Author Topic: Благоевград  (Read 54838 times)

Offline Sixkiller

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1593
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #360 on: 27.03.2013, 19:26:37 »
Софиянец купи за 580 000 лв. частната автогара в Благоевград, бизнесменът Байрактарски вдигна мизата на 770 000 лв., но изненадващо се отказа.

Софийската фирма „Булклима” купи за 580 000 лв. апетитния имот на бившата частна автогара в Благоевград, който беше собственост на Националната компания железопътна инфраструктура и включва терен от над 6 декара, пише вестник “Струма”. На търг с явно наддаване са се явили общо четирима кандидати, като освен  „Булклима” е участвала още една софийска фирма - „Лиона”, която предварително бе сочена за фаворит в сделката, апетити за купуване на имота е имал и известният благоевградски бизнесмен Валери Байрактарски, който е играл с фирмата си „Байрак 2012”. Поради неизвестни причини той внезапно се е оттеглил, въпреки че офертата му е била с 200 000 лв. по-висока от  тази на победителя.

Исках да съборя съществуващите стари ведомствени блокчета на БДЖ и да построя нови жилищни кооперации, както и да изградя склад за продукцията на собствената си фирма, но наддаването се разви така, че предпочетох да се откажа, бе лаконичният коментар на Байрактарски пред „Струма”.

Другият основен играч Христо Иванов пък призна, че е водил няколкократно преговори с победителя от „Булклима” да изкупи от тях имота, но засега няма конкретен резултат. Не съм се отказал, но до два-три месеца не очаквам сделка, каза  той. Неговите намерения били да запази сегашните ведомствени блокчета, а на свободната площ да изгради шоурум за продукцията на фирмата му. От 2006 г. „Лиона” е вносител на сервизи от аркопал и дуралекс, работим с големите търговски вериги, като  имаме нужда от собствено пространство да представяме  продукцията си, а  имотът  на бившата частна автогара в Благовеград е точно такъв. Ако се споразумеем с „Булклима”, ще се срещна с кмета на Благоевград и ще обявя официално инвестиционните си намерения, каза за „Струма” Иванов. Победителят в търга засега не е обявил какви са намеренията му за атрактивния парцел. Според Иванов имали пари, които искали да вложат изгодно, и очевидно са успели, защото теренът е перспективен.

Както е известно, заради продажбата на частната автогара всички автобуси на превозвачите ”Скаптопара-5”, „Струма-11” и „Бистрица-96” напуснаха обекта и сега  спират на държавната автогара. Все още не е известно каква ще е съдбата на  15-ината души, които живеят над 20 години във ведомствените блокчета, които са на територията на продадения имот. На някои от тях договорите изтичат в края на 2013 г., очевидно дотогава не могат да бъдат накарани да се изселят принудително.

Източник: http://e-79.com/news-62466.html

Автобус 5581 с реклама

От съвсем скоро автобус 5581 е облепен с реклама на магазини Мания. Снимката е от фейсбук групата на фирмата - Магазин Мания Благоевград.
« Last Edit: 20.04.2013, 22:04:17 by Sixkiller »

Offline Sixkiller

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1593
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #361 on: 23.05.2013, 12:46:01 »
Два неприятни инцидента.

Автобус и ауди се удариха на изхода на Благоевград

16.05.2013

Quote
Автобус от градския транспорт по линия № 1 и лек автомобил "Ауди" се удариха на изхода на Благоевград. Катастрофата е станала към 19,30 часа тази вечер. Рейсът пътувал от Благоевград в посока село Рилци. По време на инцидента в него имало няколко пътници. Няма пострадали нито сред пътуващите в автобуса, нито в лекия автомобил, съобщиха от полицията. На местопроизшествието се извършва оглед. Причините за инцидента се изясняват.

А според коментар под новината нещата стоят по следния начин, разказва се за още един инцидент:

Quote
Автобуса и аудито се бяха ударили не на изхода а на входа на града. Автобуса е пътувал от с.Рилци за Благоевград а не обратното. Но това не е важно. Важно е, че няма пострадали пътници от нито едно от двете превозни средства. Също така около 17:30ч. днес в района на младежкия дом автобус пътуващ по линия №2 в посока кв. Еленово спука гума. Имаше силен звук в момента на инцидента, който стресира както пътниците в автобуса, така и гражданите намиращи се наблизо. За щастие този инцидент нямаше лоши последици за останалите участници в движението, както и за пътниците и гражданите в близост до преминаващия автобус. След случката пътниците напуснаха автобуса и се насочиха към най-близката спирка където да изчакат следващия.
---------
Става въпрос за леко ПТП и няколко изкривени ламарини. По неофициална информация автобусът е 2330.

