Author Topic: Околовръстен път София - oбща тема  (Read 121442 times)

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Според култовия "Пътеводител на галактическия стопаджия"  на Дъглас Адамс:
"Околовръстните пътища са съоръжения, които дават възможност на едни хора да се придвижват страшно бързо от точка А до точка Б, докато други хора се придвижват страшно бързо от точка Б до точка А. Хората, живеещи в точка В, която е разположена точно между двете, често си задават въпроса какво й е толкоз хубавото на точка А, че толкова много хора от точка Б горят от желание да отидат там, и какво й е пък толкоз хубавото на точка В, че толкова много хора от точка А горят от желание да отидат там. Често им се дощява хората най-сетне и веднъж завинаги да решат къде по дяволите искат да бъдат".

И да цитираме общинския служител от Пътеводителя:"  Как така защо трябва да бъде построен? Става дума за околовръстен път. А околовръстни пътища трябва да се строят"

------

Quote
Бойко Борисов подписа споразумение с Тодор Модев и Веселин Георгиев
7.2.2006 г.
   
--------------------------------------------------------------------------------
Кметът на София Бойко Борисов ще подпише днес в 14 ч. Споразумение за ремонт и разширяване на Южната дъга на Околовръстното шосе. Споразумението ще бъде подписано от г-н Борисов, областния управител Тодор Модев и изпълнителния директор на ИА "Пътища" Веселин Георгиев.
   Реконструирани ще бъдат 4,7 км. от Околовръстното шосе в участъка от Бояна до ул. "Симеоновско шосе". Ремонтът ще бъде на стойност около 30 млн. евро, в които влизат и сумите за отчуждаване на собствениците по трасето.
   Срещата и подписването на Споразумението ще се състоят в сградата на Столична община.

http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp...=6714&nxt=0
« Last Edit: 06.01.2011, 11:18:47 by LG_ »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4239
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
И защо само до Симеоновско а не до Бистришкото? Така се губи ефекта. Сега ще има задръствания в този участък.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11140
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: Dragon
И защо само до Симеоновско а не до Бистришкото? Така се губи ефекта. Сега ще има задръствания в този участък.
защото за останалата част няма проект а още по лошото е че няма и пари. Аз още се чудя как така намериха и за този участък,а искат да го почват през май.... Те само отчуждителните процедури няма да са оправили дотогава.... ама да ме опровергаят  

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9965
    • View Profile
    • Email
Quote from: Dragon
И защо само до Симеоновско а не до Бистришкото? Така се губи ефекта. Сега ще има задръствания в този участък.
Все отнякъде трябва да се почне. Прав си, че тапите ще се пренесат в Павлово и на светофара на Бистришко шосе. Даже етапът трябва да е не до Бистришко шосе, а до Технополис (дали и как ще се използва полуизоставения ъптел възел над Бизнес-парка, не знам). Вероятно на Драгалевското, Симеоновското и Бистришкото шосе няма да има пълни детелини - (няма да е изключен левият завой от напречните шосета), друга възможност - околовръстното - отгоре по естакада, отдолу - кръгово движение - подобно на Винарово колело.
 Всъщност, в какъвто и ред да се разширява околовръстното, най-сериозният проблем ще е пресичането с Цар Борис ІІІ. Там ще е необходима пълна детелина, а освен това наоколо има къщи, далекопровод, трамвайно трасе с  обръщало. Трябва сериозно да се разшири и отсечката през Павлово. Не е ясно, два пътни възела на две нива ли се предвиждат на Бъкстон и Пушкин или ще се запазят светофарите със забранени леви завои (както е сега на Пушкин)?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11140
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: blagun
Все отнякъде трябва да се почне. Прав си, че тапите ще се пренесат в Павлово и на светофара на Бистришко шосе. Даже етапът трябва да е не до Бистришко шосе, а до Технополис (дали и как ще се използва полуизоставения ъптел възел над Бизнес-парка, не знам). Вероятно на Драгалевското, Симеоновското и Бистришкото шосе няма да има пълни детелини - (няма да е изключен левият завой от напречните шосета), друга възможност - околовръстното - отгоре по естакада, отдолу - кръгово движение - подобно на Винарово колело.
 Всъщност, в какъвто и ред да се разширява околовръстното, най-сериозният проблем ще е пресичането с Цар Борис ІІІ. Там ще е необходима пълна детелина, а освен това наоколо има къщи, далекопровод, трамвайно трасе с  обръщало. Трябва сериозно да се разшири и отсечката през Павлово. Не е ясно, два пътни възела на две нива ли се предвиждат на Бъкстон и Пушкин или ще се запазят светофарите със забранени леви завои (както е сега на Пушкин)?
специално за кръстовището с цар Борис всичко изглежда ясно,там терена е доста благоприятен за мост над цар Борис-и от двете страни пътя се снижава заради кръстовището-просто ще трябва да се вдигне на мост а отдолу вече да се регулира със светофари.Но колкото и добре да го организират това кръстовище-то ще е претъпкано заради Тировете за Кулата-трябва да се построи магистрала Люлин и тогава това кръстовище ще стане по нормално според мен.А като го направят и на 2 нива ще е екстра

