Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 41201 times)

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Здравейте,

Нека тук обсъдим като цяло таксуването в София?Дали дори и да навлезнат магнитните карти ще оправят положението...?
Имам чувството, че пътуването гратис в София се дължи и на още една причина и тя е, недостатъчната разновидност предлагани талони за пътуване в мрежата.

Хората пътуват по дестинации, при които им излиза много скъпо да сменят 5 билетчета, почасовия билет е недоизмислен.

Ще ви разкажа как е тук в Мюнхен:

Има над 40 възможни комбинации:

- Еднопосочно билетче
- Двупосочно билетче
- Почасово билетче
- Дневна карта
- Седмична карта
- Месечна карта
- Карта за метрото
- Карта за надземен транспорт
- Същите като точките 1-5, само че не за един човек, ами цяла група до 5 лица
...и още много други

Смятате ли, че и в София ще са приложими?Магнитните карти?
« Last Edit: 19.01.2008, 19:51:51 by Repcho »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Според мен преди построяването на метрото поне до Младост, а после и под Витошка не е правилно да се говори за въвеждане на почасови билетчета, т.к. реално трафикът още няма да е освободен от голямото натоварване и задръстванията. А иначе тези магнитни карти ще спомогнат за правилното отчитане на броят на пътуващите по дадена линия и тогава ще може да се говори за ефективни и неефективни линии. За сега обаче въвеждането на такива магнитни карти си остава един голям мит

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4240
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Само че отново ще има мног хора гратис, тъй като тези магнитни карти не са пропуски а прото памет на която се записва кога се качвап и слизаш и отново ще има контрольори които с четци ще проверявят картите. Ще има и билетчета. Въобще системата ще продължи да си е все тъй малоумна.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Quote from: Dragon
Само че отново ще има мног хора гратис, тъй като тези магнитни карти не са пропуски а прото памет на която се записва кога се качвап и слизаш и отново ще има контрольори които с четци ще проверявят картите. Ще има и билетчета. Въобще системата ще продължи да си е все тъй малоумна.


Наистина?Е ... то тогава няма никакъв списъл от тази система. Когато преди година и малко измислиха този подход, съобщиха, че на вратата ще има "въргележка", през която няма да може да се минава, ако човек няма пари в картата, демек контрольорите щяха да отпаднат!

Online Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11142
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: bgpower
Наистина?Е ... то тогава няма никакъв списъл от тази система. Когато преди година и малко измислиха този подход, съобщиха, че на вратата ще има "въргележка", през която няма да може да се минава, ако човек няма пари в картата, демек контрольорите щяха да отпаднат!
наистина това е най ефикасния метод да няма гратисчии,лошото е че е неприложим
1.заради организацията на ГТ-сутрин и вечер е тъпканица
2.заради мисленето на софийския пътник-рейса който е на спирката е единствен и ако не се качи на него ще се случи нещо много лошо,а следващия вече приближава спирката. Затова призовавам винаги да се чака относително празен автобус за да не се получават ситуации като сегашните

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Това наистина би било перфектно!А не смятате ли, че може да се пуснат пробни коли?Мисленето на хората наистина е странно, ама трябва да се промени.

Наистина ли е предвидено да има контрольори с четци?

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3835
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
А сещате ли се след футболен мач какво ще стане ако има въртележки? Сигурно от титаниева сплав трябва да ги правят за да издържат .Въобще е недомислица да не говорим за простотията за отчитане на време, а не на зиминато разстояние.Смятайте какво ще става по Евлоги Георгиев с цената.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Quote from: borosport
А сещате ли се след футболен мач какво ще стане ако има въртележки? Сигурно от титаниева сплав трябва да ги правят за да издържат .Въобще е недомислица да не говорим за простотията за отчитане на време, а не на зиминато разстояние.Смятайте какво ще става по Евлоги Георгиев с цената.

Определено трябва да се търси начин на таксуване в 2 насоки:

1. Продължителността на пътуване да няма значение, а по-скоро разстоянието.
2. Ефективност на контрол - а именно ако не чрец въртележки, които наистина за доста от ситуазиите не са подходящи, просто по някакъв начин да се стимулират хората, да си плащат пътуването - може би ако се вдигне глобата на 50-70 лева и наистина има контрол, освен от контрола и от полиция и тн...

