Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Dimitar155

Pages: [1] 2 3 ... 27
2
Направи ми впечатление че билетите за еднократно пътуване ще струват 2.00 лева, когато са продавани от шофьора или от каса в метрото, но от каса извън метрото ще струват 1.60. Каква е целта на тази идея?
Целта на тази идея е да не занимават шофьора и да не връща ресто ;) :P :D
Очаквах подобен отговор :D. Остава въпроса защо билетите, продавани в метрото ще са 2 лева, а тези от будките на ЦГМ (извън метрото) - 1.60.

3
Направи ми впечатление че билетите за еднократно пътуване ще струват 2.00 лева, когато са продавани от шофьора или от каса в метрото, но от каса извън метрото ще струват 1.60. Каква е целта на тази идея?

4
Представяне / Re: Сайтът на ЦГМ
« on: 29.06.2022, 12:48:06 »
На сайта на ЦГМ вече има карта, която показва локацията на всички електробуси, тролейбуси и трамваи в реално време. Като изключим факта че съставите от трамваи се показват като два отделни трамвая и ЦГМ все още смята електробусите за тролейбуси, сайта изглежда доста прилично. На същата страница може да се видят и локациите на свободните коли на Spark, зарядните станции и велоалеите.

Линк към сайта: https://livemap.sofiatraffic.bg/

ПС: Горе вдясно име меню, откъдето могат да се добавят и автобусите.

5
Проблемът на талоните с 10 билета е в това, че са много евтини, а по същество са предназначени за случайно пътуващи. Техният дял в момента е прекомерно висок и данните показват, че талоните се ползват дори като заместител на месечна карта за градски транспорт.
При 5 дневна работна седмица ти трябват 10 билета (1 талон) - 12 лева сега. Среден брой работни дни в месеца - 20. Тоест - месечно ти трябват 4 талона по 10 билета или 4 х 12 лева=48 лева. А месечната карта е 50 лева.

48 лева х 12 месеца = 576 лева. При цена на годишната карта от 365 лева, едва ли някой би ползвал талони точно за тази цел. Въпреки това смятам че е хубаво да има талони за 10 пътувания по 30 минути за 14 лева, и 10 пътувания по 60 минути за 20 лева (отстъпката е 2 лева вместо досегашните 4).

Quote
Донякъде аритметичен смисъл би имало да има талони, но на стойност 15 лева (1,50 всеки), но тогава вероятно много по-малко ще използват този вид превозен документ.
От друга гледна точка, тези превозни документи се използват от пътуващите с повишено внимание. Стоят до перфоратора или до валидатора и дебнат за контрола. Или пък правят другото - довозват се гратис до метрото и се таксуват само в него.

Ако реално има броячи на пътниците във всяко ПС, може да се изчисли в реално време колко пътници има и колко от тях са се валидирали. При достигане на определен процент нередовни пътници, може да се прати екип контрольори.


Каква е причината за отпадането на картите за една линия?

6
То не че не може, просто в момента ЦГМ не позволява да се зарежда карта за повече от един месец. Онлайн не знам дали системата дава за няколко месеца напред да се зарежда.  Някой, който има такава карта, нека каже.

При старите карти мисля че имаше опция за три зареждания наведнъж (съдейки по факта че жълтите валидатори показваха три слота за зареждане). За сегашните карти не би трябвало да има ограничение.

За да се получи това трябва университетите и ЦГМ да обменят актуални списъци със студентите, няма нормативна база на основание на която да се извършват такива обмени на данни. Но нищо  не пречи да се въведе семестриална карта.

МОН има регистър на действащите студенти, изисква се само ЕГН за справка.

7
Има няколко снимки във Facebook от миналата година (цък).

8
Представяне / Re: busphoto.ru и transphoto.ru
« on: 21.06.2022, 20:27:15 »
Busphoto също си смениха домейна. Вече е .eu вместо .ru. Предполагам че това е причината да не работи.

9
Изтрити теми / Re: Подвижен състав
« on: 21.06.2022, 18:03:53 »
1312 - 49
1117 - 11

Видях ги около 15:00, може да са били само за един курс.