Източник: http://infomreja.bg/avtobus-i-audi-se-udariha-na-izhoda-na-blagoevgrad-11817.html

ТИР и автобус на "Пътнически превози" в тежък сблъсък при Градево, шофьорът със счупени крака

Quote

Тежка катастрофа между гръцки тир и автобус на благоевградската транспортна фирма „Пътнически превози” стана в симитлийското село Градево. При сблъсъка между двете МПС-та най-тежко е пострадала шофьорът на рейса Лъчезар Захов, който е със счупени долни крайници. Няма опасност за живота му.

Деветимата пътници в автобуса се отървали с леки натъртвания. Сигнал за пътния инцидент е подаден в 07,13 часа. С линейки в Спешно-приемно отделение на МБАЛ-Благоевград са транспортирани водачът на рейса, както и четирима от пътниците - три жени и един мъж.

„Пострадал е само шофьорът. Другите четирима са с леки охлузвания и натъртвания. Но са доста изплашени от случилото се, в стрес са”, казаха медици от Спешен център.

Тирът и автобусът са се ударили на 100 метра след спирката в центъра на селото, в района на старата фурна. Рейсът е пътувал по редовна линия Благоевград – село Долно Осеново, тръгнал е от областния център в 06,40 часа. Возилото се движело бавно и шофьорите на две леки коли предприели изпреварване.

Изведнъж обаче забелязали, че срещу тях се движи тежкотоварен камион, управляван от 25-годишният Валади Сиадо, намалили скоростта и се прибрали зад рейса. Тираджията обаче набил спирачки, тирът се завъртял на шосето и се забил в автобуса. При жестокия удар автобусът се забил в къщата на 70 -годишният Страхил Мутавчиев, който по това време бил със снаха си.

"Уплаших се, видях шофьора с цепната глава, целия в кръв, гол до кръста", разказа възрастният мъж.

„Нашият водач няма никаква вина. Дано бързо се възстанови. Автобусът е съсипан в предната част от удара, но това няма значение. Тирът е ударил с ремаркето нашия рейс”, каза шефът на фирма „Пътнически превози” Петър Демерджиев, който бе на мястото на инцидента.

Кметът на село Долно Осеново Бисер Сегменов разкри, че сред пътниците са били учители и директорката на детската градина в селището Александра Механджийска. Два часа след катастрофата полицията започна да пропуска автомобили от натрупалите се километрични опашки и в двете посоки. „Пропускат се само в едната лента за движение, трафикът се регулира от наши служители. Прави се оглед на местопроизшествието”, уточни началникът на сектор „Пътна полиция” Димо Чобанов.

В автобуса са пътували 15 преподаватели.

Източник: http://www.struma.bg/news/7812/1/1/TIR-i-avtobus-na-Putnicheski-prevozi-v-tejuk-sblusuk-pri-Gradevo-shofiorut-sus-schupeni-kraka

Снимки







Още снимки от Инфомрежа тук: http://infomreja.bg/album.php?id=459

Offline Sixkiller

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1593
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #362 on: 19.06.2013, 22:32:55 »
Една по-различна статия от тези, които се публикуват обикновено в темата.

Един от най-дългогодишните шофьори в Благоевград Кирил Янчовски: Преди 40-50 г. нямаше гратисчии в автобусите, всички ни уважаваха, черпеха ни в заведенията

Quote
Кирил Янчовски е един от малкото благоевградчани, които цял живот изкарват хляба си не с работа, а с хобито си. Щом пипнал за пръв път волана, осъзнал, че това ще му е любовта за цял живот. С гордост се нарича шофьор ветеран и е категоричен, че още 100 пъти да започне животът му, все така ще мине - в шофьорската кабина на междуградския автобус или на тира.

Преди да започнем разговора, Янчовски поставя условие: иска интервюто да излезе около Спасовден, който се отбелязва като празник на шофьорите, за да може с него да поздрави колегите от Благоевград, с които заедно си избрали този занаят през петдесетте години на миналия век: Благой Димитров-Комсомолеца, Райчо Яновски, Ангел Димитров-Геле, Соте Пурата, Славе Вакашински, Стоица Огнянски, Крум Тръкларски, Иван Салмов и Стоица Пържов.
Още дълги години да сме живи и здрави, да си караме спокойни пенсионерски години и да се гордеем с професията си, нарича Янчовски.

- Киро, кога хвана за сефте волана?
- През 1957 г. ще да е било, защото на 10 май 1958 г. изкарах първия в Благоевград курс за шофьори професионалисти. Той беше организиран от ДОСО, продължи 6 месеца и хич не беше лесен. Не работих обаче много след завършването му, защото през 1959 г. влязох в казармата и там изкарах 2 години и 3 месеца. В казармата добих II клас, повиших си шофьорското ниво. Тогава шофьорите бяха с 3 класа. Вземаш III клас, след 2,5 г. стаж получаваш II клас и с него вече имаш възможност да караш автомобил до 5 тона. След още 3 години можеш да кандидатстваш за I клас, след който се качваш на автобус. Това си беше най-престижното. Да кажеш за някого “Той кара рейс”, беше високо признание за качествата му като човек, за отговорностите, които поема, за всичко.

- И ти изобщо не се колеба да вземеш I клас?
- Изобщо. През 1965 г. взех тапията и веднага ми дадоха да карам един от двата автобуса до Гоце Делчев. Те тръгваха всеки ден от Благоевград в 7 и 9 часа и все бяха пълни. Автобусът се водеше “бърз рейс” и спираше на Симитли, Банско и Разлог.

- Имаше ли в ония години гратисчии?
- Какви гратисчии, бе? На хората и през ум не им минаваше да измамят държавата с някакви си стотинки, колкото струваше билетчето. Добри бяха тогава хората и честни. А автобусите - от зле по-зле, но пътниците въобще не протестираха, приемаха го за даденост, и толкова. Помня, че карахме едни стари 50-местни шкоди без хидравлика и с големи гуми, друсаха по пътищата, та знаеше ли се, но пак вършеха работа. А към нас, шофьорите, се отнасяха с голямо уважение. Вечер, като отидехме в старата закусвалня “Здраве”, всеки ни поздравяваше, искаше да ни черпи, вдигаше ни тост от съседните маси и ни се радваше. Ех, какви времена!

- Как бяха заплатите?
- Точни цифри вече не помня, не бяха много големи, но стигаха за всичко. Вярно, не можеш с една заплата хем да се храниш, хем мебелите да си сменяш непрекъснато, но пък с взаимоспомагателните каси всичко донатамънявахме. Изгори ми хладилникът - дръпна една весекаса от 300 лева. Жената, която работеше като магазинерка, и тя вземе от нейната каса 300 лева, и си сменим и хладилника, че и за нов телевизор останат. После, като върнем парите, пак теглим. Голяма помощ ни бяха.

- Все рейс ли кара до пенсионирането?
- А, не. След 16 години зарязах автобусите и станах тираджия в Европа и Азия. Карахме главно стоки от Европа за Иран. Всякакви стоки. Тогава свят видях, и да ти кажа - много ми харесваше, но най-много си обичах България - да се върна след курса в Благоевград, да мина през “Здраве” да видя приятелите и да се прибера у дома. Няма по-хубаво нещо от дома. Накрая на кариерата си поработих малко и като шофьор в БКС.

- Трудно ли слезе от волана, как мина адаптивният период към спокойния пенсионерски живот?
- Този период така и не го усетих, защото продължих да карам кола и след пенсионирането си. Ходих много години до Швейцария за коли втора употреба. Хубави пари се вадеха от това, ама после станахме много вносителите и този бизнес също замря. Вече и той като секна, се оттеглих на вилата в село Боровец с една количка, която ми дадоха внуците. Те са 2-ма - единият завърши право, другият е втори курс в ЮЗУ, и са много свестни момчета.

- За петдесет и кусур години колко ПТП-та имаш и колко пъти са те глобявали от КАТ?
- Катастрофа не съм правил. Гордостта ми обаче е, че и с КАТ не съм имал проблеми. Не знам дали ще повярваш, но за целия този 55-годишен стаж зад волана имам само 1 фиш - защото не си бях сложил колана. Беше през 2002 г., тук, в Благоевград. Викам на момчето: “Недей бе, до момента нямам ни акт, ни нищо...” То обаче излезе принципно и ми се сопна: “Не, фиш ще пишем!” Платих си го и известно време се ядосвах, че ми наруши безупречната шофьорска биография, но в крайна сметка има и много по-страшни неща.

Вестник "Струма"

Още две интересни статии - едната, свързана със старата автогара, по-известна като "Кончето" в Благоевград - прочети статията. Другата е свързана с жителите на Катунци и региона, които искат стария маршрут на автобусите през Сандански - към статията
« Last Edit: 19.06.2013, 22:47:19 by Sixkiller »

Offline Sixkiller

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1593
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #363 on: 12.07.2013, 17:44:51 »
Започва ремонт на автобусните спирки в Благоевград

Започва ремонт на голяма част от спирките за автобусен транспорт в Благоевград. За тази цел от общината са заделили 30 000 лева.

