Не е за вярване как толкова бързо се съсипаха толкова много и съм сколен да вярвам, че нещо в окачването им е сериозно объркано. Струва ми се, че в това отношение са дори по-зле от соловите си събратя.

Ще ти отговоря накратко - не, просто са по-тежки и съответно имат по-големи драми по разбитите ни пътища. С изключение на диференциалите са почти идентични като ходова част с късите, возейки по-добре от тях, ако са здрави де.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 734
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #548 on: 20.07.2018, 21:48:32 »
2698 направи 200 000 км. Исках да ги снимам кръгло с петте нули ама го изпуснах  :(   :D :D


Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1125
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #549 on: 20.07.2018, 22:45:18 »
Доста малък пробег за 4 години. Което показва колко неефективно се управлява електротранспорта. Къси маршрути, скъпи превозни средства, скъпа инфраструктура, голяма амортизация заради разбитите улици. :( Едно от предимствата на тролейбуса пред автобуса са големите междуремонтни интервали и възможността за по-голям пробег по време на живота му. Скъпите градски дизелови автобуси след около милион км са за основен ремонт докато при тролейбусите може да достигне 1,5 млн. км. Крайно време е 204 и 76 да станат тролейбуси.
The Grand Tour

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 734
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #550 on: 20.07.2018, 23:08:52 »
2698 е докаран от последните края на 2014 така че по скоро е на 3 години и половина а и не е спирал за дълго така че като за тролейбус в София е нормален пробега може би . Ако има начин нека се сравни с някой друг град където ползват Солариси но нямаме данни така че ....... :neznam: :neznam:

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1834
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #551 on: 20.07.2018, 23:57:21 »
Доста малък пробег за 4 години. Което показва колко неефективно се управлява електротранспорта. Къси маршрути, скъпи превозни средства, скъпа инфраструктура, голяма амортизация заради разбитите улици. :( Едно от предимствата на тролейбуса пред автобуса са големите междуремонтни интервали и възможността за по-голям пробег по време на живота му. Скъпите градски дизелови автобуси след около милион км са за основен ремонт докато при тролейбусите може да достигне 1,5 млн. км. Крайно време е 204 и 76 да станат тролейбуси.
Вярно е, обаче защо тогава продължава, не само у нас, закриване на тролейбусни системи, и за разлика от трамваите, където навсякъде има ренесанс, то при тролеите нещата хич не са розови. Електробусите са нова, скъпа и все още недоказала се технология с куп детски болести, освен това тяхната цел е да заменят точно обикновените автобуси, не тролеите. И не само 204, 76, а също 310, а защо не дори 83, 88, 120....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2457
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #552 on: 21.07.2018, 00:15:10 »
2698 е докаран от последните края на 2014 така че по скоро е на 3 години и половина а и не е спирал за дълго така че като за тролейбус в София е нормален пробега може би . Ако има начин нека се сравни с някой друг град където ползват Солариси но нямаме данни така че ....... :neznam: :neznam:
Във Варна за същия период от време, също в момента са на 200 000 км.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 734
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #553 on: 21.07.2018, 00:30:16 »
Еми да ето , значи нормално си е да са толкоз километрите.То няма и как да са повече освен ако не се движат и нощем  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11903
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #554 on: 21.07.2018, 19:54:06 »
Вярно е, обаче защо тогава продължава, не само у нас, закриване на тролейбусни системи, и за разлика от трамваите, където навсякъде има ренесанс, то при тролеите нещата хич не са розови. Електробусите са нова, скъпа и все още недоказала се технология с куп детски болести, освен това тяхната цел е да заменят точно обикновените автобуси, не тролеите. И не само 204, 76, а също 310, а защо не дори 83, 88, 120....

Аз това си го обяснявам с усаваршенстването на градския автобус през последните 15-тина години, което донякъде обезсмисля тролеите. Вече градския автобус има също толкова добра динамика, тих е, екологичен ЕВРО 6. Докато в момента разлика в комфорта почти няма, едно време не беше така, спомняте си разликата в ускорението, шум, возия при един тролей и един автобус от 70-те или 80-те години например. Отделно драстичното поскъпване на електроенергията, възможността за много повече и разнообразни маршрути с автобус, отколкото с тролей. Тролея може да го ползваш само под мрежата по няколко линии, докато автобуса може да го ползваш буквално навсякъде, и по редовни линии, и да се дава под наем, и извън града, и за ученически и работнически превоз, персонална и тн.

