Общ форум > Забавно

Любопитни факти

(1/5) > >>

Bus_lover:
Тук предлагам да постваме любопитни факти, статистики и т.н., свързани с транспорта и не само.
Да дам начален тласък на темата:
1. Освен полският производител на автобуси и тролейбуси "Соларис", това име използват също и български производител на колбаси и месни изделия и българска прог-метъл група.
2. Може би една от причините заводът за тролейбуси в Енгелс да се прекръсти от "Завод имени Урицкого" на "Троллейбусный завод" е, че Мойсей Урицкий, на когото е бил кръстен той, е бил болшевик, живял през втората половина на ХVІІІ и първата на ХІХ век. Сега, когато Русия е вече демократична държава, е комерсиално самоубийство заводът да се казва така.
3. Най-смъртоносното животно в света е комарът, а след него в Африка е... хипопотамът. Не си правете илюзии - това че е едър, не означава, че е хрисим и че няма да ви скърши на две, ако навлезете в територията му. Но от друга страна друг основен производител на човешки трупове там - нилският крокодил - обикновено не оставя много следи, след като убие, защото той все пак е хищник, а не тревопасно, защитаващо територията си. Това прави статистиката леко недостоверна.
4. Рекордът за най-много хора, припяващи едновременно и на едно и също място една и съща песен, е песента победител в ланшната "Евровизия" - "Hard rock hallelujah" на финландската банда Лорди. Паметното събитие се състояло миналата година на площад в Хелзинки, където групата изпълнила песента пред 80-хилядна екзалтирана тълпа. И после рокът бил мъртъв...    

difian:
Аз ще плагиатствам и ще цитирам две мнения от едноименната тема от другия форум.Прави ми впечатление, че те не са получили необходимата гластност, а същ представляват ценни и любопитни неща   :

--- Quote ---viktor_valeriev_mihaylov_
 Публикувано на 19/08/2007 :  17:51:13        
Цитат:
--------------------------------------------------------------------------------
Написано от ana

Българските трамваи единствени в света са тройно съчленени?Някога от бившето ГФР идваха в завода да си поръчат по 300 трамвая годишно.Обаче щом видяха как "манго" ги изчуква с чука едва 10 за година много бързо си хванаха пътя.

--------------------------------------------------------------------------------

Аna, има максимум двойно съчленени трамваи! Никога не са съществували тройно и няма и да има. Понятието "съчленение" означава сглобка. Двойно съчленените трамваи са с двойна сглобка, т.е. два броя сглобки. А сега ще те накарам и да помислиш върху тази малка математическа задачка: [Колко броя съчленения са необходими, за да образуват те един трамвай и да има той три секции, обозначавайки се с Х броят на съчлененията?]. Когато решиш и получиш отговора на тази мини-задачка, която е твърде лесна и не е с повишена трудност, те моля само да ми напишеш какъв е той (броят на съчлененията)!


viktor_valeriev_mihaylov_
 Публикувано на 21/08/2007 :  20:56:58        
--------------------------------------------------------------------------------
 
Ana, виждам, че все още не си ми отговорила на въпроса. Ето затова ще ти дам жокер към задачката. А той е:

на всеки две секции от една трамвайна мотриса се пада по едно съчленение.

Надявам се вече да се сетиш какъв е броят им и да ми отговориш. В противен случай, ако не напишеш решението на този елементарен въпрос, ще остана с впечатлението, че не знаеш бъкел от трамваи, пък камоли и да пишеш тук за мотрисите, участвайки в този форум.

P.S.: (Ana, предварително се извинявам, ако е било остро изказването ми!)
--- End quote ---

conecto:
Надявам се в тази тема да не се появяват мнения с ниво на компетентност "ana" от официалния форум, защото това ме покърти:


--- Quote ---НЯМА такова нещо като трифазен ток.Съжалявам София-70 но тока е монофазен и двуфазен.Като двуфазният е промишлен.
--- End quote ---

KRAKOMOBILA:
Да продължим с темата.

Знаете ли че...  Жената е на 36-то място по интелигентност, предвождана от колорадският бръмбар който е на 35-то място. (Моля представителите на по-нежният пол, да не се обиждат).  

conecto:
А знаете ли защо мъжете нямат целулит?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version