„Основно ще бъдат ремонтирани 31 спирки. 5 сприки ще бъдат бракувани и премахнати, а на тяхно място ще се търсят средства, за да може да се поставят нови“, каза Сталинка Николова – главен експерт „Инвестиционна дейност” към община Благоевград.

Въпреки скорошния ремонт на голяма част от спирките, много от тях не са в добро състояние.

„Повечето случаи са вандалски прояви. Млади хора си пробват мускулите върху поли-карбонатните плоскости“, допълни Сталинка Николова.
 
В рамките на ремонтните дейности ще бъдат сменени поли-карбонатните плоскости, ще бъде боядисана желязната конструкция, както и ще бъдат подменени счупените седалки, а където няма такива ще бъдат монтирани нови.

Източник: Е-79 news - http://e-79.com/news-65530.html

Предстои да видим дали парите ще бъдат похарчени за нещо смислено или ще е поредното излишно харчене на пари без да има ефект за пътуващите.

Разписание на автобусите за морето за 2013 година
« Last Edit: 13.07.2013, 21:52:44 by Sixkiller »

Offline Sofia

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2446
  • ТБ 1511
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #364 on: 02.08.2013, 15:45:29 »
Вчера посетих за ден Благоевград с основна цел да направя някои снимки и да се повозя на някой Чавдар. Такъв не успях да хвана, та си останах със спомените отпреди години, но пък за сметка на това направих курс с Икаруса 6087. Салонът му не беше перфектен, но сравнително запазен, а и като возия беше добре. Като цяло останах с добри впечатления не само от него, но и от всички Икаруси. Имат много добър външен вид, особено 6019, който направо лъщи. Направи ми впечатление, че повечето от тях са с бели кабини. За съжаление и в Благоевград Икарусите са на привършек, след като в продължение на няколко години са купували единични бройки бараки от къде ли не. Останали са точно 12, от които един от руския тип, бившият автогрупски, един с реклама на mat star и всички останали в софийската ливрея (6019 само е без райе). На обяд прибраха Икарусите и Чавдарите от двойката и на тяхно място пуснаха "модерни" автобуси. На тройката се движеха 2 Икаруса (един първа и един втора смяна) и един Чавдар. Забелязах също, че един от Чавдарите, ако не се лъжа 9441, има нисък под при трета врата. В 6087 реших да направя видео, но щом кондукторката забеляза, веднага се сепна, че не било разрешено. После последва разпит за какво съм щял да използвам видеото, защото трябвало да се иска разрешение от шефа, пък той можел да я накаже... Не мога да зацепя защо когато снимаш автобус всички те гледат на кръв и с безкрайно подозрение. Та снимам салона на градски автобус, не военна база, за Бога! Отказах се да искам разрешение да вляза в гаража на ПП и да снимам четирите Икаруса вътре, защото нямах никакво желание да се обяснявам половин час на някакъв кибик какво правя там, той да ме гледа с досада и накрая да ме изгони. Иначе като цяло транспортът в Благоевград е добре организиран и редовен. Въпреки че е лято, а и използването на градски транспорт е необходимо най-вече от Струмско и Еленово до центъра, в двойката имаше доста пътници през целия маршрут.
« Last Edit: 02.08.2013, 15:51:31 by Sofia »

Offline Sixkiller

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1593
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #365 on: 02.08.2013, 17:57:25 »
Чавдари вчера имаше по-късно към края на деня. За вчера следо бяд - линия 1: 4003/3085, 6043/1480. Линия 3: 6019/9441

От Икарусите без райе освен 6019 е и 6092. Те двата бяха облепени с реклама на Mr. Bricolage преди доста години, стояха с рекламата поне 5 години (нямам точен спомен) след което бяха пребоядисани и преди няколко години и от тогава са в този вид. Руския и бившия на Автогруп не ги брой, те не излизат на линия, освен това не са на ПП. "Модерните" автобуси са на Бистрица, те си подмениха автопарка напълно, а ПП имат само 4 "модерни" - 2 Мана, 1 Юнкер и 1 Ден Оудстен. Последните два са с реклама на магазин Mat Star от средата на Юли.

9441 действително има нисък под при трета врата, но частичен - скосен е по начин, че да останат последните две седалки една зад друга (единични, не двойни) във високата част с тесен коридор за преминаване към тях. Той е първия автобус, който преработиха за инвалиди - вижте снимките. Следващите, които преработиха вече бяха скосявани изцяло и оставяни без седалки най-отзад. 1642 е скосен изцяло. За мен лично това беше крайно неудачно решение, но и варианта при 9441 не беше лош. Казвам го неслучайно, по две причини: инвалидите и/или майки с колички в градския транспорт са рядкост, а ако ги има (най-често вторите) качват количките по стълбите и въобще не отразяват скосения под отзад. Затова такова нещо е ненужно.

