Author Topic: Подлезите  (Read 53452 times)

Offline Trams13

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 287
    • View Profile
    • Email
Re: Подлезите
« Reply #240 on: 29.08.2019, 21:26:04 »
Delete
« Last Edit: 30.01.2020, 18:13:18 by Trams13 »
Градският транспорт,винаги ще си остане за мен - Щастието, Радостта и Любимото нещо на света !

Offline Richi

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: Подлезите
« Reply #241 on: 29.08.2019, 21:58:48 »
Съболезнования на IKAR.

Колкото и да е опасно пресичането през булеварда, то се прави. Хората са свикнали, оглеждат се, светофара спира колите и пресичат. И не е само там.
На Централна Гара АБСОЛЮТНО всеки ден се пресича отгоре, на Лъвов Мост през кръговото търчат, на Мушанов постоянно се прескачат бетонните блокчета, а на Орлов Мост, на Плиска и на Окръжна редовно някой тръгва отгоре.
А и, на Подуяне вчера на 10 метра от автобуса тръгна да пресича едно хлапе, падна, изпусна си телефона , наведе се, колите го чакат, ....и си продължи :neznam:

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 853
    • View Profile
Re: Подлезите
« Reply #242 on: 30.08.2019, 09:43:22 »
Моите съболезнования към колегата IKAR.
Положението с пресичането на оживените булеварди като да се смееш или плачеш. По Цариградско е чисто самоубийство, ако трябва да бъда честен и то защо го правят, при положение че има добре поддържани подлези. Лъвов мост е същата работа. Единствено се съгласявам с пресичането на централна заради отвратителния подлез. Аз лично, обаче пресичам през подлеза дори и там, да стискам носа си и с бързи крачки преминавам. Винаги следвам една максима на дядо ми: дръж дома си чист и спретнат, а ако навън нещо е зле поддържано и нищо не може да направиш, за да го подобриш- минавай бързо покрай него. И предвид че тук става дума за безопасността на хората, съм склонен за минута-две да дишам възможно най-малко, но да пресека сигурно.

Offline Richi

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: Подлезите
« Reply #243 on: 30.08.2019, 09:57:04 »
Въпроса е, че навсякъде се пресича неправилно и на червено. Примери мога да давам много.
Е тази сутрин, на светофара на Сточна Гара, на АБСОЛЮТНО ЧЕРВЕНО едно хлапе притича гонейки тролея. И винаги ако отнесеш някой, винаги го отнася водача защото току виж, оня го изкарали невменяем.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14438
    • View Profile
    • Email
Re: Подлезите
« Reply #244 on: 30.08.2019, 10:12:18 »
Според мен в 21-ви век на много местаподлезите са отживелица и трябва хората да се искарат отгоре, а не под земята. Пресичанията да са на едно ниво за сметка на автомобилите. Например на Ц.гара може подлеза да се засипе, а отгоре да се оформи едно страхотно площадче с парк, в него да се изложат стационарни парни локомотиви...би станало супер място. Трябва да се изринат и магазинчетата отгоре, които пък могат да заемат площта за заведения в самата сграда на гарата на горния етаж.

А защо не цялото място около гарата да стане един хубав градски площад, трафика да се вкара през подлезите, отгоре да останат трамваите а всички автобуси да спират в локалното през самия вход на гарата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5708
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Подлезите
« Reply #245 on: 30.08.2019, 11:32:46 »
На централна гара подлеза си е добре проектиран и направен - прави директна връзка с касите на гарата и пероните, което е много удобно. Проблемът с него е основно в хигиената и сигурността в тъмните часове, макар че в това отношение е много по-добре от преди, когато откъм Ботев нямаше осветление и навсякъде миришеше на урина - проблем който до някъде се реши с безплатната тоалетна.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Richi

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: Подлезите
« Reply #246 on: 30.08.2019, 11:38:56 »
До скоро едното осветително тяло, от към Ботев беше на косъм да падне. Отделно, че в целия подлез се размотават съмнителни мъжки и женски физиономии.
От горе се пресича бързо, с повишено внимание и не тичайки.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3877
    • View Profile
    • Email
Re: Подлезите
« Reply #247 on: 30.08.2019, 13:25:35 »
На централна гара подлеза си е добре проектиран и направен - прави директна връзка с касите на гарата и пероните, което е много удобно. Проблемът с него е основно в хигиената и сигурността в тъмните часове, макар че в това отношение е много по-добре от преди, когато откъм Ботев нямаше осветление и навсякъде миришеше на урина - проблем който до някъде се реши с безплатната тоалетна.