Тенденциите и бъдещето са наистина в трамваите и автобусите. Като особено трябва да се наблегне на първото.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1834
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #555 on: 21.07.2018, 20:21:17 »
Може и така да е, но Стефан хубаво е написал, че автобусите се амортизират и износват много по-бързо от тролеите, най-вече заради ДВГ. Дори ако сметнем, че при нормални условия автобусният транспорт има изключително второстепенна и довозваща роля, е абсолютно немислимо да се дава още един шанс на ДВГ.
« Last Edit: 21.07.2018, 21:56:56 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5253
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #556 on: 21.07.2018, 21:31:07 »
Аз това си го обяснявам с усаваршенстването на градския автобус през последните 15-тина години, което донякъде обезсмисля тролеите. Вече градския автобус има също толкова добра динамика, тих е, екологичен ЕВРО 6. Докато в момента разлика в комфорта почти няма, едно време не беше така, спомняте си разликата в ускорението, шум, возия при един тролей и един автобус от 70-те или 80-те години например. Отделно драстичното поскъпване на електроенергията, възможността за много повече и разнообразни маршрути с автобус, отколкото с тролей. Тролея може да го ползваш само под мрежата по няколко линии, докато автобуса може да го ползваш буквално навсякъде, и по редовни линии, и да се дава под наем, и извън града, и за ученически и работнически превоз, персонална и тн.

По-голяма сбирщина от глупости скоро не бях чел. Браво, Иво, скоро те правим теб заместник кмет по транспорта!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3832
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #557 on: 21.07.2018, 21:32:11 »
Иво, говориш пълни безсмислици. Никога един автобус с ДВГ не може да бъде тих, динамичен или екологичен колкото един тролейбус. Няма съмнение, че петролът е на изчерпване. Сериозни ресурси са впрегнати в намирането на алтернатива на двигателите с вътрешно горене, като електрическата тяга се очертава като фаворит. А ти казваш, че автобусите обезсмисляли тролейбусите.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11903
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #558 on: 21.07.2018, 21:49:47 »
Аз това си го обяснявам с усаваршенстването на градския автобус през последните 15-тина години, което донякъде обезсмисля тролеите. Вече градския автобус има също толкова добра динамика, тих е, екологичен ЕВРО 6. Докато в момента разлика в комфорта почти няма, едно време не беше така, спомняте си разликата в ускорението, шум, возия при един тролей и един автобус от 70-те или 80-те години например. Отделно драстичното поскъпване на електроенергията, възможността за много повече и разнообразни маршрути с автобус, отколкото с тролей. Тролея може да го ползваш само под мрежата по няколко линии, докато автобуса може да го ползваш буквално навсякъде, и по редовни линии, и да се дава под наем, и извън града, и за ученически и работнически превоз, персонална и тн.

По-голяма сбирщина от глупости скоро не бях чел. Браво, Иво, скоро те правим теб заместник кмет по транспорта!

Хаха не така с лошо де разсъждавам малко вероятните причини да правят така. Впредвид че на много места възкресяват трамвайния транспорт, и тестват повсеместно електроавтобуси, може да се предположи какви са тенденциите и че в бъдеще, примерно близките 20-30 години ще се залага на развитието на тези неща. Не е задължително автобуса да е дизелов, като нищо след 20-30 години електрическите да са масови. Или на газ-метан. Може да си направим една тема за насоки за развитието на обществения транспорт в бъдеще. Но в това за маршрутите и приложението на едното и другото има донякъде логика да е така.

А назад из темата все чета мнения как уж все давали някакви ядове, студени били, тропали, виели не били издръжливи, а са нови на 200 000км. Аз сега на кое да вярвам? Ако е вярно това дето се пише  в темата а не са пресилени оплакваници. Или сега да очаквам някой да се искаже, че това че тролея има по-дълъг ресурс от автобуса не важи в наши условия :)
« Last Edit: 21.07.2018, 22:48:23 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
    • View Profile
Re: Škoda 27Tr Solaris (1650-1674/2675-2699)
« Reply #559 on: Yesterday at 08:39:46 »
Ако има начин нека се сравни с някой друг град където ползват Солариси но нямаме данни така че ....... :neznam: :neznam:
В Плевен тролейбус с най-малкият пробег считано от 20.07.2018г е 215427км,а най-големият е 247631км.Даже последно доставение тролейбуси са с почти еднакви километри като на първо доставените като разликата им е с не повече от 7000км.