Author Topic: Изграждане/ремонт на тролейбусна ККМ  (Read 43651 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9431
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Според информацията от СЕ, която дадоха по новините на БТВ стълбът е бил на 24 години.
Мнението на инженер Пламен Кончарски от „Столичен електротранспорт“:
„Има уред за измерване, но не може точно да се каже до каква степен могат да работят самите стълбове и кога е належаща смяната им.“
В общи линии дрънканици, без да се разбира нищо конкретно. Направо звучи смешно. Въпрос не е колко могат да се използват стълбовете, а че не е забелязано своевременно, че този стълб е изцяло изгнил в основата си и никой по никакъв начин не може да оправдае това. Щом е необходимо да се правят по-често проверки и не винаги е нужно непременно специализиран уред. Като „набучиш“ отвертката и тя потъне е ясна работата, а в случая със скоро боядисаният стълб корозиралата зона се откроява идеално. Също така предвид, че това вече се случи веднъж и доколкото си спомням пак беше в края на зимата, изглежда, че явно част от причината за такова изгниване са струпваният около стълбовете сняг, който се застоява там продължително време преди да се стопи и химикалите против замръзване и за химично разтапяне на снега.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4599
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Как се проверява дефект в материала с отвертка? Ако можеше с отвертка, то той щеше да се вижда и с просто око. Дефектоскопия на всеки стълб... звучи научнофантастично.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9431
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Как се проверява дефект в материала с отвертка? Ако можеше с отвертка, то той щеше да се вижда и с просто око. Дефектоскопия на всеки стълб... звучи научнофантастично.
В този случай е така, но само защото стълбът е имал свежа боя, а не е бил целият в ръжда, каквито са много от стълбовете в София. А дефектоскопията явно е нещо необходимо, но това далеч не значи, че е нещо сложно. Както сам каза, някои неща се виждат с просто око. Ето вече дори имаме свеждане на проблемната зона до центъра на София, главни натоварени пътни артерии, които никой не би желал да затваря за ремонти, стълбове крепящи тролейбусна контактна мрежа изложени на повече сътресения, въобще не е толкова сложно. По кварталите положението е по-добре, там има приблизителни данни за възрастта на стълбовете и организирано типизиране, докато в центъра се смесват различни благоустройства и е по-трудно.

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • View Profile
Каква дефектоскопия, какви пет лева? Ако не се лъжа тия стълбове имат в основата си едни отваряеми капаци-отваряш ги, поглеждаш вътре каква е трагедията и стълба се сменя.
Говоря за елементарен оглед!

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8176
    • View Profile
Каква дефектоскопия, какви пет лева? Ако не се лъжа тия стълбове имат в основата си едни отваряеми капаци-отваряш ги, поглеждаш вътре каква е трагедията и стълба се сменя.
Говоря за елементарен оглед!
:help:

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • View Profile
Какво не съм ли прав? Или и елементарния оглед е някаква извънземна технология?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9431
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Различно е за всеки стълб, някои са с високи вратички и няма как да стане. В 19 часа дадоха още едно продължение към думите на инженера, който казва, че тези стълбове са проблемни, защото са набити директно в земята, а не по стандартния общоприет в днешно време метод с платформа с болтове, които може да се освободят и стълба да се отстрани безразрушително. След като е било така и след като това е проблем да бяха окачили ККМ временно на сградата, да бяха изкъртили стълба и да го бяха заменили. След като едно нещо е проблем, то значи в бъдеще може да стане още по-голям проблем и ето стана. Ако потърпевшият шофьор осъди общината наистина ще е имало защо.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1675
    • View Profile
    • Email
Какво не съм ли прав? Или и елементарния оглед е някаква извънземна технология?

Как с оглед ще установиш кога точно ще рухне стълба? Просто стълбовете трябва да се боядисват по-често и да се сменят по-често. Има около депо Надежда още стълбове от 50-те години на които виси трамвайна и тролейбусна мрежа, това че точно този стълб в центъра е паднал и някой го е снимал е чиста случайност, сигурно има десетки случай за които даже не сме разбрали.

Виж го например този стълб, седи крив от години. Оправиха тротоара, сложиха нови плочки, смениха осветлението, сложиха нови стълбове отделно за осветлението, а този за тролейбусната мрежа си седи и ще си седи предполагам докато  не падне.
« Last Edit: 21.03.2017, 12:37:41 by fafan »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Виж го например този стълб, седи крив от години.
Изглежда, че тези с бетонен постамент нямат проблеми, колкото и да са стари.
Между другото, коментираният стълб не е първият паднал. Преди няколко години падна и при Сточна гара.

