Author Topic: Пътна инфраструктура  (Read 91531 times)

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #140 on: 28.07.2010, 15:44:59 »
Особено този...

Quote
     

Нищо не се уреди с тази Качица. Махнаха два светофара и сложиха две кръгови и цялата работа е отбиване на номера и харчене на пари. Много странно е организирано движението. По закон с предмство са тези, които са в кръговото, но в Търново и Габрово е обратно. Тези в кръговото движение изчакват останалите. А на всичкото отгоре слижиха и светофари. Нали това е смисълът на кръгвото движение, да може колите да се изтеглят по - най бързия начин и да няма колони. Вчера вече имаше задръстване на едното кръгово, защото светофарът на съседното кръстовище към квартал "Бузлуджа" спря автомобилите. Колоната беше навлязла в кръговото, а от там спряха автомобилите, които идват от София и от града. Те пък образуваха колона, която на съседното кръгово спряха колите от Варна, от центъра на Търново и от два други квартала. Стана много весело за тези които гледат острани. За другите, които са в задръстването не чак толква. Загубена работа. Поне тези дето го измислиха да се скрият, че да не дразнят още повече хората.

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #141 on: 29.07.2010, 12:21:54 »
Особено този...

Quote
     

Нищо не се уреди с тази Качица. Махнаха два светофара и сложиха две кръгови и цялата работа е отбиване на номера и харчене на пари. Много странно е организирано движението. По закон с предмство са тези, които са в кръговото, но в Търново и Габрово е обратно. Тези в кръговото движение изчакват останалите. А на всичкото отгоре слижиха и светофари. Нали това е смисълът на кръгвото движение, да може колите да се изтеглят по - най бързия начин и да няма колони. Вчера вече имаше задръстване на едното кръгово, защото светофарът на съседното кръстовище към квартал "Бузлуджа" спря автомобилите. Колоната беше навлязла в кръговото, а от там спряха автомобилите, които идват от София и от града. Те пък образуваха колона, която на съседното кръгово спряха колите от Варна, от центъра на Търново и от два други квартала. Стана много весело за тези които гледат острани. За другите, които са в задръстването не чак толква. Загубена работа. Поне тези дето го измислиха да се скрият, че да не дразнят още повече хората.
Дрън та пляс... Знаците за предимство са си в кгръга,а не преди него !

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #142 on: 29.07.2010, 18:04:09 »
За това навярно си прав, но по-интересното е частта то текста, която съм удебелил. Почти съм убеден, че в пиков час може да се случи подобно задръстване, когато прекалено много коли се наредят да чакат за ляв завой към Пишмана...

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2945
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #143 on: 29.07.2010, 18:20:48 »
Бойко Борисов откри “Качица”


/Когато си отчупи залък от питката, по традиция Бойко Борисов не изяде хляба, а с него нахрани едно от момичетата в народни носии./



Премиерът Бойко Борисов откри официално вчера на обяд пътно кръстовище “Качица” във Велико Търново заедно с вицепремиера и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов и министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. На церемонията присъстваха депутатите от ГЕРБ, заместник областните управители и всичките зам.-кметове, новите шефове на държавните дирекции и агенции. Най-малко 40 униформени великотърновски полицаи бдяха за реда и сигурността под погледа на шефа си комисар Живко Коцев.
Министър-председателят връчи на кмета Румен Рашев разрешението за ползване на “Качица”, което я прави законов път. “Този документ е важен и ни различава от предишните управляващи, защото вземете за пример прохода Хаинбоаз”, посочи Борисов. Той публично обяви написаното в “Янтра ДНЕС” преди повече от 2 г., че третата лента на Прохода на републиката е направена без проект и разрешения и върху частни земи, за които сега държавата плаща, за да узакони Хаинбоаз. “В нарушение са направени четирилентови пътища, обявени от Сергей Станишев за магистрали. Такива са комините на ТЕЦ “Марица”, всичко е незаконно”, заяви премиерът.
Борисов благодари на строителите, които са се съгласили наполовина да намалят цената за строителството на “Качица”. Не е едно и също едно нещо да струва 15 млн., 20 млн. или 9 млн. лв., защото това са пари от вашите данъци, каза премиерът. Той обяви, че правителството е отделило 3 млн. лв. за кръгово кръстовище пред моста-убиец в Бяла.
Кметът Румен Рашев се извини на великотърновци за двете години страдания и заяви, че ще има още искания към държавата за цялостното решаване на проблема с минаването на пътя София­Варна през старата столица.
Строителният министър Росен Плевнелиев обяви, че по ОП “Регионално развитие” за една година правителството е увеличило скоростта на договаряне 6 пъти, а скоростта на разплащане ­ 15 пъти. До края на мандата ще построим 240 км магистрали, посочи Плевнелиев.
Строителството на “Качица” започна на 17 ноември 2008 г. До тук за пътното съоръжение от държавата и Общината са похарчени 10 млн. лв. Остава МРРБ да преведе още 1,5 млн. лв. по сметките на Общината, за да се разплати със строителните фирми. Направени са 2,5 км асфалтово трасе, положена е 1500 кв.м хоризонтална маркировка. Вече на 90 % са готови тротоарите, които по проект са заложени на 5290 кв.м. С проекта за парка “Руски гробища” по ОП “Регионално развитие” ще бъдe направено озеленяването на островите за безопасност.

