Author Topic: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)  (Read 2447 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11895
    • View Profile
    • Email
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #20 on: 05.07.2018, 21:38:49 »
Quote
TheBulgarianRailАвтобусът имаше някакъв проблем. Седеше  на спирката на пл.  Възраждане. Не разбрах какво точно му има.

Следобяд се беше повредил на много неприятно място, точно на тесния завой на Семинарията другите автобуси трудно го заобикаляха.
« Last Edit: 05.07.2018, 21:40:39 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 600
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #21 on: 05.07.2018, 23:03:46 »
Завалийката! И два дни не можа да изкара в нашите условия  :devil:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11895
    • View Profile
    • Email
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #22 on: 05.07.2018, 23:06:58 »
Така е новата техника, бъкана с електроника като се повреди нещо дава грешка и блокира целия автобус. Не е за съжаление като едно време, да имаш в автобуса един сандък с инструменти и с него да можеш едва ли не да разглобиш ремонтираш и сглобиш целия автобус.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5234
    • View Profile
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #23 on: 06.07.2018, 17:32:21 »
Така е новата техника, бъкана с електроника като се повреди нещо дава грешка и блокира целия автобус. Не е за съжаление като едно време, да имаш в автобуса един сандък с инструменти и с него да можеш едва ли не да разглобиш ремонтираш и сглобиш целия автобус.
Иво стига глупости. Сам видя как се ремонтира стар автобус. ;) И сам видя, че не е лесно на пътя да се разваля.  :)

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 804
    • View Profile
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #24 on: 06.07.2018, 20:09:51 »
Солариса от вчера е със повреда, нещо май по електрониката на електрозадвижването. Днес работиха по него, излязъл е на проба ...... но е закъсал и ще го теглят с аварийна (май).

Offline Whatnow14

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 414
    • View Profile
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #25 on: 06.07.2018, 20:28:02 »
Нищо, ние ще си поръчаме 20, ама Ютонг, и няма да имаме такива проблеми. ;)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11895
    • View Profile
    • Email
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #26 on: 07.07.2018, 21:47:59 »
Обаче това което не ми харесва, е че има много малко седящи места в този автобус, няма къде да сядат пътниците. Само 22-23 места има. Повечето нтови автобуси са така, хем по-голяма и по-тежка каросерия от старите, хем по-малко места. В Чавдар 11Г5-цата, която е дълга 10600 има 32 места, в 302-ките също има над 30 места, 35 ли колко бяха. Не е много приятно при по-дълго пътуване извън града хората да пътуват прави като коне, не са го дообмислили това добре. Тая тенденция я има при ровечето нови автобуси, в късите да има само 20-25 места.

Дано при поръчка го обислят това и да го поръчат така че да има поне 30-35 места.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 730
  • !<9060>!
    • View Profile
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #27 on: 08.07.2018, 00:29:32 »
Иво, пак витаеш в облаците... Седалките ще са толкова и така, както си ги поръчаш, стига да има място за тях. Нормално е да е по-тежка, в пъти по-сложна и в резултат - да има по малко места - все пак е нископодова. В градски автобус в нормални градове не се пътува повече от 15 минути - при нас наистина не е така, но затова и всяка поръчка е индивидуална.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1821
    • View Profile
    • Email
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #28 on: 08.07.2018, 00:39:35 »
Иво, това не крайградски селски или излетен рейс. Направен е за пътуване до 20-25 минути, което е нормално в града. Едно време така караха, че не усещах, дори и да постоя, пътя от гарата до Младост-4. Не гледай, че сега масово карат като баба или още по-малко отколешната практика навсякъде из ДАП-овете още от едно време да пускат градски автобуси до отдалечени села, че и по баирите. За целта се поръчват автобуси с повече седалки и с по-малко врати. Като тогава Икарусите с две врати за Чехословакия, ГДР и Унгария. При нас е дошла една партида и са я бухнали за студ. град. Да не говорим, че при пътуване до Железница, Пасарел, хижа Алеко, Мърчаево и т.н. би трябвало всички да седнат. Белите МАН-ове, като се е знаело, че са за Витоша, защо са ги поръчали с три врати, малко седалки и тоя огромен хамбар в средата? Преди тях, преди 20 години, на 98 бяха съчленени Чавдари 141 и Икаруси с нов двигател, и то 6 рейса събота и неделя, през седмицата - 7. Даже и след това пускаха от оранжевите МАН-ове особено събота/неделя. А още по-преди - само 11М4, ама много се трошали нагоре и Татра-та все беше някъде там, та пуснаха 141-ците. Няма да коментирам и това колко линии в града, а и извън него, са за съчленени - 111, 204, 1, 3, 5, 42, 72, 74, 84 и т.н. са с единични, а трябва да са съчленени. И на мен едно време ми беше кеф да се возя с голям рейс за село, за разлика от любимите на чичо ти Васко Шкоди 11Г5 и 11М3, ама ставаше терсене като си уморен от дългия път с влака, имаш багаж и няма къде да седнеш...
« Last Edit: 08.07.2018, 11:59:26 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11895
    • View Profile
    • Email
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #29 on: 08.07.2018, 08:36:41 »
Според мен не го дообмислят като правят поръчките, например сега 204, 3-ката и 70-така се обслужват с едни и същи автобуси, като си вземат линиите от ЦГМ ме съмнява да го съобразят това, и нищо чудно пак тотално различен тип линии да са с едни и същи автобуси. Явно им е по-евтино вместо да разделят поръчките всичко да е на едно и с един модел автобус да обслужват всичко, но с известни компромиси в комфорта.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5252
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #30 on: 08.07.2018, 10:17:13 »
Да, 70 могат да го обслужват със служебния сребрист ван на Монов.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1502
    • View Profile
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #31 on: 08.07.2018, 16:22:46 »
Иво, пак витаеш в облаците... Седалките ще са толкова и така, както си ги поръчаш, стига да има място за тях. Нормално е да е по-тежка, в пъти по-сложна и в резултат - да има по малко места - все пак е нископодова. В градски автобус в нормални градове не се пътува повече от 15 минути - при нас наистина не е така, но затова и всяка поръчка е индивидуална.

