Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bdz43r

Pages: [1] 2 3 ... 287
1
Смартроните са на поточна линия и нещата се случват бързо.
Шкода е малко по-бутиков производител и работи с подизпълнители за кошовете. Тепърва ще се произвеждат и ще са собственост на държавата, така че няма гаранция, че ще отидат при БДЖ.

2
Е обясних го мисля достатъчно ясно - дъждовната вода от от малките улици отива във фекалния колектор (единствен), който при порой прелива в дъждовния, където има такъв или направо в реката. За целта има изградени т. нар. облекчителни камери или облекчителни колектори с преливници. Тогава фекални води попадат в реката непречистени, колкото и на @fafan да не му харесва.

3
Разни / Re: Топло
« on: 01.12.2024, 16:21:51 »
Все пак говорим за временно заместване, а и повечето хора вече имат климатици, които за поддържане на вече затоплена стая харчат под 300-400 W.
Не е меродавно колко пише в сметката, а какъв е предпазителя в електромерното табло. За конкретния случай беше 63 А, което прави 14 kW, а за бойлерчето сложихме 50 А. Проводникът до апартамента е 6 мм², което при почти 10 kW реална консумация от бойлера (измерена), е под 8 А на мм², което е съвсем приемливо, особено като не е постоянно.

В кв. Изток пък има един блок (не панелен), в който всички апартаменти имат трифазен ток, въпреки че е топлофициран. Там е още по-лесна задачата.

4
Разни / Re: Топло
« on: 01.12.2024, 09:13:06 »
Миналата година монтирах на един колега 12 kW проточен бойлер в панелка, който заради високия етаж, реално работи на 10 kW. Инсталацията е напълно достатъчна дори всички да имат такива бойлери, защото не ги ползват едновременно и разбира се, ако бойлерът е единственият голям консуматор в апартамента в даден момент, което не е проблем, защото все пак е временно заместващо решение. Всички едновременно да напускат печки и бързовари не е по-щадящо за мрежата.

5
Разни / Re: Топло
« on: 30.11.2024, 23:12:01 »
Може би не всеки има място за бойлер, и до колко ще издържи мрежата ако в по студен ден всеки пусне бойлер и климатик ако спре ТЕЦ а.
Ами ТЕЦ-ът спира. Дали често или рядко, дали планово или аварийно, спира и трябва да си подготвен. Не говорим за някакво форсмажорно бедствие, а за много по-регулярни и чести явления.
Климатикът пък харчи много малко ток за поддържане на вече затоплено жилище. По-голям проблем може да са обикновените печки, но до сега не знам да е имало електриечски проблеми от това, че няколко квартала са останали без парно.
Проточният бойлер пък работи само докато тече водата, а не всички са едновременно в банята.

6
Разни / Re: Топло
« on: 30.11.2024, 19:33:01 »
Централното парно е безгрижна работа, но понякога спира. Така е откакто го има, така ще е и занапред докато го има и ако някой наивно е очаквал нещо друго, значи не си е направил добре сметката. Който иска да има топла вода винаги, си предвижда алтернативи - или се разделя изобщо с централната топла вода и минава на бойлер, или си слага един авариен проточен бойлер.

7
Тя е проходима от няколко месеца, но минаваха само товарни влакове.

8
Нещо хубаво от новия график е ускоряването на бв 3621  :)
Изобщо не е хубаво. Това е просто "министерският" 3683, направен целогодишен, а досегашният 3621 отпада изобщо. Тръгва един час по-рано и не спира на половината досегашни спирки. Ще се движи с половин час по-бързо, но ще тръгва в по-неудобен час.
Според мен ще се радва на много скромен интерес и спечелените пътници ще са по-малко от изгубените.

Общо взето, в БДЖ-ПП се редуват през година разписания с повече спирания и такива с много по-малко. Сега просто е фазата на пореден напън да се ускоряват влаковете без друга промяна в качеството на услугата, което само по себе си няма как да доведе до нещо положително - нито магистралата ще стане по-непривлекателно за хората с автомобили, нито тези които се качват на автобуси ще се сетят, че има влак, който и сега е по-бърз от автобуса.