Зад кадър
Точно 25 минути продължи официалната церемония по откриването на “Качица”. Пътното кръстовище беше затворено за автомобили още от сутринта, а най-малко час преди церемонията над 250 души се бяха събрали, за да видят и чуят премиера.
Между двата купола на църквата “Възкресение Христово” в Руските гробища дежуреше снайперист.
Двата персийски килима, на които преди 10 г. беше открит все още незаконният Южен пътен възел, и сега бяха постлани на импровизираната трибуна за официалните гости.
При ръкуването с областния управител доц. Пенчо Пенчев и кмета Румен Рашев премиерът не пропусна да направи забележка, че на “Качица” не е посята трева.
Когато си отчупи залък от питката, по традиция Бойко Борисов не изяде хляба, а с него нахрани едно от момичетата в народни носии. Докато и останалите първи мъже си вземат от питката, премиерът вече ги скастри: “Стига сте яли, да започваме!”.
Докато стигне до трибуната,  Бойко Борисов не пропусна да се ръкува с хората, развесели ги, а накрая попита един от възрастните мъже в тълпата: “Дали направихме добре с този възел в Търново?”.
За да пести време, премиерът направи забележка на водещата на церемонията да не изрежда кои са на трибуната, защото всички виждат.
В речта си при откриването на “Качица” кметът Румен Рашев неволно сгреши и откри кандидат-президентската кампания на Цветан Цветанов. Всъщност градоначалникът искаше да му благодари, че е спазил предизборното си обещание от парламентарните избори и “Качица” вече е факт.
Борисов провери на няколко пъти дали е остра ножицата. После собственоръчно наряза лентата на парченца, които поименно раздаде на вицепремиера Цветанов, който не спря да говори по мобилния си телефон, на депутатите от ГЕРБ, на шефа на пътната агенция Божидар Йотов.
Отказа да даде изявление пред журналистите и се разпореди на полицейския шеф комисар Живко Коцев веднага да пуска движението през “Качица”.

Здравка МАСЛЯНКОВА
сн. Даниел ЙОРДАНОВ
Информацията е взета от в. "Янтра Днес"

Offline ostin23

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #144 on: 02.09.2010, 20:48:36 »
Какво стана сега ? Тролеи ще вървят ли след построяването на ПВ Качица ?

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #145 on: 04.09.2010, 09:26:06 »
Какво стана сега ? Тролеи ще вървят ли след построяването на ПВ Качица ?
Чу се нещо за един проект, но дали се работи по него е вече друга работа. Интересно кой ще кара тролеи, ако има такива. ЗИУ-тата са нарязани.

Offline ostin23

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #146 on: 04.09.2010, 09:50:23 »
:O:O Кога успяха да ги нарежат.И защо ги нарязоха ? Я разкажете малко как стана цялата работа ? Там където е построен ПВ Качица там преди имаше КМ ли ?

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #147 on: 04.09.2010, 14:20:16 »
Оправят най-разбитата улица във В. Търново с пари за междуселски път