Подлезът на Централна гара е ненужен. Построен е единствено за да се освободи парадно пространство пред корпуса на новата гара тогава, защото обемът на зданието е бил твърде голям за тогавашния площад. Със застрояването на пространството пред него обаче след избухването на демокрацията този ефект го няма вече и съществуването на този огромен и труден за поддържане подлез още повече се обезсмисля. Пространството плаче за комплексна реорганизация - с връщане на трамваите и автобусите директно пред приемното здание, преустройство и намаляване на обема на подлеза и прочее.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5708
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Подлезите
« Reply #248 on: 30.08.2019, 15:41:15 »
Целият булевард с релсите е доста голям и труден за пешеходно пресичане, може би с изключение на това по протежение на Мария Луиза. Нужда от този подлез има и той дава много по-удобна връзка между влак - метро - трамвай и автобуси. Иначе съм напълно съгласен, че автобусите трябва да са пред входа на гарата, а такситата - на булеварда. Подлеза също може да бъде реконструиран доста по-приятно, като се обособи за нещо специфично - ателиета, галерии, изложби, книжни магазини, сувенири или нещо друго. Докато значението на железницата е толкова малко, няма как там да върви нормален бизнес.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4250
    • View Profile
    • Email
Re: Подлезите
« Reply #249 on: 30.08.2019, 19:31:44 »
Относно Христо Ботев много лошо направиха, че оставиха за постоянно временната организация на движението от периода на изграждането на метрото, а именно - рейсове 77,82 и 101 да завиват по Хр. Ботев (заради пустата му връзка с люлинското направление), та да спират на половин километър от сградата на гарата....Всички рейсове може, и трябва, да спират пред входа на гарата. А подлеза се чудя колко пъти ще трябва да се прави, за да могат едни наши хора да "усвояват" милиони. Практически единствените читави подлези са тези при метростанциите....А преди промените съвсем спокойно се разхождах из подлеза, ходех да си вземам банички, пица, пощенски марки - тогава колекционирах, също заместващите рейсове когато ремонтираха трамвайните линии около Триъгълника, спираха където сега е локомотивчето, понеже не можеха да се вредят на спирката на 213....минавах си без проблеми.
« Last Edit: 30.08.2019, 19:36:01 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1366
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Re: Подлезите
« Reply #250 on: 17.01.2020, 11:20:20 »
Какво е състоянието на подлеза до гара Подуяне? Използва ли се по някакъв начин сега или само частично?
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10058
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Подлезите
« Reply #251 on: 17.01.2020, 11:23:14 »
За кой подлез питаш?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13040
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Подлезите
« Reply #252 on: 17.01.2020, 11:30:34 »
И двата подлеза на гара „Подуяне“ са отворени и в добър вид, дори този откъм „Ботевградско шосе“ е бил ремонтиран някъде в последните 5-6 години може би. За горния на „Боян Магесник“ е друга история. :D

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 82 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10058
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Подлезите
« Reply #253 on: 17.01.2020, 11:34:36 »
Подлезът откъм Ботевградско реално не е функционирше от самото му изграждане до преди около 7 години, когато го направиха. До преди това си стоеше на груб строеж.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13097
    • View Profile
Re: Подлезите
« Reply #254 on: 17.01.2020, 11:42:25 »
В началото, през 90-те, се ползваше, даже можеше директно от перона да се слезе през него. При последния ремонт хубаво го ремонтираха, ама частта към гарата е зазидана и не се ползва. Дано сега при ремонта на гарата го оправят, също и самата гара откъм Суха река не е лошо да я довършат.