10
Излязъл е проект на ПУП на Овча купел 1 (линк). В него има планирано трамвайно трасе по ул. Монтевидео, което продължава към ул. Суходолска. Някой има ли повече информация за това трасе?

11
При мен не излизат никакви реклами когато ползвам Firefox. Показаха се когато влязох от DuckDuckGo браузъра за андроид и след като изключих privacy protection. На първите няколко мнения на 323-та страница (цък) също излизат реклами. Най-вероятно Гугъл смята по-дългите мнения за статии и затова слага реклами в тях.

https://imgur.com/a/XiGJWqG

12
Левия завой от бул. К. Величков към бул. Александър Стамболийски е премахнат :fan:

13
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 04.06.2022, 12:29:05 »
Пред Булавто има 10-15 червени автобуса Yutong. Доколкото успях да видя имаха метанови бутилки на покрива и са с 2 врати. Някой знае ли за къде са предназначени?

14
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 03.06.2022, 14:31:02 »
2614. Може да се запознаете с документацията тук - https://app.eop.bg/today/178893
Quote
„Доставка, консултации по монтажа, въвеждане в експлоатация на 1 (един) брой хибридна електрическа система, базирана на горивна клетка и батерия за задвижване на тролейбус „ИКАРУС - 280.92“, обучение за работа с хибридната електрическа система и гаранционно обслужване на системата – в изпълнение на проект на Националната научна програма „Нисковъглеродна енергия за транспорта и бита (ЕПЛЮС), компонент К2 „Електрически превозни средства и водородна мобилност”, работен пакет РП 2.4. „Демонстрационен тролейбус с хибриден удължител на пробега „батерия/горивна клетка”, финансирана със средства по: Националната научна програма „Нисковъглеродна енергия за транспорта и бита (ЕПЛЮС), компонент К2 „Електрически превозни средства и водородна мобилност”, работен пакет РП 2.4. „Демонстрационен тролейбус с хибриден удължител на пробега „батерия/горивна клетка”

Изглежда че работата по този тролей продължава.

Quote
...
Днес в София посетих пилотен проект на Столична община съвместно с предприятието “Горивни клетки и водород” (FCH JU) за създаване на хибриден тролейбус с водородна горивна клетка.

Проектът се разработва за първи път от български учени. Тролейбусът ще се придвижва не само чрез захранване от контактната мрежа, но ще извършва и 100-километров пробег на водород. В резултат се очаква консумацията на природен газ да се намали с 30%. Предвижда се закупуването на 30 водородни електрически автобуса и изграждането на съответна инфраструктура за реновирани 30 тролейбуса с водородна горива клетка.

Този проект е пример за това как на местно ниво, комбинирайки елементи миналото и идеи на бъдещето, можем да позиционираме България на иновационната карта на Европа. Благодаря на Българска академия на науките - БАН и Столична община за възможността да науча повече за проекта на място. Могат да разчитат на подкрепата ми.
Източник: Mariya Gabriel


15
От днес осем влака ще пътуват по-бързо между София-Бургас и София-Варна

Влак №НаправлениеЧас на тръгванеЧас на пристиганеВреме за пътуванеНамаление на времето за пътуване (минути)
2610Варна - София05:0012:0707:0738
2615София - Варна15:3522:5307:1842
3602Бургас - София05:4011:1105:3131
3621София - Бургас07:3513:2504:5055
3622Бургас - София08:4514:3705:5236
3623София - Бургас13:4019:2905:4931
3624Бургас - София14:3020:3506:0527
3601София - Бургас16:3522:0705:3218

16
2406 - тм1/3

17
2333 е претърпял ПТП. Има щети по предната броня и челното стъкло.

18
1621 по тб 8 е направил нещо на контактната мрежа на кръстовището на бул. България и бул. акад. Иван Гешов. По-късно е дошъл и аварийния екип. Предполагам че 7 и 27 са били пренасочени към Иван Вазов.

19
Зеления съчленен Хайгер също се е пораздвижил из Дружба.


20
2410 се е разчекнал на пл. Македония. Снимките са от Facebook.

Pages: [1] 2 3 ... 27