Author Topic: Табели - електронни, пластмасови, хартиени  (Read 93589 times)

Offline mitakis

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3096
  • 2660
    • View Profile
На 2057 вече тотално ли му отказа предната табела или няма кой да я настрой?

Мога да ти отговоря много изчерпателно, но форумната политика не позволява да псувам, за това ще ти обясня на лични за комичната ситуация с електронните табели в електрото  :help: :help: :help:
Това отваря въпрос - защо целия МГТ не се поддържа от ИБИС екипа, ами има авто/електро разделения?
« Last Edit: 08.05.2018, 00:12:20 by mitakis »

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 418
    • View Profile
    • Email
Защо не се поддържа от ИБИС екипа, това е въпрос, на който не може да ти отговори един ИБИС техник. Проблема идва от принципното разделение в транспорта в София - имаме Център за градска мобилност, който има контролни и координативни функции, имаме транспортни оператори, които са самостоятелни търговски дружества. Като такива, всяко от тях си определя как да си поддържа табелите и да има или не ИБИС техник. Това, че от тези решения, резултатите са трагични при някои оператори, не е в компетенцията на ИБИС техниците да го промени.

Във Виена, проблемът е решен просто, има един транспортен оператор с централен ИБИС сервиз, който оправя бакиите на гаражи, депа и метродепа.
« Last Edit: 08.05.2018, 07:11:02 by Iskar »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17545
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Снимки (трамваи)
« Reply #1762 on: 08.05.2018, 11:01:05 »
На 2057 вече тотално ли му отказа предната табела или няма кой да я настрой?

Понякога тръгва, друг път не. Има си особена техника за да се включи. Проблемът не е само в предната табела, а в самия компютър. Проблемът го има от около една година.
« Last Edit: 08.05.2018, 11:03:15 by emo »
мур

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Благодаря!
Редно е да се оправи, а не да изглежда по начина, по който изглежда сега. Иначе се връщаме в състоянието, в което бяха до преди 2 години.

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
На 2031 му се свлякла страничната табела.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 418
    • View Profile
    • Email
На 2031 му се свлякла страничната табела.

В какъв смисъл "свлякла"?

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Пропаднала е в единият си край надолу.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 418
    • View Profile
    • Email
Пропаднала е в единият си край надолу.

Хм, проблема явно е повече механичен, ще бъде проверен. Чисто технически, елементи от самата табела няма как да пропаднат, по-скоро може цялата табела да пропадне ако се скъса или разхлаби носещо ухо.

Offline hufsab

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
2408 - ТМ5: неработещи/изключени са всички ел. табели.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 418
    • View Profile
    • Email
Снимката говори сама за резултатите:

1129 BEFORE - > AFTER

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Точно 1129 няма да стане по ред причини, повечето от които технически. Но за сметка на него, ще станат много други автобуси.
Ехааа...ти си като някакъв магьосник човек  :fan:

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 418
    • View Profile
    • Email
Мерси, не съм магьосник, но обикалянето по морги за автобуси дава хубави резултати - кабели, ИБИС рейки и такива други ценни неща, които стават инструмент за чудесата. А предната табела е правена извън автобуса, абе препипан като да работи дълго! Да не му е уроки!

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3039
    • View Profile
На автобус 1136 табелите не се ползваха, защото забиваха. Сега системата е поправена и работят. Обаче страничната се сменя с прекалено голяма честота и всичко е на квадратчета, т.е. не се чете нищо. Същата работа като на трамваите, където трябвало да сменят двата маршрута през няколко секунди. Не можело да има статични надписи на два реда - трябвало да има и изображение на метрото. Резултатът е, че табелите се скапват и на всичките трамваи са на квадратчета, т.е. може и да спрат изобщо да работят.
████████████████████████ 

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 418
    • View Profile
    • Email
Проблема не е в честотата, а във възрастта на табелата. Въпреки, че се прави профилактика, страничните са слабо място при тези автобуси. Страничните табла на "Конекто Г" винаги са били циклични и скоростта на циклите винаги е била тази, която е и в момента. Въпреки, че на прозореца спокойно може да се постави 16 на 84 пиксела, незнайно защо, турците са поръчали 8 на 84...

За трамваите, ако някой периодично почиства табелите с въздух, проблеми няма да има. Няма какво да се счупи, а контролера на табелата не различава цикъл от обикновена нециклична дестинация, той все си е постоянно под 24V напрежение.
« Last Edit: 18.05.2018, 07:21:46 by Iskar »

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 571
  • Citaro
    • View Profile
И 3307 май вече е оправен. Ако не се лъжа преди не му работеха табелите?
И пак вече баналния въпрос, какво става  Каратските?

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 418
    • View Profile
    • Email
И 3307 май вече е оправен. Ако не се лъжа преди не му работеха табелите?
И пак вече баналния въпрос, какво става  Каратските?

3307 е направен преди 2 седмици с ревизия на челната табела, която има проблем с няколко лоши пиксела, но по-добре от нищо.

"Карат-С" ги чакаме да се накумят какво още искат в картата, тестовете минаха успешно и са доволни от новия вид на базата, така, че ще има скорошно развитие.

Поредната цел е "вдигане на крака" и на ИБИС системата на 1120, който е вторият Франкенщайн в Земляне. Към момента, с "Конекто Г", работата стои така по гаражи откъм работещи ел. табели:

АП 1 Земляне

1104
1110
1113
1114
1115
1118
1121
1125
1127
1129
1130
1135
1136
1137
1138
1139
1140

АП 2 Малашевци

2162
2163
3164
2165
2167
2170

АП 3 Дружба

3303
3306
3307
3309
3310
3311
3314
« Last Edit: 18.05.2018, 19:49:07 by Iskar »

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Остават още 20 и минаваме на следващите по ред :D

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 418
    • View Profile
    • Email
Остават още 20 и минаваме на следващите по ред :D

Не се работи конкретно по един модел, работи се съобразно това какви материали има за възстановяване на неизправни електронни табла. Имаме такива и на 18хх и вече са направени стъпки и там нещата да се изчистят. Като цяло, целта е, да се подобри осезаемо състоянието на системите за визуална пътническа информация в превозните средства. А това е много работа, която не става за ден, два или седмица. Най-фрапиращият проблем наистина бяха "Конекто Г" - сравнително нови автобуси, на едва 25% от които работеха електронните табели, сега положението е коренно различно - 60% от модела са с изправни табели. Все още се работи и по кардинално решение за О-345S(G), където проблемът е основно в остарялата система и начина на програмиране на мастерите. Но най-вероятно, следващата седмица ще се похвалим с успех и там.

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
А знае ли се какво е положението при късите Конекто?
Всичките 30 ли са изправни?
Видно от снимки имат нужда от стабилно почистване на табелите.

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 418
    • View Profile
    • Email
А знае ли се какво е положението при късите Конекто?
Всичките 30 ли са изправни?
Видно от снимки имат нужда от стабилно почистване на табелите.

Има някой и друг повреден мастер, но те са ремонтопригодни и не са проблем, когато се започне флашването, ще се вдигнат на крака и мастерите. Почестването, за разлика от "Конекто Г" е далеч по-лесно.