Author Topic: История на Икарус в България  (Read 116205 times)

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #480 on: 18.11.2020, 00:44:20 »
Това е или В 0731 АК (В 5116 КС) или В 0732 АК (В 5117 КС), те имаха такива "израстъци" на тавана над кабината на водача. Даже си мисля че е В 0732 АК (В 5117 КС), защото на другия последният прозорец на ремаркето беше с отваряема част.
5116 и 5117 мисля, че са си оригинално бяло и синьо.
Това мисля че е 1486ПБ. Не помня какъв му беше новия номер, но това беше Икарус с по-тъмно червено, като по-късно беше пребоясиан целия и изглеждаше ужасно. Друг подобен е 8280ПБ
« Last Edit: 18.11.2020, 01:39:42 by dj_the_bus »

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 423
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #481 on: 18.11.2020, 16:20:56 »
Това е или В 0731 АК (В 5116 КС) или В 0732 АК (В 5117 КС), те имаха такива "израстъци" на тавана над кабината на водача. Даже си мисля че е В 0732 АК (В 5117 КС), защото на другия последният прозорец на ремаркето беше с отваряема част.
5116 и 5117 мисля, че са си оригинално бяло и синьо.
Това мисля че е 1486ПБ. Не помня какъв му беше новия номер, но това беше Икарус с по-тъмно червено, като по-късно беше пребоясиан целия и изглеждаше ужасно. Друг подобен е 8280ПБ

Тези двата за които говориш бяха от българската модификация 280.04, а този на снимката е от чешката модификация 280.08.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5369
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #482 on: 24.11.2020, 17:03:46 »
Я какво си имам:
Свобода за Украйна !

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #483 on: 26.11.2020, 20:41:04 »
"Ikarus" 250 в Бобошево, 15.06.2017г. Източникът е изписан върху изображението.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4427
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #484 on: 26.11.2020, 22:40:41 »
Този Икарус е на Галчев Инженеринг и е 255, не 250. Виждал съм го в Слънчев бряг 2002 година и тогава беше червено-бял.
Снимката не е от Бобошево, а от Зелендол, където Галчев са имали база. Освен това определено не е от юни 2017. Съдейки по плакатите на Волен Сидеров за президентските избори, които се виждат на други снимки в албума, снимката е от края на 2006 г.
« Last Edit: 26.11.2020, 23:44:13 by Sofia »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2953
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #485 on: 27.11.2020, 02:30:40 »
Това е мястото на снимката: https://www.google.com/maps/@42.0096622,23.0337303,3a,83.2y,310.08h,85.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1syoQRlYcPn9oh_L5dIu_mkA!2e0!7i13312!8i6656 - с. Зелен дол, т.нар. "панорама", вдясно от главния път за Македония.

Освен този Икарус, имаха и един къс бял Ван Хол, който се движеше до съвсем скоро.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1960
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #486 on: 28.11.2020, 12:22:58 »
Междуградски Икарус 630 на изложба - предполагам на Пловдивския панаир през 60-те.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3299
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #487 on: 01.12.2020, 21:43:14 »
Тази бангия и аз не я помня - 1120 по 94

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4052
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #488 on: 01.12.2020, 22:14:37 »
Снимката е най-много от края на 70те. Рейсът е от партидите 75та или 76та година, още не е съсипан в Станкето, табелата още не е зелена. Мале как каруцарски са преместили дръжката......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9946
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #489 on: 01.12.2020, 22:16:20 »
Със сигурност до 85та вече не е бил в София.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14304
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #490 on: 01.12.2020, 22:37:28 »
Мале как каруцарски са преместили дръжката......

Ще я преместят ами, нарочно са я преместили за да могат да качват детски и инвалидни колички. Иначе като е посредата няма как дори с 2-3ма асистенти. Виждал съм едно време наживо колко трудно качват човек в индалидна количка в Икарус въпреки две млади момчета с него, същото и с детска количка задължително трябват още 2-ма.

