Author Topic: ПТП и инциденти  (Read 12669 times)

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #20 on: 22.01.2018, 09:29:20 »
Добре е прелетял. Там постоянно има чакащи на спирката, дано не е забърсал някой.

Корекция - наистина е имало пострадали
http://www.segabg.com/article.php?id=890221
« Last Edit: 22.01.2018, 10:13:56 by Metan »

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2920
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #21 on: 22.01.2018, 10:31:55 »
Около 9 сутринта някакъв умник се беше натикал от дясната страна в задницата на 2695 на Кракра точно на края на кръстовището с Янко Сакъзов, в следствие на което 1,2 и 4 въртяха на дизел през паметника Левски.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline ivaylostoenchev

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1111
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #22 on: 22.01.2018, 10:49:27 »
Около 9 сутринта някакъв умник се беше натикал от дясната страна в задницата на 2695 на Кракра точно на края на кръстовището с Янко Сакъзов, в следствие на което 1,2 и 4 въртяха на дизел през паметника Левски.
Малко офтопик ама интересно икарусите по 1 как са въртяли на дизел  :D

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2804
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #23 on: 22.01.2018, 11:33:17 »
Малко офтопик ама интересно икарусите по 1 как са въртяли на дизел  :D

Както и Шкодите с неработещ дизел :D

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13407
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #24 on: 22.01.2018, 12:08:38 »
За катастрофата на Горнобански път: тук.
Снимки: тук.
Ударът е от дясната страна на буса и изглежда, че той е минавал от локалното към главното на ЦБ3 и трамвай, идващ откъм Павлово, го е подбрал и запратил върху околни коли и спирката.
« Last Edit: 22.01.2018, 12:20:26 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7368
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #25 on: 22.01.2018, 13:46:30 »
Малко офтопик ама интересно икарусите по 1 как са въртяли на дизел  :D

Голяма забава е като почнете да се правите на интересни. Достатъчно очевидно е че тези, които не са имали "дизел" не преминавали, а са чакали да се освободи трасето, където има "ток".

Както и Шкодите с неработещ дизел :D

Защо има такива с неработещ?  :angry:

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 734
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #26 on: 22.01.2018, 14:20:42 »
Защото сме в България :/

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1840
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #27 on: 22.01.2018, 15:56:17 »
Не са успели да ги оправят с нитачката.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2446
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #28 on: 22.01.2018, 19:32:55 »
Не са успели да ги оправят с нитачката.
Следва да се пробва с тесла и длето, ако и така не стане, значи всичко е обречено.

А кой  е ударения трамвай, защото от това, което е налично на сайта на НОВА, нищо не се разбира. Или заглавието на новината е подвеждащо.
« Last Edit: 22.01.2018, 19:38:27 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #29 on: 22.01.2018, 19:51:29 »
2031

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #30 on: 22.01.2018, 19:52:02 »
Официално в новините на bTV генерал-шеф началника си призна, че причината е в трамвая. Сега дали ватмана ще го отнесе, най-вероятно, или с недомлъвка ще кажат, че проблема е в трамвая, предстои да разберем.

Offline poly911

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 365
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #31 on: 22.01.2018, 20:50:41 »
Официално в новините на bTV генерал-шеф началника си призна, че причината е в трамвая. Сега дали ватмана ще го отнесе, най-вероятно, или с недомлъвка ще кажат, че проблема е в трамвая, предстои да разберем.
Разбира се че ще го отнесе ватмана винаги  водачите на МПС от градския транспорт са виновни

Offline TRAMS SOFIA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 801
  • Системата ни убива.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #32 on: 22.01.2018, 21:10:27 »
Официално в новините на bTV генерал-шеф началника си призна, че причината е в трамвая.
Само ще кажа, че когато и да видя 2031-2032, той си кара с 4 откопчани спирачки. А дори и да се използва МРС, същия продължава да се хлъзга 5-10 метра преди да спре окончателно.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #33 on: 22.01.2018, 22:55:43 »
Ва „Никола Петков“ и „Цар Борис III“ непрекъснато има някой идващ от локалното платно откъм обръщалото, който да иска да завива наляво през трамвайното трасе, което е забранено и да, явно е дошъл момента да стане сакатлък. Иво Василев твърди, че трамваят не е спрял на спирката, но за мен това са скалъпени обвинения и по-скоро ватманката на 2031+0232 се е опитвала да се възползва от петица пред себе си, но явно се е забавила с потеглянето, петицата се е отдалечила, шофьорът на микробуса е сметнал, че може да премине, но в това време 2031+0232 вече е тръгвал и го е блъснал и може би шофьорът на микробуса не е смятал трамвая за опасност и се е забавил при преминаването през релсите, което го е изложило на по-големи щети, които рефлектират върху твърденията спрямо ватманката, които по всяка вероятност не са верни. При всички случаи каквото и ще да е било ватманката е най-малко виновна, виновни са тези със забранения ляв завой от локалното с пресичане на трамвайната линия, другото са подробности и търсене на изкупителна жертва ако действително версията за посоките на движение и маневрите на Благун е вярна.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2446
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #34 on: 22.01.2018, 23:39:42 »
В последните 10-тина, откакто пътувам активно в ГТ, съм видял два пъти ватман да не спре на спирка. Първия път беше 2010-та година, когато ТМ 18, ТМ4 и ТМ3 в 5 часа сутринта тръгваха през минута от Орландовци и ТМ3, който беше последен, не отвори вратите на ул. Дунав и онзи ден, в ТМ4 на Гробищния парк, ватманът погледна дали има за слизане,нямаше, нямаше и за качване и подмина спирката.
« Last Edit: 24.01.2018, 01:27:00 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #35 on: 23.01.2018, 08:31:14 »
2031/32 вчера го е карал нов ватман със стаж под 1 месец. Получила е технически проблем на влизане в спирката на Горнобански път и не е реагирала адекватно на дадената ситуация, за да може да спре. Тези трамваи почти всичките са занемарени и без никаква поддръжка, нямат титуляри и съответно никой не следи за състоянието им на линия, никой не пише за възникнали проблеми с тях и съответно никой не ги отстранява.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #36 on: 23.01.2018, 10:31:57 »
Аз се чудя нямало ли е хора на спирката, пътници в трамвая, изобщо някакви свидетели, които да потвърдят спрял ли е, или не. Да кажат какво се е случило точно. Иначе за пред камерата "трамваят има 8 спирачки и работят безотказно", но в действителност дали е така...