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9965
    • View Profile
    • Email
Кръстовището на Горнобански път ще е ключово, даже и след построяването на автомагистрала Люлин. Вярно е, че тировете ще намалеят, но то ще продължава да бъде основна входна точка на София от югозапад, само пътуващите към Люлин, Обеля и Надежда ще ползват АМ Люлин.
Затова мисля, че там трябва не просто да се построи кръстовище на две нива, а пълна детелина, така че и по Цар Борис ІІІ да няма ляв завой или светофар. Другата възможност е по Цар Борис ІІІ да идва входящият трафик, а по Любляна - изходящият (разделят се на автогара Овча купел по съществуващата улица Букет по потока). Разбира се, Любляна-Войводина могила трябва да се продължи до Черния кос, а трамвайното трасе на петицата да се съкрати до края на широката част или да се разположи в южния край на бул.Цар Борис ІІІ вместо по средата.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4239
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Първо, според мен на околовръстното няма да се направи нито едно кръгово движение поне за сега, още по-малко пътк мост. На кръстовищата ще си останат светофари. И не мисля че ще имам проблеми да се реализира със светофари особено ако има 3 платна. Така ще е и много по-безопасно за хората които пресичат там. След построяването на магистрала Люлин вероятно ще разширят и западната дъга ан околовръстното и просто тировете и автобусите (които са 50% от трафика през княжево) на Горнобаснки ще продължават от там а преминаването им през Княжево ще е забранено. Евентуално в бъдеще наистина там може да се направи мост и то най-добре нещо като моста към летището койото да почва малко преди горнобаснки където има спускане и да завършва при ортопедията където е изкачването. Така в участъука където е тясно и не може да се резшити пътя ще се минава отгоре, а след това в участъка където може да започне разширението отново ще слиза. Така транзитното движение ще е отгоре и ще преминава без проблеми. Трафика през княжево ще намалее значително и подобни неща като разделяне на потока през Цар Борис и Любляна е излишно. А и любляна не е улуица която е проектирана за такова натоварване. на това бях свидетел всеки ден доакто беше ремонта на Цар Борис.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11140
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: Dragon
Първо, според мен на околовръстното няма да се направи нито едно кръгово движение поне за сега, още по-малко пътк мост. На кръстовищата ще си останат светофари. И не мисля че ще имам проблеми да се реализира със светофари особено ако има 3 платна. Така ще е и много по-безопасно за хората които пресичат там. След построяването на магистрала Люлин вероятно ще разширят и западната дъга ан околовръстното и просто тировете и автобусите (които са 50% от трафика през княжево) на Горнобаснки ще продължават от там а преминаването им през Княжево ще е забранено. Евентуално в бъдеще наистина там може да се направи мост и то най-добре нещо като моста към летището койото да почва малко преди горнобаснки където има спускане и да завършва при ортопедията където е изкачването. Така в участъука където е тясно и не може да се резшити пътя ще се минава отгоре, а след това в участъка където може да започне разширението отново ще слиза. Така транзитното движение ще е отгоре и ще преминава без проблеми. Трафика през княжево ще намалее значително и подобни неща като разделяне на потока през Цар Борис и Любляна е излишно. А и любляна не е улуица която е проектирана за такова натоварване. на това бях свидетел всеки ден доакто беше ремонта на Цар Борис.
