Author Topic: Градски и ж.п. транспорт в Китай  (Read 1687 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Реших че е редно за една толкова огромна държава да имаме отделна тема във форума. В Китай градския транспорт е добре развит, като започнем с огромните автобусни мрежи. И преминем през големите градове с Електротранспорт. В Китай имат от всички видове транспорт: трамваи, тролейбуси, метро, монорелс, фуникуляр, транслор, лека автоматична железница и маглев.

Статията която ме накара да създам темата е повече от интересна, за първи път ще излезе на линия трамваи предвижващ се с водород:

Китай пуска първия в света трамвай с водород
Quote
Китайската компания Sifang произведе първия в света трамвай с водородни горивни клетки. Иновативното превозно средство вече слезе от конвейера в завода на компанията в Кингдао, провинция Шандонг, предаде technews.bg.
Трамваят има капацитет от 380 пътници, като седящите места са 60. Проектиран е с много ниска платформа – 37,8 см от релсите, за да улесни качването и слизането на пътниците. Според източници от компанията разработването му е отнело около 2 г., през които със съдействието на изследователски институции са разрешени ключови технологични проблеми. Трамваят отговаря на всички екологични изисквания и не замърсява природата. Единственото, което ще отделя, докато се движи, е вода.
Според информациите в китайски медии, с едно водородно зареждане трамваят може да измине 100 км при средна скорост 70 км/ч. Зареждането отнема само 3 минути. Средната дължина на една трамвайна линия в Китай е 15 км. Това означава, че с едно зареждане водородният трамвай ще прави 3курса (отиване и връщане) по съответната линия.
Водородните горивни клетки са нов, екологичен източник на енергия, който вече намира приложение в автомобилите. Китай първи в света започва да налага технологията и в релсовия транспорт. Проекти за обществен транспорт, задвижван с водородно гориво, развиват и други страни. Така например, във Венеция, Италия има план за пускане на речни автобуси (известни още „вапорето”) с водород.
Водороден хибрид на трамвай и автобус AutoTram проектира и Институтът по транспорт и инфраструктурни системи Фраунхофер в Германия. Машината развива скорост до 60 км/ч, а елементите за зареждане се намират на покрива й.

Клипче на новия трамвай, за съжаление не можах да се справя с хипервръзката, за това така давам линка: http://youtu.be/o9QAV_orYsc

Снимка:

Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2291
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Градски и ж.п. транспорт в Китай
« Reply #1 on: 12.08.2015, 20:49:08 »
CSR направи най-бързо зареждащия се електрически автобус
Quote
Китайската компания CSR направи най-бързо зареждащият се електрически автобус. За пълненето на батериите му са нужни само 10 секунди, а със зарядa може да бъде изминато разстояние от 5 километра, което е повече от това между отделните спирки. Автобусът ще бъде пуснат в Нингбо, част от провинцията Жейанг, където ще покрива маршрут с дължина 11 километра и 24 спирки. Зареждането на батериите ще става по време на престоя на спирките, докато пътниците слизат или се качват.

Впечатляващо е не само времето за зареждане, но и начинът, по който се съхранява енергията. Освен това автобусът регенерира над 80% от кинетичната енергия по време на спиране или спускане по наклони. По този начин разходът на енергия намалява между 30% и 50% в сравнение с конвенционалните автобуси.

В следващите няколко години китайското правителство планира да пусне общо 1200 подобни автобуса. Те ще спомогнат за намаляване замърсяването на въздуха в региона, като енергията за зареждането им ще идва от новоизградена водноелектрическа централа.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градски и ж.п. транспорт в Китай
« Reply #2 on: 13.08.2015, 16:29:13 »
Малко допълнение:  :)
Quote
Новият електрически автобус се базира на използването на суперкондензатори – технология, която вече е изпробвана в близост до Шанхай в продължение на почти едно десетилетие. Суперкондензаторите в автобуса са произведени от най-модерен въглероден материал, който функционира при сякакви възможни атмосферни температури (от -40 градуса до 60 градуса по Целзий).

Тези органични суперкондензатори са и изключително издръжливи, способни на зареждане и разреждане над един милион пъти. Това означава, че автобусът има експлоатационен живот около 12 години.

Нингбо планира да добави още 1200 такива автобуса за своя автопарк за обществен превоз през следващите три години.

И една снимка:


Източник:цък.

Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2291
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Градски и ж.п. транспорт в Китай
« Reply #3 on: 18.08.2015, 09:02:24 »
Китай пусна влакове с 250 км/ч по новата си северна железница
Quote
В китайската провинция Хъйлундзян днес е пусната в експлоатация най-северната в страната високоскоростна железница, съобщи агенция China News.
Участъкът е с дължина 280 км, има 8 междинни гари и 60% от линията е построена върху специални опори.

Железницата съединява провинциалната столица Харбин със северозападния град Цицихар. Максималната скорост на влаковете е 250 км/час. Според разчетите годишно по линията ще преминават 8 млн. пътници.

Китай разполага с най-развитата мрежа от високоскоростни железни пътища в света. Тяхната обща дължина възлиза на 19 хиляди километра.
« Last Edit: 18.08.2015, 09:43:49 by Magirus deutz »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градски и ж.п. транспорт в Китай
« Reply #4 on: 18.08.2015, 10:16:16 »
Снимка:

На снимката аз виждам леко видоизменен Skoda 15T. До колкото си спомням, и понеже ме мързи да проверявам, точно същата фирма беше сключила споразумение с Шкода за лицензно производство на 400 трамвая 15T за китайския пазар. ;)

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Градски и ж.п. транспорт в Китай
« Reply #5 on: 09.08.2016, 23:13:30 »
Новина отпреди 6 дни:

Quote
Китай започна тестове на уникалния си аероавтобус

В град Цинхуандао започнаха изпитания на разработения от Китай аероавтобус, по-известен като TEB-1 (транзитен издигнат автобус)

Разработеният от Китай аероавтобус Transit Elevated Bus (TEB) премина първото си изпитание в град Цинхуандао във вторник.

Тестът цели да провери спирачната система, консумацията на енергия и други характеристики на уникалния градски автобус, информира Tebtech, компанията отговорна построяването му.

Аероавтобусът е замислен с идеята да облекчи задръстванията по пътя. Отделението за пътници е издигнато над земята, позволявайки на колите да преминават под него.

Превозното средство е с дължина 22 м, ширина 7.8 м и може да превозва 300 пътници. То вече привлече интереса на правителствата от държави като Бразилия, Франция, Индия и Индонезия.

http://bulgarian.cri.cn/1081/2016/08/03/1s159406.htm









Дано някой от нас се повози на този бус :)
« Last Edit: 10.08.2016, 01:00:05 by passenger »
ex-putnik

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2427
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и ж.п. транспорт в Китай
« Reply #6 on: 11.08.2016, 00:03:51 »
Това си е чист трамвай.

А ние нашите могат ли така  :D :D :
https://www.youtube.com/watch?v=vEXoTFz-JOw
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4