Author Topic: Доставка на 13 броя нови нископодови съчленени трамваи за 1009 mm  (Read 6139 times)

Offline mitakis

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2980
  • 2660
    • View Profile
На 25.09 са отваряли офертите - Шкода печели търга
Quote
Чешката компания "Шкода Транспортейшън" спечели поръчката в Столичния общински съвет (СОС) за доставка на нови трамваи, научи News.bg от свои източници. Тя ще достави 13 нови нископодови трамваи.

Възложител на поръчката за доставка е общинското дружество "Столичен електротранспорт". Компанията е събрала 94,22 точки, офертата й е на стойност 44 796 377, 36 лева без ДДС. Финансирането ще бъде осигурено по проект "Интегриран столичен градски транспорт - фаза II" по оперативна програма "Региони в растеж"
https://news.bg/regions/shkoda-shte-dostavya-novite-tramvai-na-sofiya.html
« Last Edit: 07.10.2017, 09:06:10 by mitakis »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15538
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Да видим, от кой модел ще са и с какъв дизайн (дали ще е еиндивидуален за нас, както направиха за Словакия, Унгария, Турция и Германия)...

Offline Iskar

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Поне няма да има повече полски недоразумения.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4782
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
То другите също не са върха на сладоледа...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1521
    • View Profile
По-добре беше да си бъдат "полските недоразумения". Сега ще имаме 20 такива трамвая, 15 онакива и емнайсе инакви...

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 524
  • !<9060>!
    • View Profile
Какво конкретно им е толкова лошо на Песите? Пътниците не знам да имат каквито и да е оплаквания, явно нещо друго. А за Шкодите наистина интересно какво ще дойде. Поне това сочи, че конкурсът е бил прозрачен.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
    • Email
Интересно заключение в края на предишното мнение.
Тогава какво се оказва, че предишните  години(доставката на 2001-2040 и 2041-2057, дори донякъде и Инеконите), когато общината е купувала единствено и само чешки трамваи, конкурсите са били нечестни? Ако изобщо е имало каквито и да било конкурси... Всички знаем, че еднотипният ПС е най-рентабилен за есплоатация и поддръжка, но в София е имало такъв донякъде през социалистическият и постсоциалистически период, не и в момента. Песа не са идеални трамваи, смея да твърдя, че Шкода също. Надявам се, че няма да има съществена разлика в крайната цена на доставка. Хубаво би било да има уеднаквяване, но когато се направи информиран избор за най-подходящите налични възможности, удовлетворяващи реалните транспортните нужди на града и съобразени с наличната инфраструктура и състоянието и.
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
    • Email
Каквито и да са трамваите, трябва нов релсов път, иначе няма да живее дълго. Шкодите са поне ако не друго с много по-смислено разпределен салон от Песите

Offline Iskar

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
    • Email
Предполагам, че за София ще изберат модела Forcity Classic предполагам с някои допълнителни адаптации за София, съгласно нашите технически изисквания.

Offline simeonivanov01

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 90
    • View Profile
А дали ще се движат смесено шкоди и песи по 5-цата?

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2889
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Поръчката е за 13 трамвая. В момента 5цата е с 15 коли. Така, че с този брой коли няма как да стане само на Шкоди.
Освободените Инекони е най-разумно да поемат 4ката, като тя да стане 12-13 коли, а 5цата да се намали на 10.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2186
    • View Profile
    • Email
Поръчката е за 13 трамвая. В момента 5цата е с 15 коли. Така, че с този брой коли няма как да стане само на Шкоди.
Освободените Инекони е най-разумно да поемат 4ката, като тя да стане 12-13 коли, а 5цата да се намали на 10.
То така ако стане, по-добре ТМ4 с 18 коли, а ТМ5 с 5 коли до Бъкстон, в синхрон с ТМ4, така ще има адекватни почивки. Подобно реfормиране на двете линии ще позволи закриването на ТМ18 и увеличение с 3 коли на ТМ3, ТМ12 и ТМ11.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 805
    • View Profile
Поръчката е за 13 трамвая. В момента 5цата е с 15 коли. Така, че с този брой коли няма как да стане само на Шкоди.
Освободените Инекони е най-разумно да поемат 4ката, като тя да стане 12-13 коли, а 5цата да се намали на 10.
То така ако стане, по-добре ТМ4 с 18 коли, а ТМ5 с 5 коли до Бъкстон, в синхрон с ТМ4, така ще има адекватни почивки. Подобно реfормиране на двете линии ще позволи закриването на ТМ18 и увеличение с 3 коли на ТМ3, ТМ12 и ТМ11.
А Княжево само на 11 ли? Май по-добре да пуснат динозаврите до Орландовци така ще се извозите (:D) с тях.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2186
    • View Profile
    • Email
Както посочих горе, ТМ5 не се закрива, а скъсява. При 5 коли на курс траещ 12 минути в посока, ТМ 5 ще е на интервал от 6 минути, ТМ 4 също. Проблем ще е прекачването, но този проблем ще се изчисти с новата система за таксуване. Аз нямам против и да се закрият ТМ4 и  ТМ18 и  ТМ5 с увеличен брой коли да се пусне до Орландовци, а колите от ТМ18 да се разпределят по горепосочения начин. Въпросът е, че е желателно като се правят предложения за промяна на маршрутите, то да е с цел подобряване на обслужването, а не с цел унификация на ПС, който се движи по дадената линия.