« Last Edit: 20.04.2014, 23:48:33 by Sixkiller »

Offline Sofia

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2446
  • ТБ 1511
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #366 on: 04.08.2013, 21:24:18 »
Актуален списък на благоевградския подвижен състав. Благодаря на Sixkiller за предоставената информация.

"Пътнически Превози" ООД

Ikarus 280 (рязан-соло)

E 6019 AK
E 6025 AK
E 6043 AK
E 6048 AK
E 6049 AK
E 6080 AK
E 6084 AK
E 6087 AK
E 6089 AK
E 6092 AK

Чавдар В13 - 20

E 3167 АК

Чавдар В14–20 (рязан-соло)

Е 9829 АХ
Е 2645 АК
Е 1480 АК
Е 1593 АК
Е 3976 АК
Е 1642 АК
Е 9441 АК
Е 1258 АК
Е 3961 ВА

Чавдар 11Г5

E 0231 AT
E 1496 AT
E 0864 AT
E 3744 AK
Е 1391 АТ 
Е 0939 ВА
Е 9819 АР
E 3655 AT

E 1390 AT АВАРИЕН

MAN SG192
Е 1380 АТ

MAN NL202
Е 5581 ВХ - закупен от Велико Търново
Е 4003 КВ

Jonckheere 041-II
E 3085 КВ - Infotec, Белгия

Den Oudsten B90
Е 7181 КВ - Енгелберг, Швейцария


"Бистрица - 96" ООД

Ikarus 260

E 3977 AH - бракуван 201*
E 3988 AH - бракуван 201*
E 4007 AH - бракуван 201*
Е 4054 АН
E 4074 AH - бракуван 201*
E 4092 AH - бракуван 2012
Е 7034 АН - бракуван 201*
E 7032 AP - бракуван ?
Е 7036 АН - бракуван ?

Ikarus 280 (рязан-соло)

E 1952 AM - бракуван 201*
E 3998 AH - бракуван 201*
E 4013 AH - бракуван 201*
E 4071 AH - бракуван 201*
E 7023 AK - бракуван 2010
Е 7023 АР - до 2008 г. - "Автогруп" 4458 - спрян от линия
E 7955 AM - бракуван 201*


Чавдар В13 – 20


Е 0160 АХ

Чавдар В14–20 (рязан-соло)

E 7412 АР
Е 8883 АР
Е 4288 АН
E 8173 АР 
Е 7150 АК   
Е 0232 АХ   
Е 0406 АМ 
Е 0407 АМ   
Е 8123 АР 
E 7210 АМ   
E 3281 AТ 
Е 0843 АХ


Чавдар 11Г5

Е 0754 ХХ

Karosa B732

E 2966 AT
E 8168 AH



MAN NL202


Е 8915 ВХ
E 7977 АК
Е 0408 ВК
Е 7621 ВХ
Е 0549 КА
E 7374 КА
E 9397 КА
Е 3319 КВ - бивш РВ 3020 ВК
Е 9539 КА - бивш РВ 8235 ХН
Е 1811 КА
Е 2329 КВ
Е 2330 КВ
Е 5564 КВ
Е 5210 КК
Е 7378 КК

Mercedes-Benz O405

Е 0408 КА
E 0424 KA
E 1554 KK
E 0866 KK

RENAULT R312

Е 1408 КВ

Volvo B10M

Е 3941 ВР

Neoplan N4016

Е 0256 КВ

Heulies GH77

Е 7977 KK

Skoda 21AB

Е 0287 КК
« Last Edit: 05.08.2013, 22:42:27 by Sofia »

Offline Magirus deutz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 771
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #367 on: 08.08.2013, 00:36:49 »
Браво за списъка :D.Защо Икарусите 280 са рязани и къде се извършва рязането?

Offline ivan3275

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 627
  • Голям фен на Икарусите
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #368 on: 08.08.2013, 10:09:31 »
Браво за списъка :D.Защо Икарусите 280 са рязани и къде се извършва рязането?
Не знам точно но мисля,че си ги пригаждат на местна почва демек в градовете си,а може и да греша.Между другото през 90-години,че дори и от 2000-та насам в почти всички градове на страната се е извършвало такова преправяне на Икаруси от 280 на 260 модел.Мога да дам пример в градовете,в които съм виждал такива:В.Търново;Г.Оряховица;Ямбол;Ст.Загора;Казанлък;Перник,че дори и в София част от Икарусите,които ги почнаха още в края на 80-те.

