Author Topic: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6  (Read 10292 times)

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #80 on: 18.01.2018, 17:23:35 »
Не съм априори против разделянето на тб 6 и 7 в "нелюлинския" им край. И със сигурност маршрутът на тб 7 Сточна гара-Руски паметник-Люлин беше най-добрият досега.
Трасетата в самия "Люлин" са много отдалечени едно от друго /ако мерим взаимното им отстояние по бул. Панчо Владигеров например/, което не е проблем и така трябва да бъде. Но това означава единствено, че всяка от двете линии трябва да бъде достатъчно начесто и добро обслужване няма да се постигне с две линии нарядко, ако ще и да са синхронизирани. Просто синхронизацията в случая не решава проблема, ако и да е винаги от полза в общия участък.
« Last Edit: 18.01.2018, 18:14:23 by Eliyan »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9436
  • SOFIATRANSPORT Защото транспортът е нашата страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #81 on: 18.01.2018, 21:20:33 »
И всъщност това е основният проблем на 6 и 7 в момента. Моите първи спомени от активно наблюдение на 6 и 7 датират от 2010 г., когато през целия ден това бяха редовни и силни линии и по отделните си маршрути. След това през 2013 г. се реши, че дотогавашните летни разписания ще станат зимни, защото транспортната задача, според СО и ЦГМ, беше отчетливо намаляла вследствие на откриването на втора метролиния, а след това рязането от 6 и 7 продължи с намаляване на колите с една от 9 на 8 на 2-ри ноември 2015 г. за 6, след това от 20-ти януари 2016 г., когато започна строежа на МД 3 на „Одеон“ 7 се върна до „Сточна гара“ не със стандартните за този маршрут 9 коли, а със 8 и след това за зимни разписания 2016/2017 и 6 и 7 бяха вече със 7 коли. Тези 7 коли са крайно недостатъчни, да не споменавам за огромната и абсурдна разлика в интервалите и броя на колите между сетрешен и вечерен пик. Правиха се и идиотски експерименти с прибиране на коли преди 12 часа, което режеше изключително много обедния пик за учениците, които в огромна степен разчитат на 6 и 7, сега все пак няма такива проблеми, но картината пак не е розова. Сега, със седемте коли им се откъсна от сърцето едната от трите тръгващи си по обяд коли да се връща вечер, но това не променя особено цялостната картина. С последното уточнение броят на колите на линия по 6 и по 7 по отделно делник вечер е 5, което съответства на броя на колите в празник от времето, когато колите в делник бяха 9 и е пълен абсурд. Зимни разписания 2011/2012 имаха 9 стартови коли, 7 следобедни и 9 вечерни. После говорете за мрасен възух, за проблеми с паркирането и т.н. А строителството на нова жилищна площ в „Люлин“ продължава.  :help: А да и не на последно място какво е влиянието на втора метролиния над 6 и 7? Любопитен въпрос, нали?

Offline tramvaje_22

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 57
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #82 on: 19.01.2018, 00:11:25 »
И тм3 беше безнадежден случай, но сега живна с тези 6 коли и даже има немалък брой правостоящи. Тб6 и 7 трябва да са поне 8-6-7-3 и 5-5-5-3, 100 хилд. жители квартал не може да се обслужва от тролеи с 20-25мин. дупки в разписанията. 

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4494
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #83 on: 19.01.2018, 12:36:28 »
При положение, че и двата тролея се движат до Сточна Гара дублажът е голям и 7 коли по всеки са достатъчни в пик при добра синхронизация в общия участък, затегнати разписания и по-късно прибиране на сутрешните пикови около 13:00 и включване на вечерните около 17:00 - няма сериозни задръствания по маршрутите освен донякъде на Лъвов Мост.  :rolleyes: При пренасочване на една от линиите към Одеон след завършване на МД3 наистина ще са нужни 8 или 9 коли по всяка линия. :rolleyes:

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #84 on: 19.01.2018, 17:19:16 »
14 коли за делник пик по всяка от линиите, като сутрешният и вечерният пик трябва да са с еднакъв брой коли. Това за добро обслужване. Всичко по-малко е компромис. Както отбеляза и колегата по-горе, превозният капацитет на една линия също трябва да се отчита, а не само интервалът на движение, ако и между двата параметъра да има пряка връзка.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 247
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #85 on: 19.01.2018, 17:23:52 »
А варианта двете линии да се обединят - ТБ6 от Сточна гара си върви по маршрута до колелото в Люлин 3. Вместо да влезне надясно в колелото да завие на ляво и по маршрута на ТБ7 до Сточна гара
ТБ7 от Сточна гара през кооперативния до Люлин 3, надясно и по маршрута на ТБ6 до Сточна гара.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2545
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #86 on: 19.01.2018, 17:49:35 »
Тия водачи трябва все пак и да почиват , пък и други нужди им се появяват !  ;)
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4494
    • View Profile
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #87 on: 19.01.2018, 18:15:12 »
Почивката наистина е сериозен проблем за такава удължена линия - такава на Сточна Гара не е удачна, тъй като ще пречи на 309 и 310 особено втория. :rolleyes:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9436
  • SOFIATRANSPORT Защото транспортът е нашата страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Няколко предложения за ТБ 7 и ТБ 6
« Reply #88 on: 19.01.2018, 21:23:03 »
Пейчев, моля те не говори небивалици. Преминаването на 6 и 7 през „Люлин“ е значително по-голямо като разстояние, брой спирки и обслужено население отколкото преминаването им по „Сливница“. Никой пътник на кооперативния пазар няма да се интересува от това, че някъде след близо два километра 6 и 7 се събират, той ще иска линиите да са редовни, да не говорим колко голям е делът на вътрешнокварталното обслужване в транспортната задача на 6 и 7. Как преди 6-7 години нямаше такъв проблем?