Община Велико Търново намери вариант за решение на проблема с окаяното положение на улица “36-а”. От местната управа предлагат 408 700 лв.  целева субсидия за ремонт на пътища, които бяха предвидени за пътя Ресен - Водолей - Дичин, да бъдат пренасочени за ул. “36-а”. Това може да стане с промяна в инвестиционната програма на Общината. Конкретното предложение ще бъде внесено тези дни в Общинския съвет.
Според експертите няма пречка отсечката, която е около 2,5 км, да бъде реконструирана със средства за общински пътища. Въпросната улица е елемент от четвъртокласната пътна мрежа, тръгва от Керека и стига до Западен пътен възел, обясни инж. Никола Янков, директор на дирекция “ТСУ” в Общината. Пътят Ресен Водолей би могъл да функционира още известно време и в състоянието, в което е. Така или иначе въпросната сума нямаше да стигне за пълното му ремонтиране. В същото време ул. “36-а” е изключително натоварена, тук има 30 фирми, 1200 души работници, отделно са клиентите и доставчиците. Състоянието на пътя предизвика и сериозно гражданско недоволство, припомни още инж. Янков. Нямаме средства и за двата пътя и се спряхме на по-малкото зло - да ремонтираме по натоварената и критична отсечка, добави той.
В различните части на улица “36-а” се предвиждат различен тип дейности. Ще се наложат изкопни работи за поправка на основната настилка, промяна на профила с цел отводняване, почистване и ремонт на бордюри, изкърпване и т.н.
От общинската администрация се надяват съветниците да приемат предложението, за да може да стартират и конкретните дейности. Вероятно с реконструкцията ще бъде натоварена фирма “Пътстрой 2001”, която има договор с Общината за поддръжка на пътната мрежа.
Състоянието на въпросната улица се влоши много, след като по нея бе пренасочен целият трафик заради няколкомесечния ремонт на възел “Качица”. Последваха множество протести, бизнесмените, чиито фирми са в района, заплашиха, че ще изкарат хората си на протести. Въпросът бе отнесен дори и до премиера. Държавата така и не отпусна средства за ремонт, макар че на практика отсечката се ползваше като елемент от републикански път.



http://www.dnesbg.com/index.php?page=NewsDetailsPage&id=16872

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1797
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #148 on: 05.09.2010, 16:59:03 »
Quote from: handstake
]
Quote from: ostin23
Какво стана сега ? Тролеи ще вървят ли след построяването на ПВ Качица ?
Чу се нещо за един проект, но дали се работи по него е вече друга работа. Интересно кой ще кара тролеи, ако има такива. ЗИУ-тата са нарязани.
Дори и седемте дето още бяха оцелели в началото на юни?... Ех поне имах възможност с поглед да си взема последно сбогом с тях. RIP  :blush:
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #149 on: 10.09.2010, 12:35:53 »
Държавата даде 242 кв. м земя, за да дооправят „Качица”

С решение на Министерския съвет държавата прехвърля безвъзмездно на Община Велико Търново терен от 242 кв. м, необходим за изграждането на подходите в района на хипермаркет „Билла”. Процедурата, необходима за узаконяването на обекта, бе подготвяна няколко месеца. На новата улица ще бъдат монтирани шлюзове за ускоряване и забавяне към пътен възел „Качица”. Реализирането на проекта ще допринесе за облекчаване на трафика в тази част на града, а обособяването на подход от страната на пътен възел „Качица" ще доведе до по-широки възможности за използването му.

http://www.borbabg.com/?action=news&news=7614

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14928
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #150 on: 22.10.2010, 17:31:30 »
Имате ли наблюдения от експлоатацията на Качица? Получават ли се задръствания, от кои страни, пуснати ли са светофарите?

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #151 on: 22.10.2010, 17:49:14 »
Аз имам впечатления от лятото и да ти кажа ни веднъж не забелязах проблеми. Едно нещо обаче адски ме дразни. Шофьорите в България, трябва да с енаучат да си използват мигачите, като се движат в кръгово. Така много улесняват тези, които чакат да се включат в кръга. Винаги съм си мислел, че проблем би се получил, ако се създаде дълга колона на светофара за ляв завой към кв. Бузлуджа, която да стигне чак в западното кръгово, но поне през лятото колкто пъти и да минах не се получи подобна ситуация.

Между другото, може ли някой от колегите живеещи в града да снима какво се прави по ремонта на улицата от СБА до ДАП, която беше разбита от отклонения трафик, докато бяха замразили Качица ?

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 527
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #152 on: 24.10.2010, 00:02:58 »
Какви мигачи, какви 5 лева?  :rolleyes: Те не си карат в платното и се мятат ту в едното, ту в другото.  :D Най-вероятно е заради кривите и равнината на кръговите. Какво е това маркировка.  8)

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #153 on: 29.12.2010, 12:40:23 »
Гоогле Ърт са си обновили сателитните снимки над Велико Търново. Ето качица погледната от високо (:

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2945
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #154 on: 04.02.2011, 10:54:39 »
Най-големият одитор в света ще контролира водния проект на Велико Търново

Компанията „Грант Торнтън”, която е част от британската Grant Thornton International Ltd, е определена за одитор по водния проект на Велико Търново. Фирмата е водеща в света в бранша си и на нея се разчита да следи за правилното изразходване на всички финансови потоци и коректното изпълнение на проекта, който трябва да стартира най-късно през пролетта. В структурата на „Грант Тортън” всяко представителство е независимо, за да се гарантира безпристрастност и коректност при оценките.
Мащабният ВиК проект е финансиран по оперативна програма „Околна среда“, откъдето са осигурени 43, 5 млн. лв., и включва подмяна на ВиК съоръженията в Старото военно училище, центъра на В. Търново, „Качица“ и ул. „Магистрална“. Поне до края на годината жителите и гостите на старата столица ще бъдат принудени да преглъщат разкопаването, което ще продължи от възел „Качица”, към Южния пътен възел и старата част. Проектът е трети по мащаби в страната, като го задминават единствено поръчките за втората атомна централа и софийското метро. В момента се прецизират офертите на 14 дружества, които кандидатстват заедно или в консорциуми за изпълнител, съобщи шефът на отдела за финансов контрол и обществени поръчки Стефан Михайлов.

Стилян НАЙДЕНОВ
Информацията е взета от в."Борба"

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2945
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #155 on: 14.02.2011, 12:27:16 »
23 млн. за ремонт на пътните участъци Дебелец - Елена, Елена - Сливен и Царевец - Свищов


Рехабилитация на пътищата Дебелец – Плаково - Елена, участъка Елена - Сливен и Царевец - Свищов предизвика голям интерес сред пътностроителни фирми от цяла България. 10 дружества, сред които и няколко консорциума, подадоха оферти за изпълнение на обектите. Общата стойност на поръчката надхвърля 23 млн. лв. Възложител на ремонта, който трябва да стартира до месец, е агенция "Пътна инфраструктура".
Поръчката е по Лот 19 е от етап ІІ на пътната схема на оперативна програма "Регионално развитие" за рехабилитация на отсечки втори и трети клас в област Велико Търново. Разширение в чертите на град Елена и ремонт на настилките се предвижда по пътя Дебелец - Елена.
Рехабилитацията на второкласния път Елена - Сливен е с дължина 26, 6 км. Предвидени за рехабилитация са 4 пътни моста, на които се извършва подмяна на хидроизолацията, ремонт, тротоарни конзоли, парапети и др. В участъка има 14 пътни кръстовища. На местата с насипи, по-високи от 3 м, големите съоръжения и при водостоците се предвижда монтаж на нова единична предпазна ограда.
Третият участък е за рехабилитация на път III-405 Царевец - Свищов, който е дълъг 2 км.
В участъка има 13 зауствания, пътни отклонения и отбивки за напречни улици, където ще бъдат монтирани парапети с височина 1, 10 м.

Информацията е взета от в."Борба" 

Offline handstake

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
    • http://www.facebook.com/gradski.transport.vt
    • Email
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #156 on: 15.02.2011, 22:07:32 »
Да отпуснат пари за пътя между кв. Чолаковци и Дебелец... това ще даде развитие при транспорта, а и за разрастването на самия град...  :angry:

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2945
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #157 on: 15.03.2011, 13:01:18 »
В комплекса за 4 млн. евро в кв. Бузлуджа ще има още банка, подземни гаражи и студентско общежитие



Мол, банка, 300 платени подземни гаража, ресторант и студентско общежитие ще бъдат построени на мястото на паркинга до Старческия дом във Велико Търново, научи “Янтра ДНЕС”. Досега мястото беше използвано като най-големия безплатен паркинг в града.
От пет години теренът е частна собственост. Бившият общински съветник от “Екогласност” в предишните два мандата на ОбС Велико Търново и строителен предприемач Тодор Тодоров купи общинския парцел от 2638 кв.м в края на октомври 2005 г. чрез фирмата си “Строителни изделия – 94”. Платил съм за мястото 300 000 лева и вече имам инвестиционни намерения, каза Тодоров. По градоустройствения план теренът от 2,6 дка в кв. “Бузлуджа” е определен за “многоетажни гаражи”.
В края на миналата седмица геодезисти направиха проучвателни сондажи на паркинга, предшестващи строителството. На финала сме с идейния проект за строежа, каза Тодоров. Предстои подготовката на работните проекти и подаване на документите в Общината за разрешение за строеж. Тогава то ще бъде обявено на съседите и който иска, може да го обжалва в съда, посочи строителят. Планира се първата копка на комплекса със застроена площ от 1500 кв.м да е през юли-август 2011 г. Предвидената инвестиция е 4 млн. евро.
Живущите в околните 6 жилищни блока негодуват, защото няма да има къде да оставят колите си. Хората подготвят протестна подписка срещу бъдещия строеж.

