Author Topic: Re: Електроавтобуси  (Read 111 times)

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11876
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« on: 12.09.2017, 17:27:02 »
Вместо скъпоструващо метро, от което 3 диаметъра са ни достатъчни, направленията с много пътникопоток спокойно могат да се поемат от трамваи като линия 20 например. Те се движат със скоростта на метрото по обособените трасета и имат огромна вместимост. Хем се спестява неудобството от слизане под земята през разни подлези, ескалатори, хем ще излезе много по-евтино от метро а ефектът щее подобен или същият ако е на 80-90% обособено, и го няма неприятното изживяване да пътуваш под земята, демек ще е и по-привлекателно.

Каквито и да е било основни големи пътникопотоци да се поемат от автобуси е грешка и води до постоянни тъпканици, претоварване и закъснения. Видяхме години наред как беше когато "метрото" на Младост бяха 76, 305 и 213. Макар че времепътуването до Орлов мост беше същото като с метрото тъпканицата беше невероятна.

Quote
Няма икономическа обосновка защо ще си поръчваме електроавтобуси. Няма и екологична такава. Няма смислен отговор с каква технология на задвижване и зареждане точно ще бъдат, нито защо. Харчиме си едни пари, че нали и без това са ни в повече.
The Freshmaker
явно не им се дават постоянно пари за нафта, масла консумативи и за това са решили да са електрически. Все пак нали експоатацията излиза между 4 и 6 пъти по-евтино от дизеловия такъв.


Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4404
    • View Profile
Re: Re: Електроавтобуси
« Reply #1 on: 12.09.2017, 17:41:27 »
Все пак трамваите дори при напълно обособено трасе и с дълги вагони не могат да се справят с пътникопоток над около 30 000 пътници на час и затова в милионните градове е нужно метро - примерно в София по диаметъра Младост - Център - Люлин пиковите потоци надхвърлят максимално възможните за трамвай. :rolleyes: Най-дългите трамваи в експлоатация в света са около 60 метра, в метрото има значително по-дълги състави. Трамваите нормално имат значително по-голяма мощност от електробусите и прилагането на акумулатори или суперкондензатори освен за преодоляване на обезточени участъци надали скоро ще стане масово. :rolleyes:
« Last Edit: 12.09.2017, 17:46:39 by V.Peichev »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 243
    • View Profile
Re: Re: Електроавтобуси
« Reply #2 on: 12.09.2017, 17:46:09 »
Вместо скъпоструващо метро, от което 3 диаметъра са ни достатъчни, направленията с много пътникопоток спокойно могат да се поемат от трамваи като линия 20 например. Те се движат със скоростта на метрото по обособените трасета и имат огромна вместимост. Хем се спестява неудобството от слизане под земята през разни подлези, ескалатори, хем ще излезе много по-евтино от метро а ефектът щее подобен или същият ако е на 80-90% обособено, и го няма неприятното изживяване да пътуваш под земята, демек ще е и по-привлекателно.

Не, на обратно е. Идеалния вариант е метрото под земята да изпълнява автономно своите функции за съотв. пътникопоток разбира се, за да няма шум, видимост от него, а да има изчистен панорамен простор, ако се стремим към съвършенство. Хората са го измислили, затова е и най- скъпо, но и най- доброто!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4404
    • View Profile
Re: Re: Електроавтобуси
« Reply #3 on: 12.09.2017, 17:52:31 »
В крайните квартали, където има свободно място наземното изграждане на метрото е по-добриятп вариант - по-ниски разходи за строителство и поддръжка, по-удобен достъп и т.н. Подземното изграждане е оправдано само там където наличните сгради и съоръжения и непозволяват наземно, предимно в централните части на градовете. :rolleyes: