Author Topic: Въпроси & Отговори  (Read 154901 times)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2047
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1880 on: 05.02.2017, 18:00:18 »
Колеги, какво е ограничението на скоростта на влаковете в Искърското дефиле?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2482
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1881 on: 05.02.2017, 18:07:12 »
София - София-север = 60
София-север - Мездра = 70

Мездра - Мездра-юг = 70
Мездра-юг - Лютиброд = 80
Лютиброд - Реброво = 70
Реброво - Курило = 40 (временно, очаква се 70 или 80)
Курило - Кумарица = 100
Кумарица - Илиянци = 120
Илиянци - София = 60

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1882 on: 26.02.2017, 00:24:21 »
Първо да спомена кое предизвика въпроса у мен. Предизвика го едно от многото такива видеа, на които попаднах:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=X0ewutbFmF4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=X0ewutbFmF4</a>
На мен ми се струва, че релсите са симетрично разположени, спрямо осевата линия на коловоза. Но си зададох въпроса възможно ли е това?
Имаме 1520 - 1435 = 85 милиметра разлика между европейския и "съветския" (в смисъл, че важи за Русия, Украйна и другите бивши от СССР) стандарт. Делено на две става 42.5 милиметра. На видеото се вижда, че разстоянието между двете двойки релси е колкото ширината на "ходовата част" (така да я нарека) на една релса, на око. Тоест, излиза, че въпросната ходова част трябва да е между 40 и 45 милиметра, за да е вярно това, което ми се струва, че виждам на видеото и другите като него. Това ми се стори твърде неправдоподобно, като имаме предвид тежестите на локомотивите и натоварените вагони - това са само 4 см и нещо ширина на релсата. Потърсих и попаднах на някакъв български стандарт, който се оказва, че има два подстандарта. Даречем, че техните релси отговарят на един от тях. Според фигури 3 и 4 в този пидиеф, ширината е или 67 или 72 мм. Релсите във видеото на око ми изглеждат широки като нашите и като да отговарят на тези стандарти. В такъв случай, няма как да са симетрично. Но пък се вижда, че талигите за 1520 мм вървят по външните релси, а вагоните би следвало да влизат в халето с талиги за 1435, които следва да се движат по вътрешните релси. Или аз нещо недовиждам, или бъркам някъде, или грешката е вярна. Бих се радвал някой да внесе яснота по този въпрос, благодаря! :)
едит: Всъщност си открих една грешка, но тя само допълнително ме обърква и заинтригува. Имаме 85 мм разлика в междурелсията. Понеже са симетрични е делено на 2 и става 42.5, но това е разстоянието между вътрешните (по посока на движението) ръбове на релсите. Тоест, в тези 42.5 мм трябва да се побере ширината на една релса плюс разстоянието между двете, което се вижда на видеото, че е маалко по-малко от ширината на релса, но все пак почти същото. И то какво излиза - ходовата част на релсата трябва да е към 25-26 мм, за да е правдоподобно, а останалите 17-18 мм да са разстоянието между релсите. Прекалено малки ми се виждат тези размери.
« Last Edit: 26.02.2017, 00:34:49 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2482
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1883 on: 26.02.2017, 00:32:03 »
Уловката е във вътрешните релси.
Коловозът е с широко междурелсие, но разликата е толкова малка, че нормалните колооси, ако са центрирани точно, могат да се търкалят по широките релси. Това се осигурява от двете вътрешни релси, които държат тесните колооси точно в средата.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1884 on: 26.02.2017, 00:45:23 »
Уловката е във вътрешните релси.
Коловозът е с широко междурелсие, но разликата е толкова малка, че нормалните колооси, ако са центрирани точно, могат да се търкалят по широките релси. Това се осигурява от двете вътрешни релси, които държат тесните колооси точно в средата.
Интересно обяснение, благодаря ти за него. :) Не допусках, че е възможно/допустимо това, което описваш. То си е възможно, защото ширината на колелата (без ребордите) би трябвало да е поне колкото тази на релсите и при 42.5 мм разлика, то едни 27-28 мм ще се опират върху релсите от широкото междурелсие. Значи вътрешните релси би следвало да са с междурелсие 1435 минус 2 по да кажем 50 мм = някъде около 1330 мм и така да поддържат центрираното положение на нормалните колооси.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10998
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1885 on: 26.02.2017, 01:28:04 »
Много готино, даже май може да си седиш вътре докато се сменят, хмммм :blink: Така може някой да си спи на топло, печката си гори и дори да не разбере , че през това време вагона е вдигнат :D

Колко време отнема горе-долу това със смяната на талигите, изглежда доста работа.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1886 on: 26.02.2017, 13:07:43 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=a4zYr16-ZVI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=a4zYr16-ZVI</a> На 11:55 се вижда как все едно има стрелка, но това са 2 вплетени коловоза - по един за всяко междурелсие и заедно минават по мост, без реално да има стрелка.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=PXmnwcj_OHU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=PXmnwcj_OHU</a> На 06:00 казва, че самата смяна отнема 10 минути. Отделно от тях вече е повдигането и свалянето като време, но то се вижда, че става за 2-3 минути. Общо взето, аз от второто видео разбирам (образно казано), че 15 минути е смяната талигите, а 150 минути е чакането за паспортен контрол.
На 08:52 се вижда, че имат поне един "вплетен" коловоз с двете междурелсия.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=fmW_SHObNnU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=fmW_SHObNnU</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ZisYkBgzN2U" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=ZisYkBgzN2U</a>

Едно от видеата, на които попаднах снощи беше как вкарват вагон в халето, ама не мога да го намеря. Там, на входа на халето се видя това, което обясни колегата bdz43r.

