Author Topic: Ikarus 280  (Read 1028751 times)

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1992
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Ikarus 280
« Reply #6160 on: 25.11.2021, 11:48:46 »
Още една хипотеза, която бих добавил за 1977 г. Преди години имаше един несъществуващ вече унгарски сайт Különjárat.hu или нещо подобно, в който имаше списък с голяма част от модификациите на модела 280, включително и общи заводски чертежи на модификациите. Този сайт го няма, но в словашката страница на Уикипедия с описание на модела 280 са сложили таблица, която по спомен повтаря таблицата от несъществуващия унгарски сайт. В нея при описанието на 280.04 се забелязва, че 1977 г. е вододел за типа на скоростна кутия която се монтира - от ASH 75.2-A2.B2.C1.D3.E2 на Csepel ZF S6-90U. Същото се наблюдава и при модификациите за другите страни (поне тези от СИВ). Тоест предположението е, че освен споменатите козметични промени през 1977 г. има и технически промени. Нямам представа дали това може да е свързано с оформянето на ревизионните отвори след първата гума. Това може би обяснява защо на кадрите от завода на филма българският екземпляр е само една бройка - може би е бил тестов екземпляр с новата скоростна кутия. Също така, бялото петно върху таблото на предния му прозорец най-вероятно не е заводски лист, както първо предположих, а е служебен регистрационен номер "PROBA", какъвто се вижда и на един 260, съветска модификация пак в същия филм - вероятно и той е бил тестова бройка, за да изпитат показателите му с новата кутия.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3360
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #6161 on: 25.11.2021, 13:58:05 »
Ако се вярва на словашката страница, то доставяните в България 280.10 би трябвало да са били с автоматична скоростна кутия Praga 2M70.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1992
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Ikarus 280
« Reply #6162 on: 25.11.2021, 14:36:15 »
Да, това е доста съмнително, а според мен има и други грешки в тази таблица (румънската модификация 280.05, например, се произвежда между 1974 и 1977 г., а не след 1977 г...), но специално посоченото за 280.04 ми звучи правдоподобно.

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 426
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #6163 on: 25.11.2021, 17:33:10 »
И за България има може би грешка. Тази кутия Csepel ZF S6-90U е като на руската модификация 280.33 а те са със шест скорости. С такива в България доставят май чак през 1987 или 1988 година. Преди това са с пет скорости.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1992
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Ikarus 280
« Reply #6164 on: 25.11.2021, 17:40:28 »
Прав си, реално третата българска модификация 280.59 от 1988 г. е с такава кутия, макар че може би е по-нататъшна модификация Csepel ZF S6-90U-003.1. Тук също грешно са дали, че тази модификация е за СССР, помня тази грешка и в унгарския оригинал на таблицата.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 544
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6165 on: 01.02.2022, 13:42:50 »
Автобус Икарус, вероятно по линия 260, на кръстовището на бул. Гешов и бул. цар Борис III. Предполагам че снимката е правена малко след откриването на транспортния тунел.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1645
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6166 on: 01.02.2022, 13:48:20 »
Бих заложил на 74, като че ли чака за ляв завой.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13101
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #6167 on: 01.02.2022, 14:21:16 »
Мисля, че е качвана преди време тази снимка. Няма какво друго да е, освен 74, който беше с Икаруси в този период 2000-01г.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10066
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6168 on: 01.02.2022, 14:39:44 »
Да, коментирали сме я. 260 по онова време беше с бежови О 305, а по 74 тъкмо бяха върнали Икарусите.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2884
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6169 on: 12.02.2022, 11:08:30 »
Неизвестен инв. № пред Невски, 1987 или 1988г. Снимката е част от клип със сцени от живота в града по това време.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16527
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6170 on: 12.02.2022, 12:32:48 »
В ляво се вижда още някакъв автобус, не се наемам да предположа какъв е...

Но какво прави като цяло Икарус с пътници на това място!?  :help:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4253
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6171 on: 12.02.2022, 12:42:15 »
Най-вероятно е нает и вози деца за някакво мероприятие...Нас така ни караха много пъти - я на цирк, я към камбаните, я не знам къде...В такива случаи никой не си правеше труда да маха табелите, само отпред слагаха една, че е с деца. По детайлите се вижда, че рейсът е нов, няма и година.
« Last Edit: 12.02.2022, 12:44:34 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14446
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6172 on: 12.02.2022, 12:43:54 »
Имало е редовни линии оттам, даже по едно време линиите за Панчарево, Кокаляне, Пасарел, Лозен, Горубляне са тръгвали оттам.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4253
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6173 on: 12.02.2022, 12:45:24 »
Имало е преди 76та, Иво, сега говорим за 87а.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1215
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6174 on: 12.02.2022, 14:04:33 »
Ценна снимка, според мен това трябва да е някъде около 1988г.когато започва реконструкцията на бул Ботевграско шосе и бяха открити две временни автобусни линии с номера 37 и 38 с маршрут:
37 - пл.Александър Невски - жк.Сухата река ,чиито автобуси бяха Землянски.
38 - пл.Александър Невски - кв.Левски,чиито автобуси бяха Малашевски. Този от снимката много ми прилича на Малашевски.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4253
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6175 on: 12.02.2022, 14:12:08 »
И двата не отиваха до там, бяха до Младежки дом Лиляна Димитрова.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3360
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #6176 on: 12.02.2022, 18:04:05 »
Точно около Александър Невски обикаляха и двете линии и най-вероятно на снимката е някой от двата, по-скоро 38, че той винаги беше по-пълен.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1942
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #6177 on: 12.02.2022, 21:40:39 »
284 по едно време въртеше на Ал. Невски и винаги беше с Икаруси.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4253
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6178 on: 12.02.2022, 22:43:16 »
Да, въртеше, когато пред Ректората беше разкопано заради строежа на подлеза.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2884
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6179 on: 13.02.2022, 21:13:00 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна