Author Topic: Метростанции от Трета метролиния  (Read 2232 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Конкурсен проект на Никонсулт за метростанция 12, 01.2015:





Източник:

Конкурсен проект на Никонсулт за метростанция 14:





Източник
« Last Edit: 14.01.2016, 04:05:10 by difian »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Интересни проекти.  :) Хубаво че са изпуснали преградните стени, че щяха да загрозят проектите. :D

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 846
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Никакъв шанс за островен перон?
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
На мен някак си ми се виждат постни. Като че ли сегашните са по-раздвижени и интересни. 14 ми прилича на Г.М. Димитров, ама в други цветове.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3812
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Като сложим и контактната мрежа ще стане много красиво. От какъв зор ще правят третата линия с горно токоснмане не мога да разбера.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1666
    • View Profile
Зорът беше да няма и минимален шанс МВМ да спечелят конкурса за доставка на ПС  :rolleyes:

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Ако това е цената, по-добре, аман от тея руски кошници.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5204
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ужасни са!  :angry:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 404
    • View Profile
    • Email
Ужасни са!  :angry:
Аргументи?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Графиките са доста неестествени и са по-скоро само примери. При станция 12 стените са доста скучни, но като гледам таванът той изглежда доста добре, а на живо вероятно ще изглежда още по-добре. Арматурата около лампите над жълтата линия не ми харесва и някак изглежда прекалено агресивно. Станция 14 също не е зле обаче и двете са прекалено подобни и доколкото виждам таванът е доста нисък, но тези цветове са нереални и на живо вероятно ще изглеждат значително по-добре. Що се отнася до токоснемането контактната мрежа ще загрози пейзажа значително.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 353
    • View Profile
Аргументи?

Ти пък, аргументи... те са над тези неща. Най-вероятно не са се возили на парижкото метрото, да видят какво е "кошница".

От конкурсните проекти - като тоалетни...

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1138
    • View Profile
А нямаше ли да имат прегради с врати към влака или това "не е елемент от архитектурата"?
Икономията е майка на мизерията!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7289
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Имаше. Също така липсва и контактната мрежа. Това са някакви идейни проекти, които вероятно ще се променят в последствие.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
И от опита с всички други станции и проекти, трябва да знаем че тези идейни проектчета ще се изменят поне 4-5 пъти и станциите ще изглеждат доста по-различно от снимките.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5204
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аргументи?

Продължава проектирането на станции от ведомствени архитекти от кариерата, които са бетонирали своето въображение в 1980-та година. Много ми е интересно да се покажат същите панаирни снимки, само че с изобразено и Сименс Инспиро-то, което ще се движи по третия метродиаметър.
Това ще е като совалка, преминаваща през тунела на прохода Кашана...
Всички се стремят на красив, минималистичен дизайн, изпълнен почти само с естествени материали, гол бетон, ярко осветен, дребни акценти тук-там.
А при нас - все едно строим хале в завод...
« Last Edit: 16.01.2016, 00:53:28 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Хайде стига вече с това какво било на запад. Никога няма да се изравним със страните, които така много почитаме, когато сляпо следваме това, което правят те, а не си направим свой собствен дизайн, което със сигурност можем. Дизайна на настоящите ни станции въобще не е лош. Има някои неща, които са особено добри попадения като "Хан Кубрат". За стените са използвани плочи, които изглежда естествено(с изключение на зеления цвят, но той е добре съобразен, не е крещящ и се вмества точно в обстановката), а не са и лъскави, което предотвратява плъзгането и износването на повърхностното покритие, както е на НДК, "Джеймс Баучер" и "Сердика |". Единственият явен проблем в така показаните идейни планове е че те действително не са съобразени със сименсите. За разлика от русичите сименсите са много по-цветни, лъскави и изискани, което значи, че мястото им на станциите ще е по-значително, което ще наложи по-голяма съобразеност на интериора с дизайна, цветовете и линиите им. Има и още един такъв проблем, че пространството между техният таван и тавана на станцията трябва да е прикрито, защото там ще има неща, които не трябва да бъдат така изискани и интериорно съобразени - пантографът и контактната мрежа. Нещо подобно на метростанция "Люлин" или на университета - окаченият таван над перона е свален по-ниско от тавана на станцията над самите влакове, за да не се вижда той самият. Аз много лесто си представям излъскана и не толкова едноцветно сива метростанция "Люлин" с един такъв Сименс на нея проблясващ с бляскавата си нова боя в тъмнината над коловозите. Казано по-накратно нещо от този род. Интериор тип "Цариградско шосе" също не би изглеждал зле, но трябва да се пипнат леко част от цветовете и осветлението. "Младост |||" също е много добре изпълнена станция и с малко корекции подобен дизайн би се вместил идеално със сименсите. Това, което със сигурност не ми харесва са ето тези "тръби" над жълтата линия на перона. Не трябва да се прекалява и с окачените тавани и фасади и не трябва да се използват еднообразни десени както е на Централна гара и "Княгиня Мария Луиза", които карат станцията да прилича на баня.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5204
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Така като чета Агента е съгласен с мен. Други?  :D
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 404
    • View Profile
    • Email
Аргументи?

Продължава проектирането на станции от ведомствени архитекти от кариерата, които са бетонирали своето въображение в 1980-та година. Много ми е интересно да се покажат същите панаирни снимки, само че с изобразено и Сименс Инспиро-то, което ще се движи по третия метродиаметър.
Това ще е като совалка, преминаваща през тунела на прохода Кашана...
Всички се стремят на красив, минималистичен дизайн, изпълнен почти само с естествени материали, гол бетон, ярко осветен, дребни акценти тук-там.

Аз реших, че коментарът е относно руските мотриси на метрото, затова попитах :) Иначе и аз мисля, че трябваше да има някаква унификация на станциите, поне от една линия или квартал. Но вече е късно, 2/3 от метрото е изградено. Връщане назад няма...
А при нас - все едно строим хале в завод...