Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Dimitar155

Pages: [1] 2 3 ... 26
1
1621 по тб 8 е направил нещо на контактната мрежа на кръстовището на бул. България и бул. акад. Иван Гешов. По-късно е дошъл и аварийния екип. Предполагам че 7 и 27 са били пренасочени към Иван Вазов.

2
Зеления съчленен Хайгер също се е пораздвижил из Дружба.


3
2410 се е разчекнал на пл. Македония. Снимките са от Facebook.

4
Разни / Re: Проблеми с компютрите
« on: 15.05.2022, 11:23:50 »
Не съм го пробвал, но предполагам че ще върши работа. Естетиката е най-малкия проблем, защото лаптопа най-вероятно не поддържа 64 битови системи. Lubuntu го има за сваляне, но последната 32 битова версия е 18.04 (https://cdimage.ubuntu.com/lubuntu/releases/).
За Windows XP мисля че няма особен проблем да се ползва стига да е обновен до Service Pack 3 (има и неофициален Service Pack 4). Има и браузър точно за него (https://github.com/Feodor2/Mypal68), но все пак е хубаво да се избягват сайтове с чувствителна информация (като онлайн банкиране, НАП, НОИ и т.н.) и човека който ще го ползва трябва да има едно наум. Avast май са единствените които още пускат дефиниции за Windows XP, макар самата програма да не е получавала ъпдейт от 3-4 години. За езика трябва да има начин да се направи на английски без преинсталация, но не го намирам. В краен случай може да бъде на български.

5
Разни / Re: Проблеми с компютрите
« on: 14.05.2022, 21:47:19 »
И аз имам една подобна машина (настолен Dell с Pentium 4 и 1GB RAM). Firefox е сравнително бавен с Windows XP, но работи стига да не гледаш видео на 720p и не повече от 2-3 таба. Пробвах да му сложа някакво Ubuntu и беше пълна боза. Наскоро намерих kwort Linux (https://kwort.org/index.html). Изисква 512MB RAM за инсталацията, след това му трябвали 128MB RAM, но не съм го пробвал.

6
Разни / Re: Проблеми с компютрите
« on: 14.05.2022, 20:09:32 »
Езика се сменя от контролния панел. За флашката мисля че трябва да я добавиш ръчно като операционна система в msconfig в Boot таба. Имаше и една програма за редактиране на Boot файла, но трябва да я потърся.

7
Етажа с малките прозорци трябва да е сервизен.  В него е дублирана инсталацията за парното (и за студената вода вероятно) от мазето. Би трябвало да има и складови помещения. В един форум гледах снимки от такъв етаж, но сега не ги намирам.

8
Други градове / Re: Плевен
« on: 04.05.2022, 22:54:18 »
В Плевен е имало атракционно пътуване с учебното ЗиУ.


9
Обръщалото на Съдебната палата изглежда почти готово, само не видях дали има контактна мрежа. Трасето по бул. Македония е готово и с опъната мрежа, останали са предимно довършителни работи (пейки, паркови лампи, кошчета и т.н.). По Цар Борис III има сложени стълбове на места, но повечето си лежаха на моста при бул. Иван Гешов. До Красно село би трябвало да са готови релсите, но не обърнах особено внимание. Пероните тепърва ще ги почват и срока им е до 10-ти юни (линк).

10
По-рано днес имаше Man Lion's City по 309 и един Man SG по някоя люлинска линия.

11
Пловдив / Re: Новини
« on: 18.04.2022, 23:22:52 »
Пловдив - Асеновград ще бъде на интервал 30 минути, останалите линии ще бъдат на интервал 60 минути. Другото ново нещо е че ще има нови влакове.

12
Пловдив / Re: Новини
« on: 17.04.2022, 17:39:20 »
Quote
По най-бързия начин ще започне проектирането на градската железница в Пловдив

По най-бързия начин ще започне проектирането на градската железница в Пловдив. Това стана ясно по време на посещение на министъра на транспорта и съобщенията Николай Събев в най-голямата икономическа зона в Пловдив – Тракия.

