Author Topic: Изграждане/ремонт на тролейбусна ККМ  (Read 43652 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7440
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Съчленена Шкода може ли да завие там?

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 868
    • View Profile
Съчленена Шкода може ли да завие там?
Не.

Online georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 746
    • View Profile
Може на дизел със сигурност. На ток не съм съвсем сигурен :)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2462
    • View Profile
    • Email
Предвид временната промяна на маршрута на ТБ2 и ТБ4, си мисля защо тези (и аз не знам как да ги нарека) преди няколко месеца, като преправяха ККМ, не туриха една стрелка на ККМ на Ильо Войвода за надясно. Изводите до които стигам в мислите си са доста обидни за управниците и все пак ако го бяха го направили сега нямаше да се губи време за упражнението "свали прътите-пусни агрегата-мини-спри агрегата-дигни прътите".
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
Стрелките в София са калпави и всяка добавена стрелка забавя тролеите - трябва да се преминава с пешеходна скорост. На Ильо Войвода нормално има оперативен резерв и не съм убеден, че е оправдано само заради неговото евентуално включване и краткосрочната промяна на маршрутите за няколко дни да се монтира стрелка. Може би при качествена стрелка с читав монтаж позволяваща преминаване с 50km/h би имало смисъл, но такива в София няма. :rolleyes:

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
    • View Profile
Въпросното кръстовище Владимир Вазов-Ильо Войвода е толкова разбито в посока центъра, че и без да има стрелка с повече от 20 км не може да се мине ;)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2462
    • View Profile
    • Email
Стрелките в София са калпави и всяка добавена стрелка забавя тролеите - трябва да се преминава с пешеходна скорост. На Ильо Войвода нормално има оперативен резерв и не съм убеден, че е оправдано само заради неговото евентуално включване и краткосрочната промяна на маршрутите за няколко дни да се монтира стрелка. Може би при качествена стрелка с читав монтаж позволяваща преминаване с 50km/h би имало смисъл, но такива в София няма. :rolleyes:
Пейчев какви неща пишеш ти? Как ще мине тролейбус през стрелка с 50 км/ч, при условие, че следва светофар.. А ако светне жълто или червено през това време, какво правим, събираме пътници на предното стъкло ли? А резервата може да си стои там, просто ще се включи към мрежата, ползвайки дизелов агрегат, нали едно поставяне на стрелка ще трае два-три дни. И пари за качествена там е безсмислено да се дават, при условие, че това не е ККМ, която се ползва от редовен маршрут, а необходимост от хубави стрелки има на други, по-важни места.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1697
    • View Profile
Какви стрелки за 50 км/ч ви гонят, при положение, че с такава скорост тролейбуси се движат единствено по Цариградско?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
В нормалните системи има такива стрелки примерно в Чехия. :rolleyes: Завиващите от Ильо Войвода наистина няма как да минат с 50km/h, но това е напълно възможно за идващите от Левски ТБ1 при зелен светофар, ако настилката и стрелката позволяват.  :rolleyes: Идеята е, че ако ТБ1 успее да премине на зелен светофар и има калпава стрелка ще се наложи да намали сериозно и ще се бави.   :rolleyes:

Offline ghost8

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 175
    • View Profile
    • Email
Ако някой мине с 50км/ч през стрелка може да се получи нещо като на снимките.  :crazy:
Много интересно как въобще тези двата се държат за мрежата по подобен начин.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile
Глупости. Токоснемателен прът на стрелка не може да добие такава форма дори и на българска.

Offline ghost8

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 175
    • View Profile
    • Email
Ако макарите работят изправно, не. Ще се приберат. Но ако не работят се получава като на клипа, тъй като веднага след стрелката има още един стълб и прътовете отиват към него и високата скорост - най-малко счупена глава.

https://www.youtube.com/watch?v=V1YIB51qg_o&index=17&list=LL99BhmLZXpw_vbVNxGjrkYg

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5279
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Поздрави за всички, блажено отричащи техническия прогрес!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2654
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Ако някой мине с 50км/ч през стрелка може да се получи нещо като на снимките.  :crazy:
В някои по-европейски страни явно не знаят това и минават през всякакви съоръжения със скорост на общо основание: https://www.youtube.com/watch?v=EWQgKxCsqws

Не си мислете, че нашата родна действителност е правило в цял свят...

За чешките стрелки в София максималната скорост по спецификация беше 40 км/ч ако не се лъжа. Естествено и прътът не трябва да тежи 240 кг.
« Last Edit: 16.03.2017, 13:29:00 by bdz43r »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4491
    • View Profile
Дори да позволява 40km/h стрелка за десен завой от Ильо Войвода към мост Чавдар не би задържала ТБ1 в случай че успее да премине на зелено през светофара. От друга страна такава изискваща забавяне до пешеходна скорост определено би внесла задръжка и не е оправдано поставянето и само за включване на резервите и епизодични ремонти. :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5279
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Айде стига глупости де:
https://www.youtube.com/watch?v=WdDMS5qiS-s
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile

За чешките стрелки в София максималната скорост по спецификация беше 40 км/ч ако не се лъжа. Естествено и прътът не трябва да тежи 240 кг.
При монтажа е правена проба с 60 км/ч. Прътите дерайлират на шините след стрелката.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
    • View Profile
Само да отбележа, че колкото са по-натегнати прътите, толкова по-малко вероятно е да паднат ;)
И стрелката дори и да е българска, ако е права в основното направление(Владимир Вазов) и съответно под голям ъгъл от Ильо Войвода, може да се мине доста бързо за идващите от Владимир Вазов.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9431
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Надявам се, че би било правилната тема. На „Георги Раковски“ и „Хан Аспарух“ е паднал изгнил в основата си стълб, подобно на случая от пл. „Руски паметник“ отпреди няколко години. Във Фейсбук има снимки на падналия стълб и на изгнилата основа, която е била в потресаващо състояние и на практика не е имало здрав метал. Явно положението със стълбовете в центъра никак не е добро. Още през далечната 2011 г. СЕ започнаха да си събират изпадналите в неизползваемост стари стълбове, които са окачали тролейбусна контактна мрежа и съм виждал срязан в основата си стълб. Не мога да си представя предвид голямата дебелина как може да се случи такова пълно изгниване. Това е пълна безотговорност от страна на Столична община и конкретните лица и фирми отговарящи за уличните стълбове.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1675
    • View Profile
    • Email
Лесно изгниват точно в основата, там корозията е най-голяма. Като се има предвид, че все още има части от тролейбусната мрежа, която виси на стълбове от 50-те години е чист късмет, че все още няма загинали при едно такова срутване.



« Last Edit: 20.03.2017, 17:40:05 by fafan »