Offline Sofia

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2446
  • ТБ 1511
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #369 on: 08.08.2013, 13:57:58 »
Режат ги най-вероятно заради намалелия пътникопоток и липсата на необходимост от съчленени автобуси, като така се улеснява и поддръжката (съчленените автобуси са по-трудни за поддръжка). В повечето градове скъсяванията май си ги правят в гаражите (може да се познае по качеството на свършеното), но не навсякъде. Рязаният 280 от Търговище например мисля, че е модифициран в Кента. Не знам дали не греша, но софийските са правени в АРЗ Дупница.

Offline ivan3275

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 627
  • Голям фен на Икарусите
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #370 on: 08.08.2013, 17:20:23 »
Не знам дали не греша, но софийските са правени в АРЗ Дупница.
Да така е тези последните са рязани и преправяни в Дупница,имам в предвид (3880-3894),но аз говорех за онези сините дето преди време вървяха по линии 68,69,70,5 и 6.За тях знам,че са си преправяни в гаража.Та вероятно и тези Благоевградските са преправяни някъде в гаража ама като гледам никъде няма сервиз и халета и тук следва въпроса къде се ремонтират тези автобуси?
« Last Edit: 08.08.2013, 17:24:45 by ivan3275 »

Offline Sixkiller

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1593
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #371 on: 08.08.2013, 17:51:18 »
Ремонтират се в сервизната база на ПП на бул. Св. Димитър Солунски - там имат всички необходими помещения - там е и междуградския гараж.

От 03.08 до 03.09 се въвежда временна организация на движението на две места в града поради което се изменят маршрутите на автобусни линии №1 и №2 и №5А

За линия №1 - затворен е участък от бул. Пейо Яворов поради строителство на кръгово кръстовище и подмяна на тръби. Поради това в часовете на тръгване от Автобаза автобусите няма да тръгват от там, а от спирка "ЖК Ален Мак - 1" или направо от с. Изгрев в съответните часове. До първа спирка автобусите ще използват обиколен маршрут през ж.к. Еленово: ул. Преслав - улицата при блокове 70 - 63 - 56 - 58 - 49 - 48 - ул. Симеон Радев. Същото важи и за линия №5А.

За линия №2 - затворен за ремонт за пореден път е моста при старите гробища в близост до магазин "Kaufland". Поради това маршрута се изменя от светофара при първа частна автогара (бивша държавна) - бул. Васил Левски - Покровнишко шосе - главен път Е79 - ул. Яне Сандански (ж.к. Струмско) и натам по обичайния машрут. Повече информация:

Започват ремонтните дейности по моста над Благоевградска Бистрица при бул. „Димитър Солунски”   

Quote
От утре, 3 август община Благоевград започва ремонтни и укрепителни дейности на моста на бул. „Димитър Солунски", който се намира над река Благоевградска Бистрица.

Фирмата изпълнител на проекта „Агромах" ще укрепи носещите елементи на конструкцията, подобри нейната устойчивост и укрепи подкопаните подпорни стени на моста.

През следващите 30 дни, от 3 август до 3 септември превозните средства и гражданите ще трябва да преминават по обходен маршрут от центъра до квартал „Струмско”. Той ще започва от кръстовището на „Зърнени храни” по улица „Покровнишко” шосе, през Околовръстен път до благоевградския квартал. Към центъра на града, ще може да се преминава по Околовръстен път, след това улица „Покровнишко шосе” и на светофара на бул. „Васил Левски”, движението продължа по стария маршрут. Мерките се предприемат, за да се улеснят гражданите и да се избегнат затруднения при движението в ремонтирания пътен участък.   

През февруари, по искане на кмета на общината д-р Атанас Камбитов, Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане отпусна средства за укрепването и ремонта на моста в размер на 699 971 лева

Източник: http://www.blgmun.com/news845/zapochvat-reomntni-deinosti-po-mosta-nad-Blagoevgradska-Bistrica-pri-byl-Dimitur-Solunski.html

По принцип досега не са залагали подобен маршрут поне за градските автобуси - винаги ги насочваха по бул. Васил Левски - ул. Джеймс Баучер - ул. Александър Стамболийски т.е. обикаляха през общежитията на АУБ и от горна страна на старите гробища, което беше доста неудачен вариант, тъй като объркваше хората. Самото объркване винаги идва от липсата на каквато и да е информация - както виждате от статията за градския транспорт нищо не се разбира, а информация за него няма никъде. Прикачам 2 снимки на 2 карти за да се ориентирате по-лесно.
« Last Edit: 17.08.2013, 17:55:01 by Sixkiller »