В Испания пък се оказа, че имат междурелсие 1668 мм и при преход от Франция имат специално съоръжение, което прави смяната. Разбира се, колоосите са по-специални и позволяват такова нещо
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ZiH4kt14yGw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=ZiH4kt14yGw</a><a href="http://www.youtube.com/watch?v=FB4Owz3YWlo" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=FB4Owz3YWlo</a>
« Last Edit: 26.02.2017, 14:21:41 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3594
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1887 on: 24.05.2017, 02:36:16 »
Откога локомотивите имат такива дълги номера и какво означават?


Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 609
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1888 on: 24.05.2017, 07:59:41 »
Това са номерата на подвижния състав съгласно европейските изисквания. Но както и други са казвали, Европа не изисква тези номера да са начело, а отстрани. Такива са номерата на Сименсите фабрично. Първата двойка цифри показва какво е - локомотив ли е, вагон ли е, ДМВ/ЕМВ ли е...втората двойка цифри при нас е 52, тъй като това е цифрата за България. След това следва номерът на возилото - 45 172 например и накрая контролна цифра.
91 - показва, че е ел.локомотив
52 - показва, че е на български оператор (не само БДЖ)
0045 - серията на локомотива (нулите са, защото серията е 45, а не 1245 например)
172- "инвентарния номер"
1 - контролна цифра.  И така, локомотивите на БДЖ ПП вече се сдобиват с номера като вагоните, а също и като машините на ТП, макар че при тях тези номера не са на чело (въпреки, че вече и при тях се наблюдава тази практика - справка 43 504 и 46 026).
ПРОТИВ умишленото съсипване на "Тролейбусен транспорт" Враца !!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10998
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1889 on: 24.05.2017, 11:08:36 »
Първата двойка цифри показва какво е - локомотив ли е, вагон ли е, ДМВ/ЕМВ ли е...

Прогресиращото затъпяване на модерната европейска нация :D Е не, няма да види че това е локомотив че трябва да има код за това да разбере, та някой като го види отпред да не си помисли случайно че това е вагон или ДМВ  :D Как пък за толкова много години до сега никой не е объркал локомотива с вагон или ДМВ. Сигурно ще искат и на парните машини да сложат отпред такъв дълъг код, ами може някой случайно да си помисли че това е трамвай или автобус и да трябва да чете код да разбере какво е превозно средство  :D

Достатъчно е отпред да има една красива представителна табелка с номерата както сега и логото на превозвача, а тези дълги кодове да са само отстрани който се чуди какво е това да чете там.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4438
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1890 on: 24.05.2017, 11:42:40 »
Номерацията на ПС, от какъвто и да е тип не е за украска, визия, красота, а за административно водене на машината. ЕС имат изискване за администриране на машините - ние сме задължени да ги администрираме по този начин. А това, че ние плескаме такива номера отпред си е наша тъпотия.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 609
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1891 on: 24.05.2017, 13:31:22 »
На Сименсите е направено идеално - хем не седи като телефонен номер, хем пак си е цял дълъг номер - и там пише да кажем 94 52 30 009.1, но контролната цифра и първите две двойки са с по-малък шрифт и не е грозно. Да има такъв номер отстрани е напълно достатъчно.

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

ПРОТИВ умишленото съсипване на "Тролейбусен транспорт" Враца !!!

Offline dan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 870
    • View Profile
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1892 on: 25.05.2017, 12:55:45 »
Първата двойка цифри показва какво е - локомотив ли е, вагон ли е, ДМВ/ЕМВ ли е...

Прогресиращото затъпяване на модерната европейска нация :D Е не, няма да види че това е локомотив че трябва да има код за това да разбере, та някой като го види отпред да не си помисли случайно че това е вагон или ДМВ  :D...

Когато гледаш локомотива едва ли ще го сбъркаш с вагон, но когато гледаш документация - ситуацията е коренно различна ;) Ако у нас знаем, че 45-та серия са само локомотиви, то това не означава, че всеки друг би знаел това. Освен това с новите номера може да има еднакво число за серия от всеки тип (локомотив, вагон и т.н.), а преди това беше недопустимо.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3442
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1893 on: 10.06.2017, 20:54:28 »
^Което е пълен абсурд.Според който примерно можеш да номерираш десет локомотива от 46- та серия с номер 46002 (давам пример), като контролната цифра варира от 0 до 9. Според всеки нормален стандарт (не говоря за западният) локомотив 46- та серия с пореден номер 2 може да бъде един - единствен и неговата контролна цифра е единствена, а така се формира контролния номер на локомотива, а именно 46002.2. Следващият поред локомотив от серията 46003 може да има една единствена цифра, като контролна - по точно 0. По този начин са номерирани всички 45 доставени през 1988 година локомотиви "Крайова".

Ако примерно номерираш локомотив от серията с контролен номер 46002.3 би се получила голяма обърквация в попълването на всички документи, свързани с въпросният локомотив.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2482
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси & Отговори
« Reply #1894 on: 10.06.2017, 21:26:37 »
Ко речи?!
И преди, и сега не можеш да имаш два локомотива 46 002 в рамките на БДЖ.
Quote
Според който примерно можеш да номерираш десет локомотива от 46- та серия с номер 46002 (давам пример), като контролната цифра варира от 0 до 9.
Изобщо не е така. Можеш да имаш десет локомотива, ама в десет различни държави, значи ще имаш и десет различни 11-цифрени номера с десет различни контролни цифри. Старата контролна цифра от малкия номер отпада от класацията и нямаш 46 002.2, а само 46 002.9 или 91 52 00 46 002-9.
Това съвсем не е абсурдно, защото локомотивите все по-често пътуват през няколко държави и железници и е все по-наложително да се следят по стандартни номера, подобно на вагоните, пътуващи в международно съобщение.
« Last Edit: 10.06.2017, 21:33:40 by bdz43r »