Тъй като обсъжданият стълб е от тролейната ККМ, премествам дискусията в съответната тема (не че стълбовете с осветителни тела са безпроблемни).
« Last Edit: 21.03.2017, 14:11:56 by blagun »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1675
    • View Profile
    • Email
По принцип са по-дълготрайни когато са в бетон, да, но тук говорим за стълб който по вида и модела може да се определи, че е поне на 50 години, защото от средата на 70-те такива стълбове вече не са поставяни. 50 години за метал, който е виждал боя най-много два пъти в живота си е пределна възраст. Вижда се, че и заедно с дървото до него бетонния фундамент се е издигал с годините и се е наклонил и изкривил. Дискусията по принцип е комплексна, това което исках да кажа с примера е, че се работи на парче. Отпускат се пари за осветление само, слагат се дублиращи стълбове за да стане гора от метал покрай тротоара, после се отпускат пари за нова настилка, настилката се нарежда покрай стария фундамент и никой не му идва на акъла, че трябва и тролейбусните стълбове да се сменят. Ако се работеше комплексно заедно с тротара щяха да се подменят и стълбовете, а уличното осветление да се постави на тролейбусните стълбове.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
По Баучер има от старите стълбове, но те са по-масивни и по-малко ръждясали от по-новите, които са поставяни преди 10 години например. 
Днес по целия Черни връх, предполагам и по Баучер мина екип, който огледа всички стълбове и ККМ.

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • View Profile
Значи можело да се направи обход и да се види състоянието им,а? Ама нали по стар обичай, първо да стане нещо, пък после ще действаме.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1675
    • View Profile
    • Email
Стълбове и аз мога да гледам, разхождам се и ги гледам отдалече. Само че как разбират дали 10 сантима под асфалта от стълба е останала само юфка не става ясно. Има си техническа документация кога кой стълб е поставен и кога е боядисван последно, като мине определен срок или се сменя, или се загражда улицата за не пребие някой. Това е единственото отговорно нещо което може да се направи, другото е кьорфишек.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9431
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Днес пътувах с 9 и видях, че злополучният стълб е заменен с нов на същото място без допълнителната странична тръба за камерата, но не видях постамент с шпилки, а ми се стори, че липсва и по-широката очаквана дупка, което ме навежда на мисълта, че пак може просто да са побили нов стълб в старата дупка, да са я укрепили с малко цимент повърхностно отгоре и хайде, но ще огледам и на живо.
Иначе стария тип стълбове, които се срещат в „Банишора“, където инфраструктурата е характерна със своята античност, са дву и четирикомпонентни, така че никак „не са вчерашни“. Не трябва да се забравя и по-голямата сила на този тип конструкция от две или повече стоманени греди с междинни греди с форма на триъгълник между тях. С други думи да живее старата школа. Пред депо „Красна поляна“ има една двойка стълбове крепящи контактната мрежа по трасето, а в депото е пълно с още много, дори старите лампи на завод „Светлина“ още стоят.

Offline coast96

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 485
    • View Profile
Quote from: bgpower
Разбирам. Е това ме навежда на мисълта, че те на Патриарха някога пак ще му правят ремонт и ще станем свидетели на двупосочен тунел под НДК.
О, има да си почакаш за този ремонт    :P
След 10 години е факт вече.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8176
    • View Profile
https://www.google.bg/maps/@42.7082792,23.3647817,3a,75y,285.61h,87t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRqQYWFcpWTW3TeFqhUqBXA!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg
Този падна преди 7 години,5 минути преди да мине персоналната с ватмани и тролейбусни шофьори.
Стълбовете по Владимир Вазов са от времето на построяването му - някъде 85-та.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2462
    • View Profile
    • Email
Днес минах покрай Руското посолство, просто реших да се поразходя и да се порадвам на хубавото време. Това, което ми направи впечатление беше. че част стълбовете на Телевизионната кула, които държеха ККМ са изпопадали, а един се е наклонил доста опасно над платното, защото е ударен от автомобил.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ако не ме лъже паметта, част от стълбовете бяха свалени от Трансенерго и РП.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2462
    • View Profile
    • Email
Ако не ме лъже паметта, част от стълбовете бяха свалени от Трансенерго и РП.
Да, до около Телевизионната кула, тоест до където са премахнати релсите.

ПС: Пиша тук, защото тук сме подхванали темата за стълбовете.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5279
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
От около 2 седмици тече подготовка на преместването на контактната мрежа от ул. Кракра до ул. Тракия по бул. Дондуков - за ремонт на водопровод и канал на Софийска вода и от ул. Злетово до ул. Черковна по Моста Чавдар - за ремонт на стария мост Чавдар (най-сетне!). Поставени са нови шини и държачи.
храна за мозък - http://www.banitza.net/