Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 701
1
Поредната прелезна катастрофа,  за жалост с 2 жертви:
 https://www.google.bg/amp/s/btvnovinite.bg/amp/bulgaria/mazh-i-zhena-zaginaha-sled-udar-s-vlak-kraj-s-jantra.html

2
Ако Петър Диков наистина държеше толкова много на това трасе щеше до го направи така още по свое време, а не да изостави проекта, колкото и компромисно да е това решение, но все пак е решение.
Ако...

3
В ПУП Борисова градина изобщо не е предвиден шорткът от Стоян Михайловски към Габровски за травнайно трасе. Така че, вероятно вариантът ще е (ако изобщо е) по Симеоновско и Г.М.Димитров.

4
Разни / Re: Коронавирус
« on: 20.01.2022, 12:36:20 »
Англия е първата страна, която премахва маските и зеления сертификат от следващата седмица:
Англия още от 2020 г. е с най-големите флуктуации в мерките. Започнаха през 2020 много либерално, но след като принц Чарлз и Борката Джонсън се разболяха, затегнаха брутално мерките. То не бяха PCR след втория, десетия ден и т.н.
Не съм сигурен, че до 1 март няма да има още няколко промени на мерките.

5
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 20.01.2022, 11:54:32 »
Ха-ха-ха че какъв ни е бил прогресът тогава?
Ами виж само в твоя профил - жп транспорта, какво е било построено в тогавашните Румъния, Сърбия и Гърция (не броя придобитите територии от Австро-Унгария след 1919) и какво в България. При това горните 3 държави са имали значително повече години на самостоятелно развитие.

6
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 18.01.2022, 12:24:13 »
Който прави лифтове в природни паркове трябва да се съобразява с тези предписания, но ние имаме един собственик който иска да му се пишат специално закони само за него, което в никакъв случай не бива да се допуска.
Защо да му се пишат закони? Цеко от Алеко е собственик на тленни останки на лифтови станции и стълбове. Ако в плана на Витоша се приеме да има лифт примерно от Бояна до Момина скала или от Владая до Златните мостове, този лифт няма да има никаква релация с Цеко от Алеко. Даже не знам дали има някакви права върху сегашната просека.
Въпросът е да се изгради смислено съоръжение, а не да се работи за или против Цеко.

7
Може и да остане - само като обръщало изместено в средата на улицата, а тунелът да се преустрои за нормално движение с 2 коловоза. Проблемът с бавно тътрещите се ватмани също може да бъде решен като ватманите се сменят - един слиза да почива и от другата страна предния поема мотрисата в обратна посока.
И за какво цялата тази работа - по двама ватмани на трамвай? По Витошка релси колкото искаш, 3 стрелки и една кръстачка не са Бог знае какъв разход.

8
Съгласен съм с Агента, че Зона 30 няма особен смисъл. И бездруго там не се вдигат скорости, по-големи от 43 км/ч (минус 10% пада под минималните за наказание 40 км/ч). Било заради дефектите по настилката, било заради малкото разстояние между равностойни кръстовища, където трябва да се намалява за отдаване предимство на десните.

9
Едноколовозното трасе всъщност е и обръщало, пенделни мотриси могат да стигат до там и да се връщат.
И докато се довлачи ватманът от единия край на трамвая до другия, ще го изчаква поне още една мотриса. А и в края на краищата едноколовозното трасе е (уж) временно.

10
Ако 7 и 17 почиват на Борово, то синхронът е почти идеален.
Ами щом е така - добре. И като си отиде единицата, нещата стават балансирани. Пробегът ѝ може да се трансферира към ТМ6. Не мисля, че Банишора/Пета градска страдат от липса на транспортно обслужване (там само кораб не се движи), гарата е добро място за врътка.

11
Сихронизирането на 7 и на втора линия до Борово се подразбира. Но предложеният маршрут на ТМ17 е прекалено дълъг и трудно ще се получи синхрон, освен ако ТМ17 не стои 10-15 минути на Струга.
Трафикът от една единствена спирка - Хан Кубрат не оправдава честотата на седмиците. Сега ТМ7 е през 5 минути на пик, как си представяте хем да се запази, хем да се вмъкне ТМ17, т.е. двете линии да са през 2 минути и половина в общия участък??? А при едноколовозно трасе това е направо невъзможно. Доколкото разписанията на ЦГМ са на цели минути, най-смисленият вариант е през 4 минути в общия участък и през 8 минути в разделения. През 3/6 минути могат да станат, след като най-сетне реконструират ТМ трасе по Скобелев.