малко ги надценяващ с тоя голям мост за който мислиш.... няма вече кой и с какво да строи подобни съоръжения. А иначе хората по околовръстния ще минават през подлези каквито ще се образуват при пресичането на Драгалвеското и Симеоновското шосета,което ще е на 2 нива-това вече е сигурн,изготвен е идеен,технически и т.н. проект за подобно съоръжение. Там ще се направят и пътни детелини които ще свързват кварталите от двете страни на пътя с него както и за обрщане на посоката =>светофари няма да има а и са ненужни, на никоя магистрала няма светофар,освен светофара при Горублянско ханче,който е пълна щуротия ама това е друга тема
 B)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4239
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Ето това е сключеното споразумение за разширяване на Околовръстния път:
Quote
ИА "Пътища" да
    - организира и подготви документацията за откриване на
   процедура за избор на изпълнител за разширението на Софийски
   околовръстен път - Южна дъга в участъка - директното трасе.
    - осигури оперативното управление и независимия надзор, чрез независим консултант, който ще бъде представител на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ
   по Договора.
    - организира и проведе процедура за избор на Консултант за
   строителен контрол.
    - осигури ,,разрешение за строеж".
    - координира процедурата по съществено завършване на
   обекта, актове обр. 15 и 16.
    - ще подготви мотивирано искане за отчуждителни процедури
   /които ще бъдат извършени от Областния управител/.
    -Средствата за обезщетяване на собствениците в рамките на
   утвърдения габарит за съответния клас път от републиканската пътна
   мрежа в т.ч. и пътните възли, ще бъдат осигурени от бюджета на ИА"Пътища".
    Столична община
   Да възложи актуализация на парцеларния план .
   За Област София
   - да извърши избор на оценители за оценка на засегнатите имоти
   от парцеларния план от списък с оценители, съвместно изготвен от СО
   и ИА"Пътища".
   - да извърши отчуждителни процедури по чл. 209 от Закон за
   устройство на територията /ЗУТ/ и по чл. 34а, ал.2 от Закона за
   държавната собственост /ЗДС/.
   II. За участъците от Софийски околовръстен път - Южна дъга, за които няма технически проекти:
   1. ИА"Пътища" да организира процедури за възлагане на проектиране, включващо директното трасе:
   - Участък от км 35+727 ( края на автомагистралния габарит
   на пътен възел Врана) до км 44+720 ( пътя за Симеоново) с дължина
   9км, за който има приет комуникационен проект;
   - Участък от км 51+316 ( бул.Бъкстон) до км 58+923 ( пътен
   възел с АМ"Люлин") с дължина 7,6км, за който има приет
   комуникационен проект;
   - Участък от км 58+923 (пътен възел с АМ"Люлин") до км
   1+879,8 ( начало на проекта за Северната дъга на СОП) с дължина
   4,975км, за който има приет комуникационен проект.
   2. Столична община, във връзка със стартиране процедурите за
   проектиране да предостави :
   - приетите комуникационни проекти (като част от Общия
   устройствен план на София) - цифров модел на магнитен и хартиен
   носител;
   - цифров модел на кадастралната основа, съдържаща
   всички надземни и подземни инженерни мрежи и съоръжения, с
   отразени приети регулационни планове на магнитен и хартиен
   носител;
   - Копия от протоколите от решенията за приемането на
   комуникационните проекти по участъци.
   3. ИА" Пътища" да разработи, съгласувано със Столична община
   - дирекция ,,Архитектура и градоустройство" технически задания
   за проектиране на отделните участъци / към документацията на търга
   за проектиране/, които да бъдат утвърдени от Изпълнителния директор на ИА"Пътища" и Кмета на Столична община.
   III. Да предложат на Министъра на регионалното развитие и благоустройството и Кмета на Столична община с тяхна съвместна заповед да се създаде координационна група, с представители на страните подписали това Споразумение, за контрол на изпълнението му.
   
