Author Topic: Пътна инфраструктура - обща тема  (Read 275120 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15181
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1280 on: 07.01.2022, 06:05:22 »
Ремонтът на тунела не се състои само в изваждане на панелите и асфалтиране. Основната част е оформяне на рампа за нормално двуколовозно движение на ТМ 1,  6 и 7.

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1281 on: 07.01.2022, 06:54:52 »
Такива колци дето да спрат тон и половина кола идваща с 50-60-кой знае колко всъщност, не съществуват. Иначе подлеза отдавна трябваше да се ремонтира, в последствие парите отидоха за ремонта на бул. Черни връх ако не бъркам. Че е безумен в момента май всички сме съгласни.
Някога имаше такива колци на пл. "Славейков", които спряха 18-тонен трамвай ЧКД, а какво остава за кола.

Ремонтът на тунела не се състои само в изваждане на панелите и асфалтиране. Основната част е оформяне на рампа за нормално двуколовозно движение на ТМ 1,  6 и 7.
Да, де, ама като няма пари за друго, поне да закърпят положението временно.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9848
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1282 on: 07.01.2022, 09:14:41 »
Да, де, ама като няма пари за друго, поне да закърпят положението временно.

Кой е казал че няма пари?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15181
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1283 on: 07.01.2022, 10:46:28 »
Не е само до колците. Ако става дума, една постоянна камера е по-приемливо съоръжение от предлаганите от вас противотанкови заграждения. А и такива заграждения са изключително опасни в тунел - след сблъсък с тях МПС отскача в насрещната стена, запалва се и става случаят на АМ Струма. В австрийските двупосочни тунели (като Караванкентунел примерно) между посоките има леки колчета или бутони на осевата линия вместо често използваните джърсита по наземните отсечки. Това - след ужасната верижна катастрофа с пожар и много жертви преди години в Тауернтунел.

Но бившето трамвайно трасе се ползва от движещите се към Нансен, така че е опасно пешеходците към спирката да го пресичат, още повече при съмнително осветление (днес го има, утре - наполовина или повредено след поредния дъжд). Вероятно и след ремонта спирката ще си остане там или най-малко ще поставят полегнал полицай пред нея.

По стара българска традиция там, където ще се прави основен ремонт, не се пипа за козметични. Трамвайното трасе в Княжево е в ужасно състояние и въпреки това дупките зеят от години и чакат големия ремонт.
« Last Edit: 07.01.2022, 11:02:01 by blagun »

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1284 on: 08.01.2022, 01:35:19 »
Кой е казал че няма пари?

Ако имаше, отдавна щяха да го ремонтират.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12458
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1285 on: 08.01.2022, 06:38:51 »
Няма инициатива, това е истинският проблем. Оправданието, че в столица на държава членка на ЕС от 15 години няма пари е абсурдно, също каквото е и състоянието на тунела при НДК като цяло, да не говорим за двете специфични обстоятелства там, че единичният коловоз на трамваите беше временно решение, което към момента си остана вече повече от 11 години, а през 2017 г. след инцидента на автомагистрала „Хемус“ с откъртилата се лампа в единия от тунелите и паднала върху кола в движение, АПИ въведе актуализирани стандарти за безопасност в тунелите и задължи общините да ги приложат, което значи, че към момента Столична община би следвало да търпи глоби, а от 2017 г. насам е предостатъчно време ремонтът отдавна да беше извършен, а всички виждаме, че не е. Основната пречка пред осъществяването на основния ремонт на тунела под НДК е необходимостта от двупосочно движение по „Патриарх Евтимий“, което означава, че трябва да се намери временен заместител на паркоместата там, които не са малко. Като евентуално решение би било спирането на движението по „Фритьоф Нансен“ между „Васил Левски“ и „Патриарх Евтимий“, за да го ползват като паркинг или спиране на едната посока на булевард „Витоша“ между „Скобелев“ и „Патриарх Евтимий“, както и отваряне на повече общодостъпни паркоместа в подземните паркинги около НДК, в които предполагам в момента има доста служебни места, които не са непременно нужни.
« Last Edit: 08.01.2022, 06:54:26 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 59 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15181
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1286 on: 08.01.2022, 07:14:56 »
Че какво му е трудно на паркирането? Витошка от Аптека до пилоните може да стане с косо паркиране  - трамвайното трасе да се ползва за движение. Патриархът ще е двупосочен само до Нансен,  там има ККМ, остава да се потегне ККМ по Патриарха. Проблем ще е кръстовището Нансен  - В. Левски,  където се събират като във фуния потоците откъм канала и откъм Кравай. Всяка ВОД създава проблеми. Патриарха вече стоя стеснен наполовина няколко години при изграждането на метрото,  вкл. със загуба на паркоместа,  ще постои още няколко месеца.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12458
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1287 on: 08.01.2022, 07:24:58 »
Така или иначе следва основен ремонт и на „Патриарх Евтимий“, така че не може да се чака с ремонта на тунела повече, а по всички тролейбусни линии там се движат тролейбуси с автономно движение, така че това също улеснява задачата.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 59 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3209
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1288 on: 08.01.2022, 16:11:13 »
Такива колци дето да спрат тон и половина кола идваща с 50-60-кой знае колко всъщност, не съществуват. Иначе подлеза отдавна трябваше да се ремонтира, в последствие парите отидоха за ремонта на бул. Черни връх ако не бъркам. Че е безумен в момента май всички сме съгласни.