Здравка МАСЛЯНКОВА, сн. Даниел ЙОРДАНОВ
Информацията е взета от в."Янтра Днес"

Е къде ще обръща линия №30 ??? :D :D :D :D :D

Обръщат движението във В. Търново, облекчават трафика в централната част



Ул. „Цанко Церковски” е възстановена, напълно ще я забраняват за паркиране

ТРАФИКЪТ В ЦЕНТРАЛНАТА ЧАСТ НА ВЕЛИКО ТЪРНОВО ЩЕ СЕ ОБЛЕКЧИ, защото се отваря за движение паралелната ул. „Цанко Церковски”, която бе затворена почти две години, съобщи специално за „Борба” кметът д-р Румен Рашев.
Според него ще бъде обърнато и самото движение и вече по нея ще се преминава пак само в едната посока, но от изток към запад. Според градоначалника така ще се избегне изчакването за левите завои, заради което се образуват тапи.
Община В. Търново е готова да приеме ул. „Цанко Церковски” още тази седмица от фирмата „Капитал Инвестмънт”, която я възстановява. Според кмета още преди празника на града по нея ще може да се преминава, но ще бъде забранено паркирането, тъй като отсечката е тясна. Под ул. „Цанко Церковски” пък се оформя кухина с подземен паркинг, който свързва „Скай центъра” с намиращия се на отсрещната страна комплекс на „Роуд”. Именно заради неговата направа бе разбита и сега напълно възстановена ул. „Цанко Церковски”. Фирмата инвеститор ще пусне и първия голям подземен паркинг в централната част на града, който ще е за близо 100 автомобила. Съгласно договорката й с Община В. Търново, кметството получава процент от надземните паркоместа край възстановената улица, които ще влязат в синята зона.
С ОТВАРЯНЕТО НА УЛ. „Цанко Церковски”, което се очаква всеки момент, ще бъде изместенА част от трафика, който сега поема централната ул. „В. Левски”. Улеснява се и достъпът до съседната ул. „Цветарска” заради заобикалянето, което се налагаше до момента.
„Разчитаме на хубаво време за някои довършителни работи, които се налагат по ул. „Ц. Церковски”, но имам уверенията на изпълнителите, че това ще стане за няколко дни и участъкът най-накрая ще бъде отворен за движение”, обобщи кметът Румен Рашев.

С. МАРИНОВ
Информацията е взета от в."Борба"



Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2945
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #158 on: 05.04.2011, 13:05:27 »
„Макдоналдс” отваря врати през април във Велико Търново


/„Макдоналдс” ще отвори на 19 април, ресторантът вече се оборудва/

Красимир Гърдев: „Дълго време работихме, за да привлечем такъв инвеститор, това ще се отрази на имиджа на региона”