    sofia.bg

По това което аз разбирам ще се разширява не само от Бояна до Симеоново, а просто има прокт за този участък и сега е възложено да се направи такъв и за другите участъци.

А иначе изграждането на такъв мост за какъвто говоря аз няма да е по-скъпо от изграждането ан 2 детелини при симеоново и драгалевци. А при направата на магистрала Люлин той ще върши доста по-добра работа от онези детелини и кръгови движения (това специално би направило движението преминаването на кръстовищата по-трудно поради силния поток на коли), при положение че тези участъци могат да се регуслират и със светофари.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9965
    • View Profile
    • Email
Това с естакадата от Павлово до разклона за Горна баня мисля, че е отлична идея.

Ако строят южната дъга без кръстовища на две нива, ефектът ще е малък, то и сега в района на Драгалевското, Симеоновското и Бистришкото шосе има уширения, които се запълват от завиващите наляво. Това означава, че пропусквателната способност няма съществено да се подобри, само ще е по-лесно изпреварването на бавните возила между светофарите. Може строежът да се прави на етапи - най-напред се трасира новото платно, след неговото приключване се реконструира съществуващото, а движението върви по новото и на третия етап се строят съоръжения на две нива.

Колкото за потока по Цар Борис ІІІ - мисля, че може да приемем, че в настоящия момент транзитната компонента на потока е до Горнобански път, откъдето завива наляво или надясно, а тези, които продължават направо, са входящата компонента на потока за София. Автомагистрала Люлин ще поеме 100% от първата компонента (съвсем правилно е след нейното завършване да се забрани изцяло достъпът на тежки возила в Княжево). Но и входящата компонента не е малка и тесният проход в Княжево не може да я поеме, даже и сега - особено в петък следобяд и в неделя вечерта е ужас, и то не само от тировете. Затова мисля, че отсечката от Черния кос до ул.Ст.кладенец ще продължава да е недостатъчна за потока. Ако се направи разширение само на ЦБІІІ, то трябва една трета от къщите в Княжево да се съборят. Затова мисля, че за моето предложение с Любляна ще са необходими далеч по-малко отчуждавания, за сметка на укрепване и промяна на коритото на Владайска река по ул. Войводина могила. Освен това на четирилентова еднопосочна улица има места и за паркиране в дясната лента.
А Любляна се задъхваше по време на ремонта не защото е малка, а защото завършва с тясно и разбито мостче. Пък аз предлагам еднопосочен статут на Любляна. Свързващи отсечки между Любляна и ЦБІІІ има достатъчно, така че местните жители няма да правят сериозни обиколки.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4239
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Пътя през княжево е в добро състояние и не е тесен за да поеме само коли и смятам че движението ще е съвсем номрлано от там защото в момента главно тежкотованите превозни средства бавят потока и създават задръствания.