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4538
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Тук искам да отворя тема за новите цени на билетите. Ясно е, че няма начин Градския транспорт да се издържа по друг начин, и че себестойността на билетчето е такава, но мислите ли, че ще има ефект от поредното увеличение? Лично аз мисля, че колкото по-скъпо става пътуването с ГТ, толкова повече гратисчии ще има. Не смятам, че на фона на българския стандарт е нормално един билет да струва 0.70 лв. И изобщо не съм на мнение, че цената отговаря на качеството на услугата, все още има много превозни средства с течащи покриви, мръсни и нередовни, а отношението към пътника от страна на контролните огани и шофьори е под всякаква критика.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14747
  • Урбанистът
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 424309060
    • Yahoo Instant Messenger - difian1
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: conecto
Тук искам да отворя тема за новите цени на билетите. Ясно е, че няма начин Градския транспорт да се издържа по друг начин, и че себестойността на билетчето е такава, но мислите ли, че ще има ефект от поредното увеличение? Лично аз мисля, че колкото по-скъпо става пътуването с ГТ, толкова повече гратисчии ще има. Не смятам, че на фона на българския стандарт е нормално един билет да струва 0.70 лв. И изобщо не съм на мнение, че цената отговаря на качеството на услугата, все още има много превозни средства с течащи покриви, мръсни и нередовни, а отношението към пътника от страна на контролните огани и шофьори е под всякаква критика.
А нима е нормално цената на маршрутката да е 1,5 лв?На пракитка извършва същата услуга като всичките други превозни средства на ГТ,а и за там си има пътници и то доста,които няма как да пътуват гратис и си плащат тази сума,два пъти и повече по-голяма от цената при СКГТ.Затова трябва да се намери решенение на проблема с безплатно пътуващите.
  Незнам какъв дял от печалбата на компанията идва от билети,но не ми се вярва тя да оцелява от билетите.В чужбина на сайтовете се публикуват финансовите отчети,аз не съм си играл да търся този на СКГТ.Според мен приходите идват от субсидии,карти и реклами.
  Проблемът със цялостното състояния идва от това,че никой не пази общото.Никой не е заинтересуван компанията де е на печалба,никой не е заинтересуван да пази ...       При нас само някакви идиоти дават празни и тъпи предложения,медиите излизат с гръмки заглавия-еди какво си щяло да стане и т.н. Ако се намери способен,млад и амбициозен екип,оставен да работи свободно всичко може да стане приказно,но сега всеки гледа за малкото време,за което е докопал баницата да преяде колкото може повече......
20х PESA Swing 122NaSF

50х Skoda 27Tr

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4538
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Пробвай да стигнеш от Дружба до Люлин за 40 мин. с градския транспорт за 70 ст. и ще видиш, че няма как да стане. Естествено, че ГТ не се издържа единствено от продажбата на билети, но постоянно тръбят, че търпели големи загуби от гратисчиите, значи това е сериозно перо в бюджета на компанията. Що се отнася до пазенето на общото, тук най-голяма вина има държавата, колкото и тъпо да звучи. По цял свят има драскачи, хулигани и всякакви олигофрени, но има и строги санкции за нарушителите на реда и именно поради тази причина няма толкова много мизерии, не само в градския транспорт, а навсякъде. Затова нямат фасове по улиците, кучешки акита в градинките, автобусите им са запазени и т.н. Защото законите им се прилагат от векове, което е предпоставка за изграждане на някаква култура. А тук си остава джунгла.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14747
  • Урбанистът
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 424309060
    • Yahoo Instant Messenger - difian1
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: conecto
Пробвай да стигнеш от Дружба до Люлин за 40 мин. с градския транспорт за 70 ст. и ще видиш, че няма как да стане. Естествено, че ГТ не се издържа единствено от продажбата на билети, но постоянно тръбят, че търпели големи загуби от гратисчиите, значи това е сериозно перо в бюджета на компанията.
Да,и за да стигат маршрутките не спазват никакви правила и са опасни за всички.И имах в предвид,че след като мнага хора си позволяват 1,5 за маршрутка,70 ст. не биха им били проблем.И автобусите и маршрутките минават по едни и същи улици,защо едните успяват и са по-предпочитани?
  ГТ изпълнява много социални функции(намаления за соц.групи,поддържането на нерентабилни линии),но има и начин да печели.И в държавите на Запад тези компании изпълняват соц.функции.
  Като постоянно се тръби за гратисчиите,какво реално се направи по въпроса?Нали имаше пари за новата система от Холандия,нали трябваше още от миналата есен,а после и от нова година да е въведена в ел.транспорта?Все от някъде можеха да се намерят пари за камери в превозните средства...
20х PESA Swing 122NaSF