9
Няма как да има по-висок приоритет от обществения транспорт пред входа на гарата. Козирката е достатъчно дълга и платното е достатъчно широко, за да има място за всички.
Паркинг пък е възможно най-неудачното, което може да има там, така че паркоместата са първото, което трябва да изчезне.

10
Може, ама това означава на всяка улица и уличка да има по два колектора, което е меко казано, фантастично пожелание за далечното бъдеще.
Под много от големите булеварди и сега има чисто дъждовни колектори. Точно такъв е въпросният, който се обсъжда.

11
Водата не разбира от "забранено". И най-големите фекални колектори са в пъти по-малки от коритото на реката, което знаем че може да се напълни догоре при порой.
Забранено е да си заустиш канала в дъждовен колектор, а не фекални води никога и по никакъв начин да не попадат там, защото това е невъзможно. Ако не отидат в реката, ще извират през шахтите на улиците.

12
Имайте предвид, че повечето улици нямат отделни канали за дъждовни и фекални води и затова големите фекални колектори имат облекчителни камери, където при порой преливат към дъждовните, съответно е съвсем нормално, непречистени фекални води понякога да попадат в дъждовните колектори и реките.

13
Ако можеше, щеше така да се направи. 3625/3620 е единственият по-представителен влак, на който могат да се движат такива локомотиви.
Алтернативата е пътническият влак Бургас - Зимница с един вагон.

14
ПАЗ-чето не се е опитало да мине на спуснати бариери, а не е имало изобщо бариери тогава. Прелезът е оборудван след този случай.

15
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 23.11.2024, 20:37:36 »
Няма ли някакви планове да бъде забранено...
Кой да го забрани? Трамвайният транспорт не се контролира от никой специлизиран орган, освен донякъде от ДАМТН, които нямат отношение към това как се управляват стрелките. Всички правила и норми за трамваите, освен малкото, споменати в ЗДвП и няколко наредби, се пишат от самото предприятие, което трябва да ги спазва, т. е. трабва да забрани този тип стрелки само на себе си, което е безсмислица.

16
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 17.11.2024, 19:53:39 »
Къде по света има в редовна експлоатация трамваи на над 50 години?
Къде по света се произвеждат резервни части за машини на над 30 години?
Тук се изказа много неподготвен и за двете неща. Има и трамваи много над 50 г, има и нови части за тях.
Да не говорим, че дори у нас има прецеденти като чисто новия вътрешен шатун (мотовилка) на 80-годишен парен локомотив.
Така че части има за каквото си искаш... стига някой да ги пожелае.
Разбира се най-вероятно тези в Милано и Лисабон са минали поне две модернизации по техническата част досега...
Едва ли. Няма и причина да се модернизират... има износващи се части за които има документация и се поръчват и най-много нещо дребно да е променено към по-стандартен тип, за да се ползват стандартни части.
Отделно, дефиницията за модернизация варира страшно много между различните държави и много често нещо, което те наричат модернизация, ние го броим за основен ремонт с подобрения, които не променят цялостната техническа концепция.

17
Между другото поне каза за напасването как напасват разликата в напреженията между жп мрежата и трамвайните трасета.Все пак 25кВ в града по улиците не може да опънеш - опасността е голяма.
Както и при обикновените влакове - могат да работят на няколко напрежения.

По-съществената пречка е в профила на бандажите на колелата, който е съвсем различен при трамвай и влак заради различните радиуси на кривите и някои други разлики в контактуването между колело и релса. Където има такава комбинация, профилът на бандажите е специален, така че да може да работи и по двата вида трасета, както и ЖП линиите отговарят на някои допълнителни изисквания. Накратко, дори сега съществуващите влако-трамваи не могат да пътуват по всяка ЖП линия.

18
Напротив, биха могли да осъдят общината да върне старото положение.
Те може да я осъдят, ама тя дали ще се съобрази с решението е друг въпрос...

19
Автоматичното оцветяване често е много далеч от истината, особено в детайлите и то за неща, които не са много масови по снимките. Това най-вероятно е гориво от пробития резервоар на локомотива.

20
За рисковите ситуации се грижи осигурителната техника. Името ѝ не е случайно.

Pages: [1] 2 3 ... 287