А относно Любляна, тъй като аз живея точно в тои район мога да ти кажа няколко неща.
1) Практически Любляна има дължина около 500м. в посока Княжево след Н. петков
2) Точно там няма как да се разшири улицата защото това би значело да се бутат не къщи, а цели блокове.
3) Учстъкът на Е. Челеби където изглежда че може да се разшири, също в момента се застроява от едната страна а от другата са гробищата. Следва малко по-широк участък от окло 150м. където може да се направи нещо но и там ще има проблем понеже ще трябва да се постави и светофар и ще има протести поради наличието на училище точно до улицата. По-нататък има няколко къщи които трябва да се бутнат. И в крайна сметка къде ще излизат колите - пак на Цар Борис и най-много да го правят 200м. по-нагоре защото след това не виджам как би могло да се продължи. А до там Цар Борис си е достатъчно ефективен и да остане този широк участък еднопосочен ще е излишно. Ефектът ще е нулев.
4) Еднопосочното движение би съзадало проблеми. Това ще значи 107 да се движи само към Карпузица от там а той е единствения транспорт за голяма част от Княжево и за учениците от 26-то СОУ. Също така малките улички са мог разбити и много неудобни и тяхното използване за движение на хората от района из квартала не е добро предложение. Трябв да се отчете и факта че точно там м/у Любляна и Цар Борис се намира так да се каже индустриалната зона ан Княжево и се налага и доста облужващи коли и камиони се движат там. Всичко това ще доведе до доста протести от жителите.

Определено такъв вариант ще е неприемлив.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8567
    • View Profile
    • Email
А знае ли се дали ремонтираният участък от околовръстното ще бъде със статут на Магистрала?Защото ако е така то тогава А111 ще трябва да минава транзит от спирка Школата поне до Горнобански път.По автомагистрала е забранено движението на пашаходци,а също така цялата магистрала трябва да бъде оградена с ограда и да няма достъп на пешеходци,селскостопански и др.животни до нея.А дали по време на ремонта ще се движи А111?
Незнам дали е възможно на автомагистрала да се организира автобусна спирка.
Наистина дано по-скоро го разширят,че сега е нормално във върхов час да пътуваш със А111 около час само до Горнобански път.
А защо трабва да се правят пешеходни подлези?Няма ли да бъде много по-евтино и практично над околовръстното да се направят пешеходни надлези?
Може примерно да се договорят фирми със СО те да изградят надлезите и на парапетите да си поставят техни реклами,вместо на билборд.
« Last Edit: 09.02.2006, 14:08:19 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9965
    • View Profile
    • Email
Quote from: Dragon
А иначе изграждането на такъв мост за какъвто говоря аз няма да е по-скъпо от изграждането ан 2 детелини при симеоново и драгалевци. А при направата на магистрала Люлин той ще върши доста по-добра работа от онези детелини и кръгови движения (това специално би направило движението преминаването на кръстовищата по-трудно поради силния поток на коли), при положение че тези участъци могат да се регуслират и със светофари.
Безспорно всички пресичания на две нива са нужни и няма смисъл да бъдат противопоставяни - в никакъв случай едното не може да е алтернатива на другото. Всъщност основната причина за задръстванията са точно светофарите на Драгалевско и Симеоновско шосе (преди ги нямаше, но беше истинско приключение да се пресече околовръстното и точно така загина една моя колежка). На тези светофари Околовръстният път е реално четирилентов, тъй като във вътрешните ленти се престрояват завиващите наляво. Така че е немислимо решение без кръстовища на две нива. Може би пълна детелина е известно разточителство, мисля че пътен възел от рода на Винарово колело (даже с по-малък радиус на кръга) би струвал по-малко, без да намалява ефективността - все пак пресечките не са с формат на магистрала. Сега дали околовръстното ще е по естакада отгоре или в подлез отдолу - вече е въпрос на технически разчети.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9965
    • View Profile
    • Email
Quote from: Dragon
Пътя през княжево е в добро състояние и не е тесен за да поеме само коли и смятам че движението ще е съвсем номрлано от там защото в момента главно тежкотованите превозни средства бавят потока и създават задръствания.
Даже да приемем, че княжевци ще се отучат да спират и паркират по пътя, в участъка от обръщалото на петицата до уширението той си е недостатъчен. Сега вариантите са два - или орязваме маршрута на петицата и правим двойно обръщало - на ТМ5 и А58 и 59 в края на уширението, или бутаме къщите от този участък, дълъг 577 метра. Просто друг начин няма този път да бъде четирилентов. Всъщност изместването на обръщалото с половин километър не е голяма беда, тъй като лифт вече няма, а минералната вода без проблеми може да се отведе на новото място на обръщалото. Разбира се, 1-2 подлеза или надлеза за пешеходците ще са нужни.