Не че нещо, но как 405Н-ките са нископодови(имам предвид до втора врата) и въпреки това имат доста повече седалки.Просто стандартът е такъв, че радиатор, вентилатор и други са над двигателя, а не до него и заемат няколко места в салона.



Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11895
    • View Profile
    • Email
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #32 on: 08.07.2018, 21:44:36 »
И не че нещо, ама в градове по площ 2-3 пъти големи колкото София, колкото и автономни бус-ленти да има и бързо да се кара със всичките спирки не може да се прекосят за 20-25 мин., така че и там си има пътувания по 1 час сигурно.

При този автобус 2-рата врата е изместена много назад. При този който беше тук миналата година за няколко дена, който беше изцяло електрически 2-рата врата беше посредата, отляво имаше 2 реда двойни седалки, поне 10 места повече. Не4 знам дали това с 2-рата врата е конктруктивно, но може би може и този да се поръча в такава конфигурация.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1683
    • View Profile
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #33 on: 08.07.2018, 23:18:05 »
По-малко седалки означава по-голям капацитет, което е важното за тукашните условия. Електрическият наистина беше с планировка като за междуградски автобуси, но тези демо екземпляри нямат много общо с реалността. Хибридът например пък е с кожена тапицерия на седалките, но ние сме почитали на легените, защото са по-хигиенични и вандалоустойчиви  :laugh:
« Last Edit: 08.07.2018, 23:22:48 by bagercho »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11895
    • View Profile
    • Email
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #34 on: 08.07.2018, 23:44:12 »
Те са демо, но явно че показват максимално с какви екстри можеш да си го поръчаш, така че принципно и ние можем да си ги поръчаме като тестовите. Тапицираните седалки наистина събират много прахоляк, кожените са една идея по-добре, но при постоянно почистване не би трябвало да има проблем, просто е много повече занимавка. Пластмасовите са по-лесни за поддръжка и почистване и не събират прахоляк. Идеята за балатума, имитация на паркет ми харесва, вместо все скучното сиво.

Както писахме във Варна вече са поръчали и им доставят от този модел, дизелови. Те със стандартни автоматични скорости ли са, или дизел-електрическа предавка като тестовия?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2455
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #35 on: 09.07.2018, 14:41:09 »
Стандартни автоматични скорости.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17607
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #36 on: 09.07.2018, 14:46:01 »
Това се очертава да е най-зле представилото се превозно средство по време на тестове. Трети ден не е излязъл налиния. Мога да кажа - пълен провал.
мур

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1502
    • View Profile
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #37 on: 09.07.2018, 16:36:06 »
Като има каталясала скоростна кутия какво друго?Не знам от дупките ли е, или сме каръци, но всичко, което стъпи на наша земя става кочина и се разваля.

А сегашният вариант на Хибрида с почти слепени втора и трета врата е абсурден.По-логично би изглеждало да се премахне втора врата, където има повече място, което да бъде заето от седалки, или правостоящи.

А ако тенденцията е да има повече правостоящи, отколкото седалки, може да се погледнат вагоните на метрото в Ню Йорк(поне от филмите), където седалките са плътно до стените, напречно и слепени една до друга, а вратите са нещо подобно на електрическия Соларис(външно отваряне, но с минимална конструкция).Така повечето хора ще стоят в салона, а седящите до стените и би следвало да има повече място.

Ако това е тенденцията!



Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11895
    • View Profile
    • Email
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #38 on: 09.07.2018, 21:54:57 »
Тука обаче няма скоростна кутия. Автобуса е дизел-електрически, демек двигателя работи само като генератор и прави ток, и автобуса се задвижва с електромотор. Това е идеята, да се избегне сложната автоматична скоростна кутия, и да има по-бързо ускорение с ел.двигателя.

Не е нещо ново като технология, руснаците са го измислили още през 1947-ма година, когато започват да правят серийно такъв автобус, точно за да се избегне постоянното сменяне на скорости.

Така че превозното средство си е много хубаво Емо, до сега не знам да са измислили машина, която да не се поврежда никога. Но този има твърде много електроника и ремонтите са трудни, не е като едно време да може всичко да се оправя само с инструменти от всеки. И предполагам, че може да се измисли 2-рата врата да е посредата и да има поне 35 места вътре. Въпроса е тук, кое е по-надеждно и евтино за поддръжка дали стандартен автоматик или дизел-електрически.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2720
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Solaris Urbino IV Hybrid (1640)
« Reply #39 on: 13.07.2018, 07:37:32 »
Преди 20 минути го видях на бул. Черни връх.

Моите галерии със снимки - тук и тук