Добре че после са измислили нископодовите автобуси, иначе за детска или инвалидна количка трябват още 2-ма помощници.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9946
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #491 on: 01.12.2020, 22:51:27 »
Аз до последно имах проблем с качването на детска количка в зелен Мерцедес. С дръжка на всяка врата просто няма верен ход.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14304
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #492 on: 01.12.2020, 23:06:52 »
Недообмисляне от страна на проектантите. Просто е трябвало тая дръжка посредата да я няма, за да могат да се качват инвалидни и детски колички. При Конектата вече я няма. Всъщност май при някои Икаруси на 3-та врата фабрично дръжката беше в единия край.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Samogona

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #493 on: 01.12.2020, 23:17:58 »
Някой няма ли да каже нещо за мадамата бе, дръжкаджии такива. Поразително е колко съвременно изглежда, като че е снета съвсем в наши дни..

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4052
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #494 on: 02.12.2020, 05:10:11 »
Мадамата отвсякъде бие на чуждестранна студентка или ТИРаджийска дъщеря. Тогава подобни дрехи и цайси имаше само в Кореком, а там можеха да пазарят само хора, имащи законно притежавана валута. Дори нашите студенти молеха колегите си чужденци да им купят я дънки, я касетофон, я рапидографи Ротринг. Понеже българските от Попово се запушваха след две начертани линии....Защото дори да успееш да купиш валута на черно, без да те гепят, в Кореком касиерката много е вероятно да те пита откъде имаш долари, имаше също и цивилни ченгета.....А унгарците, като по-будали, си продаваха ударно Икаруси, локомотиви, мотриси, вагони и .т.н. на капиталистическите пазари и не знаеха какво е Кореком - пълно е било със западни стоки в обикновените магазини....
« Last Edit: 02.12.2020, 05:12:53 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15296
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #495 on: 02.12.2020, 13:12:57 »
А унгарците, като по-будали, си продаваха ударно Икаруси, локомотиви, мотриси, вагони и .т.н. на капиталистическите пазари и не знаеха какво е Кореком - пълно е било със западни стоки в обикновените магазини....
Не съвсем точно. При тях имаше частна собственост в търговията и по Ваци имаше доста частни магазинчета. Там наистина имаше западни стоки, разбира се - скъпички за нашия джоб. Хитът за бедните български туристи от мъжки пол бяха плочи и касети на Beatles, Purple  и т.н. Девойките сигурно са обръщали внимание на парцалките.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1229
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #496 on: 02.12.2020, 16:46:16 »
... Мале как каруцарски са преместили дръжката......
Колко солидни познания демонстрираш, при това забележително, е че незнаеш за значението на преместената дръжка!

А по този повод, не че се заяждам, но...
Мадамата отвсякъде бие на чуждестранна студентка или ТИРаджийска дъщеря. Тогава подобни дрехи и цайси имаше само в Кореком, а там можеха да пазарят само хора, имащи законно притежавана валута. Дори нашите студенти молеха колегите си чужденци да им купят я дънки, я касетофон, я рапидографи Ротринг. Понеже българските от Попово се запушваха след две начертани линии......
... Но по всичко ми изглежда, че освен очилата -които са ''Оптика Стражица'', дрехите и са на ''Рила стил'' - Кюстендил... при това сводно се продаваха на един от етажите в ЦУМ!
« Last Edit: 02.12.2020, 17:16:59 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Samogona

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #497 on: 02.12.2020, 17:42:01 »
Забележете как я зяпа хлапакът изотзад..

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3920
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #498 on: 03.12.2020, 10:42:55 »
От фейсбук групата - Видяно в София, Георги Тодоров

1. Оранжев/жълт руски Икарус 280.
2. Тролейбус 1401
3. Икарус 280 пред Летище София.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3299
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #499 on: 03.12.2020, 10:54:41 »
3. Икарус 280 пред Летище София.
Този е в района на летището, а не пред него. През 80-те е имало коли от 84, които са работили на пистата на Летището.