45 000 души всяка сутрин отиват на работа с лични или служебни автомобили и това предизвиква все по-сериозни затруднения с придвижването в града. Железопътният транспорт има добри предпоставки да предложи алтернатива, но до момента слабата честота на обслужваните направления, както и ограниченият подвижен състав не позволяваха подобрение в тази насока.

С вече одобрените средства от Националния план за възстановяване и устойчивост ще осигурим модерен подвижен състав с нулеви емисии, като придобиването на влаковете трябва да съвпадне по време със завършването на железопътното трасе.  Предстои областният управител да изпрати писма до кметовете на общините и до индустриалните зони около града да представят план за местата на спирките, като идеята е те да формират градски възли, които съчетават няколко вида транспорт, обясни Николай Събев.

В ход е строителството на железопътен възел Пловдив, а в новата оперативна програма е заложена и втора фаза на проекта, с която ще се осигури модерна и оперативно съвместима инфраструктура, коментира още министърът.

Към статията има и схема с маршрутите (вероятно не са окончателни):

Маршрут №Крайни гариГари на които ще спираВреме на обслужванеИнтервал
1Пазарджик - ДимитровградПазарджик - Стамболийски - Пловдив - ВРД - Димитровград06:00 - 19:0060 минути
2Пловдив - АсеновградПловдив - ВРД - Асеновград06:00 - 19:0030 минути
Карлово - ПловдивКарлово - Калояново - Филипово - Пловдив06:00 - 19:0060 минути
3Белозем - Пловдив - БелоземБелозем - Скутаре - Филипово - Пловдив - ВРД - Тракия - Скутаре - Белозем (предполагам че маршрута ще се промени за следобедните курсове)06:00 - 10:00 и 15:00 - 19:0060 минути

13
Стара София / Re: Стара София
« on: 06.04.2022, 22:15:27 »
Случайно ми попадна едно видео от 1945-та. За съжаление не е пълната версия (на места има резки прекъсвания, вероятно части от него са били отрязани).


14
Някой има ли информация какво е станало с оранжевите Conecto-та? От няколко седмици Карат С обслужва ученическите линии на италианския лицей с междуградските си автобуси.

15
Някой знае ли какво става с тестовия съчленен? Да не ги забравиха? Защото стои вече май повече от 2 седмици в Искър и нищо.
Направил е поне едно тестово кръгче.

16
2407 - тм27/8

17
Един кадър, на който се виждат щетите по 1835.

18
Някой беше коментирал, че някои българските автобуси са имали пътническа ремаркета, но не предполагах че има такива автобуси в Мюнхен, при това чисто нови.

https://busphoto.eu/photo/292737/?vid=404819
https://busphoto.eu/photo/186334/?vid=338782

19
Има и по-евтини варианти, вместо да строим ново отклонение.

Вариант 1:
тм 7 да спира на бул. Тодор Каблешков, бул. Гоце Делчев, бул. акад. Ив. Гешов и НДК
тм 27 да спира на ж.к. Мотописта, пл. Ручей, ПГ Елисавета Вазова, бул. Пенчо Славейков и НДК

Вариант 2:
тм 7 да спира на бул. Тодор Каблешков, бул. Гоце Делчев, бул. акад. Ив. Гешов и НДК
тм 27 да спира на всички спирки по бул. България и бул. Витоша

Времето за пътуване би трябвало да падне с поне 3-4 минути в посока (по груби сметки). Ако има и синхронизация със светофарите за приоритетно пускане, може и по-голямо намаление да има. Единствения минус при вариант 2 би бил по-трудната синхронизация, но не мисля че е невъзможно.

20
Под връщане имах предвид да я дадат на концесия на китайците за 99 години поради невъзможност да плащат кредита (както стана с пристанището в Шри Ланка) или направо да изкупят акциите на притежаващата компания (както стана с пристанището в Пирея). Проблема на китайските кредите е че заробват сравнително малки държави с огромни кредити, които (след известно време) не могат да бъдат обслужвани. Така напълно законно получават инфраструктура с която могат да им извиват ръцете в бъдеще и да си пробутват стоката.

Pages: [1] 2 3 ... 26