 Затова ТМ17 би трябвало да е с по-къс маршрут - примерно до Съдебна палата. Даже с наличните пендели може да се направи до Пилоните, но СЕ бяга от реално използване на пенделите като дявол от тамян. Т-образно обръщало на Пилоните не е оферта, освен ако не могат да въртят състави от Татри Т6А2.

12
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 17.01.2022, 18:37:40 »
За Княжевския лифт се учудвам от упорството на СО той да е точно в дрехите на стария.
Долната станция е на некомуникационно място. Времената,  в които хората са ходели с петицата,  са отминали безвъзвратно. Сега уличките и алеите наоколо ще се задръстят от коли. Най-доброто място за паркиране е Lidl.
Горната станция също е на некомуникационно място. Далеч по-добре ще е на Момина скала, но веждесъщият план на Витоша в сегашния му вид не допуска такива неща и явно няма воля за някакви подобрения, а само за спъване на каквато и да е промяна.
Ако се тресне кабинка на някогашното място с цена около 10 лв, ще вози само въздух нагоре надолу.

13
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 17.01.2022, 16:08:06 »
Ами то не е много удачна половинчатата работа. От Драгалевци до Бай Кръстьо - четворка, нагоре - двойка. А самото място е тясно - има единствено капанче. Оттам тръгва само една пътека  - през морените към Кикиш и Златните мостове,  която има небезопасно за деца пресичане на река и лавиноопасен през зимата участък.  Пътеката за Комините е за алпинисти и по-сериозни туристи.
Така че разредени седалки на четворката ще е по-добър вариант,  докато се намери решение за Бай Кръстьо  - Голи връх. Предполагам, че Витоша ски мрънкат за два стълба, за да стигне лифтът в близост до плаца на Алеко. Макар че седалковият лифт трябва да е предимно за пешеходци и велосипедисти, а кабинката  - за скиори и бордисти.  А Голи връх е идеално място за първите две групи - на по-лесния път за изкачване на Черни връх,  близо до пътеката през Платото.

14
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 16.01.2022, 00:11:40 »
Да документираме поредния камък в блатото "Витошки лифтове "
https://www.mediapool.bg/sofiya-i-vitosha-ski-s-dogovorka-za-vazstanovyavane-na-dragalevskiya-lift-do-bai-krastyo-news331062.html

15
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 13.01.2022, 00:29:57 »
Че и третата май. Явно са сканирани от диапозитиви.

16
То за София не 4, а 40 нови трамвая да дойдат,  няма да са излишни. Е, не всички дълги, но освен българските,  краставиците също трябва да се сменят, ако не утре,  то до 4-5 години. Татрите също не са вечни, пък и са с концепция от минал век- ненископодови, без климатик. Май се отплеснахме

17
Това,  което написа, за 4-те трамвая или за 4-те електробуса се отнася?

18
Не, че е лошо, ама такива поръчки на мен ми звучат смешно за една столица с сравнително голям бюджет и съфинансиране от различни европейски програми. Освен това поръчката на такива единични бройки излиза по-скъпо.
Това са остатъчни средства по европрограма, които ще се загубят, ако не се оползотворят. Не може в една поръчка да са 4 по европрограма и 15 - със средства на общината.

А какво стана с опцията за още 15 Higer, за които има резервирани инвентарни номера 5016 - 5030?

20
Че какво му е трудно на паркирането? Витошка от Аптека до пилоните може да стане с косо паркиране  - трамвайното трасе да се ползва за движение. Патриархът ще е двупосочен само до Нансен,  там има ККМ, остава да се потегне ККМ по Патриарха. Проблем ще е кръстовището Нансен  - В. Левски,  където се събират като във фуния потоците откъм канала и откъм Кравай. Всяка ВОД създава проблеми. Патриарха вече стоя стеснен наполовина няколко години при изграждането на метрото,  вкл. със загуба на паркоместа,  ще постои още няколко месеца.

Pages: [1] 2 3 ... 701