Разбирам емоциите ти като живеещ около Любляна, но и без тировете потокът от Владая си е сериозен. Затова идеята ми е за средно далечна перспектива с приоритет след АМ Люлин и ЦЯЛОСТНОТО изграждане на околовръстния път.
Кой знае, може 2.5-километров тунел или естакада от Черния кос до уширението да се окаже по-добро решение, поне отчуждителни спорове няма да има.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4239
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
И все пак не мисля че по какъвто и да е начин би могло да се направи нещо по пътя през кянжево. Нито има на къде да се разшири, нито ще се построи етакада или тунел. И трите варианта ще са съпътствани с много протести, а втория и третия ще са и много скъпи.

А иначе някой знае ли точно какви са плановете за разширението в участъка от бояна до симеоново след като за там е готов проекта.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11140
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: Dragon
И все пак не мисля че по какъвто и да е начин би могло да се направи нещо по пътя през кянжево. Нито има на къде да се разшири, нито ще се построи етакада или тунел. И трите варианта ще са съпътствани с много протести, а втория и третия ще са и много скъпи.

А иначе някой знае ли точно какви са плановете за разширението в участъка от бояна до симеоново след като за там е готов проекта.
там шосета става "градска магистрала" като цариградско шосе, ще бъде 2+1 ленти със разделителна мантинелна ивица по средата.Спирка на автобус ще се организира (както и сега) на пресечката на Драгалевско и Симеоновско шосе(вариант е да се направи и при Царско село, но там инвеститорите на околните обекти ще трябва да вложат в надлез или подлез-иначе няма да открият спирка тъй като отново ще има кандидат самоубийци, пресичащи платното.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Quote
Разширението на Околовръстния път на София
10.2.2006 г.
   
--------------------------------------------------------------------------------

   Разширението на Околовръстния път на София в участъка от Симеоновско шосе до Бояна да започне през май успя да договори столичният кмет Бойко Борисов с изпълнителния директор на агенция "Пътища" Веселин Георгиев и управителя на област София-град Тодор Модев. Процедурата по избор на фирмата изпълнител трябва да приключи до два месеца. За следващата година е предвидено да започне и реконструкцията на участъците на Околовръстния път от Симеоновско шосе до автомагистрала "Тракия" и от Бояна до автомагистрала "Люлин". Кметът е разговарял и с премиера Сергей Станишев относно ремонта на бул "Цариградско шосе".

http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp...open=6891&nxt=0

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10502
    • View Profile
Дано поне като оправят околовръстното да помислят за подлези и надлези,районът ще бъде застроен и ще е много наложително.Аз лично се надявам наред с околовръстното да оправят и бул.Ал. Малинов, както и бул.кл.Охридски!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Quote
Търсят строител за околовръстното
14.2.2006 г.
   
--------------------------------------------------------------------------------

   Ремонт на 5 км от южната дъга на околовръстния път в София ще започне от 15 май, сочи съобщение за обществена поръчка на агенция "Пътища". Оттам търсят фирма, която да изпълни техническия проект за строителство в участъка между "Симеоновско шосе" и "Драгалевско шосе". Според споразумението между МРРБ и Столичната община за разпределение на разходите при ремонта строителството на отсечката ще бъде поето от министерството.

http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp...open=6932&nxt=0

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 377
    • View Profile
София

Избират изпълнител за Околовръстното шосе

Предвижда се разширението на градския ринг да започне на 15 май

Гергана ЖЕЛЯЗКОВА

Брой: 7 / 2006-02-20

Изпълнителна агенция "Пътища" обяви обществена поръчка за избор на изпълнител на строителството на част от Софийския околовръстен път. Става въпрос за Южната дъга - участък от бул. \"Симеоновско шосе\" от км 44+720 до км 49+291. За изграждането на обекта беше подписано споразумение между Столична община, Изпълнителна агенция \"Пътища\" и областна управа София-град.