Offline transtriumf

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2184
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #372 on: 08.08.2013, 18:20:02 »
Много добра идея да се направи списък, вече добих представа колко автобуси са бракувани и доставени след последното ми посещение през 2011г. Жалко за бившите Икаруси на Плама, бяха най- новите и най- добрите в Благоевград.
Виждам, че през последните 2-3 години "Бистрица" доста добре са си "обновили" автопарка с 20-годишни таралясници на маса километри, събрани от немските морги. На това отгоре двуврати и задушни през лятото (визирам МАН НЛ202). Толкова ли не успяха да съберат някой лев да купят няколко, дори и не чисто нови, но поне на 10-ина години автобуси или в най-добрия случай да участват в някой евро проект. За пример мога да дам Шумен- купиха си два Мерцедеса Цитаро, които се движат редом с двата Чавдара когато има повече пътници.
« Last Edit: 08.08.2013, 18:26:26 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Sixkiller

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1593
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #373 on: 22.08.2013, 21:25:08 »
Скандал в Благоевград заради фирма от Петрич: Превозвачи обявиха стачна готовност, ще щумуват центъра на Благоевград с автобуси

Благоевградски превозвачи, извършващи превози на пътници от общинската, областната и републиканска транспортна схема ще започнат стачни действия против своеволията от страна на Министерството на транспорта. Причината е в направената служебна промяна на разписанието от републиканската транспортна схема само и единствено в полза на частната автобусна фирма “ЧОНА” Петрич. Тя касае времето за пътуване при създалата се ситуация с пускането на новата отсечка от автомагистрала Струма в участъка от Долна Диканя до Дупница. Тази служебна промяна в полза на петричката фирма не е съобразена с изскванията и правомощията на останалите превозвачи от Благоевград и областта.

В тази връзка е назначена областна комисия, която ще заседава на 3 септември. Там всички общини ще трябва да дадат предложения за промяна времето на пътуване. Нарушените графици от страна на Министерството на транспорта в полза на “ЧОНА” Петрич провокираха масово недоволство, което ще даде резултат през следващата седмица с протести на превозваческите фирми. В тях ще се включат фирмите “Скаптопара 5” ООД, “Струма 11” ООД и “Пътнически превози” ООД Благоевград. Протестиращите се заканиха да преминат с автобусите през улиците на града, до като не се вземат адекватни решения за всички превозвачи на територия ат на благоевградска област. На този етап служебната промяна в полза на “ЧОНА” обърква изцяло републиканската и областна транспортна схема, от която най- потърпевши са благоевградските превозвачи, което би могло да ги докара до фалит.

Освен това след затварянето на частната автогара, намираща се на територията на ЖП – гарата, всички автобуси преместиха на старата автогара. Преминаващите автобуси от столицата и от по-малките градове в Югозапада ще продължат да спират междинно на автогарата, което обърква тотално графиците за спиране и престой на автобусите. Близо 60 автобуса ежедневно преминават през единствената автогара в Благоевград. Шеста перона на старата автогара са непосилни да поемат този трафик от хора и автобуси, а по наредби на Министерството на транспорт има фиксиране време за престой и качване на пътници, което също не спазва от фирмите превозвачи.

Източник: http://www.struma.com/obshtestvo/skandal-v-blagoevgrad-zaradi-firma-ot-petrich-prevozvachi-obyaviha-stachna_42136/

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1043
    • View Profile
    • http://buszok.freeweb.hu
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #374 on: 22.08.2013, 22:04:02 »
Айде, айде, стига са лели крокодилски сълзи. Точно по вина на въпросните горноджумайски хулигани цената на билета София-Благоевград е само малко по-ниска от тази София-Сандански, а разликата в разстоянието е почти наполовина. Пак заради техните "шарвания" на мангизи "където трябва" влаковете в посока Кулата от години са с отвратително разписание - вземат ти пари за бърз, а дефакто пътуваш с пътнически. А съм бил и чест свидетел как персоналът по автобусите за Сандански и Петрич се страхува да взема хора до Благоевград, за да не се обадят "какичките" от Централна автогара и да спре в Благоевград пред автобуса черен мерцедес с едни добри момчета с дебели вратове, и съответно да има кьотек.

Що се отнася до т.нар. частна автогара - съвсем правилно я закриха, на голямата автогара има достатъчно време и място да се поемат всички автобуси. Няма друг град от този размер с две автогари. Не може един да тръгва от държавната, друг от частната и хората да се объркват. Така преди общината да удари по масата, в Сандански имаше още по-голям цирк. От всичките автобуси за София едни тръгваха от автогарата, втори от културния дом, трети от новия санаториум, а четвърти - от Австрийския хотел.