Ами всъщност има, в Западна Германия през 60-те и 70-те години е било широко разпространено да се пуска градски транспорт по вътрешноградските магистрали, някои спирки от тогава още са се запазили, ето тази например. Бетоновите блокове са направени така че да издържат удар на ТИР с 80 км/ч.

Няма инициатива, това е истинският проблем. Оправданието, че в столица на държава членка на ЕС от 15 години няма пари е абсурдно, също каквото е и състоянието на тунела при НДК като цяло, да не говорим за двете специфични обстоятелства там, че единичният коловоз на трамваите беше временно решение, което към момента си остана вече повече от 11 години, .. Основната пречка пред осъществяването на основния ремонт на тунела под НДК е необходимостта от двупосочно движение по „Патриарх Евтимий“, което означава, че трябва да се намери временен заместител на паркоместата там, които не са малко... предполагам в момента има доста служебни места, които не са непременно нужни.

Временни решения в София са седели и повече от 11 години. Сещам се за едно което е от повече от 50...Цялата работа около тунела на НДК започна със спирането и махането на трамвайното движение от бул. Витоша. А иначе паркоместата около НДК би трябвало да са последна грижа, половината подземни паркинги там са подарени на съмнителни субекти и седят празни.
« Last Edit: 08.01.2022, 16:19:45 by fafan »

Online Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6782
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1289 on: 08.01.2022, 16:41:55 »

Ами всъщност има, в Западна Германия през 60-те и 70-те години е било широко разпространено да се пуска градски транспорт по вътрешноградските магистрали, някои спирки от тогава още са се запазили, ето тази например. Бетоновите блокове са направени така че да издържат удар на ТИР с 80 км/ч.

Лелката от Пътна безопасност, която постоянно ни я дават. Ако види тези ръждиви мантинели и стари профили на магистралата, ще получи удар. И ще иска оставката на тамошното АПИ. :laugh: :laugh: :laugh:

А иначе паркоместата около НДК би трябвало да са последна грижа, половината подземни паркинги там са подарени на съмнителни субекти и седят празни.
Това със субектите е ясно. Но кои паркинги на НДК, стоят празни?