РЕСТОРАНТ НА СВЕТОВНОИЗВЕСТНАТА ХРАНИТЕЛНА ВЕРИГА „МАКДОНАЛДС” ЩЕ ЗАРАБОТИ ОТ ТОЗИ МЕСЕЦ ВЪВ ВЕЛИКО ТЪРНОВО. Обектът от типа „драйв” е единственият по дестинацията София – Варна. Той е разположен на главния път като част от обектите в „Търговски парк Велико Търново” и вече се оборудва, информира Красимир Гърдев, председател на Съвета на директорите на компанията собственик „ЦБА Пропърти Инвестмънт”. Официалното откриване на „Макдоналдс” ще е в 12, 00 ч. на 19 април. Ресторантът е с новата визия на веригата и ще има и специална секция за деца.
„Присъствието на „Макдоналдс” е знаково за имиджа на региона. За привличането на тази световноизвестна марка работихме дълго време, но и те прецениха ефекта от присъствието си в най-красивия град на България, който е и най-важният туристически център”, коментира г-н Гърдев.
Запознати припомнят, че присъствието на „Макдоналдс” в старата столица се чака поне от 10 години. Веригата даже имаше закупен обект в района на Изчислителния център, но впоследствие се отказа да инвестира в него. Възможността да присъства в Търговския парк обаче явно е накарала „Макдоналдс” да промени плановете си.
ХРАНИТЕЛНАТА ВЕРИГА Е ЧАСТ ОТ ЧЕТВЪРТИЯ ЕТАП В РАЗВИТИЕТО НА ПАРКА. ОСВЕН ОТКРИВАНЕТО НА ДРАЙВ РЕСТОРАНТА СЕ ПРЕДВИЖДА СЪЩО ТАКА ДО БРОЕНИ ДНИ ДА ЗАРАБОТИ НОВ ШОУРУМ НА „МАРТИНЕЛИ”, КАКТО И АВТОФРЕШ ЦЕНТЪР. Четвъртият етап разширява великотърновския Търговски парк с още над 3600 кв. метра застроена площ, заедно с прилежащата инфраструктура и безплатните паркоместа.
Един от най-трудните моменти в оформянето на района в близост до Сечената скала край пътя София - Варна са били вертикалната планировка, терасовидното застрояване, оформено с художествени елементи, и озеленяването. Бизнесменът Красимир Гърдев, който има зад гърба си и редица други успешни проекти, като завършването на Търговски комплекс „Европа”, най-големия в региона лозов масив край Церова кория, централния пазар и други, припомни, че предстои и последният, пети, етап от изграждането на Търговския парк.
Най-мащабният проект, реализиран в района, обхваща площ от близо 30 хил. кв. метра, върху която се реализира мултифункционален комплекс през различните етапи, със застройка от над 67 хил. кв. метра.
Цялостната инвестиция в парка надхвърля 30 млн. евро.

Стилян НАЙДЕНОВ
Информацията е взета от в."Борба"

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2945
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура
« Reply #159 on: 14.04.2011, 14:17:41 »
Областният град и Дебелец се сливат, последният празен терен между тях се застроява

ПОСТОЯННАТА КОМИСИЯ ПО ТЕРИТОРИАЛНО И СЕЛИЩНО УСТРОЙСТВО ОДОБРИ ЗАСТРОЯВАНЕТО И НА ПОСЛЕДНИЯ СВОБОДЕН ТЕРЕН МЕЖДУ ВЕЛИКО ТЪРНОВО И ДЕБЕЛЕЦ. Върху имота в местността Устито в близост до язовира ще изникне втора автокъща.
Според архитекти така практически двата града се сливат, като помежду им има единствено малка горичка, която не е в полезрението на инвеститори, тъй като е на изключително стръмния скат край пътя. Съвсем скоро почти на същото място ще се появи и огромен ТИР паркинг със съответната инфраструктура и заведения.
През последните пет години празните територии между двата съседни града постепенно намаляваха. За складови и производствени бази и магазини се усвояваха основните територии североизточно от Дебелец в посока Велико Търново. Паралелно с това пък старата столица нарастваше най-вече с автокъщи в посока югозапад към Дебелец, докато се стигне до сегашната ситуация на сливане.
НОВИ ЛУКСОЗНИ СЕЛИЩА, ПРЕДИМНО ОТ ЕДНОФАМИЛНИ КЪЩИ, ПАРКОВИ ЗОНИ, СПОРТНИ СЪОРЪЖЕНИЯ И БАСЕЙНИ, СА ПРЕДВИДЕНИ В СЕВЕРНАТА ЧАСТ НА СЪСЕДНИЯ НА ВЕЛИКО ТЪРНОВО ГРАД ДЕБЕЛЕЦ.
При едно от заседанията на Експертния съвет по устройство на територията наскоро бяха одобрени близо 10 разработки за промяна на предназначението на имоти в местността Под баира в североизточната част на малкия град, което практически го съединява с областния център.
Територията, разположена в най-високата част на Дебелец, дава една от най-добрите панорамни гледки, а до нея отвежда и пряк път от Велико Търново.
Идеята на инвеститорите е целият район, който е с площ от почти 400 дка и е собственост на различни предприемачи, да бъде застроен с еднофамилни къщи. Подобна реализация регламентира и проектът за общ устройствен план на Велико Търново. Паркови зони, спортни съоръжения и басейни ще съставят част от луксозната жилищна зона.
Според брокери тепърва след отминаването на кризата и пренасищането на пазара с апартаменти ще има голям интерес към подобни сателитни квартали, съставени от малки къщи.
Подобни проекти чакат реализация и по-добри времена за района на Гарга баир до Арбанаси.

С. МАРИНОВ
Информацията е взета от в."Борба"