И точно с времето намерили да се ебават - нема що. Едно време, като бях ученик и студент, Икарусите 250 на гараж Република вземаха разстоянието София-Катунци за три часа, до Сандански за два и половина при никаква магистрала, а сега Дрисконито по същата линия с отвратителните турски Кобри се мъкне четири часа само до Сандански. И докога всички ще си правят оглушки и ще продължават да не минават по магистралата, където от София до Перник се стига за 10-15 минути, а ще си се таралянкат по един час през задръстванията и каманаците през Опълченска и Цар Борис Трети, за да спестяват по 5-6 километра на курс....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline atlantic

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 78
  • Ватман завинаги
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #375 on: 23.08.2013, 15:08:32 »
И точно с времето намерили да се ебават - нема що. Едно време, като бях ученик и студент, Икарусите 250 на гараж Република вземаха разстоянието София-Катунци за три часа, до Сандански за два и половина при никаква магистрала, а сега Дрисконито по същата линия с отвратителните турски Кобри се мъкне четири часа само до Сандански. И докога всички ще си правят оглушки и ще продължават да не минават по магистралата, където от София до Перник се стига за 10-15 минути, а ще си се таралянкат по един час през задръстванията и каманаците през Опълченска и Цар Борис Трети, за да спестяват по 5-6 километра на курс....

И аз бях направил грешката един път да пътувам с Ивкони до Варна и в резултат пристигнах с повече от час по-късно, но пък кога друг път щях да разгледам автогарите на Омуртаг, Търговище, Шумен и не помня още кои.

Offline Sixkiller

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1593
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #376 on: 23.08.2013, 16:47:09 »
Въобще цялата ситуация е нелогична - след като петричката фирма не качва пътници от/до Благоевград, редно е благоевградските превозвачи да не им се месят. Все пак пътуващите до Петрич също са хора и с новата магистрала действително се скъсява времепътуването, нелогично е автобусите да се влачат 4 часа от София до Петрич само и само за да не се обновява старото разписание. Иначе ето частта от републиканската транспортна схема за Благоевград: http://www.rta.government.bg/images/Image/rts/Blagoevgrad.rar

Не са за подминаване и коментарите под статията в "Струма" - там се виждат мненията и на хората, които в по-голямата си част са в полза на "Чона". Интересно е да се спомене, че въпросната фирма е една от малкото (да не кажем единствената в региона), която се опитва да предоставя качествена услуга на пътниците като обновява автопарка си - към момента имат 2 броя Сетра S415 HD, Мерцедес О404 както и Сетри 3-то поколение. При благоевградските превозвачи автопарка е на ниво Мерцедес О303/0350, Сетри 2-ро/3-то поколение, затова е съвсем логично пътниците да са недоволни спрямо цената на билета, а и като цяло, понеже в голямата си част това са стари автобуси, а напоследък подмениха големите автобуси с микробуси. От написаното е неясно за какво "Пътнически Превози" претендират - те така или иначе нямат курсове до София.

Интересен въпрос е зададен и в коментарите - кога най-после Община Благоевград ще си влезе в ролята и ще въведе някакъв ред както в градския, така и в междуградския транспорт. За градския много пъти сме коментирали какви са проблемите, но те се неглижират с години. Например цените на картите са изключително високи и нереалистични спрямо други градове с много повече линии, които освен това са и по-дълги като километри.

ПП - за републиканската транспортна схема и за други области можем да коментираме тук - http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=3697.0
« Last Edit: 23.08.2013, 17:02:33 by Sixkiller »

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1043
    • View Profile
    • http://buszok.freeweb.hu
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #377 on: 23.08.2013, 16:58:17 »
Плюс това и повечето жк-та и квартали са оставени въобще без транспорт - пример Орлова Чука, Бялата Висота, Грамада, района около Шар Планина.......Редовно има автобус само до Еленово, Струмско и Ален Мак. Не знам защо се излагат с такива порнографски линии като десетката с по един-два курса на ден......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8749
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #378 on: 23.08.2013, 21:22:26 »
А то според мен въобще е нелогично, там където има екологично чист електротранспорт да се дублира с дизелов, в случая по линията София-Благоевград съм пътувал 2 пъти с влак и пускат все новички климатизирани мотриси Сименс Дезиро, това че някой иска да обслужва автобусна линия си е негов проблем. Плащаме данъци, пуснали са новички Сименси който иска да пътува. Това е все едно да пуснат автобусна линия, дублираща трамвай или тролей. Така де този край ми е по-непознат, само 2 пъти съм пътувал до там, може би причината е претъпкани влакове? Че при чисто нови Сименси да има хора пътуващи и с автобус и на по-висока цена.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline abs111

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1754
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #379 on: 23.08.2013, 21:38:58 »
Иво,с БВ е 2:15,с автобус 1:20мин.