« Last Edit: 07.10.2017, 20:13:11 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 544
    • View Profile
    • Email
След идването на новите 13 трамвая, те очевидно ще са на 5 (с десет коли), а Инеконите може да минат на 4 (с 14-15 коли). Така обслужването по трасето няма да се влоши (даже ще се подобри, особено ако се направят и нови, модерни спирки). Другото обособено теснорелсово трасе също се обслужва перфектно с новите Песи, там остава да се оправи изключително лошия участък около Гешов. Швейцарските трамваи ще поемат линии 8 и 12, като оптималния вариант е 8 да се пусне до Иван Вазов, вместо до Съдебната палата и 1 да се закрие, като и двете линии се подсилят. Линия 18 също може спокойно да се закрие след подсилването на 4 и ако 10 мине на двойни състави. Така ЧКД-тата ще могат да покрият изцяло 10 с двойни състави и може би и 3-ката. Линия 11 може да изкара още малко със ČKD Т4D-С/В4D-C, но там също следва да се мисли за нов подвижен състав (не знам какво е състоянието на линията по Константин Величков и през Красна поляна). Така за българските трамваи остава линия 6, макар че ако се прави тунела на Скобелев тя може и още дълго да си върви до Иван Вазов. Там сигурно ще могат да се съберат 20-ина читави Т6М-700, а пенделните могат да се пазят като резерви в случаи на ремонти.

При широкорелсовите нещата са ясни засега - Т6B5 на 20 и Т6А5 на 22. По 23 очевидно засега ще се движат динозаврите, поне докато СОЕТ не намери някъде по света пендели, които ще излизат от употреба. 
« Last Edit: 10.10.2017, 12:51:03 by cyberdude »

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2628
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Идеята да се унифицира ПС на база линии не е лоша, включително и варианта, при който 4 и 5 са с един и същи интервал. Нямам преки наблюдения, но оставам с впечатление, че 4 до Орландовци е успешна линия. Разбира се, ако 18 замине, ще се наложи 12 да се подсили, но това вече минава малко към друга тема.

При запазване на сегашния пробег, допустимите интервали за 4 и 5 са около 6-7 минути за всяка линия, т.е. 13 коли по 4 и 9 по 5. При горната схема, май трамваите ще успеят да покрият изискванията.

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2821
    • View Profile
В момента ни е неприятно, че до Орландовци по трасето се движат "стари" чешки трамваи (както и до Илиянци), а тука правите планове да трошите Инекони там?! Първо трябва да се направи ремонт, за да тръгнат тези трамваи по това направление. Казано е, че ще са по 10 линия. Не е толкова наложително Инекон да се движат по 10 линия, в интерес на пътникопотока (несравним е с 5 линия в пиков час на задръстен Цар Борис III), заради изключително краткия интервал.
                         

Offline marto_pz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 410
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
http://www.skoda.cz/skoda-transportation-doda-nove-tramvaje-do-bulharska/ Ето статия за новите трамваи в сайта на шкода
Всички мои снимки на тролеи -----> http://www.snimka.bg/?profile,albums

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1521
    • View Profile
Според рендера са същите, каквито ще бъдат доставени в Ескишехир  :eek: Дори самия рендер е само леко променен...  :help:



Надявам се това да не е окончателно избраният вариант...

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
    • Email
Защо, какво му е на варианта? Иначе на мен само едно не ми харесва: сега - 18 мотриси по 200 пътника при 5 ч/кв.м = 3600 пътника. После - 13 мотриси с по 200 "особи" при 5 особи/кв. м = 2600 пътника.
« Last Edit: 13.10.2017, 13:50:44 by fafan »