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 473
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1290 on: 13.01.2022, 23:09:39 »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2808
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1291 on: 15.01.2022, 06:03:13 »

Ами всъщност има, в Западна Германия през 60-те и 70-те години е било широко разпространено да се пуска градски транспорт по вътрешноградските магистрали, някои спирки от тогава още са се запазили, ето тази например. Бетоновите блокове са направени така че да издържат удар на ТИР с 80 км/ч.
Лелката от Пътна безопасност, която постоянно ни я дават. Ако види тези ръждиви мантинели и стари профили на магистралата, ще получи удар. И ще иска оставката на тамошното АПИ. :laugh: :laugh: :laugh:

Лелката, която иначе е жена, но с мъжка структура  :laugh:, обслужва строго, само и конкретно корпоративни интереси в областите на дейност на фирмите, занимаващите се с изграждането на пътна маркировка и мантинели у нас. Не се заблуждавайте, че тя се интересува от вас и/или нечия безопасност по пътищата на България... а да се дава пример точно със Stauland по отношение на места за спиране, особено по автомагистрали, е крайно неуместно - най-малкото защото поне един живял/пътувал/минавал през тази уникална европейска държава се е сблъсквал с нейните контролни органи (митичните BAG), които вероятно и на най-безгрешния водач ще намерят причина, за да му напишат/връчат акт... затова и въобще не вярвам, че ако там има спирка в наши дни, някой изобщо ще се занимава да спира точно на това или подобно на него място - вероятно ще го причака някой, само за да му напише акт.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1836
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1292 on: 15.01.2022, 09:38:20 »
Не я слушайте тая тетка. От къде изплува така и не разбрах, но точно корпоративни интереси обслужва. На всеки метър има кусури по българските пътища. Всички шофьори ги виждаме и усещаме.
The Grand Tour

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3209
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1293 on: 15.01.2022, 12:19:26 »
... затова и въобще не вярвам, че ако там има спирка в наши дни, някой изобщо ще се занимава да спира точно на това или подобно на него място - вероятно ще го причака някой, само за да му напише акт.

Какво точно не вярваш? Това е активна спирка на градския транспорт и там спират градски автобуси на федерална магистрала. Ако ти спреш с българска таратайка естествено че ще ти напишат акт, и за разлика от българските актове които 2/3 никога не биват плащани, то този ще си го платиш като поп и ще се научиш да не правиш така повече.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12458
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1294 on: 23.01.2022, 22:25:13 »
Днес имах път през „Първа Българска армия“ в посока от „Орландовци“ към надлез „Надежда“ и разочарованието е впечатляващо. Първо, че е работено само между река Суходолска и „Орландовци“, но и не е довършен износващия пласт, при положение, че се разполагаше с достатъчно време, за да бъде довършено всичко в рамките на миналата година.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 59 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15181
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1295 on: 24.01.2022, 11:44:50 »
Първо, че е работено само между река Суходолска и „Орландовци“
Останали ли са павета? Всъщност целият ремонт не се ли състоеше в изваждане на паветата (някъде като подложка за асфалт), изграждане на нова подложка и асфалтиране?
Иначе е ясно, че износващ пласт през зимата не се поставя, така че трябваше или да го завършат през ноември, или да чакат пролетта.
« Last Edit: 24.01.2022, 11:49:20 by blagun »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12458
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1296 on: 24.01.2022, 11:45:58 »
Ремонтът е само от жп. линиите за ТЕЦ София до „Мара Бунева“. От бул. „Илиянци“ до жп. линиите нищо не е докосвано.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 59 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Online mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3888
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1297 on: 24.01.2022, 12:25:17 »
Много ги забави ВиК - някой бил забравил че и тръбите са част от ремонта.
Старият Петрол е изкопан и ще има нова бензиностанция Интерспийд.
« Last Edit: 24.01.2022, 12:34:22 by mitakis »

Списък на подвижния състав в София
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 954
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1298 on: Yesterday at 09:38:41 »
Ремонтът е само от жп. линиите за ТЕЦ София до „Мара Бунева“. От бул. „Илиянци“ до жп. линиите нищо не е докосвано.
Ремонтът на Първа българаска армия се прави на етапи. Завършен е етапа между ул.София и ул. Нешо Бончев без полагане на последния износващ пласт на асфалта. Ремонта в участъка от ул. Нешо Бончев до бул. Илиенци не е започнат. Не съм запознат дали така е планирано още в началото на ремонта този етап да бъде извършен през 2022г. или впоследствие е бил отложен този етап.