50х Skoda 27Tr

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Като стана дума за гратисчиите се сетих и за новата разпоредба на В Стоилов, според коята контрольорите нямат право да свалят нередовен пътник. Е те това вече е нагло. Защо тогава да си купувам билет/карта, като ако съм нередовен няма да ме свалят.
От друга страна е редно да се повишат цените. Услугата наистина не е на ниво, обаче все отнякъде трябва да има постъпления. Друг въпрос е защо билетите от водача ще са 80 ст при положение, че на много сперки нява автомати/будки за продажбата им. По този въпрос общината наистина трябва да се замисли.

Online Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11142
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Quote from: maniak
Като стана дума за гратисчиите се сетих и за новата разпоредба на В Стоилов, според коята контрольорите нямат право да свалят нередовен пътник. Е те това вече е нагло. Защо тогава да си купувам билет/карта, като ако съм нередовен няма да ме свалят.
От друга страна е редно да се повишат цените. Услугата наистина не е на ниво, обаче все отнякъде трябва да има постъпления. Друг въпрос е защо билетите от водача ще са 80 ст при положение, че на много сперки нява автомати/будки за продажбата им. По този въпрос общината наистина трябва да се замисли.
градския транспорт си има добри приходи, просто разходите им са огрмни и в повечето случаи глупави, ако те се преструктурират и оптимизират и спря източването на пари ще си има пари МГТ та чак ще цъфти

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4538
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Когато няма от къде да си купя билет с чиста съвест пътувам гратис, без да изпитвам никакви угризения. Не съм длъжен да обикалям квартала, защото от компанията не са осигурили продажбата на билети. А 80 ст. за билет от шофьора е наглост!!!

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14747
  • Урбанистът
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 424309060
    • Yahoo Instant Messenger - difian1
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: conecto
Когато няма от къде да си купя билет с чиста съвест пътувам гратис, без да изпитвам никакви угризения. Не съм длъжен да обикалям квартала, защото от компанията не са осигурили продажбата на билети. А 80 ст. за билет от шофьора е наглост!!!
Не съм сигурен,но вероятно с новата ситема ще трябва да сложат автомат на всяка спирка,както е в цивилизованите страни и вече да я няма другата продажба на билети от баби и по РЕП-ове.
 За това увеличение на билета,продаван от водача и аз не виждам смисъл.Ще ни накара да се качваме с купен билет ли,ще намали ли гратисчиите?Аз така не разбрах каква част от парите остават за водачите.Единствената полза би била, ако шофьорът прибере 5ст. отгоре . <_<
« Last Edit: 11.06.2006, 14:51:41 by difian »
20х PESA Swing 122NaSF

50х Skoda 27Tr

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6043
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Ето какво смята един гражданин с маркер за новата цена на билетчето:



Това е на спирката на Ботев и Пиротска

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4538
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Нормално. Не може при тия циркаджийски заплати да дадеш 70 ст. за билетче. Тези хора не разбраха, че колкото повече вдигат цените, толкова ще нарастват нередовните пътници. Чух по телевизията, че в момента не достигали и контрольори.

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14747
  • Урбанистът
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 424309060
    • Yahoo Instant Messenger - difian1
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Това е някой голям простак.За него цената трябва да стане още по-голяма,за да се възстанови съсипаната табела.Маршрутките станаха 1,5 и намяше толкова протести и продължават да се ползват,а там гратисът е невъзможен.Според вас те предлагат ли по-качествена услуга от СКГТ?
20х PESA Swing 122NaSF

50х Skoda 27Tr

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4538
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Ако живееш в Хаджи Димитър и работиш в Люлин колко билета ще издупчиш и за колко време ще стигнеш? Да, услугата на маршрутките е по-качествена в много отношения, макар и доста често да е с цената на много нарушения. Не може всеки път да се сравняват двата вида превоз, става въпрос за различни услуги. Щом смяташ, че на действащия стандарт на живот 70 ст. са нещо поносимо- ОК.
« Last Edit: 30.06.2006, 14:48:34 by conecto »