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 245
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #37 on: 23.01.2018, 11:41:44 »
2031/32 вчера го е карал нов ватман със стаж под 1 месец. Получила е технически проблем на влизане в спирката на Горнобански път и не е реагирала адекватно на дадената ситуация, за да може да спре. Тези трамваи почти всичките са занемарени и без никаква поддръжка, нямат титуляри и съответно никой не следи за състоянието им на линия, никой не пише за възникнали проблеми с тях и съответно никой не ги отстранява.
От тази информация се вижда толкова много проблеми. направо престъпна безотговорност на толкова много нива.
- очевидно новите водачи не получават достатъчно подготовка преди да бъдат пуснати самостоятелно на линия. което и аз наблюдавах при едно пътуване с трамвай 22 на коледа.
- новобранци се пускат да управляват возила, за които се знае, че не са в най-добрата си форма. Такива возила трябва да се дават на "старите кучета", които имат опит и ще могат да реагират на извънредни ситуации. А на новобранците да се дават возила в много добро техническо състояние.
- има возила, които се оставят без поддръжка. НЕДОПУСТИМО!
- никой не следи за техническото състояние на возилата. Тази задача не трябва да се оставя само на водачите. Всяко возило трябва да минава редовни технически огледи. АМА НЕ САМО НА ХАРТИЯ!

Цялата система е престъпно опорочена. И знаете ли защо е така? заради манталитета. заради мисленето като например: какъв е проблема, че рейсовете се поправят с нитачката? какъв е проблема, че шофьора се е изпикал върху рейса? какъв е проблема, че шофьора е отказал да отвори врата? какъв е проблема, че шофьора не е спрял на спирката? какъв е проблема, че шофьора е минал на червено, нали няма последици? Всеки който мисли по този начин е част от проблема.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7368
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #38 on: 23.01.2018, 12:09:56 »
Ще помоля да политиканстваш в съответната тема.
Иначе съм напълно съгласен Марин Петров, на новобранците трябва да се подават само най-сигурните трамваи, които да се проверяват преди това. Лицата отговорни за това да се движат трамваи с разкопчани спирачки да носят съответната отговорност.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #39 on: 23.01.2018, 12:24:56 »
Quote
очевидно новите водачи не получават достатъчно подготовка преди да бъдат пуснати самостоятелно на линия. което и аз наблюдавах при едно пътуване с трамвай 22 на коледа.
Водачът е достатъчно подготвен да работи сам на линия, но работа на наставника му по време на обучението е да му покаже спецификите на всяка една линия (трасе, проблемни места при разминаване, стрелки, изолатори, къде трябва да кара, за да стигне разписанието, къде може да отпусне педала, защото времето стига), да му разиграе основните проблеми на всеки един модел трамвай, който карат заедно (видове проблеми, какво се прави при тях или поне при най-често срещаните). Това са неща, които не се учат по курсовете, а се трупат с опит.

Quote
новобранци се пускат да управляват возила, за които се знае, че не са в най-добрата си форма. Такива возила трябва да се дават на "старите кучета", които имат опит и ще могат да реагират на извънредни ситуации. А на новобранците да се дават возила в много добро техническо състояние
Всички возила трябва да бъдат в най-добрата си форма. На теория. На практика е доста различно. Основният демотивиращ фактор и ниското заплащане и липсата на резервни части, както и липсата на комуникация между ватман и сервиз.

Quote
никой не следи за техническото състояние на возилата. Тази задача не трябва да се оставя само на водачите. Всяко возило трябва да минава редовни технически огледи. АМА НЕ САМО НА ХАРТИЯ!
Прегледи се правят регулярно, но когато няма обратна връзка, не могат да се отткрият доста от проблемите, които излизат само на линия при постоянно каране. Когато един трамвай не е зачислен на някого, той е безстопанствен и никой не се грижи за него (така е с всяко превозно средство) - днес го кара един, утре друг. Може всеки ден да прави един и същ проблем, но като го караш само днес си викаш "да му мисли този, който утре ще го кара. Защо да го завеждам и да губя от смяната си, ще изкарам до вечерта и после не е мой проблем. Няма и да го записвам в книгата за текущо състояние".

Quote
Цялата система е престъпно опорочена. И знаете ли защо е така?
Системата е огледало на случващото се в държавата.
« Last Edit: 23.01.2018, 12:27:47 by Metan »