На база Споразумение между Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Столичната община за разпределение на финансови ангажименти са изготвени технически проекти за участъка от бул. \"Симеоновско шосе\" от км 44+720 до км 49+291 (бул. \"България\") от Южната дъга.

Документацията за участие може да бъде получена до 24 март 2006 г. за цена от 500 лв. в административната сграда на ИА "Пътища". Крайният срок за подаване на офертите е до 11.00 часа на 3 април 2006 г. Документите на участниците ще бъдат отворени в същия ден от 12.30 часа.

Гаранцията за участие в процедурата е 50 хил. лв., а гаранцията за изпълнение - 5% от стойността на поръчката.

Кандидатите трябва да отговарят на изискванията на чл. 46 и 47 от Закона за обществените поръчки (ЗОП). Да предоставят справка за обем изпълнени пътни строителни обекти през последните три години, както и за квалификация на персонала.

Обектът трябва да бъде изпълнен в срок от 20 месеца от датата на сключване на договора с възложителя. Предвижда се строителните работи да започнат на 15 май 2006 г.

Според разработения проект бъдещото трасе ще е с габарит две платна с три ленти в посока и разделителна ивица три метра. Този габарит е съгласуван с ИА \"Пътища\". По трасето са предвидени два транспортни възела. Единият е продължение при бул. \"Черни връх\" и е от тип \"полудетелина\". Бул. \"Черни връх\" минава на горно ниво, естакадно, докато Околовръстното шосе остава на ниво терен. При бул. \"Симеоновско шосе\" е вторият транспортен възел - тип \"прибран диамант\". Този тип е избран от проектантите, защото с него се пести площ. В този случай Околовръстен път минава на горно ниво, докато бул. \"Симеоновско шосе\" е на ниво терен. Поради наличието на тежка инфраструктура няма възможност бул. \"Симеоновско шосе\" да мине на долно ниво.

Ще бъдат изпълнени локални платна с ширина по 6 метра - две ленти в посока. В момента за тях се подготвят работни проекти. Локалните платна според комуникационния проект са на нивото на околния терен, което осигурява обслужване на прилежащите имоти. С транспортната схема към новия Общ устройствен план на София габаритът на Околовръстния път провежда 3000 моторни превозни средства (приведени единици) в посока на час.

С бъдещото строителство се предвижда и реконструкция на съществуваща инфраструктура като канални и градски колектори, топлотехнически и електрически линии, водопровод, канализация, светофарни уредби, осветление.

Столична община трябва да възложи актуализация на парцеларния план. Област София-град ще избере оценители за засегнатите имоти от парцеларния план и ще извърши отчуждителни процедури по Закона за устройство на територията и Закона за държавната собственост.

Предвижда се за строителството на участъка, който е с дължина 4.5 км, да бъдат вложени 20 млн. лева и приблизително още толкова са необходими за отчуждаване на имоти.

Работният проект за обекта е дело на фирма \"Пътпроект - 2000\"ООД. Подробен транспортно-комуникационен проект на обекта е на общинското предприятие \"Софпроект - ОГП\".

За всички останали участъци на Околовръстното шосе от Цариградско шосе до Северна скоростна тангента (северно от Ломско шосе и пътя за с \"Мрамор) има одобрени комуникационни проекти. Предвижда се през следващата година реконструкцията да продължи и да обхване останалите участъци. Това са трасета на Околовръстния път от бул. \"Симеоновско шосе\" до АМ "Тракия" и от Бояна до АМ "Люлин".